Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

25 June 2011

ll Saat Terakhir ll

~ Highway LEKAS~

Assalamualaikum Semua
Alhamdulillah 
Miss Meen dikurniakan kesihatan yang semakin sihat
Sebab sebelum ini dilanda selsema
Untuk sihat cepat Miss Meen
Banyak berpantang makan ^_^

Owh hari ini tanggal minggu Miss Meen balik kampung
Alhamdulillah perjalanan kami dipermudahkan
Dan hari ini juga balik bersama Mr.S
Yeay !! Alhamdulillah
Dia dah tamat kursus kenaikan selama 7 bulan

Dan selama tempoh itulah kami tidak bertemu
Hebat tak?? Haha macam tak cukup hebatkan.. hihi
Kami bertemu di Minlon
Sesudah punggah barang dari kereta kawan Mr.S
Kami bergerak pulang ke arah Highway Kajang Silk
Sebab nak lalu Highway LEKAS

Hal ini disebabkan Highway PLUS selalu jem
Tadi dengar di radio ada kemalangan di Nilai
Sah sah jem teruk tue...
Sebab Miss Meen pernah laluinya ..Tapi itulah takdirkan
Benda sudah hendak terjadi ..

Sampai di Kuala Pilah tepat jam 650 petang
Lepak di KFC Kuala Pilah sampai jam 730 ptg
Selepas itu,kami bergerak ke Masjid Jamek Kuala Pilah
Solat Maghrib dulu,sebab Mama & Adik Mr.S belum tiba
Tepat je kami bergerak keluar dari Masjid
Mama Mr.S tiba di Maybank Kuala Pilah

Jauh tue perjalanan mereka 
Dari Sg.Udang Melaka ke Kuala Pilah
Sebab Mr.S bawak pulang barang dia yang banyak kan
Nak Miss Meen hantar..
Miss Meen tak berani jauh malam dah
Lagipun Miss Meen kan penakut
Hihihi ^_^

Banyak hal yang kami bincangkan
Dan banyak hal jugak yang kami ingin perkatakan
Semuanya menjadi persoalan bila
Miss Meen tak bijak dalam menjawab
Tapi Mr.S sabar je tau 
Payah betul nak cari orang macam ney
Alhamdulillah..m0ga dilindungi oleh-Nya dalam perhubungan ini




*Miss Meen berada di Kuala Pilah..so dapatlah update..Jangan terkejut ya..Owh sambil update nie Miss Meen mendengar lagu ST12 Saat Terakhir*

10 June 2011

ll Peringatan Untuk Hati Ini ll

Assalamualaikum Semua ...

Pada tanggal 6 Jun 2011 tepat dalam jam 530ptg
Miss Meen dikejutkan dengan satu berita depan mata
Rumah Sewa Miss Meen di Taman Sri Serdang
Telah dipecah masuk orang.....

Dan Miss Meen adalah orang pertama 
Yang pulang ke rumah
Hasilnya laptop kepunyaan Miss Meen lenyap
Jam tangan kepunyaan member Miss Meen senyap
Pintu depan rumah diumpil dan kopak

Sejujurnya Miss Meen bersyukur sangat
Sebab masa kejadian kami tiada di rumah
Kalu ada...tue dah jadi kes lain dah tue
Trauma bab lain laa pulak kan
Walaupun laptop dan sijil Miss Meen lenyap
Tapi hati Miss Meen lapang
Sebab kami tak jumpa pencuri itu
Dan kami juga tak diapa-apakan oleh pencuri itu

Sekarang Miss Meen redha dan tawakal je
Berharap sangat dapat ditangkap penjenayah tue
SERDANG SELANGOR memang terkenal
Dengan kejadian PECAH RUMAH !!!
Laporan POLIS pun banyak menunjukkan KES TAK SELESAI

Sebenarnya Tuhan tue nak tunjjukan sesuatu pada Miss Meen
Tuhan suruh kami berjaga jaga
Pintu rumah kunci..jgn amek tak endah
Kebersihan rumah dijaga
Solat dijaga...hubungan dengan jiran dijaga

Banyak perkara yang Tuhan nak suruh kami berubah
Jadinya Miss Meen terima ini sebagai satu tanda 
Untuk kami berubah menjadi PERIHATIN
Cukuplah yaaa...
Mungkin lepas neyh tak dapat update
Sekerap yang mungkin...
Doakan Miss Meen sentiasa tenang dalam dugaan Tuhan ya ^_^ Amin




*Sesungguhnya amat sukar nak mencari teman serumah yang tahu menjaga kebajikan sekeliling dan menjaga keselamatan bersama-sama...Benarlah kata orang..teman ketawa mudah untuk dicari..teman perjuangan jarang-jarang dijumpai...*

05 June 2011

ll Sesat ll


Assalamualaikum Semua !!

Ding !!!!!!!!!!
Miss Meen terlebih jalan tadi
Semasa mahu balik ke UPM
Tapi ALHAMDULILLAH selamat sampai
Terima Kasih Tuhan kerana menemani Miss Meen
Selepas neyh Miss Meen kena belajar 
Signb0ard ikut g HIGHWAY LEKAS

Selepas neyh nak ikut HIGHWAY KAJANG SILK
Masuk l0r0ng kiri ke Sungai Long .. Sg Besi .. apa lagi tah
Tah tak berapa ingat tadi
Apa arahan Abg kat TOL KAJANG SELATAN tadi...

Then ikut PUTRAJAYA
Tapi TERLEPAS arah
Atas sebab tidak yakin bila menuju ke arah tue
T_T sedihnya bila memandu s0rang diri

Tapi teruskan..juga nak reverse tak pandai
Lagipun bahaya... teruskan juga
Akhirnya terpaksa lalu BALAKONG ...CHERAS SELATAN ...
Tapi akhirnya Alhamdulillah jumpa signboard SERI KEMBANGAN
Bercakap sorang diri laa tadi melihat signboard..
Nasib baik malam neyh jalan area sana tak jammed...
Alhamdulillah ...

Sem0ga dipermudahkan lagi selepas neyh
^_^ Terima kAsih Tuhan ...
Alhamdulillah ...



*Musuh yang sangat berbahaya di dunia ini adalah perasaan penakut dan bimbang. Teman yang paling setia hanyalah keberanian dan keyakinan yang teguh...Kena ingat neyh *

02 June 2011

ll Bila Itu ll


Assalamualaikum Semua !!


Khamis malam Jumaat
Pasti ada yang ternanti-nanti drama TV3 tue kan
YOU SAKA 
^_^ Adui ...macam-macam kan

Yup sejak akhir-akhir ney kan
Miss Meen semakin ser0n0k 
Dalam mendengar kata-kata m0tivasi 0rang ramai
Banyak dan ser0n0k sangat mendengar

Bila banyak mendengar ..
Miss Meen pun banyak juga berfikir
Lain 0rang lain caranya
Adakala orang b0leh terima cara kita
Adakala 0rang tak b0leh terima cara kita

Bila banyak mendengar m0tivasi p0sitif
Minda dan hati Miss Meen pun positif
Tak perlu mendengar kata-kata negatif manusia itu
Kadang2 ia b0leh buat kita bertambah TUA
Hihii ^_^

Yeay !!! Miss Meen banyak baca dan mendengar m0tivasi
Sejak akhir-akhir neyh
Sem0ga hati Miss Meen akan bertambah ceria
Jangan bertambah berat badan
Sudah laaa =P



*Bila kita positif...hati pun positif..walaupun banyak sangat negatif depan mata...Orang kata kita SOMBONG..Tapi kita kata kita TAK SOMBONG...Sebenarnya manusia tak pernah menipu dalam pandangan PERTAMAnya...*