Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

25 July 2009

^_^ pk pk wehh


Salam...

pelajar: guru, apakah erti cinta..?bagaimanakah saya boleh mendapatkannya...?


guru: ada sebuah ladang gandum yang luas didepan sana. berjalanlah kamu dan jangan sesekali kamu berundur. kemudian ambillah satu ranting. sekiranya kamu mendapati ranting tersebut sangat menakjubkan, ertinya kamu telah menemui cinta.

pelajar tersebut pun berjalan dan tidak berapa lama dia kembali dengan tangan yang kosong.

guru bertanya: mengapa kamu tidak membawa sebatang ranting pun...?



pelajar menjawab: saya hanya terpaksa memilih satu ranting saja, dan sewaktu berjalan saya tidak boleh mengundur kebelakang semula. sebenarnya saya telah berjumpa dengan satu ranting yang paling menakjubkan tapi saya tak tahu apakah yang akan menakjubkan di hadapan sana nanti, maka saya biarkan ranting itu lalu saya dapati tidak ada lagi ranting yang paling menakjubkan selain daripada yang saya lihat tadi. jadi saya tidak mengambil sebatang pun akhirnya.


gurunya menjawab: ye, itu lah cinta...


dihari lainnya pula pelajar tersebut bertanya kepada gurunya, apa itu perkahwinan...?

guru: ada hutan yang subur didepan sana. berjalanlah kamu. tapi janganlah kamu sesekali mengundur kebelakang. tebanglah sepohon pokok saja. dan tebanglah jika kamu merasakan bahawa pohon tersebut adalah yang paling cantik,segar dan tinggi, kerana kamu telah menemukan apa itu perkahwinan.


pelajar tersebut pun berjalan, dan tidak berapa lama, dia datang semula dengan membawa sepohon kayu, walaupun pohon tersebut tidaklah berapa segar, cantik dan tinggi pada pandangan guru tersebut.


maka gurunya pun bertanya: mengapa kamu memotong pohon seperti ini....?

pelajar itu menjawab: sebab, berdasarkan pengalaman ku sebelum ini, aku hanya berjalan separuh daripada hutan tersebut dan aku takut akan kembali dengan tangan kosong. jadi saya mengambil kesempatan menebang pohon ini lalu dibawa kesini. pada pandangan saya ianya adalah pohon yang terbaik buat saya. saya tidak mahu kehilangannya atau menyesal kerana tidak memilihnya...

maka guru itu menjawab: itulah perkahwinan.......


Kesimpulannya... janganlah terlalu memilih, tiada manusia yang sempurna di dunia ini.

Kalau dah dapat yang rasa macam ok jer tu.. rembat je cepat.. hikhik ^_^

20 July 2009

Guru ........Engkau lah ratu hatiku ^_^


Title Cikgu..Guru.. fuh...s0 hard... hanya yang benar benar layak sahaja yang mampu memiliki title tue sampai bila bila pun...^_^ kiter mcm tak layak jerk hikhik...

erm...pertama kali menjejakkan kaki di SMK Mantin...N.9..huhu agak terkejut dgn budaya dan 'keramahan' pelajar nya.. ^_^ apa apa pun itulah realiti nya..dengan tiada pengalaman mengajar dan mendidik pelajar...saya belajar banyak sangat..terutamanya..bersedia dalam apa jua keadaan ^_^ kalu masalah yang tak datang mencari kita..kita yang datang mencari masalah hikhik ^_^ apa apa pun mesti tabah laaa... huhuu T_T sedeynya !!!!!


saya mend0akan pelajar sume dalam keadaan baik dan mendengar kata yang penting...hehhe ^_^ amenn....tue jelaaa k0t....nak luahkan...hope apa yang datang saya dapat menyambut dengan bijak dan 'smart' ^_^ hikhik

Friendship is Love without his wings !!!!

If you want to be loved, be lovable.

Immature love says: 'I love you because I need you.' Mature love says 'I need you because I love you.'

First love is only a little foolishness and a lot of curiosity.

All love shifts and changes. I don't know if you can be wholeheartedly in love all the time.

Being deeply loved by someone gives you strength, while loving someone deeply gives you courage.

Love does not begin and end the way we seem to think it does. Love is a battle, love is a war; love is a growing up.


Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within.
Sympathy constitutes friendship; but in love there is a sort of antipathy, or opposing passion. Each strives to be the other, and both together make up one whole.

Failure is success if we learn from it !!!!


Always bear in mind that your own resolution to succeed is more important than any other.

Develop success from failures. Discouragement and failure are two of the surest stepping stones to success.

Don't aim for success if you want it; just do what you love and believe in, and it will come naturally.

Flaming enthusiasm, backed up by horse sense and persistence, is the quality that most frequently makes for success.

If at first you don't succeed, try, try again. Then quit. There's no point in being a damn fool about it.

Most people give up just when they're about to achieve success. They quit on the one yard line. They give up at the last minute of the game one foot from a winning touchdown

One secret of success in life is for a man to be ready for his opportunity when it comes.

Pray that success will not come any faster than you are able to endure it.

Success in almost any field depends more on energy and drive than it does on intelligence. This explains why we have so many stupid leaders.

Those who have succeeded at anything and don't mention luck are kidding themselves.

need m0re and m0re big m0tivati0n !!!!!!! *_*

MOTIVATIONZZZ

MOTHER TERESSA

Being unwanted, unloved, uncared for, forgotten by everybody, I think that is a much greater hunger, a much greater poverty than the person who has nothing to eat.

Everytime you smile at someone, it is an action of love, a gift to that person, a beautiful thing.

If we have no peace, it is because we have forgotten that we belong to each other.

If we want a love message to be heard, it has got to be sent out. To keep a lamp burning, we have to keep putting oil in it.
If you want a love message to be heard, it has got to be sent out. To keep a lamp burning, we have to keep putting oil in it.

The success of love is in the loving - it is not in the result of loving. Of course it is natural in love to want the best for the other person, but whether it turns out that way or not does not determine the value of what we have done.

There must be a reason why some people can afford to live well. They must have worked for it. I only feel angry when I see waste. When I see people throwing away things that we could use.

We, the unwilling, led by the unknowing, are doing the impossible for the ungrateful. We have done so much, for so long, with so little, we are now qualified to do anything with nothing.