Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.
Glitter Words

18 April 2015

Kuterima Akhirnya

Yaa...
Aku tidak mempunyai 'kabel'
Aku hanya punya Allah yang Maha Kuasa
Aku pasrah....

Manusia lain ada sahaja
Kenalan
Orang besar
Orang berkuasa
Orang kebanyakkan
Tapi aku...
Hanya insan biasa..

Andaikata ini rezeki ku...
Kuterima seadanya...
Inshallah
Akan terbuka pintu rezeki ku
Pada masa akan datang..
Aku selalu dinasihati oleh rakanku
Dengan kata kata ini...

Semoga hati ini tenang dan sabar
Andaikata itulah kataNya
Aku redha..
Aku pasrah...
Aku yakin...
Aku pasti...

Ya Allah
Tolong aku...
Bantulah aku...
Jauhkanlah sikap iri hati dan sakit hatiku ini...
Janganlah jadikan ia salah satu
Dari darah dagingku
Buangkanlah sikap ini jauh dari diriku...

Ada sebab Allah membenarkan sesuatu
Dan ada sebab Allah menarik sesuatu...
Ada sebab Allah menggantikan sesuatu...
Dan ada sebab Allah membiarkan sesuatu...

Hanya Dia yang mengetahui
Baik dan buruknya
Untuk kita...

0 Merepek: