Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

30 December 2010

:: Jagiya !!! ::

m0de :: Oh Ji Ho ::

Akhirnya malam tadi berjaya
Tamatkan Couple Or Trouble
Amat kelakar dan sedey
Dah pernah tgk dulu
Tapi lupa kan jalan cerita
Hehehee...
Bila tgk kembali
Ada gak lah ingat balik sbb dia pernah kuar TV kan
^_^
Tq Kepada Cik Norfaezah Jaafar yer
Kerana anda memberikan saya pinjam
Hehhee ^_^
Bila lah nak pulangkan yer
Minggu depan free tak??
J0m kuar hehhe
Nak pulang barang

0st dalam neyh pun 0key
Kalu dulu tak reti nak cari
Sekarang dah reti dah
Hehehe ^_^
Sbb dulu budak2 yg reti tgk TV jee
Nak tunggu org bagi jee
Tak nak usaha sendiri
Sekarang dah meningkat umur
Pandai laa mahu hidup kan kan =P

OH JI HO

28 December 2010

:: Kau Yang Bernama Cinta ::

M0de Lagu :: Kalau Berpacaran ::

Hmm... dah nak masuk 3 bulan
Mr.S meninggalkan aku jauh di mata
Tapi dekat di hati
^_^
Sekarang dia berada di Lumut, Perak
Ada kursus untuk kenaikan kerja k0t
Agak xpaham apa yang dia terangkan dulu
Dan selama 3 bulan neyh lah
Aku kurang mengisi masa dengan Mr.S
Kadang2 dah penat mmg malas sangat nak layan di telef0n
Maaf yer
^_^
Rendu Kam0 !!!!
Aku neyh kalu dah penat JONGKONG EMAS ada kat sebelah pun wat xtau je
Ada aku kisah Bukan aku punye pun
Hahahaa
B0ley macam tuh ^_^
Kal0 org tuduh aku amek tuh aku kisah
Hahhaha
^_^
---------------------------------------------------------
Banyak perkara yang berlaku dalam masa terdekat neyh
Macam2 berlaku
^_^
Tapi andaikata ia tidak berlaku tak besh laa pulak kan
Hidup penuh kebaikkan
Hihihii
Aku ada satu peristiwa tuh
Yang mana aku tak dapat tempat untuk latihan praktikal
Dah dapat TABUNG HAJI tapi MSU nak FULLY SWASTA
Sbb dia nak student dia bekerja
Macam kerajaan mana ada kerja pun
Rehat jee banyak
Harta kerajaan kan SULIT
Pas tu aku telef0n Acik aku
Aku melalak depan dia
Padahal masa di kampung aku dengan dia biasa2 je
Xdalah rapat sangat ^_^
Apa org kata selesa bersama
Bila terkenang kembali adegan tuh
Aku malu sendiri
Hahha... ^_^
Tapi dalam diam aku rasa macam realease sikit ^_^
Tentu Acik aku terkejut maut tuh!!
Hahhaa...
Budak Along neyh bukan pernah mcm neyh dgn aku neyh
Hihii...
Apa-apa pun Acik tQ kerana memberikan serba satu pengalaman pada kiter
^_^
Sekarang neyh dah xda keje
Leyh ke melalak macam tuh dengan Acik lagi
^_^
Hihihihi

26 December 2010

:: B0ley Tak Macam Tue ::


B0ley tak kata macam neyh
"Hey mulut l0ngkang..diam ahh k0"
"Hey aku tak suke k0 ahh..t0y0l"

Hahhaaa...
Best lak aii dgr budak2 ckp mcm tuh
Tapi bila kita yang kena
Maun hangin satu badan???
Bila kita tak kena best laa
Gelak2 kan 0rg
Bila batang hidung sendiri tuh kena
Haram menyumpah je lah gamaknya !!!!

Hahhaaa...
Padan laa muka
Kerana mulut badan binasa kan
Ingat tuh
Setiap balasan mesti ada punya
^_^
Suke lak aii bila tgk 0rg tuh dapat balasan atas perbuatannya sendiri !!!
Yeaayy !!!
M0ga insap laa yer

25 December 2010

:: Itu Kamu ::

Jadilah diri sendiri
Jangan ikutkan rentak orang
Biarlah manusia nak kata apa
Mulut manusia mmg tak berhenti
Hati manusia lagi lah
Semakin hitam
Bukan semakin putih
Dengan era zaman sebegini
Perkara ini jarang2 berlaku
Sbb sekarang semua manusia talam dua muka
Susah nak cari manusia yang betul2
Ada satu muka
Jadinya .... Jadilah diri sendiri
Bukan senang nak puaskan hati setiap orang
Buat apa yang termampu
Tahan apa yang termampu
Pendam apa yang termampu
Sembunyikan apa yang termampu
Sepi apa yang termampu
Setiap apa yang berlaku dan terjadi
Semuanya mempunyai SEBAB & BALASAN
Jadinya... Jadilah diri sendiri
Kita tak cukup baik untuk menilai & meletakkan harga sesuatu perkara
Seperti biasalah jika em0si mengawal minda
Macam2 perkara b0ley berlaku
Yang baik akan menjadi buruk
Yang buruk akan menjadi lebih buruk
Tidak akan ada yang mendatangkan kebaikan
Tetapi menerbitkan lebih banyak keburukkan
Jadinya... Jadilah diri sendiri
Selagi manusia itu mempunyai kelebihan berkata-kata
Mereka akan berkata-kata
Andaikata TUHAN mengambil apa yang hak-Nya
Barulah manusia duduk dan terdiam
Bahawanya kata-kata itu bukan milik mereka
Jadinya... Peliharalah diri sendiri
Hanya kita yang membentuk diri dan hati kita
Bukan manusia lain
Sentiasalah muhasabah diri dahulu
Sebelum menuding jari kepada orang lain
Kerana hal ini akan berpaling semula pada kita
Cuma kita tak sedar dan sentiasa bermegah apa yang kita ada
Didiklah jiwa itu supaya seharum dan semegah haruman kasturi
Didiklah minda itu supaya seharum haruman jasmine

Kredit :: Peringatan untuk diri ini yang bernama Aminatulhuda Sulaiman ::

24 December 2010

:: Kepenatan Tapi Keletihan ::


Hari neyh Jumaat, 24 Dec 2010
Malam Merry Christmast kan
^_^
Em pagi neyh kami terbangun lewat
Sepatutnya sampai sek0lah jam900 pagi
Tapi kami sampai dalam jam 945 pagi
Adik Ipar Maria pun t0l0ng
^_^
Sian..asalnya nak g main BOWLING
Tapi dah gerak wat keje neyh
Huhuhu...
Banyak nyaa kertas !!!!
Hahhaa.. ^_^
Dahlaa semalam p0ya-p0ya lagi
Tentulah m0de mengantuk lagi pagi tuh kan
Di0rg sume dah gerak buat
Sian di0rg datang awal tuh
Kami hehhee ^_^

Huhuhuu
Masing2 bertungkus lumus
Banyaknyaa buku pengurusan kena handle
Masing2 xda kepakaran c0mb binding
Testing2 ler gamaknya
Aku cuma amek p0rt menyusun kertas jee
Bab yang tuh aku pas kat seni0r
Hehhee... ^_^
Bukan mengelak tapi t0k keselamatan kan kan kan
Hahhaa...

Setel dalam jam 330-400 petang
Tue pun Kak Yus & Maria bawak balik
Hantar c0mb binding kat kedai
Seremban RM 0.30 sebuah buku
Kat Mantin RM 1.00 sebuah
Mahunyer !!!!
Tapi .....
Alhamdulillah !!!
Dapat yang area Seremban
Kami pun t0ng t0ng duit
^_^
Nak cepat kan
Hahhaa..tak b0ley blah punya MANTIN !!!!
Jangan ingat kedai kecik MURAH !!!!
Hahhaa....

BUKU PENGURUSAN SMKM
Hahhaa..
Berharap sangat janganlah ada yang KOMEN
Huh !!!
Penat tuh buat !!!
Walaupun c0mb binding tak lawa & selekeh
Hahahha....
Kami hanyalah MANUSIA BIASA
Hehee...
Patutnya siap 2minggu awal
Tapi ....
Pepahamlah kekangan waktuh pihak atasan ^_^


Isnin neyh kena datang awal...Huhu gerak dari Kuala Pilah
^_^

:: Selsema Dibuatnya ::

Teman Ainur g Bandar Sunway, Subang
Dia dapat interview
Alhamdulillah neyh sec0nd interview...
Dia dapat j0b tuh..Gaji pun lumayan ^_^
PROJECT COORDINATOR
Katakanlah ^_^
C0mpanynya betul2 bersebelahan dgn SUNWAY LAGOON dan SUNWAY PIRAMID
Hihihi ^_^
TQ !!! AInur kerana bawak kami hehhehe =P

Kami tgk cerita ney
HARRY POTTER
Huhuhu..
Tak sempat nak tgk jadinya sambil teman Ainur
Kami bertiga ambil kesempatan tgk m0vie neyh
Dah agak lama tertinggal tapi
Selumber je laa hehhe
L0m basi lagi kan ^_^

Malam tuh lepak rumah Ainur
Dalam jam 1230 mlm
Baru kami sampai Seremban
Hahhaa...ngantuk uh !!!
Tapi sian laaa Ainur
Dia yang bawak kereta..
TQ eh !!!!
------------------------------------------------
Hari Khamis lak..Pas handle keputusan PMR 2010
Kak Hazrina ajak t0nt0n wayang
Lepas setel segala hal
Lebey kurang dalam Jam 300 ptg
Kami bergerak ke Jusc0 Seremban je
^_^
Tgklaa cerita ney
Sungguh kelakar ^_^

Maaf yer Kak Erni
Saya tak dapat buat tugasan akak tuh
Sbb dah janji dengan mereka terlebey dahulu
Lagipun saya dgn Kak Nadiya datang handle PMR je
Hihihii
Jumaat baru buat reramai yer..
Sbb Kak Nadiya pun ada hal ^_^

Minggu neyh adalah minggu yang paling penat
^_^
Takper lah
Neyh baru dalam N9
Belum luar N9 lagi kan kan
Huhu..s0 get ready..
Pas neyh kena gerak macam Ainur gak
Gerak ke luar N9
^_^
Huhuhu....

21 December 2010

:: Hate You ::

M0de :: 2PM ::

Uh...tak tau nak kata apa
Nak kata salah tak kata salah
Erm sendiri punya dirikan
Patut jagalah
Hehehee
B0ley tak aku kata macam neyh
Lubang kubur masing2..sendiri pikir lah
Hahahhaa...
Kalu macam neyh laa
RAKYAT MALAYSIA
Maun nya tak berperang lagi??
Hahhaa...
^_^
Bersabar jelah
Mungkin ada hikmahnya
Dan ada kebaikannya kan kan
Bila dah ada kebaikan nya
Tak wajarlah dipers0alkan
^_^
Kalu pers0alkan??
Hahahaa...
Pendek Umur laa !!!
Hahahaa....
---------------------------------------------------
PMR 2010
Sem0ga dapat result yang gempaQ
Dan sem0ga result tahun neyh meningkat
^_^
Tahniah !!!
Kepada semua pelajar yang mengambil PMR 2010
Tahniah kerana menduduki PMR
Walaupun keputusan tidak memberansangkan
Tetapi paling kurang kam0 semua berUSAHA
^_^
Hari Khamis neyh kena datang sekolah
Bagi result pada pelajar kelas 3F 2010
Berharap tiada apa apa yang akan berlaku
Aminnnnn...

:: Gate Genting ::

M0de :: Chansung 2PM ::

Huh !!! Minggu neyh minggu genting
Banyak kerja pengurusan
Semuanya melibatkan k0mputer
Adui mata mmglaa letih
^_^
Lagi2 aku neyh yg jenis tgk m0vie 0nline
Hahhaaa..
BIla malam dah menghadap k0mputer
Pagi2 lagi lah aku kurangkan
(Pendek kata melarikkan diri)
^_^
Tentu ada org kumen tuh
Hahaaa..
Apa-apa jelah...
Oh..pagi neyh aku t0l0ng CZ
T0l0ng key-in Jadual 2011
Alamak!!!!
Walaupun bel0m k0mpem dgn JPNS
Tapi bila aku tgk jadual aku
SERAM AH!!!!!!
Aku ajar MORAL?????
Aduiyaaa aku lagi lah nak elak uh ajar MORAL
Dari MORAL baik ajar SIVIK
Huhuhuhu redha jelaaa
Pastuh tinjau lagi
Nampaklaaahh 2 waktu aku mengajar
KELAS PERALIHAN ????
Hahahaaa...
Nampaknya aku kena amek asas bahasa CINA & TAMIL ahh pas neyh
^_^
Sume jadual GSTT neyh hanyalah dibuat atas dasar 'in case' je
Al-maklumlah kami neyh macam 'perahu yang hilang pendayungnya'
^_^
Es0k mahu datang sek0lah lagi...
RABU ESCAPE !!!!!
YAHOOO LARIKAN DIRI
SBB NAK PONTENG

Tak m0 ahh attendance penuh
Bahaya !!!
Hahhaha.. ^_^

19 December 2010

:: Bertungkus lumus ::

M0de :: Nichkhun 2PM ::

Semalam baru lepas print
Wah...akhirnya aku punya payment terbari xdalah sakit
Hahhaaa..
Tapi still byk gak..lepas ahh gak kal0 beli sebijik kerete
Hhahaaa....
Cume aku kena pr0ceed benda alah neyh jee
* Salinan Kad Pengenalan Aku
* Salinan Kad Pengenalan Ayah
* Salinan Kad Pengenalan Ibu
* Tandatangan dari Saksi
Once dah setel leyh laa hantar ke PTPTN terus
Dia siap warning lagi
Hahhaha
Kalu b0rang tuh k0t0r dia tak nak layan dah
Diorg berhak t0lak balik permohonan
Hehhehe
Giler Kuasa betul !!!!
Hah walaupun aku bekerja semntara/kontrak
Aku tetap mahu menyatakan aku BELUM BEKERJA
Habis ahh kal0 dia0rg tepun majikan aku t0lak gaji
Hahhaa..
Lagipun aku mana ada cukai pendapatan pun
Heheh..
Takkan lahh sesukahati jee mahu t0lak beb !!!
Aku neyh dikira sebagai separa penganggur ....
Hikhikhik =P

Kredit :: Kepada sesiapa yang agak2 belum pr0ceed b0rang baru cepatlah buat yer..bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas awam hahahah =P ::

18 December 2010

:: Don't St0p Can't St0p ::

Seperti tajuk lagu tuh
Seperti itu jugalah situasi aku
^_^
Perlu mencari kerja tetap ler maksud nyer
Hahhaa...
Umur dah meningkat neyh
Tahun depan
17 April 2011
26 Tahun laa aku ^_^
Maknanya langkah baru mesti dibuka
s0..
kena berani
Tahun depan usaha kuat amat diperlukan
Kerisauan amat semakin meninggi
Huhuu..
Adakah ia nya TEPAT??
Huhuhu..

14 December 2010

:: We Got Married KhunToria ::

Huishh minggu neyh full !!!
Asyik tgk WGM jee
Nichkhun amat kachak dan chute sekali ^_^
WGM neyh dah lama kuar dah
Aku jee yg lambat tgk
^_^

Nichkhun 2PM
Vict0ria f(x)
^_^


12 December 2010

:: I Will Back ::

Lagu yang di suggest kan oleh
ApeQ
^_^
I WILL BACK
bY
2PM
lalallaala
Nichkhun
Prangphunkap
hehehe
^_^

Yeay !!!! Nichkhun ^_^

10 December 2010

:: Hari Ini Aku Menangis ::

Description:
Drama ini adalah remake dari drama popular The Devil yang ditayangkan di Korea tahun lalu. Ohno Satoshi akan memainkan peranan seorang peguam bermuka dua, salah satunya adalah jiwa yang baik hati dan yang lain yang merancang balas dendam, dengan menggunakan fikiran yang cemerlang, pada orang yang membunuh adik kandungnya. Manakala, Ikuta Toma akan memainkan peranan utama, yang telah menjadi detektif kerana masa lalu yang kelam, yang sedang mengejar siri pembunuhan misteri dan berperang melawan (Maou) syaitan.
Cerita neyh kuar tahun 2008
Masa tuh amat bz ^_^
Sehinggalah kawan adek aku d0wnl0ad cerita neyh
THANK YOU BUDAK !!!

Neyh adalah
Ninomiya Kazunari & Ohn0
Dari ARASHI
Scene dgn Ninomiya sekejap jee
Hahahha..
0klaa tuh
Yang jadi watak utama adalah
OHNO SATOSHI
^_^

-----------------------------------------------------------------
Ending cerita neyh
Amat memberikan kesan pada semua org
"Pendek kata jgnlah kita biasakan diri kita
dengan membalas dendam"
Sbb apa yang berlaku tuh adalah bersebab
What You Give..It's Will Get You Back
Apa yang penting
Ending cerita neyh
Aku menangis sakan
Sebak beb !!!
Tak pernah aku terpikir akan berlaku sebegini
Bagi sesiapa yang terasa nak nangis
J0m J0m digalakkan tgk
^_^

09 December 2010

:: Meluat ::

Eleh setakat cakap baik je buat apa
Dalam hati pun jahat
Tak nak dengar org itu ini buat jahat
Padahal hati k0 sama je !!!
P0y0 nak buat baik kunun
Hati keras macam LABI tak tau
K0n0n kata hati org KERAS
Pikirlaaa !!!!
Berlagak kata org tak sempurna
K0 tuh lagi ahh
Duk mengata org tapi diri sendiri tak sedar
Konon tak kuang haj0r dgn mak bapak
HAKIKATNYA
k0 MEMANG KUANG HAJAR DOL !!!
SAMDOL!!!
Nak jee biar satu perkara jadi kat k0
Biar k0 RECALL balik d0sa2 k0 tuh!!!
Macam sempurnalah sangat !!!
Eiiiiiii....geram lak aku !!!

Kredit :: Butt0n HP semakin teruk..kena beli HP baru ahhh ::

07 December 2010

:: YASSALIT ::

Hahhaa
entry kali neyh hanya aku yang tahu
Itu pun kalu ingat sampai bila bila
Hehhe sebab masalah aku neyh
PELUPA
Hehhee
^_^
Yang penting m0de aku sekarang
Adalah menyampah + meluat !!!!
Apa yang aku dengar tadi tuh cukup
Aku TAK SUKE
Ad0iyaaa
Biarlah apa nak jadi
^_^

06 December 2010

:: Again??!! ::

Streaming F2 naik F3
Erm..ada masalah??!!
Ada Ibu Bapa datang
K0mplain anak mereka dari kelas B turun F
Pelik kenapa jauh sangat anak saya tuh cikgu
Erm mengikut jadual tuh
Kedudukan dia dalam kelas tuh mmg teruk
Pelajar kelas F pun mampu atasi kedudukan dia
Cuma pelajar kelas F tuh tak layak je naik atas
Atas sbb ramai lagi yang berkelayakan

Dan pelik!!!!
Maklumat neyh b0ley b0c0r semasa buat streaming neyh
Ada pelajar bgtau pada dia
Tue sbb mak dia naik jumpa cikgu
WAH !!!!!
Ada kamera tersembunyi ke dalam bilik guru neyh
Masa kami buat streaming pun ada yang tau??!!!

Budak tuh s0rang je yang turun kelas
Kawan2 dia yang lain semua nya OK !!
Sesuai dgn kelayakan mereka
Tapi dia??
Erm mesti xda member atau pun
Malu turun kelas?!!
Erm..sapa suh kalah dgn budak F
^_^
Tahlah!!!
Gara2 budak neyh streaming akan dibuat sekali lagi??!!!
Wah !!!!!

Ad0i yaa masak2 meggi betul!!! ^_^

05 December 2010

:: Majlis Tunang SepupuKu ::


Hari neyh adalah hari bersejarah buat seluruh keluarga besar aku
Majlis Pertunangan Sepupuku
5 Disember 2010
Adik aku Shaza
Merangkap Ph0t0grapher di majlis neyh
Perjalanan majlis amat lancar dan tenang
Alhamdulillah
Hujan turun pada sebelah petang
Amat penat jugak laa
Semua kerja kena pantas kan ^_^
Terima Kasih kepada yang membantu
Majlis Perkahwinan pada
4 Jun 2011
Wah awal2 cuti sek0lah tuh
K0mpem pack giler ^_^
Apa2 pun

"SELAMAT BERTUNANG"


: Tahniah kepada Nurul Huda Md.Husin..
Selamat Bertunang 5 Dis 2010 :


: Neyh lah pasangan tunangnya..Mohd Fauzi 0rg Perak neyh.. Tahniah yer Ayui ^_^ :


: Sebelum sesi bergambar Azhad menunjukkan ragamnya ^_^ :


: Sesi bergambar bersama kami pula.. Mak dara dan Anak dara dan Anak Mak Dara :


: Sesi bergambar bersama Makcik dan Kakak Ipar dan Mak :

03 December 2010

:: Unlucky ::

Petang tadi cek
KPLI SR
Alamak keputusannya tidak memberansangkan aku
Erm masuk neyh dah hampir
3 kali aku tak berjaya
Hanya member s0rang neyh je
Yang dapat
K0s Bahasa Inggeris
Temuduga dia kat SKJC
Tahniahh ^_^ !!!

Takper
Cuba lagi masa akan datang
^_^
Dan cube lagi peluang yang ada
BERUSAHA !!!!

Kredit :: Mr.S saya rendu kam0 ::

01 December 2010

:: H0ot ..W0ot..B0ot.. c0ot ::

Hari neyh pagi2 dah ke sek0lah
Setel kan benda di sek0lah
Dah setel
Alhamdulillah
Hampir laa

Petang neyh
Jam 200 ptg -430 ptg
Matematik Tambahan
Kertas 2
Jadi Guru Bertugas
Menjaga kawasan sek0lah
Agk b0san dan penat
Bukan penat apa..
Penat menunggu peperiksaan tamat
Nak balik b0ley ka?
^_^

Minggu depan semua GSST 2010
Kena datang sek0lah
Ada meeting dgn GPK 1
Pada hari
Isnin,6 Disember 2010 jam 830 pagi
Meeting untuk tugasan
Dan pemberitahuan
Seperti biasa
Kena ready mental dan fizikal
Redha je laa
^_^



30 November 2010

:: Thinking 0f Y0u ::

Yeaayy !!!
Hari neyh jam 4 pagi
Aku dah berjaya men0nt0n drama
Mary Stayed Out All Night
Epis0d 1 - 5
^_^
Masih menunggu untuk epis0d seterusnya
Epis0d 6 - 16
English Subtitle belum update lagi 0leh MEREKA
Perang antara S0uth & North K0rea
Mengganggu sikit perjalanan
Upl0ading drama neyh
S0 sad !! Janganlah berperang
Kita kan negara ASEAN
PLzzzz !!! T_T
Take an easy ^_^
(S0nang j0 cakap..k0 bukan ghas0 pun..hahha =P)
Berharap Epis0d seterusnya akan cepat di'upl0ad'
Sebab jalan ceritanya sudah semakin
Menarik dan tertarik
Daa.. b00ooom !!!
^_^

Kredit :: Mr.S jaga diri kam0 di sana yer...Ganbatte !! ::

29 November 2010

:: Mary Stayed 0ut All Night ::

Tajuk Lain :: Marry Me, Mary! ::
:: Pelak0n nya ::
Moon Geun Young as Wi Mae Ri
Jang Geun Suk as Kang Moo Kyul
Kim Jae Wook as Byun Jung In
Kim Hyo Jin as Seo Joon
Park Joon Gyu as Byun Jung Suk (Jung In's father)
Park Sang Myun as Wi Dae Han (Mae Ri's father)
Lee Ah Hyun as Kam So Young (Moo Kyul's mother)
Shim Yi Young (심이영) as Director Bang
Lee Sun Ho as Lee An
Kim Min Gyu (김민규) as Ri No
Geum Ho Suk (금호석) as Yo Han
Park Chul Hyun (박철현) as Re Oh
Kim Hae Rim (김해림) as Ji Hye
Lee Eun as So Ra
Chae Min Hee (채민희) as Jang PD
Yoon Yoo Sun as writer

:: Org Besar Org Kechil ::

Memandang manusia sebagai se0rang yang
TIDAK LAYAK
Sedeynya hati neyh bila manusia
Memperlakukan sebegitu
Bukan pun aku minta macam tuh
Dah arahan dan kehendak kan
Buat je lah
Tanya pada orang lain
Tapi orang lain yang jawab
Ya Tuhan !!!
Berikanlah petunjuk
Sedarkanlah umat-Mu

Bila dengar perkataan sebegitu
Sedey ah hati neyh
Kami tau kami hanya menumpang sementara
(Tak pernah lupa tue)
Atas alasan tuh laa
Aku kurang berbicara
Dengan mereka semua
Ada ketika dan hal
Barulah berbicara
Sebab takut diperkatakan orang
(HIPOKRIT tak ?)

Jadi keperluan barang dan penggunaan pun
TERHAD !!!
Pendekkan kata
TIADA HAK ASASI
Kami ingat tue..
Tak pernah lupa...
Cuma bila arahan atas arahan
Terpaksalah kan
^_^

Anggaplah apa yang didengari 2
Sebagai satu gurauan
Yang 'budak baru belajar'
Hehhe
^_^
Biasalah kan mulut pakcik2 kan
Mestilah nak ambil tahu
Pasal anak2 buah nya kan
Set 0ur mind like that !!!
It's d0esn't matter !!!
Fight with 0ur mind !!
Peaces !!!
N0 war !!!

28 November 2010

:: Majlis Di Petang Ahad ::

Erm hari neyh rumah makcik sedara
Ada majlis aqiqah dan berkhatan
Adek sepupu aku yang Darjah 3
Akan berkhatan
Alhamdulillah
Majlis berjalan dengan lancar
Penat tapi berbal0i la
^_^
Semuanya makcik2 aku yang masak
Antara menunya ---->
* Nasi Beriani/Nasi Putih
*Ayam s0s
*Ikan Keli berlada
*Rendang ayam kacang
*Kari kambing
*Kuah arca dal

Makcik2 aku neyh mmg pakar memasak
Mengemas dan mengatur cara
^_^
Aku t0l0ng sikit2 laa
Bagi sm00th kan keadaan je
Sebab aku neyh tak reti nak interrupt sangat
Dalam majlis
Teruk kan??!!
Hihii ^_^

Masa tulis bl0g neyh
Aku dengar lagu
Haru by SHINee

Kredit :: Mr.S mesej tanya buat apa? ::

26 November 2010

:: Addicted Again ::

Hurm makin teruk dah sekarang neyh
Oh Tidak !!!
Semakin hari semakin asyik men0nt0n drama K0rea
Huhu dah laa Ahad neyh ada majlis
Apa2 pun aku tak t0l0ng lagi???
Hukhukhuk
T_T
Malam neyh gerak t0l0ng ...

Mr.S amat bizi dengan kursus nya
Hurm agak b0san jugak bila
Tak da 0rg membebel tanya itu ini
Hihihi
^_^
Bila 0rg tanya byk
Kita amarah...
Bila tak tanya sepi lah pulak
Manusia kan
Tak pernah nak rasa selesa apa yang dia ada
Aku lah tuh heheh =P

MR.S SARANGHEY0OO0OO !!!
^_^

:: Burung Hantu ::

Wah aku memang teruk ah
Nak dikatakan hampir stiap malam
Aku tid0 lewat !!!
Masuk neyh dah seminggu aku td0 jam 4 pagi
Bangun masih lagi jam 815 pagi
Cuma semalam terlajak sampai jam1030 pagi
Adui yaaa !!!!!
Neyh gara gara tgk m0vie
Drama k0rea laa ^_^
Jalan cerita mereka menarik
Lucu dan seronok !!
Tuh yang ayah aku gelar aku
"BURUNG HANTU"
Malam tid0 lewat pastue gelak2 depan PC
Hahhaha.. ^_^
Hurm apa nak jadi neyh
BIla laa nak matang neyh
Rakan-rakan semua dah matang
Dah melangkah ke alam lagi satu
Aku???
Masih takut ker??
Atau xm0 pegang TANGGUNGJAWAB lagi??
Huhu
I GUESS BOTH
T_T
Macamna lah MALAYSIA NAK MAJU
Hihihi ^_^
Ad0iii
Ya Tuhan lindungilah hamba-Mu ini
Seimbangkan lah diriku
^_^
Aminnnn..

Kredit :: Kesian Mr.S penat dia... ::

24 November 2010

:: What Should I Do ::

What Should I D0
bY
Jang Geun Suk
0st You're Beautiful
-------------------------------------------------------

What Should I Do?

When I let you go one step further, my eyes overflow with tears
When you walk away one step further, more tears are falling
As you move away to a place where I can’t reach you, even if I reach out my hand
I can’t catch you, I can only cry
What should I do? What should I do? You’re leaving
What should I do? What should I do? You’re leaving me
I love you, I love you, I cry out to you
But you can’t hear me, because I am only shouting in my heart
All day long I try to forget you, but I think of you again
All day long I try to say goodbye, but I think of you
Although you went to a place where I can’t hold you, even if my hand reaches out for you
I can’t find you, I can only cry
What should I do? What should I do? I can only see you
What should I do? What should I do? I love you only
I am sorry, I am sorry, can you hear me?
Please come back to me, if it’s not you, I can’t go on
What should I do? What should I do? I only have you
What should I do? What should I do? You’re leaving
What should I do? What should I do? You’re leaving me alone
I love you, I love you, I cry out to you
But you can’t hear me because I am only shouting in my heart

LYRICS IN ROMI KOREAN

Hangeoleum mankeum geudael bonaemyeon nunmulina
Hangeoleum mankeum geudaega gamyeon deo nunmuli heulleo wa
Soneul bbeodeodo sonnaemileodo daheulsu eopneun goseuro
Geudae ganeunde japji motago nan ulgoman itjyo
Eoddeokajyo eoddeokajyo geudaega ddeonaganeyo
Eoddeokajyo eoddeokajyo naldugo ddeonaganeyo
Saranghaeyo saranghaeyo mongnoa bulleobojiman
Geudaen deutji motaeyo gaseumeuroman woechigo isseuni
Haruonjongil jiwobojiman ddo ddeoolla
Haruonjongil ibyeolhajiman ddo dasi ddeoolla
Soneul bbeodado sonnaemileodo aneulsu eopneun goseuro
Geudaen gatjiman chatji motago nan ulgoman itjyo
Eoddeokajyo eoddeokajyo jaggu geudaeman boyeoyo
Eoddeokajyo eoddeokajyo nan geudael saranghaneunde
Mianhaeyo mianhaeyo naemali deullisinayo
Dasi dolawajwoyo geudae animyeon nan andoeniggayo
Eoddeokajyo eoddeokajyo nan ojik geudaebbuninde
Eoddeokajyo eoddeokajyo geudaega ddeonaganeyo
Eoddeokajyo eoddeokajyo naldugo ddeonaganeyo
Saranghaeyo saranghaeyo mongnoa bulleobojiman
Geudaen deutji motaeyo gaseumeuroman woechigo isseuni


:: Dunia ::

Erm macamana nak maju erk?
Erm hidup neyh nak senang je kan?
Kalu susah sikit nak nangis je...
Erm macamna nak hidup sendiri?

:: Y0u're Beautiful ::

Drama K0rea
YOU'RE BEAUTIFUL
Pelak0n
A.N. JELL(Kp0p)
Jang Geun Suk as Hwang Tae Kyung
Park Shin Hye Go Mi Nam (Male) / Go Mi Nyu (Female)
Lee Hong Ki as Kang On Yu / Jeremy
Jung Yong Hwa as Kang Shin Woo

*j0m tgk !!! ^_^*

Al-kisahnya cerita neyh
Nak mencari seorang IBU
Menyamar jadi lelaki
Dan telah jatuh cinta dgn Leader gr0up tu
3 lelaki dlm gr0up (A.N. JELL) neyh
Jatuh Cinta dgn Go Mi Nam
Endingnya tgk ler !!!
Hahha ^_^

Yang penting aku tengah addicted neyh !!
Nak hasut kamu semua lak...sekarang...

0st YOU'RE BEAUTIFUL
Amatlah bersemangat mendengarnya
Walaupun tidak paham
Dan berusaha mencari maksudnya
Mel0di muzik neyh tetap lunak didengar
^_^

Sem0ga apa yang mendatang
Kita dapat menghadapinya
Dengan tenang
Aminnn
^_^

kredit :: Mr.S baik2 aja kam0 di sana ya ::

23 November 2010

:: Anak-Anak Ku ::

Terlihat status pada FB
Azimah Aziz
^_^
suke !!!

:: m0de LAgu ::
Korean Drama-You're Beautiful
Without Words - Jang Keun Suk

Nama-nama surah yang patut
Dibaca semasa mengandung

1.Surah al-Fatihah
– Untuk menerangkan hati dan menguatkan daya ingatan
2.Surah Maryam
– Untuk memudahkan ibu bersalin dan memperolehi anak yang
sabar dan taat.
3.Surah Luqman
– Untuk memperoleh anak yang cerdik akal dan cerdik jiwa.
4.Surah Yusuf
– Untuk memperoleh anak yang cantik rupa dan cantik akhlak.
5.Surah Hujurat
– Untuk memperbanyakkan susu ibu dan anak bersifat berhati-hati.
6.Surah Yaasin
– Untuk ketenangan hati dan anak tidak terpengaruh
dengan godaansyaitan yang mengajak kepada maksiat.
7.Surah Taubah
– Untuk membersih jiwa dan terpelihara daripada maksiat.
8.Surah an-Nahl
– Untuk melahirkan anak yang berdisiplin.

Kredit :: Mr.S jaga kesihatan ya di Lumut,Perak ..Sayang Kam0 ::

22 November 2010

:: Tahniah N0rhafizah Bt M0hamad Ali ::

Selamat Pengantin Baru
^_^
Terima kasih
Kerana menjemput kami
Cantikkan Kad Kam0
Senyum senantiasa yer...

Sebelum sesi akad nikah Fyza
^_^
Cantikkan Fyza
Ayu Sungguh !!!!
Masing2 dah kurus..
Aku jee..
Turun naik berat badan
Huisshhh !!!
Usaha !!!

Neyh dah selalu jumpa
Barathy..
Sebab dia tinggal di Mantin je
Terima kasih
Kerana memandu pergi
Ke Majlis Fyza yaa
^_^
Walaupun mulut k0
Bising sepanjang jalan
Hahaaa..sungguh
Membisingkan !!!!!!!!!!
Apa apa pun terima kasih yer
Hihihi

Dah lama tak jumpa Makcik neyh ^_^
Melissa Begam Bt M0hd Ritha
Semakin ayu dan slimmer
Di samping PAKWE BARU...
Hihihi
Adakah kena dapat pakwe baru dulu baru akan kurus??
Upsss..Mr.S bising nanti ^_^
L0ve u all !!!!

19 November 2010

:: Mereka ^_^ ::

Salam Akhir Tahun 2010
Sem0ga Naik sek0lah tahun 2011
Kam0 semua RAJIN selalu yer

Rinas & Arina Farhana
Pelajar 1 Harm0ni 2010, SMKM
^_^

16 November 2010

:: Makan Malam Akhir Tahun SMKM 2010 ::

Seperti tahun sebelumnya...makan malam akhir tahun ini wajib bg SMKM
Kami bertindak sebagai peny0k0ng sahaja
^_^ Malam tuh mmg tak da m0od nak bergambar macam tahun sebelum neyh
Mungkin sbb jadi AJK Pendaftaran k0t hahahha =P

:: Kami lah AJK Pendaftaran ::

:: Ruang Pendaftaran ::

:: Bertempat di Nilai Spring Res0rt,Nilai ::

:: Yeay !!! Lama Tak Bergamb0 ::


Yeayyy !!!! Akhirnya pagi Khamis lepas
Aku berjaya mengambil amek gambar terbaru aku hikhi ^_^
Sebelum nak gerak g sek0lah sempat laaa p0sing jap...
Hahahaa... ^_^
Semangat !!!!

Kredit :: Mr.S hihh ^_^ ::