Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

30 December 2011

ll Today Is My Last Duty ll

Assalamualaikum Semua..

Miss Meen berada di sini dari tarikh 15 Ogos - 31 Disember 2011
Banyak kenangan manis dan pahit dalam menerajui liku hidup
Ada yang Miss Meen 0key dan ada yang Miss Meen tak berkenanan
Tapi semua itu hanyalah sementara
Belum lagi yang betul betul kan (:

Tanggal akhir ini Miss Meen
Rasalah tiadalah sibuk sangat
Cuma kerja yang diberikan saat akhir adalah
(: Sempat juga kami habiskan semuanya hihii

Selamat berusaha & belajar kembali ke intitut masing-masing ya
(: Alhamdulillah akhirnya kami mempunyai double degree
Segala usaha & peluang ini haruslah digunakan sebaik-baiknya
Semoga ada sinar juga untuk Miss Meen yach!!


*Yeay!! Moga tahun 2012 membawa seribu makna yang baik buat kita semua
*Amin.....

29 December 2011

ll Tentang Dhia ll


Assalamualaikum Semua
Yeay!!! Last Episode for this drama
Yang penting ending dia sungguh sweet
Jangan tak tahu Miss Meen menangis bila tengok babak itu
Sedih....sangat!!!
Kepada siapa yang tak sempat tengok
Anda masih b0leh menonton dari awal hingga akhir
www.tonton.com.my

:) Hihii Miss Meen kalau tertinggal episode memang akan tgk online je
Lagi pun smooth je...no buffer ke apa ke...
Cun!!
Last wish....
Mama Miss Meen kata Nora Danish lawa
Kulit pipi dia mulus tulus... 
:) 0whh comel Nora Danish masa dia botak hihii

Okey!! Stop... malam ini pula nak layan 3 Idiot kat TV3 jam 1030
Ini lagi satu movie kegemaran Miss Meen
:) Salam menonton yach!!

ll Ziarah Sambil Shopping ll

Assalamualaikum Semua 
Hurm...hari ini melawat sahabat Miss Meen 
Baru keluar hospital semalam
Semoga dikurniakan kehidupan yang bagus selepas ini
:) Agak terkejut juga bila dia kata dia masuk hospital
Moga sihat hendaknya yer...

Dah selesai menziarahi..
Miss Meen apa lagi panjang langkah lah
Ingat nak melepak kat Tutti Fruiti di Senawang
Alih-alih Miss Meen melepak kat kedai bunga 
:) Nak buat bunga tangan
Sebab minggu lepas Mr.S ingatkan...
Hihii tQ Mr.S ....

Haishh...satu je Miss Meen malas..
Pabila langkah je ke satu kedai yang mulanya tiada pelanggan
Miss Meen masuk terus kedai itu dikunjungi orang
Hihii...jadinya turn Miss Meen terkebelakang lah juga
:) Apa mahu buat kan...
Miss Meen ini pembawa tuah pada orang lain 
Tapi tidak pada diri sendiri...

Yeay..Alhamdulillah urusan kecil sudah bereh!!
Buat sikit sikit supaya kemudian hari tak sakit 
:) Hihiii




*Hilang mood nak makan Aiskrim :) *

27 December 2011

ll Masih Menanti Versi ii ll

Assalamualaikum Semua...
Miss Meen gagal lagi tapi kali ini harus menunggu lagi...
Andaikata ada orang yang menolak..
Miss Meen yang akan penuhkan kotak itu...
Jauhnya rezeki Miss Meen kan ;)
Tabahkan hati..ada orang lain yang lebih susah lagi...



*Mode: Tingkatkan Semangat*

Published with Blogger-droid v2.0.2

26 December 2011

ll Masih Sabar Menunggu ll

Assalamualaikum Semua...
Hurm 26hb atau 29hb
Sem0ga sabar selalu
Berharap apa yang ada membawa makna yang tersendiri
Amin....

23 December 2011

ll Akhlak Mesti Bagus Beb ll

Hurm...aku cukup kepantangan orang merendah rendahkan mama aku...Aku betul betul angin weiii...Umur mama aku dgn kau..berapa jauh beza..Siapa yang lebih banyak pengalaman?! Kau ke mama aku...Aku kan malas nak bertekak dengan orang yang kurang akal & ilmu..sebab apa ia akan buat aku nampak BODOH tahu!!! Kalau kau membodoh bodoh kan aku dengan adik adik aku tak pe...Kami faham perangai kau macam buntut lembu...Tapi ini kau nak bodoh bodohkan mama aku depan adik beradik dia...Kau ingat mama aku itu anak bongsu ker???Mama aku juga yang bela mak kau makcik makcik.kau itu..Yang kau nak berlagak kata mama aku tak pandai itu ini apahal??!!Kau nak kata..kau kata lah dekat aku weiiii...akal cetek..kalau kau kata dekat aku..Aku tak marah sepertimana kau buat mama aku...Sakitnya hati aku kau malukan mama aku depan adik adik dia..Kau bukan anak dia pun..anak sedara je pun...Dahlah tak ucapkan terima kasih bila mama aku tolong kau..Ini tak..kau nak malukan dia pula!!! Memang kurang diajar & diasuh...Aku bukan tak pernah bagitahu mama aku...Tak payah susah susah nak tolong dia..biar dia laki bini hidup berdua..Bila terasa diri sendiri serik tahu lah merendah diri..Kalau terasa diri itu senang..mudah lupa daratan...Aishh bodoh akal betul!!Aku diam bukan bermakna aku tak kisah..aku memerhati perangai bodoh kau itu..Selagi aku boleh sabar..aku sabar...kalau aku dah marah...aku ungkit satu persatu okey!!! Kalau kau pandai sangat buatlah!!Aish ini ada mama je aku kenal sepupu aku dengan makcik makcik aku..Andaikata mama tiada...aku rasa aku tak kenal korang semua kot..Tak Perlu...sebab mama dah tiada...kan.Kau buat aku nampak BODOH tak pe..aku tak kisah sebab aku tahu siapa yang BODOH dan berlagak sebenarnya!! Sekian


Mode: Aku marah betul bila ada orang buat Mama aku macam tak tahu apa pun..At least Mama aku study Biologi Kimia...Kau ada??haha kasihan ilmu kosong berlagak seperti kau lulusan MASTER..master kaki penipu boleh lah hahaha...Sorry kau..aku BOo LAYAN...


*Maaf bahasa amat kasar...dan hari ini Miss Meen melanggar peraturan Miss Meen*


Published with Blogger-droid v2.0.2

ll Thanks To Allah ll

Assalamualaikum Semua

Alhamdulillah...Miss Meen layak untuk bidang yang seterusnya..Kehidupan harus dijalani dengan tabah&sabar..Semoga Miss Meen dapat menggapai cita cita yang seterusnya...Pesanan untuk diri ini...sentiasa merendah diri dalam ketinggian akal&ilmu ;) amin....


Published with Blogger-droid v2.0.2

20 December 2011

ll Terjawab ll

Assalamualaikum Semua

19 Disember 2011
Miss Meen tidak layak!!
Hurm..apalah nasib..mungkin salah kita sendiri kan....
Hidup masih diperlukan
Orang nak kata apa..birlah...Roda bukan sentiasa bergerak ke atas :)

17 December 2011

ll Berdebarnya ll

Assalamualaikum Semua..

Wah tanggal 19/12/2011...Semua persoalan akan terjawab...Semoga jawapan yang termaktub memberikan keyakinan & kepastian yang jitu...Jika tidak...kita usaha lagi..Jika tidak..ia bukan milik kita... ;) Moga sinaran & rezeki menyebelahi kami semua ya ;)


Published with Blogger-droid v2.0

ll Senyum & Senyum ll

Assalamualaikum Semua...

Ya..Alhamdulillah
Walaupun kita diberikan banyak dugaan dan rintangan dalam hidup
Tapi kita haruslah bersyukur dari semua segi sedetik dan segenap
Miss Meen bersyukur sangat kerana mempunyai keluarga yang lengkap pada zahirnya
Berbanding pada insan lain yang kurang pada zahirnya..

Biarlah cemuhan demi cemuhan
Biarlah kata demi kata
Biarlah soalan demi persoalan
Yang hanya mengetahui adalah DIA dan kita
Manusia boleh mengatakan itu dan ini
Tetapi manusia tidak boleh mengubah ketetapan takdir itu dan ini
Kita harus beringat di mana tahap batasan kita

Tidak semestinya pabila manusia itu mempunyai hubungan keluarga yang bahagia
Mereka turut bahagia...pada batinnya
Itu apa yang kita nampak...Tidak pada apa yang tersembunyi
Tidak semestinya pabila manusia itu mempunyai hubungan keluarga yang jarak
Mereka turut derita dan bersedih...pada batinnya
Itu apa yang kita nampak...Tidak pada apa yang kita tidak nampak...

Indahnya dunia ini pabila Tuhan menurunkan sedikit derita & susah pada kita
Supaya kita beringat dan belajar di samping ahli yang terdekat dengan kita
Supaya kita belajar apa itu rona rona kehidupan di dunia dan di akhirat
Supaya kita belajar setiap kejadian ada hubungan kait yang begitu rapat dalam hati kita semua
Kita hidup di dunia ini pun sebab kita harus belajar
Belajar mana yang baik dan mana yang buruk supaya
Jati diri dalam diri kita haruslah kuat sebaris dengan kuatnya hati kita berkata kata


*
Buat Mr.S
Miss Meen menurut apa yang kamu mahu :)
Insyallah rezeki ada di mana mana....
Ya Allah lindungilah kami dari segala musibah
Yang melalaikan hubungan kami dengan-Mu Ya Allah..
Miss Meen tunggu kamu !!!




*
Buat Miss Meen
Istiqamah & Wasatiah selalu yer :)
Ya Allah tetapkanlah hati kami dalam segala urusan
Amin....Doakan kami :)







~Hadirnya musibah dalam sesuatu keluarga itu..membuatkan kita berfikir apa kekurangan & kesilapan kita yang terleka dan lalai selama ini..Hadirnya musibah mengajar kita saling memahami hati & perasaan pihak yang lain~

10 December 2011

ll Ombak Rindu ll


Assalamualaikum Semua

Ya..Mesti semua orang sudah selesai menonton Ombak Rindu
Miss Meen baru hari ini...
Ombak Rindu ini adalah satu satu novel yang Miss Meen membacanya berulangkali
Pernah hilang dahulu..Miss Meen mencarinya lagi di kedai...
Suka dengan watak Izzah yang tabah :)
Upsss...sebenarnya Miss Meen dah melanggar perjanjian nie
Seharusnya dalam bl0g ini sudah tiada review sinopsis tentang m0vies yang Miss Meen sudah tengok
Tetapi Ombak Rindu memaksa Miss Meen melakarnya kembali (:

Apa yang Miss Meen nak katakan :
Pertama:
Lokasi set ini sungguh lawa dan menarik...
Dengan gunung ganang dan sawah padi memang cantik...

Kedua: 
Miss Meen dapat menerima kenyataan yang sebenarnya Aaron Aziz bukanlah seorang yang romantis dan manja...
Bila dia melakonkan watak babak romantis tu nampak seperti tidak selesa...
Bila dia melakonkan watak sebagai seorang pemarah dan pembengis terhadap Izzah memang hidup
Can't wait f0r KL Gangster 2 (:

Ketiga:
Miss Meen amat lucu & berminat dengan aksi Lisa Surihani...
Nampaknya semakin meningkat...maju :)
Yang pasti dia sesuai dengan watak kasar & moden ini...
Good Job Darl...

Keempat:
Oh Maya Karin Maya Karin...Miss Meen suka lagi watak dia dalam Anak Halal
Totally sesuai dengan dia...santai & sempoi...
Cuma watak Izzah ini kurang sesuai dengan Maya...
Watak Izzah ini terlalu rumit & terperinci...
Apa-apa pun Maya Karin next time naik kan nama dengan watak yang kita selesa dulu
Barulah kita mencuba watak yang orang bagi
Sebagai contoh Faizal Hussien :) terkenal dgn watak kasar je

Kesimpulannya:
Miss Meen so so jee cerita ini..sebab mereka tertinggal babak yang Miss Meen suka...Hariz demam Izzah jagakan..Izzah demam Hariz jagakan...Waktu Hariz belasah Izzah...Waktu Hariz teringatkan Izzah...
Dan banyak lagi... Lebih manis jika Ombak Rindu ini dijadikan drama...Seperti Trilogi Cinta...Gemersik Kalbu..Bicara Hati.. :) Walau apa pun....ini adalah cubaan yang terbaik buat Maya Karin...



* Manusia sememangnya mudah mempercayai orang lain berbanding dengan orang yang terdekat dalam hatinya*

06 December 2011

ll Dia Selalu Bersama ll

Assalamualaikum Semua

Ya alhamdulillah...

Satu pagi nan indah...

Eh satu petang nan indah...

Kikiki satu masa nan indah...

Bergurau pula Miss Meen kan ;)

Terasa ingin berSahaja melakar rasa hati


Atas restu Allah ku mencintai dirimu..Ya Tuhan semoga tabahkan hati kami...Ya Tuhan permudahkan urusan kami..Ya Tuhan jauhi kami dari sikap gelojoh...Ya Tuhan jauhi kami dari sikap berlumba lumba akan hal yang tidak pasti...Ya Tuhan kekalkan hati dan tetapkan hati kami demi mu Ya Allah hindarikan kami dari iri hati dan busuk hati org ramai..Ya Tuhan tetapkanlah kami berada di bawah lindunganmu..Dari Mu kami datang dan dari Mu juga kami kembali....


Published with Blogger-droid v2.0

05 December 2011

ll Sabar Selalu ll

Assalamulaikum Semua

Ya...sebagai hamba Allah di muka bumi ini
Kita haruslah bersabar dalam setiap detik situasi
Ya betul...bercakap memang mudah sepantas memetik jari
Untuk melaksanakannya amat susah

Susah di sini bukan bermakna kurang berusaha
Tetapi memerlukan kata motivasi sampingan & dorongan rasa
Manusia yang lain sememangnya rendah & lemah
Dalam memahami hati budi manusia lain

Andaikata kita diberikan emosi yang memahami manusia yang lain
Bertolak ansurlah
Bersabarlah
Bersyukurlah
Bertahanlah
Bertekadlah
Berkeyakinanlah
Bahawa kita adalah manusia yang teristimewa dalam setiap permainan jiwa yang tercipta atas bumi ini

Jadinya jangan cepat mnegeluh & berputus asa
Terhadap manusia yang tidak dapat memahami hati perasaan kita
Manusia sentiasa dengan ego mereka
Manusia sentiasa sombong dalam menghulurkan bantuan

Tidak salah lah Allah 
Menurunkan bala & bencana bagi kita
Semuanya untuk menyedarkan kita
Akan hukum manusia yang jitu...



*Sayang..diri ini bersabarlah dengan apa jua keadaan sekali pun..Manusia itu sentiasa tamak kan keselesaan tanpa hilang budi bicaranya*

02 December 2011

ll Simple & Santai ll


Assalaamualaikum Semua

Ya fenomena pasti akan berlaku di akhir tahun
Bulan November & Disember
Fenomena juga berlaku di awal tahun
Bulan Januari & Februari
Ya fenomena juga berdendang di pertengahan tahun
Bulan Mei & Jun

Setiap pergerakkan ini bagaikan satu rentak
Ibarat alunan irama & lagu
Yang semestinya menjadi ikutan atau trend
Ahaak!! :) 
Just Simply Say The Words Without Any Intention!




*Insyallah semoga ada sinar di bulan Disember 2011 ini ya :) *

28 November 2011

ll Apabila Ia Tersasar ll

Assalamualaikum Semua...


Ya...manusia masing masing mempunyai hak & gaya mereka tersendiri..Cuma kadang kadang pabila mempunyai citarasa tersendiri mereka egois & mudah menyinggirkan manusia yang lain...Bermulut manis atas kepentingan diri sendiri,Bercakap megah atas nama sendiri,Berdiri teguh atas nama manusia lain...Apa masalah manusia manusia ini...sampai bilakah mereka mahu sedar..Setiap insan dikurniakan gerak hati tersendiri..tidakkah mereka sendiri merasa atas kelebihan itu??Jangan berkata buruk tentang seseorang itu,andaikata engkau pun tidak pasti! Seketikanya hati & perasaan kita memang sakit...seandainya yang terjadi itu di luar sangkaan kita sendiri...


*Kepada kamu manusia itu...jangan.cepat selesa & seronok atas apa yang engkau milikki...*


Published with Blogger-droid v2.0

22 November 2011

ll Bolehkah Saya Kata Alhamdulillah ll

Assalamualaikum Semua ...
Alhamdulillah.. (:
Semoga apa yang dirancang akan berjalan dengan sempurna
Akan berjalan dengan lapangnya dada & indahnya ukhwah
Semoga apa yang termaktub ini akan berkekalan & berpanjangan
Akan sentiasa di bawah keredhaanNya & restuNya

Kami hanya mampu merancang & menunggu keputusan
Hanya kepadaMu yang layak mengubah & merestui
Aminnnn...
Aminnn....
Aminnnn...
Permudahkan apa yang sukar
Permudahkan apa yang sudah sedia ada

P/S : Miss Meen persetankan apa yang manusia manusia itu bisingkan & kecohkan...
Buat apa yang termampu...
Bersedia bila termampu...


*Bukan mudah untuk mencorak fasa demi fasa...tekanan & dugaan pasti salah satunya*

18 November 2011

ll Selamat Bercuti Akhir Tahun ll


Assalamualaikum Semua ...

Alhamdulillah Miss Meen masih sempat melakar di lakaran c0m0t ini..
Ya...hari ini adalah bermulanya Hari Percutian Sekolah Akhir Tahun...
Tetapi TIDAK pada pelajar SPM & STPM ya :)
Kamu semua harus berjuang hingga akhirnya ...

Tetapi tidak bagi Miss Meen :)
Kami telah diarahkan bertugas sehinggalah 2 Dis 2011
W0w !! :) itu pun sudah bersyukur kan ...
Masih ada lagi Sabtu & Ahad untuk berehat...

Nak dijadikan cerita....
Miss Meen dapat satu ilmu di akhir minggu persekolahan
Ya...Ilmu ini sepatutnya Miss Meen belajar 2 tahun lepas
HEADCOUNT...bagi mata pelajaran yang kita ajar..
Ketua Bidang Sains & Matematik itu amat baik hati
Alhamdulillah...dia seorang yang penyabar & tidak kedekut ilmu
Sebab apa Miss Meen kata penyabar?
Miss Meen banyak kali buat silap dalam pengiraan
Dia senyum je..tak apalah budak baru belajar kan :) hihi

Miss Meen juga nak ucapkan terima kasih Ya Allah
Kerana tidak membebani hambaMu ini 
Dalam ragam & kerenah manusia yang berat
Miss Meen juga berasa bersyukur
Kerana guru & pelajar sekolah itu ALHAMDULILLAH !!
Mungkin kedatangan yang hanya 4 bulan ini
Belum cukup untuk Miss Meen mengenal hati & budi kesemuanya...


*Noted : Tak perlu kepoh..tak perlu gelojoh..tak perlu gopoh..Belajar menghormati manusia yang lain........ YAKIN bahawa ALLAH itu ada dekat pada hambaNya..*

11 November 2011

ll 11.11.2011 ll

*Gambar Sama Sama Santai sebelum majlis *Kenapakah kamu berdua je...hihihi ;) *


Assalamualaikum Semua...


Alhamdulillah...sekolah Miss Meen berjaya melangsungkan Jamuan Perdana peringkat sekolah...Sebelum itu ada juga acara Penyampaian Hadiah Kokurikulum Pelajar 2011....Semua ini berlaku secara kebetulan atas tarikh ini....

Miss Meen terlibat dalam penyediaan sijil...Dan membantu penyampaian hadiah di pentas...Hihi...kerap sgt muka ini tiap tahun.(lain sekolah juga eh)...walhal muka tak cun pun atas pentas itu...hihi ;) Alhamdulillah..majlis itu berjalan dgn lancar...cuma...heh ada lagi tue...cuma..Nama dalam sijil tak semua yang lengkap..salah maklumat...seterusnya salah cetaklah kan.. Kepada sesiapa yang bijak berfikir terima kasih Miss Meen ucapkan...kepada yang lewat berfikir Miss Meen ketawa boleh???hahaha ;D Kesalahan org lain tak sepatutnya org lain yang tanggung ok!

Dan yang paling protokol majlis jamuan ini disertai oleh jemputan dr Luak Johol..Undang..Ketua Kampung..makan pun beradab tadi...Seperti biasa Miss Meen buar silap tadi haha...ayam itu keras bangat..jadinya berbunyilah pabila sudu bertemu piring hihi....Tapi sedap rendang itu!!Aishhh nafsu....Selepas selesai syok makan..Luak Johol pun sudah bersurai...diumumkan haruslah membasuh pinggan SENDIRI selepas makan....hihi Miss Meen kaget...tak pernah ada situasi macam nie..Almaklum laa bufet je kan haha ;)

Miss Meen pun turut serta mencuci piring pinggan mangkuk...bila mula sakit pinggang Miss Meen pun berhentilah...hihi..tak larat nyah ko!!hahah ;) bukan apa...tak da ruang nak membilas dan tangkup piring...keadaan sempit...Miss Meen ok je nak tolong jika ada ruang pinggan.. ;) Maaf ya Miss Meen hanya bantu yang larat...

Keseluruhan yang boleh Miss Meen katakan...esok esok buat bufet ehh...terkejut mak bila kena basuh pinggan sendiri...mcm di rumah pula!!hihihi ;)

Kepada cikgu yang bertungkus lumus menjayakan majlis dua serentak ini diucapkan syabas eh...bukan mudah nak bekerjasama...bila tengok sekolah dahulu dan sekarang mmg byk bezanya.... ;) Apapun terima kasih atas pengalaman ini....


Published with Blogger-droid v2.0

07 November 2011

ll Beli Buku ll

Assalamualaikum Semua....

Yeahhh....Hari nie Miss Meen berehat sebentar bersama adik adik Miss Meen....Pada mulanya nak menonton wayang...setibanya di sana kekurangan aura dan mood untuk menonton...heheh :) Tapi alhamdulillah laa kan tak dalah membazir masa dalam tu...Chewahhh cakap seperti tak nak masuk panggung lagi je hahaha.... Miss Meen ada satu tabiat...Andaikata pergi shopping mall..shopping centre Miss Meen pasti akan mencari teratak buku buku...hihi

Tak tahulah tabiat niee menyusahkan orang yang keluar bersama Miss Meen ke tak...Miss Meen suka ambil masa yang lama dalam teratak buku nie...kalau memilih baju Miss Meen akan pilih ikut gerak hati jee..kalu ok. .okla hehe...Tapi kalau buku..Miss Meen suka spend lebih sikit...tak kisahlah apa jua bentuk buku dan tajuk...

Seronok baca buku baru...hihi Miss Meen ada tabiat lagi...suka mencium dan membaca buku yang baru...Seperti hari ini Miss Meen berjaya habiskan buku itu...hihi...dah habis membaca...sebab aura bau dan buku baru tue....hihi

Apa yang Miss Meen pegang sampai kini...bila susah hati moh ler kita singgah membaca...Semua tue menjana ion ion positif kita ;)


*Terima kasih kepada adik adik kerana sabar menunggu sehingga buku itu tamat dibaca*


Published with Blogger-droid v2.0

06 November 2011

ll Salam Aidil Adha ll

Assalamualaikum Semua....

Ya....pagi yang indah ini kita semua meraikan Aidiladha dengan penuh keinsafan...Semoga kita menge

nal erti pengorbanan yang sebenar...Bila lah agaknya orang N.Sembilan nak menyambut Aidiladha dengan meriah sekali seperti Aidilfitri...huhu.Sekali sekala ingin juga Miss Meen merasa kemeriahan itu...sebab takbir kali ini lebih panjang waktunya...Insyallah satu masa akan berubah kan :)


*Salam Aidiladha dari kami sekeluarga Maaf Zahir Batin*


Published with Blogger-droid v2.0

05 November 2011

ll Manusia Tidak Pernah Berpuas Hati ll

Assalamualaikum Semua ....

Hurmm...malam yang sepi...
Miss Meen agak terasa hati dengan seorang hamba Allah ini
Ya...benarlah manusia tidak akan pernah berasa puas hati
Sentiasa tidak senang atas kesenangan manusia yang lain 
Sentiasa mempunyai niat yang terpes0ng dari yang asal

Miss Meen sungguh pelik pabila manusia sebegini
Semakin tidak sedar diri dan matang
Kelakuan yang ditayangkan seolah-olah 
Mengetahui dan memahami setiap pergerakan dunia

Miss Meen tidak arif adakah ini disebabkan perkembangan dalam persekitaraan
Atau sebenarnya itulah sikap dan sifat manusia itu...
Gelojoh...Tidak sabar...Kecoh..Kepoh..Cemburu...Iri Hati...
Tidak senang hati...Tidak puas hati...Sakit hati....
Miss Meen cukup tidak arif tentang manusia ini...

Adalah normal seandainya kita mempunyai sikap sebegini
Tetapi adalah lebih normal sekiranya kita mengawalnya
Dalam keadaan sedar dan yakin
Bukan dalam keadaan kita tidak sedar siapa dan apa
Yang kita lakukan.....

Miss Meen pun bukan manusia sempurna
Tetapi....Miss Meen akan cuba perbaiki dari masa ke masa
Miss Meen pun akan berusaha untuk menjadi manusia yang ada perubahan positif
Miss Meen akan beruusaha mengawal diri dalam keadaan Miss Meen sedar
Hurmm...jauhkanlah Miss Meen dari terpengaruh sikap hamba Allah ini

Ya Tuhan ampunkan aku !
Aku marah hari ini ...
Aku betul-betul nak lempang hamba-Mu itu !
Untuk sekian kalinya !!!!!

02 November 2011

ll Telatahmu Lucu ll

Assalamualaikum Semua...

Alhamdulillah kita masih bersua lagi...Di sini Miss Meen nak kongsi cerita&keletah seorang pelajar pendidikan khas....hihihi

Namanya Jazlan...dia mempunyai kekurangan upaya dlm mengawal nafsu mkn dia...huhuhu..napa skema pula ayat Miss Meen ney....hihi

Satu perkara yang Miss Meen lucu sgt dan suka kacau dia...apabila wajah dia yang tersimpul&tersipu malu....hahaha...jambu! !

Haiiii...macam2..Jazlan nie sentiasa dgn tuala hijau dia...tak pernah lepas...

Lagi seronok bila Cikgu Salina menyakat dia....mati kutu nAk menjawab apa yang Cikgu Salina kenakan...hihihu


*Apapun seronok berjumpa warga ini*


Published with Blogger-droid v2.0

01 November 2011

ll Muka Bosan ll

Assalamualaikum Semua....

Alhamdulillah....minggu ini adalah minggu pertama dlm bulan November..Budak sekolah sudh tamat pepeeiksaan...jadinya mereka tidak bawa buku...Adui pelik aku budak ney...Nampaknya kami kena berikan aktiviti sampingan...

Pertamanya puzzle...lukisan...teka teki...brg tersembunyi...Bagi tingkatan satu bolehla...tingkatan lima...mana mungkin maa...hhhehee


*Selamat menempuh alam bulan November*


Published with Blogger-droid v2.0

31 October 2011

ll Cyberjaya Lake Garden ll

Assalamualaikum Semua..

AlhamdulillAh...kita masih ada kesempatan utk bersua...Ya. ..Ahad yakni semalam pagi..Miss Meen berjumpa dgn teman lama Miss Meen...Yup We Meet Up di Dominos Taipan Senawang...Miss Meen agak malas mahu ke Jussco..sebab jalan kat sana for sure akan sibuk... :-D Jadi Miss Meen ambil keputusan berjumpa di Senawang..Lagipun rumah kawan Miss Meen tue dkt Tmn Alamanda je..

Sekian lama tak 'update' tentang masing2....byk rupanya ceritera kami yang berbeda...Hee it's part of life...Tak lama lepas tue kawan Miss Meen ajak meninjau ke tempat kerja dia...hahaha..kami tak sempat masuk sbb hujan lebat...tetiba je hujan luruh..huhu

Kwn Miss Meen ajak keluar sbb dia bosan tiada hiburan..some more dia tensi dgn org di sekeliling dia...tapi at least kami tahu tentang masing2 kini..


*Bukan senang ingin memenuhi impian tanpa usaha*


Published with Blogger-droid v2.0

30 October 2011

ll Sedapnya ll


Assalamualaikum Semua!!!

Hari kebetulan Mama Miss Meen ada planing nak ke rumah makcik kami....

Sebelum tiba ke sana Mama Miss Meen nak belanja kami makan Secret Resepi....

Dengan syaratnya...belikan jugak carrots cheese utk makcik juga...

Wah..kami pilih marble cheese cake...hehehe

Walaupun tepu dgn cheese ia sungguh lemak dimakan dgn jiwa sentimental...hahaha..

Itu jgk adalah favourite ayah Miss Meen..

Yang penting katsni Miss Meen dah lama tak makan kek ini!!!!heehee

Akhirnya rezeki kami.....

Terima kasih Mama...Sayang Mama

Published with Blogger-droid v2.0

28 October 2011

Samsung Galaxy Ace

Assalamualaikum


Hurm taktala semua maju ke depan Miss Meen baru mampu memiliki komunikasi jenis ini...


Pelik kan?hihihi


Published with Blogger-droid v2.0

24 October 2011

ll He Who Can't Marry ll

Assalamualaikum Semua ...
Alhamdulillah sekali lagi 
Miss Meen berjaya men0nt0n drama k0rea ini
Cerita ini amat men0nj0l kesengalannya
Di mana ada se0rang Teruna ini
B0leh hidup se0rang diri & tak mahu bercampur dengan ramai 0rg
Mungkin Arkitek macam tue k0t 
Hihii...
Akhirnya dia dikejutkan 0leh se0rang Dara
Yang mana Dara itu se0rang d0kt0r yang merawat Teruna ini
Bermulalah kesengalan dalam kisah ini

Hurm Miss Meen tak terasa nak cerita pulak
Sebabnya cerita neyh dah keluar tahun 2009
Cuma Miss Meen je yang lewat teng0k
Sebab masih menunggu m0de yang 0key untuk dit0nt0n
Hihihii......

Apa-apa pun cerita ini melibatkan
Pertalian keluarga sahabat yang kuat
M0ral 0f the st0ry
Cepat2 lah kawin....
0rg tua kita nak lihat kita bahagia & hidup bersama 0rg yang tersayang
^_^ 

ll My Wife Is Superwoman ll


Assalamualaikum Semua ...
Yeah...Akhirnya dapat jugak teng0k Oh Ji H0
Drama neyh memang best
Banyak pahit manis masam dalam merentas rumahtangga
Suka dengan watak Si Isteri
Yang yakin dengan Suami & banyak membantu Suaminya
Tapi watak Si Suami neyh nampak macam silly milly sikit
Jarang nak ada orang macam neyh
Tapi watak Si Isteri memang banyak yang ada dalam dunia neyh
Tegas Garang Tetapi yang penting baik hati & lurus
Miss Meen amat enj0yed dengan drama k0rea neyh
Dapat banyak pengajaran ^_^

Yang penting Miss Meen menangis jugak teng0k drama neyh
Semangat Isteri yang susah nak ada pada semua wanita
GOOD JOB!!!!
^_^

*Semoga kita juga dapat semangat dari drama ini....Lepaskan yang sudah menjadi sejarah...Binalah yang ada ini lebih baik dari yang kita jangkakan*

17 October 2011

ll Ada Lagi Manusia Itu ll

Assalamualaikum ...

Hurm ya tadi sedang Miss Meen berborak dengan Mama Miss Meen
Kami dikejutkan satu berita utama di TV3
Fuhh !!!! Budak 2 tahun digilis???
Aduiiii di negara China ...Seramlaaa pulak

Yang paling Miss Meen ngeri tue pemandu van tue
Dah terasa terlanggar sesuatu bukan nak berhenti
Dia boleh gilis budak tuh untuk kali yang keduanya???
Aduiii lagi pun siang lagi k0t matahari terpacak apa!!
Kalu malam Miss Meen pun boleh faham lahh...

Sungguh tak sangka wehhh...
Ada lagi penunggang motosikal & pejalan kaki
Boleh buat tak endah????
Nanti Miss Meen keluarkan penyataan itu semua orang akan marah
Tapi Itulah kenyataannya kan?

K0t ya miskin & tak nak terlibat dengan polis
Ketepikanlah budak yang 2 tahun tue
Apa nak jadi neyh weiii
Seram betul kejadian macam neyh

Huhuhu kan dah terkasar bahasa jiwa bangsa MIss Meen neyh
Baru plan tahun neyh nak cakap sesopan 
Huhuhuu...

Tapi Miss Meen memang tak dapat lupakan gaya pemandu van tue
Itulah suka sangat memandu sambil makan minum berbual
Langgar orang pun dianggap seperti langgar b0nggol atau bendul
Insaf betul teng0k VT tadi huhuhu seram !!!!



*Kepada Ibu Bapa di luar sana..sayangilah anak kita walau di mana pun...Pendek kata Jangan leka lah!!!...Manusia kat luar sini sememangnya pandang tak endah sebab kurang kesedaran sivik & akal..*

15 October 2011

ll Aku & Kamu ll

Kecantikan Lelaki & Kekuatan Wanita


~ Hargailah pasangan kamu semua sementara diberi kesempatan...Dan hormatilah pasangan kamu di kala susah & senang..Amin...~

ll Adakah Si Dia Seperti Ini ll

Lelaki Yang Soleh

~ Sem0ga Mr.S dilindungi & dirahmati hendak-Nya ~

ll Manusia ll

11 Jenis Manusia Didoa Malaikat

* Selamat Membaca & Berkongsi Ilmu*
^_^

ll Sayang Kamu ll

Assalamualaikum

Miss Meen sayang sangat kat Mama Miss Meen
Walaupun mulut Mama seperti burung belatuk
Hihihi ---Amb0i mengata Mama sendiri yer
Tapi Mama tetap Mama Miss Meen

Terima kasih kerana setia dengan Ayah Miss Meen
Terima kasih tidak jemu menjaga kerenah kami
Terima kasih kerana menjaga keluarga kita
Terima kasih kerana mengambil berat tentang kami & Ayah
Terima kasih kerana tidak meninggalkan kami dari kecil

Walaupun kami & Ayah
Kadang-kadang selalu buat Mama pening kepala
Selalu buat Mama membebel
Selalu buat Mama menangis dalam diam

Sayang Mama !!!!

* Miss Meen dah banyak kali buat entry khas buat Mama Miss Meen..huhu nampak basi kan?Tapi Miss Meen suka !!!*

12 October 2011

ll Ku Layangkan Kisah Mu ll

M0de Lagu : Tiada Duka Yang Abadi ~ 0pick
Assalamualaikum 

Kadang kala Miss Meen berasa kasihan terhadap seseorang ini
Sedih sangat bila mengenangkan nasib dia
Miss Meen bukanlah nak kata nasib Miss Meen 'tip t0p ten'
Tetapi Miss Meen merasa kasihan 
Kerana dia tidak pernah rasa disayangi dan menyayangi

Indahnya kehidupan ini pabila
Kita saling sayang menyayangi antara mahram kita
Contohnya seperti ibu bapa adik abang kakak makcik pakcik nenek atuk
Insyallah bila kita ada perasaan kukuh terhadap mereka
Kita pasti serba salah untuk menyayangi orang luar lebih dari mereka

Sekali lagi Miss Meen berasa sedih sangat 
Terkenang nasib makhluk Tuhan ini
Nak dikatakan Miss Meen tinggi ilmu agama
Tidaklah sangat tetapi kita wajib & haruslah berusaha mencari
Keindahan agama kita sendiri

Janganlah nama saja Islam
Tetapi tidak pernah cuba berubah & mencuba menjadi orang yang sepatutnya
Bimbingan dari saudara terdekat adalah wajib
Kasihan makhluk Tuhan ini
Semuanya ambil tak endah dengan nasibnya
Semua orang selalu mengambil kesempatan atas kesempitan dengannya
Mukanya nampak seperti mudah ditipu,dipermainkan,diperasankan,ditertawakan ....

Bila melihat mukanya bukan tak kasihan
Kasihan....Sedih....
Tapi jika dia sendiri yang tak mahu berubah
Tapi jika dia sendiri yang leka dengan kehidupan duniawi
Tapi jika dia sendiri yang menolak atas nasihat baik Kami
Apa yang boleh Kami bantu dia Ya Allah ....
Sedih melihat makhluk-Mu ini Ya Allah
Sedih teramat sangat .....

Sekali lagi Miss Meen ingatkan
Miss Meen bukanlah bagus & baik sangat
Tetapi Miss Meen betul2 kasihan dengan makhluk Tuhan ini
Semua orang benci & marah dia
Semua orang tak suka melihat dia
Tetapi bila dilihat pada satu sudut dia seorang yang baik
Cuma dalam diri setiap manusia ini ada sifat negatifnya
Yang boleh hindarinya hanyalah DIRI SENDIRI



*Ya Allah semoga Engkau dapat membantu makhluk-Mu yang istimewa ini...Sedarkanlah dia sementara orang tua Kami masih ada..Andaikata orang tua Kami sudah pergi...Kami khuatir sikap,sifat dan perangainya tidak dapat dibentuk & dididik...Kepada-Mu Ya Allah Kami bermohon pertolongan & ihsan bantuan...Amin*

10 October 2011

ll Ku Titipkan Untuk Diri Ini ll

Assalamualaikum ...

Hampir berkurun lamanya Miss Meen tak meng'update' neyh
Sehinggakan idea kadang-kadang ada pun boleh lupa & hilang
Ya... banyak yang ingin Miss Meen kongsikan
Tapi... itulah dia masa & idea susunan ayat belum ala 'feel' lagi
^_^ hihihihi

Cuma apa yang ingin Miss Meen coretkan di sini
Adalah .... chewah macam beri wasiat pula
Padahal blog ney saja saja jee
Syok sendiri katakan lah
Hihihii
Blog orang lain ada misi...visi...
Blog Miss Meen santai mill0w jee ^_^

Alamak !!! Apa tadi yer nasihat nak coretkan
Lupa sudah hehhe
Apa-apa pun doakan Miss Meen semoga perjalanan hidup
Miss Meen dipermudahkan
Lorongkan kebaikan apa yang patut pada bulan yang patut
Huhuu....

Aminnn...
Permudahkan Ya Allah
Perkenankan Ya Allah

* Thanks Kam0 kam0...jalan jalan singgah sini*

01 October 2011

ll Hidup Kita Ada Putaran Tersendiri ll

Perjalanan masih jauh nak digapai
Tatkala orang ramai duduk sesenangnya
Bukan niat mengadu nasib atau lara
Cuma mahu hati ini ceria seadanya

^_^
Apa saja laa Miss Meen mengarut tuh kan
Hai hai hai lappy lappy lappy
Bila laaa mahu turun dari langit
Lama sungguh tak turun turun 
Hahahaa ...

Doakan Miss Meen yaa 6 Oktober 2011 ini
M0ga dipermudahkan perjalanan & perancangan
Sem0ga tak cemas & gigil 
Hihihii....

Sem0ga juga tak ada apa yang berlaku kan kan
Amin.....

11 September 2011

ll Terhenti Seketika ll

Assalamualaikum Semua

Selepas ini Miss Meen akan berhenti berehat sebentar
Atas sebab lapt0p tiada di sisi
Huhuu tengah survey yang baru...
H0pefully adalah rezeki tahun ini
M0ga Miss Meen sentiasa bersabar hendaknya....

08 September 2011

ll Dugaan Hidup Ini ll

Assalamualaikum Semua !!!

Kehidupan ini ada pelbagai risiko yang tersendiri
Setiap ruang pekerjaan pasti ada risiko
Peliklah andaikata tak wujud ruang risikonya
Cuma kadang kala risiko itu besar atau kecil sahaja

Pabila sesuatu risiko itu terjadi pada orang lain tapi bukan kita
Kita sering kata 0rang itu tak tabah & sering merungut atau mengeluh
Tapi pernah tak kita terfikir...sejenak sahaja ...
Tuhan itu memberikan kita cabaran berdasarkan kemampuan kita

Jika itu cabaran & risiko yang kita dapat
Maknanya kita terpilih di kalangan yang terpilih
Bagi mengharungi ruang risik0 itu
Betul tak???

Ramai orang kata menjadi seorang GURU & PENDIDIK
Adalah TUGASAN yang MUDAH & SENANG
Miss Meen cukup bangkang penyataan itu
Dahalu Miss Meen pun macam mereka itu

Miss Meen selalu kata jadi GURU ini GAMPANG seh !!
Tapi hakikatnya pabila Miss Meen mengambil langkah ini
Ternyata ia bukan mudah....
Sedih bila ada 0rang yang tidak mahu memahami tugasan ini

Kepada teman Miss Meen itu
Harap bersabar ya!!
Dunia ini pelbagai kerenah yang kita kena lihat
ITULAH RAKYAT MALAYSIA ...

01 September 2011

ll Makan Makan Makan ll

Selamat Hari Raya Semua !!!
Fuh !!!!
Penat gila Miss Meen dalam minggu ini
Berjalan raya rumah ke rumah
Traffic jammed laa pula ..
Duduk di rumah
Basuh pinggan mangkuk pula ...

Tapi !!!!
Seronok betul emosi & kesibukan ini
Jarang-jarang sekali nak dapat
Alhamdulillah ....
Sem0ga silaturrahim antara kita berpanjangan
Insyallah .....

30 August 2011

ll Selamat Hari Raya ll
















Assalamualaikum Semua !!

Di kesempatan yang ada ini
Miss Meen ingin mengucapkan
Selamat Hari Raya & Selamat Bercuti
Alhamdulillah selesai sudah 30 hari
Kita Berpuasa di bulan Ramadhan

Andaikata Miss Meen ada
Tersalah kata
Tersinggung jiwa
Terlepas pandang
Terusik hati
Termakan & Terminum
Minta dimaafkan & dihalalkan semuanya yer!!

Sem0ga Aidilfitri 1432m ini
Di sambut dengan penuh keberkatan & kerendahan diri pada-Nya
Sem0ga akan adanya perubahan yang lebih baik
Dalam diri kita masing-masing
Aminnn.....

J0m!!! Dengar & Takbir bersama-sama
M0ga menghayati apa yang dilaungkan
^_^

: Selamat Memandu..Dan berhati-hati di Jalan Raya..Bertolak ansur antara satu dengan lain..Senyum !! :

24 August 2011

ll Uh!! Tensinya Nak Menjawab ll

Tenangkan Aku !!
Assalamualaikum Semua !!

Huh...baru dapat menulis entry baru...
Ramai survey bl0g 0rg lain
Semuanya menceritakan
Indahnya Ramadhan Tibanya Syawal
Miss Meen??? ^_^ Banyak persoalan di kepala

Sebenarnya Miss Meen ada tersalah faham dengan Mama Miss Meen
Huhuu isu nya???
Pikirlaa Sendiri ^_^
Hahahaa ....
Miss Meen pening tak pandai mengatur kata k0t

Upssss...Miss Meen sudah tercakap hal peribadi
Hahaaa... 0key full st0p !!
Sempena bulan Ramadhan yang berkat ini
Miss Meen m0h0n kepada-Nya
M0ga dipermudahkan segala urusan....
Dilembutkan hati Mama Miss Meen
Ditenangkan hati Mama Miss Meen
Dilapangkan fikiran Mama Miss Meen

Mungkin kini hati & minda Miss Meen tak lapang
Diasak pelbagai soalan & persediaan dari Mama Miss Meen
Insyallah minta hati gusar Mama Miss Meen itu berkurang
Huhhu Miss Meen terasa bersalah mengemukakan isu ini
Banyaknya Mama Miss Meen tanya !!! huhu tensi !!!

RAMADHAN .......tenangkan hati aku!!!


15 August 2011

ll Cupcakes Kami ll

CUPCAKE KAMI
Assalamualaikum Semua !!!

Alhamdulillah akhirnya kami berjaya juga mencuba
Melaksanakan pembuatan cup cake a.k.a kek cawan
Walaupun ready made punya bahan
Tapi cukup melatih kami untuk tahu cara membuatnya
Hihihii ^_^

Kami gagal untuk membuat ising kek
Ising kami kurang manis dan gula tak hancur...
Huhuhuu..sakah teknik kot..
Tapi xpe..es0k es0k kami mencuba lagi
Sekali buat bukan bermakna terus cantik dan lawa dan sedap kan hihihi

Hari ini di sekolah ...
Macam biasa Miss Meen menjaga budak Ting.5
Peperiksaan Percubaan SPM 2011
Oh lupa!! Miss Meen dapat meyambung jawatan semula
Tetapi di sekolah baru  di SMK Datuk Undang Abd Manap (DUAM)

Alhamdulillah setakat ini guru dan rakan seperjuangan
Menyambut baik kedatangan kami..
Cuma pelajarnya Miss Meen belum kenal lagi
Hal ini kerana MIss Meen belum lagi diberikan opsyen untuk mengajar apa
Tapi yang penting Pend.Seni sudah pasti untuk Miss Meen

Huhuu..masuk masuk saja..Awak ambil Pend.Seni
Nanti saya susunkan jadual baru kata PK SMK DUAM
PK SMK DUAM amat ramah orangnya..
Begitu juga PK HEM SMK DUAM
Amat ramah orangnya
Walaupun luaran nampak garang ^_^

Doakan Miss Meen dalam keadaan baik
Dan boleh mengajar lagi dengan teknik yang lebih baik
Dari tahun sebelumnya ya..Aminnn.....

13 August 2011

ll Oh! Bersih..Bersih.. ll

AKU PEMALAS !!!
Assalamualaikum Semua !!!

Alhamdulillah Miss Meen kini sudah berada
Di halaman kampung Ayahanda & Bonda
Miss Meen akan menereuskan perjuangan Miss Meen di sini
Semoga diberikan ketabahan & kayakinan hendaknya
BERANI SIKIT MISS MEEN YEAH !!!!

Hari ini Miss Meen memunggah barangan Miss Meen
Yang ada di Taman Sri Serdang, Selangor
Alhamdulillah ...ada separuh lagi yang mahu diselesaikan
Sebab 15hb Ogos 2011
Miss Meen sudah mempunyai misi & visi baru

Bercakap tentang BERSIH ..
Sebenarnya Miss Meen pun bukan PEMBERSIH SANGAT orangnya
Tetapi andaikata dah ada kotor itu
Miss Meen BERSIH kan juga

Dari dulu hingga kini Miss Meen cukup tak faham
Mengapa manusia ini suka ambil lepas tangan ..endah tak endah
Bila kita BERSAMA-SAMA menghuni sesuatu kawasan
KERBERSIHAN haruslah dijaga bersama

Tiada istilah PENAT??LETIH??MALAS??
Miss Meen pun ada juga em0si itu
Tapi takkan nak menghuni di sesuatu kawasan dalam keadaan KOTOR
Berpada-padalah duhai Manusia
Kita sama-sama Manusia kan..bukan binatang peliharaan
Yang di tambat dan di rotan setiap kali di suruh bergerak...
Kita Manusia yang mempunyai akal & hati
Itulah yang membezakan kita dari semua

Kita pakai nak LAWA
Kita pakai nak WANGI
Kita pakai nak CANTIK
Kita makan nak SEDAP
Kita mandi nak HARUM
Itu pun sudah menjadi salah satu sikap BERSIH tau!!

Jadinya USAHLAH BERKIRA
Dalam MENJAGA KEBERSIHAN
Sama-samalah kita menjaganya...
Tiada istilah MALAS!! LETIH!! PENAT!!
Istilah itu membuatkan kita LUMPUH pada BATINnya..
Ingat tue !!! ^_^


*Jom kita berubah bersama-sama menjaga KEBERSIHAN..walaupun tak TOP TEN tapi indah di mata semua*

11 August 2011

ll Tabahkan Hati Aku ll

Kam0 Datang Lagi !!! tQ!!
Assalamualaikum Semua !!!

Alhamdulillah hendaknya ...
Semoga selepas ini Miss Meen lebih berdedikasi
Dengan tugasan baru yang bakal Miss Meen terajui
Harapannya dengan lapor diri 15hb Ogos 2011
Akan membawa seribu satu kerjasama & keberanian jitu !!

Semoga perubahan yang bakal berlaku ini
Akan membuahkan lagi kekuatan fizikal & minda
Semoga perubahan ini juga
Akan membawa satu erti keberanian dalam hidup Miss Meen

Semoga kerjasama & saling membantu antara satu dengan lain
Akan berjalan dengan baik hendaknya... huhuhu
Tolong bantui hamba-Mu Ya Tuhan...
Semoga dipermudahkan rezeki & ukhwah ...


*Yakinlah wahai hati..beranilah wahai hati..Tetapkanlah wahai hati..*

05 August 2011

ll Itu Perut Kamu ll

Makanan !!!

Assalamualaikum Semua !!!

Ehem!!
Antara Bazaar Ramadhan dan Masakan Rumah...
Mana lebih best dan sedap?
Owh tentu kamu semua tentu kata Bazaar Ramadhan kan
Macam-macam ada... ^_^

Isshh..bagi Miss Meen
Miss Meen suka masakan rumah
Miss Meen suka memasak masa bulan Ramadhan
Sebab Miss Meen tak suka pergi Bazaar Ramadhan selalu
BOROS !!!!!

Kamu semua kata ...
Kalau di rumah bukan semua boleh makan..
Issshhh nafsu lah macam tue namanya kan ^_^
Hihihi...apa-apa pun pada Miss Meen
Semuanya haruslah berpada-pada
Jangan ikutkan Nafsu sudah...bahana impaknya!! ^_^

Lagi satu adalah tidak bagus sangat
Jika di bulan Ramadhan ini
Kita banyak mengidam makan itu ini
Haiiiii...masa bukan Ramadhan pun boleh belikan

Sungguh tak faham dengan manusia ini
Bila ditegur itu adalah NAFSU ..
Marah..kata bukanlah..teringin jee k0t..
^_^ hihii perut k0rang kan..
Suka hati k0rang lah kan...^_^ perut kita lain-lain

Miss Meen kalau berjalan di Bazaar Ramadhan itu
Sungguh tak tahu nak beli apa ..
Tekak kembang jee
Tapi teringin hendak membeli itu ini
Tangan pula tak menyambut hihihi ^_^

Minggu ini balik kampung halaman Ayahanda & Bonda..
Walaupun masakan nya ringkas
Tapi Intipati berbuka bersama orang tersayang
Haruslah dihargai setiap detik..
Penting tue!! Ingat...makanan di mana-mana boleh cari
Tapi A BIG MOMENT dengan family tue susah sangat nak dicari

*Stay CUN minggu puasa ini..hujung minggu berterawih bersama keluarga..Hari biasa..mengaji bersama-sama yer*

04 August 2011

ll Duhai Hati Amanlah Kamu ll

Amanlah Kamu !!!

Assalamualaikum Semua !!

Zupppp....
Sekejap saja dah nak masuk Ramadhan ke-4
Alhamdulillah ..
Miss Meen berjaya menunaikan misi

Huhuhu...
Dalam kesungguhan berpuasa..
Miss Meen dapat satu mesej dari Mr.S
Al-maklumlah Mr.S sekarang sudah berada di Kluang johor

Tit..tit..titttt...
Mesej masuk....dengan happynya Miss Meen open-up
Sekali baca.... huk huk huk
Mr.S kata dia tak dapat balik raya pertama dan kedua

Cuti Mr.S hanya akan lulus selepas raya
Nampaknya Miss Meen kena shopping sorang lah neyh
Huhu...baru nak ajak Mr.S ke Dataran Pahlawan & Taman Krubong
Angan angan tak menjadi kenyataan la pula

Tapi tak per .. ^_^
Setiap kesusahan pasti ada kemudahan..
Tahun ini Hari Raya seakan tak seronok
Tak tahu kenapa ...
Duhai hati tenanglah selalu

*Minggu pertama Ramadhan adalah minggu tanpa ke Bazar Ramdhan =P *

03 August 2011

ll Menabur Janji Tinggi Pulangannya ll

Doakan Kami !!!

Assalamualaikum Semua !!!

Pernah tak dengar pepatah pernah berkata
"Harapkan guruh di langit, air tempayan dicurahkan."
Haaaa..situasi ini sama seperti situasi Miss meen
Tapi Miss Meen belum buat keputusan lagi..

Maksud pepatah tadi
"Kerana mengharapkan sesuatu yang belum tentu,
Barang yang sedia ada dilepaskan."
Heh heh heh tapi Miss Meen belum buat apa-apa lagi eh
Cuma misi Miss Meen bulan Ogos ini tergendala
Misi Miss Meen nak datang kerja bulan Ogos ini FULL ^_^

Nampaknya keputusan mengambil cuti 10 Ogos 2011 ini akan berlaku
Huhuhu Mama...Miss Meen perlukan kamu...
Tapi Mama kata pergilah dulu
Tetapi jika keputusannya sama seperti yang sedia ada
Ambillah langkah yang paling bijak untuk diri ...

Hu hu hu ..m0de Miss Meen hari ini
Sungguh mengantuk dan berbelah bahagi
Mr.S mengucapkan Tahniah Sayang !!!
Huhuhu tapi hati Miss Meen berbaur rasa...

Mr.S suruh Miss Meen buat solat istikharah
Insyallah Miss Meen akan buat
Ya Tuhan..ingatkan aku di kala aku alpa dan leka...


*Ramadhan ke-3 serasa sunyi dan tenteram..moga pahala sentiasa berterusan hendak-Nya*

Utusan Malaysia Online - Terkini

Utusan Malaysia Online - Terkini

24 July 2011

ll J0m Kahwin Nak !! ll

Assalamualaikum Semua ..
Yeahh!!! Entry kali ini agak issued?
Memandangkan Sabtu & Ahad sentiasa ada jemputan
Maka isunya haruslah ini
Hihii ^_^

Bagi pendapat Miss Meen
Berkahwin awal seronok !!
Banyak benda yang kita boleh share & belajar bersama
Tetapi banyak juga kita nak kena jaga ..
Terutama sekali adalah EMOSI ..
Biasalah darah muda kan ^_^

Miss Meen tabik spring pada Ibu Bapa
Yang menggalakkan anak-anak mereka berkahwin AWAL
Pertama,sah-sah lah tanggungjawab dah bertukar tangan kan
Kedua,mengajar anak-anak untuk hidup lebih bertanggungjawab dengan diri sendiri
Ketiga,dapat membimbing apa yang kurang dan apa yang perlu ..

Jadinya Ibu Bapa di luar sana
Usahlah gusar & risau ..
Yang penting DOA untuk anak-anak yer ...
Supaya mereka sentiasa dekat dan beringat ..

Miss Meen agak kurang setuju
Bila berkahwin lewat ..
Bukan apa...
Manusia sentiasa berubah bahkan perubahan itu seiring sejalan dengan teknologi terkini
Hurm..lagi lah penuh cabaran..

Kebanyakkan Ibu Bapa
Yang Miss Meen sempat lihat lah ya ..
Even dalam drama pun Miss Meen hitung tau hihihi
Mereka lebih gemar anak-anak mereka
Menggapai & mencapai apa yang mereka perlu
Seperti kerjaya..ilmu..simpanan masa depan..perubahan diri...

Tidak salah..pun
Setiap Ibu Bapa anak-anak hidup senang & selesa
Sebab itu kebanyakkan mereka lebih menekan aspek ini
Miss Meen bukan mahu salahkan pihak Ibu Bapa yaa...
Cuma sekadar menconteng apa yang Miss Meen lihat saja...

Apabila seseorang sudah bersedia melangkah maju
Bermakna dia juga sudah bersedia
Dari segala segi ..bahpun dari segi EMOSI
EMOSI amat perlu dikawal..
Lebih-lebih lagi kita yang PEREMPUAN

KESABARAN dalam menduga & menerima sesuatu itu perlu kuat
Sebabnya hati perempuan ini macam tisu
Sebelum terluka baiklah kita berjaga-jaga kan ^_^
Miss Meen berharap sangat ..
Pabila Miss Meen maju selangkah mara
Miss Meen sentiasa akan menjaga EMOSI ..
Itulah KEKUATAN Miss Meen nanti ...



*Pabila Miss Meen susah hati & sedih ..Miss Meen akan luangkan masa yang BANYAK dengan membaca buku motivasi..Bila membaca EMOSI & FIKIRAN kita seiring seia..Makanya lebih banyak POSITIF yang akan muncul dalam jiwa...^_^ *

23 July 2011

Indahnya Pabila Kita ...Memahaminya ..

Allah …
Tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Dia ..
Yang Tetap Hidup Yang Kekal Selama-lamanya …
Mentadbirkan sekalian makhluk-Nya …
Yang Tidak Mengantuk usahkan tidur …
Yang Memiliki segala yang ada di langit …
Dan yang ada di bumi …
Tiada sesiapa yang dapat memberikan syafaat dan pertolongan disisi-Nya …
Melainkan dengan izin-Nya …
Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka ..
Dan apa yang ada di belakang mereka …
Sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun …
Dari kandungan ilmu Allah …
Melainkan apa yang Allah kehendaki memberitahu kepadanya …
Luasnya Kursi Allah (Ilmunya dan Kekuasaan-Nya) …
Meliputi langit dan bumi ..
Dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara kedua-Nya …
Dan Dialah yang Maha Tinggi (darjat Kemuliaan-Nya)…
Lagi Maha Besar (Kekuasaan-Nya) ….


*Memahami maksud dan makna sesuatu ayat..menambahkan lagi ketenangan dalam jiwa dan kemerdekaan dalam minda..Amin*

16 July 2011

ll Ghost In Your Arm Again ll

~Ghost In My Arm Again~

Assalamualaikum Semua !!
Hari ini di kala semua orang sedang menonton TV3
Miss Meen layan movie Korea-Jepun ini
Agak emosi sungguh jalan cerita ini
Bagi Miss Meen laa
Tidak tahu pula bagi kamu kamu semua
^_^

Jom terjah sinopsis movie ini sikit :

seorang usahawan yang kaya, berkahwin 
Korea tukang periuk Kim Jun-ho (Song Seung-heon),  
Dan mereka berdua menjalani kehidupan yang seolah-olah gembira.  

Kemudian, satu tahun selepas perkahwinan mereka,  
Nanami dibunuh oleh Bikers dalam perjalanan pulang.  
Tragedi ini daun Jun-ho sepenuhnya musnah.  
Dihospital, hantu Nanami timbul dari tubuhnya,  
Dan apabila mesyuarat anak hantu (Mana Ashida),  
Dia sedar bahawa dia adalah hantu yang kehadirannya tidak boleh dilihat.  

Beliau kemudiannya menyedari bahawa kematian Sujatha adalah kebetulan  
Dan Jin-ho dalam bahaya akan berlaku.  
Tidak dapatberkomunikasi dengan manusia biasa, 
 Nanami bertujuan membantu dari  
Unten warga tua psikik (Kirin Kiki) dengan harapan 
Dapat menyelamatkan nyawa Jin-ho...

Nak tahu lanjut m0h ler kita nonton yer ^_^
Yang penting Miss Meen menangis lagi
Bila menonton movie ini
^_^ malunya saya !!!
Hihii nasib menonton sorang ^_^



*Boleh menonton tapi jangan percaya..percaya adanya ROH..tapi bukan perjalanan dalam cerita ini ...Ambil pengajaran untuk kita memperbetulkan apa yang kurang dalam diri kita..POSITIF THINGKING ehh*