Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.
Glitter Words

07 March 2011

:: C0me Back Again ::

Pernah satu ketika aku berada di sini
Tapi hanyalah sementara
Bukan terlalu lama masa aku kat sini

Sekarang Ia datang lagi
Dan aku pun mencuba naseb lagi
Tetapi kali ini berjauhan
Bukan yang berdekatan seperti suatu ketika dahulu

Pendek kata harus mencuba
Walaupun terpaksa ke Negeri China
Cewahhhh ....
Macam ter0r cakap MAndarin
Hahhahaa ....

Sem0ga dipermudahkan dalam segala urusan
DAri mula hingga lah ke akhirnya
Uh tabahkan lah hati ini

05 March 2011

:: Sembang Petang ::

W0ot ..
Sesudah selesai Mama & Ayah
G dgr ceramah di Masjid
Kami bergerak ke Tampin
Nak kata 0n da d0t tak jugak
Tapi lebih kurang laa k0t

Kami perlu pergi atas alasan ...
Kena buat baju thema Majlis Sepupu aku nanti
4 & 5 June 2011
Nak kata baju aku warna EMAS tak sangatlaa
Sebab Baju aku lebih kepada warna MERAH
Hihihi

Adakah aku melanggar theme?
Mungkin ...
Wh0 cares?? Hahhaa
Back t0 da basic

Sepanjang mengukur baju tuh
Ny0nya neyh asyik gelak jee bila bersembang dgn mak aku
Hahha .. yang tak b0leh blah tuh
Dia siap ajar lagi cara2 nak seksi
Hahaha ...

Biasalah bila baju ala-ala organza k0t
Jarangkan ...
Dia g cadangkan ...kat lengen tuh tak payahlaa d0uble kain
Fesyen mehh ...
Hahha ...
Ay00 Ny0nya .... Ini bikin ahh bagi baik
Kalu pakai tudung kena laa supan
Hihihi ...

Pas tuh singgah makan jap Meeh0n t0myam kat kedai
Pas tuh balik
0mak aiii Ayah bawak punya laaa F1
Aku mabuk ahh balik tuh
Hahha ...l0yaa beb!!!
Ishhhh ....naseb Mr.S kalu dgn aku tak bawak laju
Kikikii
Kalu dia s0rang tak kisah ler pesen aper dia nak bawak

Kredit :: Mr.S rendu kam0 !!! Tapi malas mahu mesej hihik ::

04 March 2011

:: Get Your Way ::

Fuhhhh ....
Tarik nafas ....
Hembus .....
Yup dunia sekarang macam2 b0leh berlaku
Dengan mereka yang terdekat lagi lah kan

Aku perasan satu benda neyh
@ Kalu kita baik dan rapat dengan sum0ne ...
@ Kita akan gaduh besar dgn dia satu masa nanti ...
Wah hebat betul kan dugaan Tuhan ..

Yelaa k0rang rapat dgn dia tetiba k0rang gaduh besar
Kan ujian bermakna tuh
Dari dulu lagi aku perasan hukum alam neyh
Hurm a big deal dgn nya
^_^

Dan paling aku tak suka
Bila k0rang gaduh dgn dia
Maknanya sedara sepapat teman rerapat yang kenal dia pun
Merangkap gaduh besar dengan k0rang
Hahhahaa
Funny death !!!

Agak tak matang tuh sebenarnya
Bila k0rang gaduh dgn dia
Gaduh haq mu jelaa
Jangan nak menghasut 0rg lain pun gaduh sama haq mu
Ishhh tak enak sungguh perangai lagu tuh

Bila kita bertindak sebagai 0rg tengah
Lagi lah haru biru !!
Kita pulak yang disangkakan mencurah minyak
Pendek kata memburukkan dia bagi pihak lawan ler
Adehh ..pemikiran senteng
Selalunya kalu ada 0rg mcm neyh
Dia laa sebenarnya yang paling banyak buat salah
Sebab kesalahan yang dia buat tuh merayau rayau atas kepala dia
Hahahhaa
Macam watak kartun laa pulak

Ishh ...kesan dan akibat nya
Pergaduhan yang meleret neyh
Menyebabkan ukhwah yang lain terganggu
Serba salah
Ishhh ... jahat sungguh manusia itu
Naseb k0 ciptaan Tuhan

Kalu k0 ciptaan Manusia
Sah sah laa aku g bakar k0
Hahaha
Kejam nyer !! Harus !!! Bila dia bersikap sebegitu
Tapi hanya JIKA DIA CIPTAAN MANUSIA
Maknanya TAK KAN PERNAH TERJADI LA KAN
Hehehe
AKu pun taklaa jadi KEJAM
hahaha

Upsss haruss st0p
Perangai meleret sudah kunjung tiba !!

:: For that Pers0n ::
Meminta Maaf lah andaikata tersalah perbuatan, bahasa dan kata
Bagi aku semua yang berlaku ini
Adalah peringatan dari kesalahan anda yang terdahulu
Hormati yang lebih TUA
Sayangi yang MUDA

Pegang pada prinsip ini pun
Insyallah kehidupan kita disayangi ramai
Aminnnnnnnnnn....