Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.
Glitter Words

27 November 2012

.Bila Hati Terasa Kecil.



Assalamualaikum...

Lama sungguh tak singgah di sini..Al maklumlah selalu buat assignment last minute..selalu buat report last minute..selalu buat slide PPT last minute..Alih alih apa yang sepatutnya diberi ruang tak dapat ditunaikan :) Tambahan lagi, kalau dok syok melayan variety show dari Korea..drama Korea..Music Bank Korea..Alamatnya sememangnya kirim salam lah kan kepada kerja kerja lain? :) Hihihi..sudah meningkat umur pun tabiat masih tidak berubah kan? :)

Miss Meen bukan apa cuma dua tiga semenjak ini, hati mudah tersentuh dan berkecil hati dengan kata kata nista dan perli manusia di bumi Allah ini.. Mungkin Miss Meen sedang dilanda Bendera Jepun kot pasal itu lah 27 jam dok sensitif ja. :) Tapi tak apalah bila berkecil hati Miss Meen diamkan aja kan kan.. Kita cuba belajar berubah diri..belajar bersabar..belajar mengurangkan mencari kesalahan org lain..belajar menenangkan hati..belajar untuk melihat kerenah manusia itu..

Bagi Miss Meen kan...andai kata kita tak tahu..andai kata kita tak pasti..andai kata kita memerlukan pertolongan..andai kata kita memerlukan pandangan..apalah salahnya BERTANYA DENGAN SEMUA ORG! BUKAN MEMILIH ORG UNTUK BERTANYA! Nampak manusia itu seperti bodoh..tuli..sengkek..tiada ilmu..kau pinggirkan dia..Bila dia memperoleh sesuatu yang agak berharga..Kau perli dia tak berkongsi dengan kau..Ada kau tanya dia..Ada kau berkongsi dengan dia?

Kesal dengan manusia seperti ini..Salah sendiri..Leka sendiri..Diletakkan di bahu manusia lain..Sedih!

1 Merepek:

Anonymous said...

sedihnya dengar..Meen tabah ek..
Nak berjaya ni memang Allah bagi dugaan macam-macam..Cam My dulula masa nak siapkan Master..ada yg buat mulut pada Prof kata my tak buat keje sedangkan keje tu 100% my buat..huhuhu..

adatla manusia ni meen..takkan ada yang akan senang lihat kita senang.. =) I'm by urside babeh..