Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

28 June 2012

.Will You Marry Me.


Assalamualaikum
Yeah!! Miss Meen suka sangat lagu ini
Lee Seung Ki yang nyanyi
Ost drama apa Miss Meen lupa
Tapi lagu melodi dan lirik ini penuh makna
L0ve l0ve l0ve t0 hear :)

Kebetulan pula lagu ini dimainkan dalam
Drama "BIG" ini :)
S0 terimbau kembali lah semua memori lama
Huhuhu :)
Jom dengar yer :D

26 June 2012

.Gong Yoo.

Gong Yoo :)
Birthday : 10 Julai 1979
Bermakna dia berumur 33 tahun sekarang :)
Uikssss umur Miss Meen pun semakin meningkat

Kacak uh!!!!
Miss Meen suka tgk rupa dia
Selepas dia jalani ketahanan ketenteraan Korea :)
Sungguh bersih dan bersemangat
BIG..drama selepas dia tamat latihan ketenteraan :)
Sem0ga maju dengan drama yang mantap lagi uh
Hihihii :D

.BIG 2012.

KBS WORLD Isnin & Selasa Jam 900mlm
Assalamualaikum
Yeah!!! Alhamdulillah
Jumpa lagi dan bersua lagi dengan buku 0nline ini
Hendak beerkongsi minat dan cerita
Semalam Miss Meen layan KBS WORLD
Upsss...Miss Meen terjatuh cinta
Dengan jalan cerita drama itu
Drama Korea Jun 2012
"BIG"

Hahaa tajuk pun dah lucu
How's can be BIG?
Mungkin BIG problem BIG kes ker k0t :D
Pelakon utama dalam drama ini
Pelakon kesukaan Miss Meen
Dia pernah berlakon dalam Coffee Prince
Uh!!! Lakonan dia semua Miss Meen suka
Riak muka dia yang silly milly
Buat hati ini tertawan
Kahkahkah :D
Lee Min Yung & Gong Yoo -Kacak berk0t BIRU-
Hendak diceritakan beliau kacak
Sekali tengok kacak la
Ulang 2 3 4 5 kali
Biasa je :)
Tetapi dia healthy!!! :D six pack 0o0o :P
Plus lakonan dia memang mantap
Silalah menonton drama ini
Enj0yed seh :)

25 June 2012

.Dr MAZA.


Assalamualaikum
Miss Meen amat gemar mendengar pendapat beliau
Ya apa yang dikatakan oleh beliau sememangnya
Berkenaan yang ada di sekeliling kita :)
Secara logiknya memang wajar diambil kira
Tetapi masyarakat kini 
Jarang yang hendak mendengar pandangan dari sudut dan sisi yang berbeza :)

Tetapi Miss Meen suka
Dengar pendapat dan pandangan manusia lain
Tetapi amat jelek bila mendengar pandangan manusia
Yang sememangnya kita yang harus akur
Dengan pandangan mereka :D
Hidup ini ada pelbagai sudut
Terpulanglah kepada diri
Untuk menumpukan sudut mana yang berkesan dan diterima dek akal :)

Ahlan Wahsahlan Ya Habib Ya Maulana :)

23 June 2012

.Cendawan Goreng Pedas.

~Sumber GOOGLE~

Assalamualaikum..
Ya Miss Meen agak terkejut dengan sikap masyarakat kini
Hah!!!!
Suka teng0k manusia lain
Berak Cirit Birit kerana salah makan!!
WTF!! Something s0mething!!
Maaf em0si amat menyakitkan jiwa

Pertamanya!
Tidak perlulah hebahkan satu dunia yang anda keracunan makanan
Gara-gara manusia lain yang masak..
If you want the safety! Cook by yourself! And DONE!!
Keduanya!
Tidak perlulah muka like something happening
Menjerit kesukaan seperti
"Kau makan cendawan g0reng pedas ke sampai kau kena cirit terbirit"
"Hahaha..kesian kau,makan benda yang tak sedap"
Ketiganya!
Cubalah belajar h0rmat manusia lain weiii
Tak kisahlah anda bijak memasak
Tak kisahlah anda JUARA MASTERCHEF sekalipun
Tak perlulah menghina manusia lain
Something like showing that you are the best in kitchen!!
Blueeekk!!! Sombong!!

Seanadainya diberikan kuasa
Oh for sure babe!! I wanna hit back!!
Ah tapi buat apa melayan manusia yang kurang akal kan?
Biarkan saja manusia itu
Jangan perbodohkan diri sendiri yang sememangnya 
Di hadapan manusia yang kurang akal & adab!!
Wasting your time ladies!!!

Tidak boleh ker berfikiran positif
Walaupun yang mendatang itu satu perkara yang negatif?
Haaa...sah memang pendek akal 
Manalah nak kira semua itu kan :)
Oh Tuhan...Engkau yang turunkan sesuatu penyakit
Pasti ada sebab & kesan yang tersembunyi..

Tabahkan hati untuk berhadapan dengan manusia
Yang selalu pendeka akal ini
For the most important thing..
Jauhkan diri anda dari manusia yang tidak senang dengan anda



m0de : Keinsafan & Kejelekan dengan sikap manusia itu!! Happening for the worst!!

21 June 2012

.Masa Silamku.

Assalamualaikum..
Ya Miss Meen pernah buat salah dan silap
Masa dulu dan dulu
Dan pabila masa itu berulang kembali
Kepada masyarakat terdekat Miss Meen
Miss Meen jadi kaget

Tak salah untuk sayangi orang lain lebih
Tetapi Miss Meen takut sangat hati kecil hamba Allah itu
Kecewa kuat Sedih Kuat Menangis sendu
Sebab merasakan hamba Allah itu terlalu menyayangi
Tak salah sayang menyayangi asalakan mempunyai batas
Tetapi seandainya sayang itu melebihi
Kelak akan makan diri sayang.... :(

Betul lah kata orang
Bercinta usah lama
Kerana bercinta itu sudah memakan masa untuk hidup
Sebagai suami dan isteri sebenarnya
Bercinta juga memakan nikmat hangatnya kasih sayang
Oh Miss Meen kaget dan sedih kini

Miss Meen jarang dan jarak kan pertemuan dgn Mr.S
Sebab Miss Meen amat bimbang kami seperti ini
Tiada nikmat dalam berumah tangga kelak
Oh Miss Meen amat seram seandainya ia berlaku..
Terima kasih Tuhan kerana sentiasa tetapkan hati kami bersama
Sesungguhnya Engkaulah yang layak menentukan kami

Ya Allah....
Lindungilah perasaan kami ini
Supaya tidak melebihi batasnya
Kami cintaiMu Ya Allah.....


20 June 2012

.Fallen In Love With Aqasha.

Assalamualaikum Semua...
Alhamdulillah masih diberikan mata dan hati untuk hidup
Terima kasih Tuhan :)
Dan hari ini Miss Meen nak buat pengakuan manja gitu
Hahaaa.. wak lu!!!
Fallen in love with my dearest Aqasha :)
Suami org itu weiiii :D
Opsss sorry darling...you too obviously cool and cute!!
Kihkihkih~~~

And actually Aqasha sememangnya serasi dan sesuai dengan Tiz Zakiyah
Looking good together..
Lakonan pun smooth millow je :D
Sebenarnya nak upload kisah sinopsis Dejavu Di Kinabalu ini
Tapi tak perlah
Kita singgah baca kat sini dan sini
Sebab pendapat mereka sama seperti Miss Meen!!!
Glad t0 know them!! :D

17 June 2012

.Luqman Hakim Abd Malik.


Assalamualaikum...
Ya..Luqman Hakim Abd Malik
Pengacara TV9 Nasi Lemak Kopi O
Merangkap m0del NIQUITIN :)

Sungguh admire dengan beliau kerana mukanya yang kacak!!
Haha :D seriously beliau sememangnya kacak
Malangnya dia telah dimiliki oleh wanita yang bertuah ini
Firstly, memang tidak tahu bahawa dia sudah berumah tangga
Sekali belek tengok tengok sudah dua orang anak bah...
:D pr0ud 0f him !!!

Miss Meen suka tengok dia senyum
Manis :)
Sem0ga c0me up dengan iklan yang best lagi ya Bro
:) hihiiii..c0mel anak dia

.Say My Name..Say My Name.


Assalamualaikum...
Yes... ini adalah makna atau maksud
Kepada separuh nama Miss Meen
Hihii..
Seriously I'm proud t0 be :)


15 June 2012

.Bukit Merah - Zoo Taiping - Bandar Ipoh - Station 18..

Assalamualaikum..
Wah kepenatan kami 
Pada minggu terakhir sebelum cuti semester
Destinasi kami ke Bukit Merah Lake Town Resort
Alhamdulillah berjaya!!! :D
Zoo Taiping Night Safari juga berjaya
Alhamdulillah :D
AEON Station 18 Ipoh berjaya juga :D
Tesc0 Station 18 Ipoh berjaya juga laa :)
Tapi tak masuk sebab kami dah letih :D

Semester akan datang jika kalau sempat
Kami akan terjah Tambun :)
Mereka kata Tambun lagi best
Seperti ala-ala Sunway Piramid kat Subang tue :)
Sem0ga tercapai hasrat kami kan..
Lagi pun ini adalah tahun melawat Negeri Perak kan :D
S0 DESERVE laa kan l0ng l0ng j0urney kami :D








Wah!!! AEON Station 18 Ipoh nie sememangnya paling luas dan besar!!
Jenuh nak merayau uh!!
Tapi malangnya TGV dia tak bukak lagi..
Kalu dah bukak kompem ramai org terjah :)
Dijangka akan bukak pada Julai 2012
 Selamat Terjah yer :D 
Hahaha..

Okeylah got to go nak kemas barang sikit
Es0k kami bakal berangkat pulang ke Seremban dan Kuala Pilah
Doakan perjalanan pulang kami ya :)
Uh!!! Letih sungguh malam ini

10 June 2012

.3 Janji.

Assalamualaikum..

Ya Miss Meen addict dengan drama ini
Dan mengetahuinya minggu ini adalah minggu yang terakhir
Lagi lah Miss Meen berasa sedih...
Huhuu
Adakah sedih kerana tidak dapat melihat Shah Jazle & Liyana Jasmey?
Oh n0 n0 n0 bukan mereka
Tetapi....
Shah Iskandar a.k.a Yassin
Hahaa..sungguh bila tengok drama ini
Miss Meen jatuh hati pada dia
Sungguh sweet rupa dia
Ohhh champ!!!!! :)

Sebelum ini dia ada juga berlakon dalam mana-mana drama..
Tetapi entahlah
Kenapa Miss Meen tak berapa terjatuhlaa sangat dengan dia
Hihii...
Apa-apa pun dia adalah bintang drama yang bakal akan menyerlah
Good job b0sss!!!
And one more thing..muka dia sebiji ala-ala
Shabby yang pemain bola sepak veteran itu
Hihii :D

0klaa..sem0ga menjadi bintang yang digemari kerana 
Kerendahan hati & ketinggian akhlaknya :)



.Mamee.

Assalamualaikum...

Alhamdulillah..minggu ini adalah minggu terakhir peperiksaan
Lega tapi stress :)
Bukan apa sebab seram apalah keputusan itu nanti yer
Apa-apa pun tawakal kepada Allah laa yer

Dan sepanjang minggu terakhir ini Miss Meen memasak
Hihii bukan apa nak perabih barang makanan yang dibeli
Bukan senang nak perabih
Membeli seronoklaa :)

Menu pagi ini adalah Mamee Goreng :)
Disebabkan stok Mamee ini berlambak
So solutionnya adalah kita goreng bagi habis hehhe "D
Selamat menjamu selera semua...

"Semoga Keputusan Memberansangkan"
"Seandainya tidak..redha akan ketentuanNya"
"Usaha sehabis yang mampu :) "


08 June 2012

.Kuasa Allah Itu Kuat.

Assalamualaikum..

Bila teringat akan kisah ini..
Yang Mama Miss Meen kongsikan itu
Miss Meen automatik teringat pesanan Mr.S
"Jangan dan jangan sesekali buat orang..
Biarlah orang buat kita ya Syg..
Tapi bukan kita..."

Upssss...terrr..keluar Syg laa pula yer :P
Haha..tapi itulah nasihat yang kerap didengari
Bosan muak tetapi sungguh bermakna bila hati susah
Mr.S juga selalu ingatkan..
"Balasan Allah itu lagi hebat dari mereka"
Mereka itu manusia laa yer hehhe :D

Terima kasih Mr.S kerana sering kali mengingatkan Miss Meen
Dan Miss Meen akan cuba berubah :)
And you should too ya Mr.S :D

Bila kita lihat sudut kehidupan kita ini
Dari sisi yang lain kita rasa sungguh tidak bernasib baik
Dari sisi yang lain pula kita rasa sungguh bertuah
Tetapi haruslah ingat kehidupan ini
Hanyalah pinjaman semata-mata
Bukan kita pinta tetapi ia terduga dari hasil
Perbuatan kita Hati kita Minda kita Nilai kita

Jangan cepat melatah dalam menyalahkan orang lain
Mungkin perkara ini sebenarnya
Allah ingin menunjukkan kepada kita
Bahawa Dia masih sayang akan kita
Kerna Dia mahu kitapulang ke panggal di mana kita bermula dan berjaya
Kerna Dia tahu kita mempunyai hati yang bisa dibentuk semula

Berbanding dengan manusia yang tidak berkesempatan
Untuk melakukan taubat & keinsafan :)
Walaupun yang datang itu bukan kehendak kita
Tetapi itulah yang terbaik dari Allah buat kita
Susah senang sedih gembira sakit sihat
Kita sentiasa di kelilingi orang yang sayang akan kita
Terima kasih Tuhan :)


M0de : Baru lepas call Mama..rupanya banyak hal yang aku tak tahu..bila dah tahu nie kena pura-pura tak tahu supaya orang itu sendiri tak malu :)

02 June 2012

.Aliff .

Assalamualaikum :)
Haaa..hari ini Miss Meen try masakan dalam pakej segera
Jenama Aliff rasanya :)
Lupa laa pula sebab dah buang terus kotaknya
Miss Meen try masak...ayam masak lemak
Hihii nak try tgk bagaimana rasanya
Owhh sebab aahan dalam kotak itu
Miss Meen hanya perlu merendamkan peket itu
Dalam air panas selama 3 minit :)
Hasilnya wahhhweee.. :D
Caik dan kurang santan tapi cukup rasa
Sebab itu tamatnya pada 16 Ogos 2013 k0t
Hihii..
0keylah j0m makan dan cuba hehhe :D


*mode: Bila perut lapar..Miss Meen tak dapat nak study..otak asyik fikir makan makan makan dan makan :) *

01 June 2012

.Psikologi Pendidikan.

Assalamualaikum
Haa berkata tentang psikologi...
Semua orang selalu ingat tentang kekurangan atau cacat mental
Hihihii lawak kan.... :D

Seronok belajar subjek ini
Sebab  Miss Meen insyallah mampu mengenali jenis jenis manusia yang ada sekarang
Haii bukan senang nak mengenali manusia sekarang tau
Nampak sihat sebenarnya mereka sakit..
Uh amatlaa bahaya jika pasangan kita itu sakit dalam diam

So m0h ler kita kaji serba sedikit latar belakang pasangan anda yer
:) One more thing... hargai ilmu yang ada di depan mata okey :)




*M0de : Miss Meen sedang berjuang untuk fisabilillah..bukan belajar untuk peperiksaan semata-mata...tetapi untuk pendidikan sepanjang hayat :) sem0ga dipermudahkan pengetahuan & kefahaman :) amin amin amin*