Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.
Glitter Words

27 June 2009

tat's n0t easy t0 being a pe0ple tat we can't or ever imagine !!!!


huhuu...kehidupan kalu tak da cabaran bukan kehidupan laaa nama nya...
ada kala warna warni kehidupan itu lebih menceriakan...lebih membanggakan...lebih menyeronokan...lebih memberi tekanan...lebih memberikan kesedihan...
apa apa pun...hadapailaa ia dgn bijak...bukan semua benda kita nak senang kan...
tabahkan laa hati apabila peluang sudah diberikan...
do da bestt among da best...
follow your heart watever matter happen..
jangan mudah mengalah...
dalam dunia neyh xda benda yang senang semua nyaa...
selalu nyaaa benda yang susah nak dapat tue laaa yang akan kekal
dan selalunyaa benda yang senang nak dapat tue laaa kita akan mudah lupaa...
s0000oooo...make our heart tough than before!!!! huhuhu ^_^
chay00ook!!! dun play play anym0re ^_~

01 April 2009

Impian....separuh jalan.....

Erm....night!!!
Malam ney dapat phone call dr kawan di Sarawak....happy a lot...hihii..
But ada juga sad news...dia pun mohon KPLI..dan dia juga sempat mengambil test tue...kita???aduh lupa nak buat semakan tempat ujian MTest...25Mac2009 ari tue...
Hurm..tak tau laaa apa yg kita d0k ingat...Erm...so tak dapatla proceed untuk 22April ney...automatically...I am loser....hurm...benda yang ringan pun boleh lupa...

Nowadays...susah nak find job..apa ada saja peluang kita cuba...tapi maybe salah kita...kita tak selalu keep in touch apa yang selalu kita apply...Erm..malam2 kita tak jadi happy lagik...
Kita bukan memilih keje...cuma apa yang kita suka tak selalu kita dapat...tapi maybe ada hikmahnya kan...bukan senang nak dapatkan sesuatu yang kita nak kan kan kan??

Jika tidak pun...maybe kita ada buat sesuatu yang tak patut...sampai kesannya pergi kepada yang lain kan?Erm...adakah kita ney leka...lagi??main main lagi??tak matang lagi??tak ready lagi??tak berminat lagi??Erm...tapi sampai bilaa....kita pun ada matlamat..impian..target...maybe kita tak bersungguh dlm mencapai apa yang kita nak kot..Ya Tuhan...kenapalaah hambaaMu ney....berikan kita petunjuk..tunjuk kan mana jalan kita...

Tapi tak per...bukan semua nak indah akan indah kan...adakalnya yang pahit tue pun ada indahnya...macam kopi.....harumnya...kelazatannya..kesegarannya...walaupun pahit...ia ada manisnya juga kan??Erm!!!!!!!!!!!!!!!Chay00ooo0oook....ada masa lagi selagi nyawa ada...berjuang laaa...Cerialah t0k es0k... =) Ameeen...