Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

14 November 2014

Layakkah Kita

Tidak mengapalah
Orang itu buat kamu
Nampak kamu ini jahat dan kejam

Tidak mengapalah
Orang itu buat kamu
Nampak kamu ini hina dan keji

Tidak mengapalah
Orang itu buat kamu
Nampak kamu ini tidak berhati perut

Tidak mengapalah
Orang itu buat kamu
Nampak kamu ini berkira-kira

Tidak mengapalah
Orang itu buat kamu
Nampak kamu ini suka menunjuk nunjuk

Tidak mengapalah
Orang itu buat kamu
Nampak kamu ini suka mencelah

Tidak mengapalah
Orang itu buat kamu
Nampak kamu ini suka mengarah

Pesanan: Janganlah mengungkit dan terus mengungkit kenapa orang itu tidak menghulurkan bantuan atau ringan tulang..
Buatlah dengan hati yang ikhlas bukan rasa serba salah dan terpaksa....
Sekian terima kasih!!!!!!!!!

12 November 2014

Kerana Mereka Manusia

Yaa kerana mereka manusia
Mereka sentiasa sombong

Yaa kerana mereka manusia
Mereka sentiasa mendabik dada

Yaa kerana mereka manusia
Mereka sentiasa yakin mereka yang terbaik

Yaa kerana mereka manusia
Mereka sentiasa yakin mereka penuh ilmu di dada

Yaa kerana mereka manusia
Mereka sentiasa mereka yang selalu benar

Yaa kerana mereka manusia
Mereka sentiasa menyalahkan orang lain

Yaa kerana mereka manusia
Mereka sentiasa senang dengan lagaknya

16 October 2014

Andai Itu Takdirku

Mereka sibuk berkata itu dan ini
Dalam hati ini
Miss Meen diam sahaja
Ya...bukan ada cable pun
Kalau yang ada cable teruskanlah...
Kalau yang tiada usaha
Tangga kejayaan
Itu perkara yang selalu
Miss Meen katakan...
Jangan ambil mudah...
Setiap kerja itu amanah
Berkat gaji dan tanggungjawab itu
Penting untuk zuriat akan datang
Yaa..
Bertabahlah Miss Meen
Allah sentiasa membantu kamu...
Innallah ha maana....

01 October 2014

Aidiladha 2014

Alhamdulillah...
Tanggal 3 Oktober 2014
Flight Suami dr KLIA ke Sandakan
Jam 625 dijangka tiba jam 915pagi...

Kami berhari raya di Sandakan Sabah..
Untuk pertama kalinya
Kami berhari raya jauh dari keluarga
Mudah mudahan kami diberikan keberkatan di hari ini...

Ahad 5 Oktober 2014
Hari Raya Aidiladha
Berhari raya di rumah Kak Roza
Taman Permata Batu 8 Sandakan..

Sekilas Mataku

Flying without wings!!
Pelik pada sekilas jelinganku
Kenapa dan mengapa dia begitu
Sedangkan untuk dia semuanya penuh
Sedangkan untuk orang lain semuanya separuh

Flying without wings!
Kaku pada sekilas pandangku
Mengapa dan mengapa dia begitu lagi
Ya.....
Itulah manusia
Dan itulah dia...
Sekian!!!

22 September 2014

Tangisanku

Ya..
Hari ini Miss Meen terasa sebak dan sedih secara tiba tiba
How comes that feeling coming suddenly and attack the whole emotion of the day..

Ya...
Selepas solat Zuhur dan Asar
Miss Meen menangis sehendaknya
Terlalu sebak atas sebab yang tidak pasti...

Ya Allah..
Ampunkanku...
Selalu aku merintih kesedihanku denganMu....
Kabulkan doaku...
Sesungguhnya Engkau tahu yang terbaik buat hambaMu....

08 August 2014

Rintihan Mama

Sayu hati ini
Berderai air mata ini
Mendengar kisah ibu tua ini
Sungguh hati ini tidak tabah
Sungguh hati ini dikecam
Sungguh hati ini sayu

Mama...
Pertama kali melihat air matamu bergenang
Saat dirimu melepaskan
Kami dua anakmu
Pergi berjuang di muka bumi Borneo...
Sabah Sarawak...
Sepi akan pemergian dua anakmu ini
Sesepi tiada hari esok buatmu
Akan tetapi..
Hari ini Ku melihatnya dari jauh..
Sungguh tabah hatimu Wahai Mama...

Mama...
Kehadiran dua anakmu yang lain
Memberikan seribu satu kegusaran dan kerisauan buatmu
Hati ini memahami akan susahmu
Tiada tempat mengadu
Tiada tempat bercerita
Tiada tempat bermanja
Tiada tempat berkongsi rasa

Mama...
Tiada salah dalam didikanmu
Salahnya kami
Yang sentiasa alpa dan leka
Akan hal ehwal duniawi
Yang sentiasa merasakan keseronokan
Akan hal ehwal bercinta
Yang sentiasa merasakan kuasa wang
Akan segala galanya

Mama....
Maaafkan kami
Seandainya kami sentiasa membuatkan
Hatimu tersentap
Hatimu kerisauan
Hatimu terkesima
Hatimu sedih
Hatimu kegusaran
Maaafkan kami

Mama...
Engkau adalah hadiah teristimewa buat kami
Terima kasih melahirkan kami
Terima kasih melengkapkan keperluan kami
Terima kasih menjaga kami seadanya
Terima kasih kerana tidak membiarkan kami seperti duniamu dahulu...

Mama...
Maaafkan kami
Mengasari
Hari hari mu
Mengasari
Hati jiwa mu
Mengasari
Minda akal mu

Maaafkaaan kami.......

05 August 2014

Cuti Sekolah September

Miss Meen tak sabar
Menanti cuti persekolahan
Penggal Dua ini di bulan September
Miss Meen tak sabar untuk memasak
Terung Stik untuk suami Miss Meen
Inshallah permudahkan segala perancangan kami Ya Allah...

13hb September hingga 20hb September 2014
Adalah tempoh yang paling singkat untuk kami bersama...
Tetapi terima kasih Allah memberikan kami kesempatan yang ada...
Sentiasa memberikan kami rezeki dan tidak putus rezeki...

Doakan kami selamat berjumpa yaa...
Amiiiinnnnn....

P/S: Setelkan Soalan Percubaan Dulu baru balik dengan senang hati...

Sabtu 2 Ogos 2014

Alhamdulillah
Sayangnya
Tidak berkesempatan
Postkan gambar menu ini
Labu Air Masak Lemak Kuning

Alhamdulillah sempat memasak
Menu terakhir buat Suami Tersayang a.k.a Mr.S
Menu ini adalah ciptaan Kak Rus
Guru di sekolah Miss Meen
Jauh nun di Sabah...Smk Simpangan...
So Miss Meen belajar la buat...
Alhamdulillah tercapai...

Suami Tersayang a.k.a Mr.S amat menyukainya
Lebih lebih lagi Miss Meen
Meletakkan bawang goreng
Pada akhir masakan...
Teruja tengok Suami Tersayang a.k.a Mr.S
Makan dengan penuh semangat...
Alhamdulillah....
Tq Allah for giving this moments....

Aidilfitri Ke 4

Alhamdulillah
Selesai menziarahi keluarga sebelah suami di Pasir Gudang Johor
Hari ini selepas menziarahi sahabat di Kampung Bangkahulu Gemas
Kami berdua pergi ke Mydin Jasin
Membeli segala barang keperluan
Untuk Miss Meen memasak buat Suami Tersayang

Alhamdulillah
Akhirnya Miss Meen berjaya
Alhamdulillah walaupun hangus skit
Tetapi yang penting rasa itu ada hehe
Roti Daging Cheese a.k.a lagsana
Alhamdulillah
Suami Tersayang a.k.a Mr.S amat menyukainya...
Thank you so much sayang...

Aidilfitri 1435H

Aidilfitri sebagai suami dan isteri
Untuk yang kedua kalinya
Seminggu bersama
Membuatkan seribu satu rasa
Gembira Sedih Gusar
Kalut Takut Marah
Kecil Hati Rindu Sayang
Semuanya dapat dirasai
Dalam seribu satu rasa bahagia

Alhamdulillah
Kini hampir Setahun perkahwinan kami
Semoga diberikan keberkatan
Kematangan Kesabaran Ketenangan
Kesenangan Keredhaan Kesungguhan
Dalam melayari bahtera ini

Walaupun jauh
Hati ini tetap berdoa untuk bersama
Moga Allah tetapkan kami untuk bersama
Sedih rasa hati ini
Tetapi inilah pengorbanan...

22 July 2014

23 Ramadan 1435

Ya...
Alhamdulillah sampai penghujung
Sudah Miss Meen berpuasa
Dan alhamdulillah
Sepanjang berpuasa Miss Meen
Diberikan kekuatan dan semangat

Ya....
Tragedi semalam dan hari ini
Tiada bekalan sumber air dari sini
Paitan..Beluran
So stress...
Dan semalam hanya berbuka dengan burger daging saja

Alhamdulillah
Di saat kesukaran ada kesenangan serdahana..
Ya Allah berikanlah hambaMu ini
Ketabahan dan kekuatan dari dalam diri

*Moga hujan turun lebat hari ini.....

13 July 2014

15 Ramadan 1435

Cepatnya masa berlalu
Pelbagai kesukaran dan kesusahan yang dilalui
Alhamdulillah
Setiap rintihan dan doa sentiasa didengari Allah
Ya Allah
Turunkanlah hujan selebatnya pada hari ini
Sempena 15 Ramadan di tahun ini
Ya Allah sesungguhnya diriku ini hamba yang lemah
Bantuilah aku dalam apa jua keadaaan

08 July 2014

Terasa Di Hati

Ramadan ke 10
Membuatkan hati ini
Terdetak terdetik
Pilu dan sedih....

Di sekolah ada suatu perkhabaran
Saat indah menyambut Ramadan
Kami dikejutkan dengan suatu cerita
Ya cerita yang pelik tapi benar..

Dua org guru lelaki Kelantan
Yang baru sahaja melapor diri
Di sekolah kami
Tiba tiba sahaja memohon pertukaran sekolah di PPD Beluran
Terkejut kecil hati semuanya berbaur..

Kasihan mereka...
Sesungguhnya Miss Meen faham perasaan itu
Miss Meen pernah merasa situasi itu
Di mana kita memerlukan sesuatu
Tetapi bukan semuanya memberikan pertolongan...
So kata kunci untuk diri ini
Adalah sentiasa merendah diri
Walau di mana kau berada
Cuba untuk selesakan diri
Dan tabah dengan alam persekitaran kita...
Jangan ikutkan nafsu kelak binasa...
Jangan ikutkan rasa kelak terasa...

03 July 2014

Akhirnya

Alhamdulillah
Selesai sudah Ramadhan 4
Kini menyambut kembali
Ramadhan 5
Alhamdulillah
Berjaya Miss Meen melaksanakannya
Begitu juga dengan solat tarawih
Tetapi sendirian berhad la hehe

Menu berbuka semalam:
Nasi Lemak
Kurma
Air teh panas

Alhamdulillah
Kak Jijah membuat tempahan
Di bulan Ramadhan
Hehe seperti biasaa
Miss Meen la pembantu tetap
Heheee

Ya Allah
Terima kasih atas kurniaanMu
Permudahkanlah untuk kami
Di hari esok...
Kami ingin pulang Sandakan...

01 July 2014

Ramadhan 3 1435H

Alhamdulilllah
Selesai sudah dan diberikan kesempatan
Menu hari ini:
Nasi putih
Sambal udang
Sayur suun sup
Kurma
Mee goreng
Air suam
Air 100 Plus..

Terima kasih tidak terhingga Ya Allah
Hujan turun di bumi Paitan ini
Alhamdulillah penuh tangki kami...
Ya Allah berikanlah kami
Ketenangan dan keindahan
Dalam beribadah dan beramal denganMu
Alhamduillah jua...
Miss Meen berjaya solat terawih sendirian berhad
4 raakaat 3 witir...
Terima kasih Ya Allah
Engkau mengurniakan keberanian dan ketegasan dalam diri ini....

Nikmat Syukur

Ada manusia
Mereka begitu menikmati
Suasana semasa berbuka...
Ada manusia
Mereka begitu menikmati
Suasana semasa bersahur...

Bukalah minda..
Bukalah hati...
Terima seadanya..
Bersyukur bila diberikan kesempatan
Dalam Ramadhan...

Sedih sayu
Hati ini
Pabila segelintir manusia
Melebih lebihkan
Nikmat hawa nafsu makanan
Sedangkan dalam bulan ini
Kesederhanaan yang penting
Bukan keselesaan dan kemewahan

Bersyukurlah
Walau sejenak
Diberikan kesempatan
Nikmat rasa
Nikmat hidu
Nikmat makan
Nikmat pilihan

Bersyukurlah
Wahai manusia...
Bersyukurlah...

*Miss Meen tengah jelak dengan seorang hamba Allah ini..berlagak dan kurang rasa bersyukur!Cubalah ucap Alhamdulillah...bukannya ahh kenyang!

30 June 2014

Ramadan 2 1435H

Alhamdulillah...
Berjaya puasa untuk kali kedua...
Di bumi Paitan Sabah ini...
Menu masakan:
Nasi Putih
Sayur sawi goreng
Telor dadar
Cendawan masak lemak kuning
Kurma
Air suam...

Alhamdulillah...
Kenyang...
Sahur nnt makan ayam masak kurma Askar...
Hehhee thanks suami....

29 June 2014

Ramadhan 1435

Alhamdulillah....
Terima kasih Ya Allah...
Kerana menurunkan hujan rahmat pada hari pertama berpuasa...
Alhamdulillah...
Terima kasih Ya Allah....
Tangki air kami penuh dengan hujan rahmatMu....
Ya Allah...
Permudahkanlah kami berpuasa di bumi Paitan ini...
Permudahkanlah urusan kami semasa berada di sini...
Sesungguhnya Ya Allah...
Engkaulah pemudah cara dan penyelesai yang terbaik...
Engkau temukan kami dengan manusia yang baik baik...
Kekal eratkanlah bersama sama kami...
Kelilingilah kami manusia yang baik hati dan budinya...
Terima kasih Ya Allah.....

*Alhamdulillah...puasa pertama berjaya dengan hendakNya...

22 June 2014

Menangis Lagi

Ya hari ini diri ini
Menangis lagi
Tidak mampu diucapkan
Dengan kata kata

Air mata ini dengan sendirinya
Mengalir deras
Tersedu dalam tidur
Tersedar dalam tidur
Sungguh hati ini rapuh

Alangkah tenangnya
Dipeluk dan ditenangkan
Dari insan disayangi
Sesungguhnya Allah itu peneman setia

Ternyata tidak pernah
Sesekali walau sesekali
Menghampakan hambaNya
Dialah tempat pengadu
Dialah tempat menangis
Dialah tempat bercerita
Hanya Allah peneman hati yang setia

Sesungguhnya hati ini rapuh
Terlalu rapuh
Terlalu sedu....

Ya Allah
Bantuilah aku menjaga hatiku
Bantuilah aku menjaga kekuatanku
Bantuilah aku mengurus kehidupanku
Bantuilah aku menjaga hubungan denganMu.....

*Hati ini terlalu sebak...
*Biar apa org nak kata..mulutnya hatinya hanya pinjaman...
*Hari Perkhemahan Perdana SMK Simpangan 2014
*AJK Masakan

10 June 2014

Pilihan kalbu

Kerja dulu ke
Tunang dulu ke
Tunang dulu baru kerja ke
Kerja dulu baru tunang ke
Mana satu pilihan kalbu?

Tunang dulu ke
Kahwin terus ke
Mana satu pilihan kalbu?

Duit sendiri ke
Duit famili ke
Atau duit kedua duanya?
Mana satu pilihan kalbu?

Serius ke
Nafsu ke
Teringin ke
Tercabar ke
Tak sabar ke
Suka suka ke
Tunjuk tunjuk ke
Mana satu pilihan kalbu?

Sedia ke
Mampu ke
Tabah ke
Sabar ke
Terima ke
Mana satu pilihan kalbu?

*Renung renungkan sedalam yang mungkin..
Kelak tidak memberi beban kepada masyarakat sekeliling..
Peace no war!!!

05 June 2014

Alhamdulillah

Welcome Home
House Warming
Alhamdulillah...
Tanggal 30 Mei 2014..
Walaupun pelbagai cabaran ada

Our location is...
Taman Kasturi Simpang Bekoh Melaka..
Sempadan dengan Johor..yang mana Tangkak dan Muar...
Berhampiran dengan Gunung Ledang..
Pekan kecil tapi alhamdulillah
Semoga kami tabah membina keluarga kecil kami...

Doakan kami...
Semoga dipermudahkan segala urusan...
Amiiinnnn....

Sup Telur Biasa

Seperti biasa
Bila duduk rumah sewa baru
Barang keperluan rumah semuanya ala kadar
So perut sudah lapar
Jalan yang terbaik adalah...
Memasak menggunakan resepi mudah..

SUP TELUR

Bahan:
1 biji bawang besar - dihiris
3 ulas bawang putih - diracik halus
3 biji telur
Garam secukup rasa
3/4 air

Cara:
1. Panaskan kuali dan letak minyak
2. Masukkan bawang yg dihiris dan diracik halus
3. Masak sampai naik bau dan bawang seakan layu
4. Masukkan air dan biarkan sehingga mendidih dan masukkan garam secukup rasa
5. Masukkan telur sambil kacau...sebelah tangan kacau sebelah tangan masukkan telur..
6. Kacau ikut arah jam..sehala sahaja...
7. Agak agak hancur halus tutup api
8. Hidangkan....

Siap selamat menjamu selera!!!!

**Gambar itu kurang menjadi akibat tinggalkan sup untuk membasuh pinggan hehehe**

Menu pertama
Hadiah house warming pertama
Hehee glad to use all the things..

01 June 2014

.Salam Ulangtahun Perkahwinan Pertama.

Salam Ulang Tahun Perkahwinan Pertama...Sayang
Sayang..
Semoga kita mampu menempuhi alam perkahwinan ini dengan sabar..
Semoga kita tabah untuk mengharungi kehidupan yang mendatang..
Semoga kasih sayang kita berpanjangan dan berkekalan seiring dengan kasih kepadaNya...
Aminnnnn...
Moga kita dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah...
Amiiiinnñ...

09 May 2014

.Down.Low.Break.Lost.

Ya Allah
Berikanlah hatiku ini kekuatan
Dan ketabahan
Atas dugaan demi dugaan
Yang Engkau titipkan

Ya Allah
Sesungguhnya hatiku ini
Mudah terasa dan tersinggung
Tetapi apalah sangat yang dirasai
Oleh diriku ini
Berbanding denganMu
Kami sentiasa alpha bila kesenangan itu milik kami

Ya Allah
Hanyaku pinta berikanlah ketabahan hati yang sangat tegar
Berikanlah aku kekuatan
Demi kekuatan demi mengharungi hidup ini

Ya Allah
Maafkanku seandainya terlalu banyak dosa yang telah ku cipta..
Ampunkan diriku ini Ya Allah...

29 April 2014

.Masih Menanti.

Alhamdulillah..
Diri ini masih menanti..
Dan masih diberikan peluang untuk..
Meniti hari hari yang seterusnya...

Seronok melihat mereka...
Bakal menimang cahaya mata...
Bila akan tiba saat itu bagiku...
Hati ini terusik setiap kali...
Mereka menceritakan perihal..
Keindahan memiliki anak...

Ya Allah...
Adakah kami bersedia...
Adakah kami layak...
Adakah kami mempunyai ketulahan...
Yang menjauhkan kami dari menikmati..
Nikmat nikmat yang istimewa itu...
Adakah diriku ini tidak mampu...
Adakah diriku ini tidak bersedia...
Adakah diriku ini bekum saling melengkapi..
Adakah diriku ini tidak setabah mereka...

Tersentuhnya hati...
Tersentuhnya jiwa...
Dalam sendu ada keriangan...
Yang terpaksa ditelan dan dirasai...
Terima kasih...
Kerana mengurniakan suami yang cukup memahami...

20 April 2014

.Besarnya Kuasa Allah.

Terdetik masa suatu ketika itu
Miss Meen mengadu perihal pada
Seorang sahabat Miss Meen ini..
Tentang kewujudan Miss Meen
Di sisi rakan rakan Miss Meen yang lain..

Sesungguhnya perancangan Allah itu hebat
Saat dan ketika mereka mempunyai program tersendiri..
Allah duga Miss Meen dengan kepulangan segera ke Semenanjung...
Dan Miss Meen terpaksa bergegas pulang atas perkara tersebut..
Maka mereka sudah mempunyai ruang program tersendiri tanpa Miss Meen di sisi..

Saat itu Miss Meen berasa syukur
Kerana Allah menyelamatkan perhubungan kami antara rakan..
Dan menjaga diri serta hati Miss Meen supaya tidak berkecil hati...
Ya Allah sesungguhnya hambaMu ini
Amat berterima kasih dan berasa akan kebesaran kuasaMu...

Tanggal 18 April Miss Meen berlepas pulang ke Semenanjung...
Dan 19 April Miss Meen pulang kembali ke Sandakan atas tuntutan kerja...
Terima kasih Ya Allah kerana mendidik dan menjaga hatiku...
Inshallah akan ku jaga diri demi memenuhi tuntutan dariMu....

13 April 2014

.Kehabisan Air.

Ya tempat Miss Meen kehabisan air tadahan hujan..
Kami semua hidup dengan bergantungan terhadap air hujan..
Air telaga ada tapi tak tahu mengapa rumah kami tidak dapat keistimewaan itu..
Huhu dugaan kan...
Sesungguhnyaa dugaan demi dugaan mematangkan fikiran Miss Meen
Seandainya Miss Meen kalah..Allah itu tempat mengadu...
Yang pasti tiada yang lain...
Huhu...
Ya Allah bantulah kami dengan kekurangan yang ada...dugalah kami atas kemampuan kami...
Janganlah Engkau duga di luar kemampuan kami...
Sesungguhnya kami masih memerlukan tunjuk ajar dan landasan yang Engkau berikan..

.Bosan.

Hai sungguh diri ini kurang memahami...
Semua perkara dianggap bosan...
Ermm...perkara yang boleh membuatkan atau menghilang rasa bosan...
Adalah dengan bertanyakan khabar orang yang tersayang atau sahabat handai...
Okey sekiann...

Tolonglah hidup dengan rasa bahagia dan sentiasa bersyukur...

05 April 2014

.Pelik Tapi Benar.

Protess!!!!
Barang guna sama sama kan...
So tak payah laaa nak protes bagai...
Geram betul aku dengan manusia ni...
Dia kawan kau...
Dia bukan kawan aku...
Barang dia barang kau...
Barang dia aku tak leh kacau...
Dia sampai mati tak kan cakap dengan aku..

Eeiiiii
Aku nampak kau kecil je depan aku..
Nak je aku jenting hidung kau..
Nama je dah tua..
Tapi otak fikiran hati semua macam budak budak...
Kata otaiii sangat..
So sound je lah adik adik kau tu....
Apa susah sangat...
Sekian...
Mood malam ni aku memang tensi...

30 March 2014

.Tak Suka.

Huaargghhhh..
Hei perempuan kalau kau tak pandang orang dengan cara menjelikkan tak boleh ke...
Pandang tudung orang laaa brooch orang laa..
Cara orang makan laa...warna baju orang laa..
Kalau boleh taik gigi orang pun kau nak pandang cara jijik kot...
Sekarang kau boleh fikirlah kenapa ada orang jauhkan diri dari kau serta merta...
Sebab cara kau pandang orang tuh macam !@##$$/&&/*^(/)×₩₩×€=€÷¥×,:'¥×^@+(

Hari ini tanggal ini aku memang marah giler!!!
Aku rasa kau tak sedar cara kau pandang orang macam tuh..
Yang kau sedar kau ni bersih tanpa dosa...
Huh memang la cara pandangan kau tu..normal bagi kaum kerabat kau...
Tapi bukan kami okey!!!!!
So tak payah nak tunjuk comel sangat...
Huh....sabar sabar selagi boleh sabar...
Sesungguhnya Allah menduga diriku ini mengikut tahap ketahananku....

To that perempuan please behave!!!
Jangan rasa seperti kau yang terbaik tak da buat salah...sedangkan salah yang kau tak nampak orang lain nampak kau sendiri pun tak leh terima!!!!!!!!!
Ya Allah tenangkanlah hati ku ini Ya Allah....bersihkan hatiku ini Ya Allah..jauhi aku dari mereka yang beraura negatif ni...

28 March 2014

.Penerbangan Ke 3.

Alhamdulillah...
Tanggal 29 Mac 2014...
Inshallah flight Miss Meen akan berlepas ke Sabah..
Dalam anggaran jam 940 pagi..
Tapi mcm biasalah kena stand by awal 1 jam..
Miss Meen menggunakan khidmat Air Asia..
Untuk penerbangan ke Sabah...
Doakan Miss Meen okey...

Ya Allah...
Setibanya di bumi Sabah..
Berikanlah aku kekuatan dan keyakinan dalam mengharungi liku kehidupan ini..
Berikanlah aku ketabahan dalam melayan kerenah manusia di sekeliling ku ini..
Hanya padaMu tempat aku mengadu..
Hanya Engkau yang memahami isi hatiku..
Amiiiiinnnn....

24 March 2014

.Gathering Again.

Alhamdulillah...
We made it!!!
Pelbagai kisah dan rasa dikongsikan bersama..
A & W is our first time...
Haha..asyik asyik MCD KFC EON
Thankssss...
Hadiah terbaik before flying without wing ke Sabah Sarawak...
Dapat perfume free lagi...
Thanks Kak Faezah...

16 March 2014

.Pernikahan.

Pernah kita berjanji sehidup dan semati...
Pernah kita berjanji ingin setia sampai mati...
Pernah kita berjanji akan angan punyai anak ramai...
Pernah kita berjanji nikah itu pasti????

Miss Meen menyingkap satu situasi ini..
Yang mana amat menggusarkan hati Miss Meen..
Bukan apa..
Miss Meen terlalu risau akan seseorang yang terlalu mengharap akan perkahwinan...
Berkawan bertahun lama bukan bermakna menjanjikan sebuah mahligai indah...
Indah bahasa yang dituturkan bukan bermakna itu janji yang pasti...

Bak kata orang...
Pernikahan atau perkahwinan ini...
Satu medan seumpama perjudian..
Ada yang tewas dan kekal...
Pada Miss Meen semuanya bergantung pada usaha..
Bukan pada kata kata janji manismu..
Ada yang takut memulakan langkah..
Atas alasan pernah kecewa suatu masa dahulu...
Apa yang penting adalah nawaitu kita..
Bukan semata mata nafsu kita..

Pernikahan yang tergopoh gapah..
Atas alasan sahabat yang lain sudah mendirikan rumah tangga..
Kini tibalah giliran kita...
Sungguh Miss Meen tidak setuju...
Perkara yang penting..
Haruslah dirancang dengan teliti..
Bukan membuta tuli...
Pelbagai pihak harus diambil kira..

Cuba kita singkap semula..
Apa maksud pernikahan atau perkahwinan..
Allah tidak pernah menjanjikan bahagia seandainya kita berkahwin atau tidak...
Semuanya terpulang pada usaha kita iaitu doa dan tawakal...

.Ubah Diri.

Apabila duduk berjauhan..
Ubah diri ke arah kebaikan dengan lebih maju lagi...
Supaya ianya dapat memberikan semangat motivasi dan keyakinan yang tinggi...
Usah hiraukan mereka yang sering berkata kata buruk terhadap kita..
Buang masa saja menjemput aura negatif...

Apa yang penting..
Kita mesti selalu beringat...
Adakah perbuatan dan pelakuan kita ini sering kali meningkatkan kemarahan orang lain atau tidak...
Bukan memikirkan tetapi bersedia untuk selalu merubah dan berubah...
Demi kebaikan hati dan diri kita...

Jangan selalu mengambil kesempatan terhadap mereka yang pandang ringan dengan kita...
Jangan terlalu selesa dengan manusia di sisi kita...
Bila tiba hatinya kecil dan terasa...
Kita bukan siapa siapa di hatinya...

Beringatlah dan selalu berdoa...
Seperti Miss Meen selalu berdoa agar Miss Meen dapat bertahan dengan kerenah ajnabi manusia di dunia ini...
Baik lelaki atau perempuan..
Semoga kita sentiasa di bawah lindungan rahmatNya...
Amiiiinnnnn....

P/S: Jangan pernah merasa diri itu baik seperti maklaikat!!!!!!

.Pengajaran Hati.

Manusia sering kali memikirkan apa salah mereka terhadap manusia yang lain...
Jarang sekali mereka berfikir apa yang terbaik untuk mereka berkelakuan yang positif antara satu sama lain...
Arah sudut yang lain pula..
Manusia juga sering menyifatkan diri mereka terbaik dan tidak melakukan kesalahan seperti orang lain...
Adakalanya kita alpa dan leka bahawa ada salah satu sikap kita tidak digemari oleh sekelompok individu...
Tidak usahlah kira sama ada baik mahupun buruk..
Seharusnya kita tidak perlu berasa terlalu selesa di suatu situasi...
Dan jangan terlalu merungut kenapa manusia si polan melayan kita sebegitu...
Mengapa manusia si polan menganggap kita sebegitu rupa...
Dan sebagainya....

Jadi di sini kita haruslah senyum dan merubah perangai dan hati kita...
Pendek kata baik lah perbuatan dan kelakuannya maka baiklah tutur dan katanya...
Kalau tutur dan katanya melaser abiss...so tingkahlakunya usahlah diduga kerana hati ini tidak sekuat batu di tepian pantai...

08 March 2014

.Indahnya Khabar.

Pertama kali merasakan bahawa
Sekolah yang didiami ini adalah P3
Susah senang mengikut angin
Kemarau banjir ada bahayanya tersendiri
Apa yang penting kesukaran air dan eletrik mula terasa di kawasan pedalaman P3

Kesihatan jangan dilupakan
Mesti jaga dan mesti mengambil berat
Hidup mesti tawakal dan istiqamah
Senyum adalah pasti
Gembira adalah mesti

Usahlah hiraukan manusia manusia ini
Buruk baiknya pasti ada
Pendek kata diri ini lah yang harus tabah
Dan terus membiasakan diri...

28 February 2014

.Muka muka.

Apabila kita berkata kasar dia terasa hati
Apabila dia berkata kasar kita terasa hati

Usahlah berpura pura
Usahlah bermuka muka

22 February 2014

.Feeling Lost.

Apa perbezaaan Anak Sulung dengan Anak Bongsu...
Boleh bagitahu!!!????

Jangan mudah kata diri sendiri seorang yang berdikari sedangkan tidak mampu berfikir secara realistik dan rasional...

Jangan mudah kata diri sendiri seorang yang tidak kisah sedangkan tidak mampu menahan air mata mengalir ke pipi...

Jangan mudah kata diri sendiri seorang yang pandai membawa diri sedangkan masih memerlukan gantungan terhadap manusia lain..

Oh Ya Allah berikan kekuatan hati dan kekuatan minda dan hati...
Jauhilah aku dari manusia yang bermulut manis dan bongkak dengan dirinya....

12 February 2014

.Rindu Suami.

For The Rest Of My Life

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
Oooooh
And there's a couple of words I wanna say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Until the end of my time
I`ll be loving you, loving you
For the rest of my life
Through days and nights
I'll thank Allah for opening my eyes
Now and forever I
I`ll be there for you

I know it deep in my heart
I feel so blessed when I think of U
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife & my friend & my strength
And I pray we`re together in Jannah
Finally now I've found myself, I feel so strong
I guess everything was changed when you came along
Oooooh
And there's a couple of words I wanna say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Until the end of my time
I`ll be loving you, loving you
For the rest of my life
Through days and nights
I'll thank Allah for opening my eyes
Now and forever I
I`ll be there for you

I know it deep in my heart
& now that you`re here
In front of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I sing it loud that I will love U eternally

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Until the end of my time
I`ll be loving you, loving you
For the rest of my life
Through days and nights
I'll thank Allah for opening my eyes
Now and forever I
I`ll be there for you

I know it deep in my heart

07 February 2014

.Ingin Menangis Part 3.

Mr.S a.k.a En.Suami pergi kursus 3hb Mac 2014 sehingga 12 April 2014...
Cuti sekolah Miss Meen 21 Mac sehingga 30 Mac 2014...
Melaka vs Sabah...
Doakan kami dapat bertemu okey..
Huhuhu sedihla pulak...
Banyak betul benda nak kongsi cerita ni...
Huhuhu....

04 February 2014

.Ingin Menangis Part 2.

Hati ini menangis lagi
Air mata ini menitis lagi
Pada hari ini
Pada tanggal ini
Dalam tidur ku menangis
Dalam sendu ku tertangis
Mudah mudahan hati ini lembut dan menerima perubahan
Secara perlahan lahan
Rinduku pada sang suami
Menerbitkan seribu satu keinsafan

Yakinlah dengan Allah
Semoga perjalanan diri ini
Membawa erti kesabaran
Membawa erti kesetiaan
Dan kegembiraan

01 February 2014

.Ingin Menangis.

29 Januari 2014

Sesaatnya bersendiri
Hati ini ingin menangis lagi
Ya Allah janganlah Engkau uji lebih dari ini
Cukuplah keselesaan dan keakraban yang Engkau beri
Hari ini diri ini ingin menangis lagi

Menangisku bukan menyesal
Tetapi menangisku inginkan kekuatan
Bukan kerna persekitaranku
Tetapi hati ini ingin menangis lagi
Sedih tangisku bukan kerana duka dan susah
Sedih tangisku kerana itu manusia yang ada

25 January 2014

.Pengalaman Part 3.

Khamis 23 Januari 2014

Perjalanan kami amat jauh dan berbeza
Sungguh berbeza dari mereka di Semenanjung
Selepas check out dari hotel King Park kami singgah menjamu selera di Ayam Penyet
Tepat jam 1200 tengahari kami bergerak dari Sandakan terus ke Simpangan Beluran

Perjalanan sungguh mencabar
Kena naik 4wheeldrive di sepanjang jalan
Kerana kenderaan inilah yang paling selamat dan tahan lasak
Perjalanan kami memakan masa dalam anggaran 6 jam....
Akhirnya kami tiba di tempat yang dijanjikan
Sungguh kami terkejut

Pengetua kata kampung ini baru sahaja lepas dilanda banjir
Tarikh banjir itu pada tarikh kami diorientasikan di Kuala Lumpur pada 20 Jan 2014
Barang kami telah diangkat oleh pelajar di sana
Perghh banyak sungguh barang kami
Bak kata JPN Sabah seperti tidak mahu pulang ke Semenanjung lagi
Hahaa...tersentap mak ko nyah...

Usai dari itu kami meniti jambatan goyang merentas padang berlumpur sehinggakan kami terpaksa tanggalkan kasut lagi tu takut terkena lumpur
Tibanya di tumah guru kami di sambut oleh Cikgu Rus
Dan kami berkongsi bilik bersama Cikgu Mas

Alhamdulillah rumah guru yang baru dibina pada tahun 2010 ini baik dan kemas
Selesa seperti rumah di Semenanjung walaupun kami di sini menggunakan elektrik genarator dan air hujan sebagai keperluan harian mengikut catuan yang ditentukan

Setelah usai mengemas keperluan diri yang patut kami berbual dan menemuramah cikgu ini tentang keadaaan di sana...
Waktu solat di sini juga awal 1 jam..
Kami cuba membiasakan diri...
Tepat jam 1200 tengah malam eletrik genator kami terpadam dgn automatiknya
Kami tidur sebelum jam 1200...dalam anggaran jam 1000 malam mungkin..

Note: Miss Meen menangis ketika menelefon suami...Miss Meen rindu huhuuu

.Pengalaman Part 4.

25 Januari Sabtu

Hari ini adalah hari sekolah ganti bagi cuti CNY
Pihak sekolah sebulat suara melaksanakan aktiviti Merentas Desa peringkat sekolah
Pelbagai ragam dan aktiviti yang kami lihat tadi
Sebagai guru baru walaupun pernah berkhidmat lain kawasannya lain caranya

Kami berdua telah ditugaskan di bahagian bantuan kecemasan pelajar tetapi kami juga tergapai gapai
Sebab apa...hehee jauh tuh nak jadi excort kecemasan kami tidak tahu memandu 4wd
Hehehe dasyat kan kami hehe mencabar betul merentas desa sekolah kami.

Selepas tamat merentas desa..penyampaian hadiah pula dan pengumuman rumah terbaik dan terbanyak mengutip markah
Selepas itu diadakan jamuan guru..
So makan freee lagi kami..
Kami berdua siap tapau lagi bawa ke rumah
Atas sebab kami belum ada bahan masak memasak
Alhamdulilah semua urusan dan guru di sini baik baik belaka
Dan urusan pun tamat pada waktu yang dijanjikan hehee baguss!!!!

Kami balik mandi membasuh baju dan tidur
Kepenatan mungkin hehee


Note: Miss Meen tunjukkan gambar pada suami aktiviti sekolah dan menelefon mama Miss Meen

23 January 2014

.Pengalaman Part 2.

Alhamdulillah semalam 22 Jan 2014
Kami selamat mendarat di lapangan terbang Sandakan pada jam 130 petang
Syukur yang teramat sangat
Kami bertemu PPD Beluran En.Airudin di sana
Dan di sana juga Pengetua kami datang menjemput kami
Di sana pelbagai andaian dan gambaran diberikan oleh mereka
Debaran di hati mula terasa
Takut usah dipersoalkan semestinya..
Beruntung diri Miss Meen kerana mempunyai sahabat susah dan senang bersama.. Kak Azizah a.k.a Kak Zie

Setelah itu pengetua membawa kami meronda Bandar Sandakan
Sungguh sungguh bandar itu luas dari Semenanjung
Dan boleh dikatakan juga Sandakan ini penuh dengan pelbagai bandar
Pendek kata maju seiring dengan negeri negeri pelancongan...
Udara semulajadi...sejuk..nyaman..selesa
Alhamdulillah...

Selepas itu pengetua kami membawa kami berteduh di King Hotel Sandakan
Katanya sudah lewat untuk ke Simpangan
Takut gelap nanti...
Akhirnya kami akan pergi ke sekolah esok pada 23 Jan 2014, Khamis pada jam 730 inshallah
Pengetua kami kata..kami akan pergi ke sekolah itu dengan b0t
Kerisauan pada diri kami menjelma
Bolehkah beg galas..beg hiking kami menampung dalam perjalanan...

Apa apa pun Pengetua kata...
Boleh boleh dan boleh
Hehe sungguh kami risau okey..
Usai dari itu Pengetua pulang ke rumahnya
Kami juga merehatkan diri
Sebabnya kami bangun seawal jam 430 pagi
Untuk ke KLIA hehee

Pada sebelah petang nak ke senja
Kak Zie bertemu dengan Kak Zura sahabatnya di Sandakan semasa di UUM
Berborak sakanlah mereka
Dan kami makan roti canai di kedai berdekatan dengan GIANT pada jam 430 petang..
Alhamdulillah....kenyang sebentar
Sebab di penerbangan itu Miss Meen makan nasi lemak sotong jam 1130 pagi

Pada sebelah malamnya pula
Kami makan bekalan yang disediakan oleh ibu Miss Meen
Rendang dan nasi impit
Pedasnyalah rendangnya ibu hehee
Usai makan kami berehat
Dan terus menanti hari esoknya...
Dengan penuh debaran dan persoalan..

Note: Hati ini mula rindukan Suami...

21 January 2014

.Perkenalan Diri.

Saat ini pelbagai motivasi diberikan kepada kami...
Mengenali diri dan juga masyarakat di sana
Suatu keperluan untuk meneruskan kehidupan
Taburan Suku Kaum bagu
Sandakan..Beluran..Telupid:
Adalah Suluk, Sungai, China, Kadazandusun...

Miss Meen mengetahui ini semasa diberikan taklimat oleh :
En.Madaile Hj Basri
JPN Sabah
Semasa perkongsian beliau..
Beliau trlah menyediakan sebuah lagu bertajuk WARISAN yang dinyanyikan oleh Sudirman
Sungguh sungguh lagu ini sungguh menghayat hati Miss Meen...

Percaya atau tidak Miss Meen menangis tatkala menyanyikan lagu ini dengan penuh semangat...
Sila google lirik lagu itu bah..
Setelah diberikan surat penempatan
Kami telah diberikan taklimat
Tentang jadual perjalanan ke KLIA
Miss Meen akan berkumpul pada jam530pagi
Bas akan bergerak dalam jam630pagi
Manakala flight kami pada jam 1030pagi

Inilah kali pertama kaki ini menjejakkan di bumi Borneo
Terima kasih Allah kerana mengizinkan diri ini berhijrah
Semoga penghijrahan ini membawa seribu satu rasa kesyukuran dan keinsafan
Berjauhan dengan suami inshallah akan menerbitkan seribu satu rasa kecintaan dan kebahagiaan selalu

Tetima kasih sayang kerana redha atas penghijrahan ini
Nanti marilah ke Sabah terutama di SMK Simpangan ya
Kita berkenalan dengan mereka di sana...

Note: Terima kasih Allah kerana mengurniakan sahabat..kawan..cinta..kekasih..sifu..pengubat duka..penjaga..iaitu Suamiku tercinta��������

.Pengalaman Part 1.

Alhamdulillah
Miss Meen sudah tiba di Pearl International Hotel di Jln Kelang Lama...
Dari 20 Jan sehingga 22 Jan 2014..
Inilah perjalanan kami sebelum di hantar ke sekolah di Sabah mahupun Sarawak..
Kami mendengar motivasi..taklimat guru dsb sebagai peringatan dan persediaan kami...
Tanggal 20 Jan 2014 ini kami menerima tawaran penuh untuk berkhidmat di Sabah mahupun Sarawak..
Selesai check in dan mendengar taklimat
Pada sebelah malamnya kami diberikan rehat dan lapangan peribadi sendiri
Thank you so much...

Dan malam itu Miss Meen menemani Suami Mr.S makan malam
Kasihan dia lewat makan
Beliau ajak pergi Uptown Cheras tapi Miss Meen letih sebab otak dan telinga asyik mendengar dan melihat
Jadi Miss Meen ambil keputusan untuk tidak pergi selepas makan malam bersama di Taman OUG
Suami pergi bersama adik lelakinya Iwan dan seorang kenalannya Khairol semasa sekolah menengah...

Dan hari ini bermula episod satu satu nya
Hari Miss Meen yang jauh berbeza dari semua orang...

Welcome us...Treat us...Love us...
For being I am...

19 January 2014

.Maaf.

Saya Aminatulhuda Sulaiman ingin menyusun 10 jari meminta keampunan dari semua sepanjang perkenalan kita bersama...salah silap terlepas kata..kecik hati terbesaq hati...harap dimaafkan..sesungguhnya saya manusia biasa yang sentiasa memerlukan teguran dan kasih sayang...Maafkan saya.. yea...

18 January 2014

.SMK Simpangan Beluran Sabah.


Alhamdulillah...
Walaupun kerisauan melanda...
Hati ini terima dengan redha...
Tidak pernah mengambil tahu perihal daerah ini...
Kini tibalah masanya diri ini mencari dan terus mencari...
Inshallah diri ini akan serasa selesa pabila tiba di sana...
Mudah mudahan masyarakat di sana turut mengalu alu kan kedatangan kami...
Tanggal 22 Jan 2014 kami berlepas ke sana...

Kepada mama mama ku...
Usah risau anakmu menimba ilmu dan pengalaman di sana...

Kepada suamiku yang tercinta..
Terima kasih kerana redha atas pemilihan penempatan yang diagihkan...
Pemergiaan isterimu ini hanyalah sementara...
Doakan isterimu sentiasa dilindungi dan dibantui sentiasa...
Sayang love you!!!

P/s: Org kata Beluran terkenal dengan makanan laut...w000ow bestkan...Selamat Datang Amina...

14 January 2014

.Sabah Tunggu Aku Datang.

Yup...tatkala sedang beristirehat bersama Mr.S a.k.a suami abadiku inshallah...
Diri ini dikejutkan oleh deringan bertalu talu dari group whatsapp ku...
Wah khabar berita yang ditunggu telah tiba..
Pelbagai komen dan rasa di dalam whatsapp kumpulanku...
Diri ini memulakan semakan...
Akhirnya...jeng jeng jeng...
Mulut seorang ibu begitu masin untuk berkata kata..
Air muka suami ku berubah dan terus berubah..
Diri ini terketar kaku..samar samar..gundah..tetapi tenang..
Perasaan sedih menerpa bertalu talu...
Kumpulan whatsapp ku seolah olah memberikan kata semangat buatku...
Allah telah membekalkan teman teman yang diri ini selesa untuk bersama sama...
Terima kasih Ya Allah..bantulah diri ini menjadi seorang yang tabah dan berani inshallah....

Kepada Sang Suami..
Sayang abang sangat sangat huhu

13 Januari 2014
Penempatan yang tertanya tanya akhirnya terbongkar jua...

13 January 2014

.Salam Maulidur Rasul 2014.


Salam Maulidur Rasul 2014....
Salam Hari Keputeraan Nabi Muhammad s.a.w...
12 Rabiulawal Tahun Gajah...
Semoga Baginda berbahagia di sana..
Mari berselawat semuanya

14 Januari 2014
8.03 malam

11 January 2014

.Seronok.


Seronok melihat mereka memiliki dan dimiliki...
Seronok melihat mereka berkongsi dan sanggup dikongsi...
Seronok melihat mereka saling tabah antara satu samanya...
Seronok melihat mereka sentiasa ada untuknya...
Seronok melihat mereka ketawa riang di selang gurau dan senda...
Seronok melihat mereka kebahagian yang nyata bahagia...

Tak seronok melihat manusia yang sentiasa menyibuk dan sibuk dengan yang lain...
Tak seronok melihat manusia yang sentiasa mempertikaian yang ada dan tiada...
Tak seronok melihat manusia yang sentiasa bangga apa yang ada dan sentiasa ada...
Aihhhhh....

P/S: Moga hati ini sentiasa seronok dalam menangani hati manusia itu dan ini....

07 January 2014

.Ibu Tiri.

Hari ini dikejutkan dengan berita..
Ibu tiri memasukkan cili ke dalam kemaluan anak..

Nak tahu apa reaksi Miss Meen:
*Ohooiii hai..tak pernah beranak ke ibu tiri ni
*Macam ibu tiri ini tiada benda itu pula..
*Hati apalah si ibu tiri ni..tak da perasaan..

Oh inilah reaksi Miss Meen..tetapi sebenarnya lagi loghat Miss Meen cakap..
Miss Meen tahu dia hanya ibu tiri..
Pelbagai kemungkinan juga Miss Meen fikir..
Mungkin sebabkan dia tidak berkerja dan hidup sebagai suri rumah tangga lah dia sanggup berbuat demikian..
Si suami kerja sedangkan si isteri dijadikan hamba mengurus anak dan ibunya..
Si isteri tidak ikhlas dalam menjadi isteri dan ibu kepada anak anak tirinya..
Si isteri terlalu penat menguruskan kerenah si anak..ibu mertua dan si suami..
Inilah di antara yang Miss Meen agakkannya..

Tetapi....
Perbuatan ibu tiri ini tak terfikir dek akal fikiran Miss Meen...
Sedih oh!!!
Miss Meen berharap sangat ibu tiri ini dimasukkan ke hospital mental..
Mungkin dia perlukan terapi tangani stress..

Oh tidak tidak...
Apalah yang difikirkan oleh si ibu tiri ini..
Budak budak membesar tentulah ada perangainya tertentu...
Bukan senang hendak memiliki anak dan mendidiknya...

05 January 2014

.Jualan Baju Murah.

Baju kebaya..
Size: L
Material: Kain songket biasa
Harga: Combo RM15.00
           Single RM 8.00
Postage: RM 7.00
Baju ini dijual dalam kategori 'secondhand'
Baju ini pernah digunapakaikan hanya sekali..
Disebabkan tuan empunya diri berat badannya yang cepat meningkat..
Material yang lain masih dalam keadaan baik..
Seandainya berminat....
Anda boleh menghubungi Shaza di ...
Instagram : lets_stalk
Whatsapp : 0173197013
Emai : shaza_sulaiman@yahoo.com.my

04 January 2014

.Kisah Tertawan Di Hati.


Bukan Kerana Aku Tak Cinta
Ku Cinta Kau Seorang
Arianna Rose vs The Weeding Breaker
Projek Memikat Suami
Suamiku, Encik Perfect 10
Kalimah Jiwa
Suamiku Ustaz
*Semua ini adalah antara novel..drama..tele filem..filem yang Miss Meen suka tengok..*
*Walaupun kebanyakkan novel ini Miss Meen baca secara online di penulisan2u.com tapi Miss Meen dapat mengagak jalan ceritanya*
*Inshallah ada masa tenaga dan wang ringgit Miss Meen akan memiliki semuanya*
*Terima kasih mengembalikan minat Miss Meen sebagai pembaca novel walaupun secara online*

03 January 2014

.Kasih Sayang.

Tatkala Miss Meen melayari Facebook..
Tertatap satu status rakan di Facebook..
Sayu..
Sedih...
Seronok...
Meremang bulu roma...
Al kisahnya insan ini menceritakan detik terakhir bersama ayahandanya...
Sedih Miss Meen rasa....
Kasih sayang anak kepada ayahandanya...
Kasih sayang ayahandanya kepada anaknya..
Ya Allah...
Sungguh Miss Meen cemburu dan gembira..
Ketabahan keluarga insan ini...
Membuatkan Miss Meen merasakan diri ini perlu mempelajari darinya..
Indah insan itu berkata kata perihal ayahandanya...
Sungguh Miss Meen terharu dan sedih...
Tanggal 31 Ogos...
Pemergian ayahandanya..
Semoga roh arwah berada dalam ketenangan dan keredhaan Ilahi..
Ameeenn......

02 January 2014

.Bukan Kerana Aku Tak Cinta.


Adohaiii...
Miss Meen sudah addicted dengan ini drama..
Sampaikan niat di hati ingin membeli novel sekali...
Tolong.....
I'm not supposed to be like this again..
I'm married okey!
Haha..baca novel ibarat tak kerja melampau..
Please please..
Lakonan drama mereka ini sesuai sangat..terlalu kena dengan intonasi dan gaya sekali...
Please keep it up guys.
Love..Love..Love..My Hubby..

01 January 2014

.Perjalanan Tahun Baru.


Alhamdulillah...
Pemergian tahun 2013..
Banyak menjadikan Miss Meen..
Seorang yang...tabah...
Periang...
Sedih...
Takut...
Matang...
Bergantungan...
Sambutan..
Kehilangan...
Kerisauan...
Dan sebagainya...
Thank you Allah for all support and motivation...
Thank you Allah kerana meminjamkan kegembiraan sementara buatku...
Walaupun seketika tetapi diri ini bersyukur dan redha...

Alhamdulillah...
Kedatangan tahun 2014...
Miss Meen menyambutnya dengan 1001 harapan...
Mudah mudahan dipermudahkan segala urusan dan impian...
Apa yang penting...
Berikanlah kami ketabahan dalam setiap rentak kehidupan kami...
Sesungguhnya Allah sentiasa bersama kami...
We love ourselve...
Inshallah
Inshallah
Inshallah
Perkara yang baik akan selalu mewarni tahun 2014 ini...
Amiiiinnn....