Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.
Glitter Words

28 November 2011

ll Apabila Ia Tersasar ll

Assalamualaikum Semua...


Ya...manusia masing masing mempunyai hak & gaya mereka tersendiri..Cuma kadang kadang pabila mempunyai citarasa tersendiri mereka egois & mudah menyinggirkan manusia yang lain...Bermulut manis atas kepentingan diri sendiri,Bercakap megah atas nama sendiri,Berdiri teguh atas nama manusia lain...Apa masalah manusia manusia ini...sampai bilakah mereka mahu sedar..Setiap insan dikurniakan gerak hati tersendiri..tidakkah mereka sendiri merasa atas kelebihan itu??Jangan berkata buruk tentang seseorang itu,andaikata engkau pun tidak pasti! Seketikanya hati & perasaan kita memang sakit...seandainya yang terjadi itu di luar sangkaan kita sendiri...


*Kepada kamu manusia itu...jangan.cepat selesa & seronok atas apa yang engkau milikki...*


Published with Blogger-droid v2.0

0 Merepek: