Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

29 April 2014

.Masih Menanti.

Alhamdulillah..
Diri ini masih menanti..
Dan masih diberikan peluang untuk..
Meniti hari hari yang seterusnya...

Seronok melihat mereka...
Bakal menimang cahaya mata...
Bila akan tiba saat itu bagiku...
Hati ini terusik setiap kali...
Mereka menceritakan perihal..
Keindahan memiliki anak...

Ya Allah...
Adakah kami bersedia...
Adakah kami layak...
Adakah kami mempunyai ketulahan...
Yang menjauhkan kami dari menikmati..
Nikmat nikmat yang istimewa itu...
Adakah diriku ini tidak mampu...
Adakah diriku ini tidak bersedia...
Adakah diriku ini bekum saling melengkapi..
Adakah diriku ini tidak setabah mereka...

Tersentuhnya hati...
Tersentuhnya jiwa...
Dalam sendu ada keriangan...
Yang terpaksa ditelan dan dirasai...
Terima kasih...
Kerana mengurniakan suami yang cukup memahami...

20 April 2014

.Besarnya Kuasa Allah.

Terdetik masa suatu ketika itu
Miss Meen mengadu perihal pada
Seorang sahabat Miss Meen ini..
Tentang kewujudan Miss Meen
Di sisi rakan rakan Miss Meen yang lain..

Sesungguhnya perancangan Allah itu hebat
Saat dan ketika mereka mempunyai program tersendiri..
Allah duga Miss Meen dengan kepulangan segera ke Semenanjung...
Dan Miss Meen terpaksa bergegas pulang atas perkara tersebut..
Maka mereka sudah mempunyai ruang program tersendiri tanpa Miss Meen di sisi..

Saat itu Miss Meen berasa syukur
Kerana Allah menyelamatkan perhubungan kami antara rakan..
Dan menjaga diri serta hati Miss Meen supaya tidak berkecil hati...
Ya Allah sesungguhnya hambaMu ini
Amat berterima kasih dan berasa akan kebesaran kuasaMu...

Tanggal 18 April Miss Meen berlepas pulang ke Semenanjung...
Dan 19 April Miss Meen pulang kembali ke Sandakan atas tuntutan kerja...
Terima kasih Ya Allah kerana mendidik dan menjaga hatiku...
Inshallah akan ku jaga diri demi memenuhi tuntutan dariMu....

13 April 2014

.Kehabisan Air.

Ya tempat Miss Meen kehabisan air tadahan hujan..
Kami semua hidup dengan bergantungan terhadap air hujan..
Air telaga ada tapi tak tahu mengapa rumah kami tidak dapat keistimewaan itu..
Huhu dugaan kan...
Sesungguhnyaa dugaan demi dugaan mematangkan fikiran Miss Meen
Seandainya Miss Meen kalah..Allah itu tempat mengadu...
Yang pasti tiada yang lain...
Huhu...
Ya Allah bantulah kami dengan kekurangan yang ada...dugalah kami atas kemampuan kami...
Janganlah Engkau duga di luar kemampuan kami...
Sesungguhnya kami masih memerlukan tunjuk ajar dan landasan yang Engkau berikan..

.Bosan.

Hai sungguh diri ini kurang memahami...
Semua perkara dianggap bosan...
Ermm...perkara yang boleh membuatkan atau menghilang rasa bosan...
Adalah dengan bertanyakan khabar orang yang tersayang atau sahabat handai...
Okey sekiann...

Tolonglah hidup dengan rasa bahagia dan sentiasa bersyukur...

05 April 2014

.Pelik Tapi Benar.

Protess!!!!
Barang guna sama sama kan...
So tak payah laaa nak protes bagai...
Geram betul aku dengan manusia ni...
Dia kawan kau...
Dia bukan kawan aku...
Barang dia barang kau...
Barang dia aku tak leh kacau...
Dia sampai mati tak kan cakap dengan aku..

Eeiiiii
Aku nampak kau kecil je depan aku..
Nak je aku jenting hidung kau..
Nama je dah tua..
Tapi otak fikiran hati semua macam budak budak...
Kata otaiii sangat..
So sound je lah adik adik kau tu....
Apa susah sangat...
Sekian...
Mood malam ni aku memang tensi...