Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

26 April 2015

Feeling Alhamdulillah Ever

Jumaat 24 April sehingga Ahad 26 April
Alhamdulillah..
Ada dua orang pelajar menemaniku..
Semua orang balik ke Sandakan...
Ada yang berkursus....
Ada yang berumahtangga..
Ada yang bersukan..
Ada yang pulang Semenanjung...

Miss Meen malas mahu keluar..
Sebab Hari Selasa 21 April 2015..
Sudah keluar di Beluran...
Tambahan lagi, tiada duit di poket..
Akibat belum gaji..
Plus.. tiada ATM di kampung...

Jadinya Miss Meen akan keluar pada Khamis 30 April ini...
Hopefully adalah tumpangan Miss Meen..
Seandainyaa tak daa..terpaksalaa naik Pairet..
Inshallah semoga Allah permudahkan urusan kami...

Bila pulang ke Sandakan..
Fuhhh...so many projek nak dibuat..
First step is changing the matters..
Kikiki...
Bertukau jadi beruang betinaa Miss Meen weii...
Good Luck To Me...

22 April 2015

I'm Not That Nice Person

Owh!!!!!
Apakah pemikiran manusia itu...
Rumah sewa disewa bersama...
Bayaran dibayar sesama...
Janganlah barang kami barang korang juga

Tilam kami nampak selesa dan empuk
Ambil tilam kami tanpa bertanya dlu..
Lepas tu buat muka kesian...
Atas alasan sakit pinggang...
Abis kami tak sakit kee tido atas lantai...
Kau at least atas katil weiiii...
Napa kau ambil tilam kami hah!
Hah!!!!
Kami beli pakai duit kami kot tilam tu...
Time tak dak duit makan
Kami beli kot tilam tu...
Tak minta kau pun...

Kalau rasa tilam kau
Dah kena lenjan kat budak lain
Beli laa tilam lain.
Plus kau ada kereta okey!!!!!!!
Keji keji keji keji...
Aku memang marah bab macam ni..
Kau duduk bandar siak...
Bukan duduk kampung...
Extention kau nak conquer...
Laaa tilam kami laa plak eh?!

Dahlaa...
Kawan aku konon eh tak sampai hati
Nak amik...padahal hak kau kot!!!
Tak faham aku!!!
Dah tu aku ke kena beralah
Macam orang bodoh hah!!!!

18 April 2015

Kuterima Akhirnya

Yaa...
Aku tidak mempunyai 'kabel'
Aku hanya punya Allah yang Maha Kuasa
Aku pasrah....

Manusia lain ada sahaja
Kenalan
Orang besar
Orang berkuasa
Orang kebanyakkan
Tapi aku...
Hanya insan biasa..

Andaikata ini rezeki ku...
Kuterima seadanya...
Inshallah
Akan terbuka pintu rezeki ku
Pada masa akan datang..
Aku selalu dinasihati oleh rakanku
Dengan kata kata ini...

Semoga hati ini tenang dan sabar
Andaikata itulah kataNya
Aku redha..
Aku pasrah...
Aku yakin...
Aku pasti...

Ya Allah
Tolong aku...
Bantulah aku...
Jauhkanlah sikap iri hati dan sakit hatiku ini...
Janganlah jadikan ia salah satu
Dari darah dagingku
Buangkanlah sikap ini jauh dari diriku...

Ada sebab Allah membenarkan sesuatu
Dan ada sebab Allah menarik sesuatu...
Ada sebab Allah menggantikan sesuatu...
Dan ada sebab Allah membiarkan sesuatu...

Hanya Dia yang mengetahui
Baik dan buruknya
Untuk kita...

14 April 2015

Selamat Ulang Tahun Abang

Tarikh: 15 April 2015, Rabu
Tempat: Atas katil Rumah Guru SMKS Sabah

Assalamualaikum...Abang
Alhamdulillah..
Perkahwinan kita yang hampir 2 tahun
Memberikan kita seribu kenangan
Pahit
Manis
Gembira
Sedih
Marah
Sendu
Semuanya bergaul mesra dalam satu perasaan hati....

Abang...
Terima kasih sentiasa hadir untuk Ayang...
Sebagai rakan
Sebagai sahabat
Sebagai motivator
Sebagai pembimbing
Sebagai SUAMI

Abang....
Pekerjaan kita berbeza...
Pabila abg ada untuk ayang...ayang tiada..
Pabila ayang ada untuk abg...abg tiada...
Ayang inshallah redha dan sentiasa mendoakan..
Kejayaan dan matlamat abang...

Abang....
Sempena hari kelahiran abang yang ke 28 tahun ini
Ayang mendoakan...
Kesejahteraan
Ketenangan
Kemudahan
Kegirangan
Ketahanan
Keyakinan
Keselamatan
Kebahagiaan
Untuk abang mengharungi masa masa akan datang

Abang....
Terima kasih hadir untuk ayang
Terima kasih sabar akan kerenah ayang
Terima kasih tabah dengan ucapan bibir ayang
Terima kasih tanpa jemu memberikan nasihat pada ayang

Abang...
Ayang ucapkan selamat ulang tahun kelahiran yaa sayang....

Love you so much!!!!😊😊😊😊😊

04 April 2015

Apa Salahku

Bila mereka kerja lebih pantas dari
Kenapa perlu buat muka terkejut
Seandainyaa mereka lebih awal
Kenapa perlu mempersoalkan situasi itu..

Tidak faham
Betul Miss Meen...
Jadilah diri sendiri
Bukan mempersoalkan kelebihan dan kepantasan
Org lain...

Boleh tolong ubah
Minda dan pelakuan anda???