Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

31 October 2011

ll Cyberjaya Lake Garden ll

Assalamualaikum Semua..

AlhamdulillAh...kita masih ada kesempatan utk bersua...Ya. ..Ahad yakni semalam pagi..Miss Meen berjumpa dgn teman lama Miss Meen...Yup We Meet Up di Dominos Taipan Senawang...Miss Meen agak malas mahu ke Jussco..sebab jalan kat sana for sure akan sibuk... :-D Jadi Miss Meen ambil keputusan berjumpa di Senawang..Lagipun rumah kawan Miss Meen tue dkt Tmn Alamanda je..

Sekian lama tak 'update' tentang masing2....byk rupanya ceritera kami yang berbeda...Hee it's part of life...Tak lama lepas tue kawan Miss Meen ajak meninjau ke tempat kerja dia...hahaha..kami tak sempat masuk sbb hujan lebat...tetiba je hujan luruh..huhu

Kwn Miss Meen ajak keluar sbb dia bosan tiada hiburan..some more dia tensi dgn org di sekeliling dia...tapi at least kami tahu tentang masing2 kini..


*Bukan senang ingin memenuhi impian tanpa usaha*


Published with Blogger-droid v2.0

30 October 2011

ll Sedapnya ll


Assalamualaikum Semua!!!

Hari kebetulan Mama Miss Meen ada planing nak ke rumah makcik kami....

Sebelum tiba ke sana Mama Miss Meen nak belanja kami makan Secret Resepi....

Dengan syaratnya...belikan jugak carrots cheese utk makcik juga...

Wah..kami pilih marble cheese cake...hehehe

Walaupun tepu dgn cheese ia sungguh lemak dimakan dgn jiwa sentimental...hahaha..

Itu jgk adalah favourite ayah Miss Meen..

Yang penting katsni Miss Meen dah lama tak makan kek ini!!!!heehee

Akhirnya rezeki kami.....

Terima kasih Mama...Sayang Mama

Published with Blogger-droid v2.0

28 October 2011

Samsung Galaxy Ace

Assalamualaikum


Hurm taktala semua maju ke depan Miss Meen baru mampu memiliki komunikasi jenis ini...


Pelik kan?hihihi


Published with Blogger-droid v2.0

24 October 2011

ll He Who Can't Marry ll

Assalamualaikum Semua ...
Alhamdulillah sekali lagi 
Miss Meen berjaya men0nt0n drama k0rea ini
Cerita ini amat men0nj0l kesengalannya
Di mana ada se0rang Teruna ini
B0leh hidup se0rang diri & tak mahu bercampur dengan ramai 0rg
Mungkin Arkitek macam tue k0t 
Hihii...
Akhirnya dia dikejutkan 0leh se0rang Dara
Yang mana Dara itu se0rang d0kt0r yang merawat Teruna ini
Bermulalah kesengalan dalam kisah ini

Hurm Miss Meen tak terasa nak cerita pulak
Sebabnya cerita neyh dah keluar tahun 2009
Cuma Miss Meen je yang lewat teng0k
Sebab masih menunggu m0de yang 0key untuk dit0nt0n
Hihihii......

Apa-apa pun cerita ini melibatkan
Pertalian keluarga sahabat yang kuat
M0ral 0f the st0ry
Cepat2 lah kawin....
0rg tua kita nak lihat kita bahagia & hidup bersama 0rg yang tersayang
^_^ 

ll My Wife Is Superwoman ll


Assalamualaikum Semua ...
Yeah...Akhirnya dapat jugak teng0k Oh Ji H0
Drama neyh memang best
Banyak pahit manis masam dalam merentas rumahtangga
Suka dengan watak Si Isteri
Yang yakin dengan Suami & banyak membantu Suaminya
Tapi watak Si Suami neyh nampak macam silly milly sikit
Jarang nak ada orang macam neyh
Tapi watak Si Isteri memang banyak yang ada dalam dunia neyh
Tegas Garang Tetapi yang penting baik hati & lurus
Miss Meen amat enj0yed dengan drama k0rea neyh
Dapat banyak pengajaran ^_^

Yang penting Miss Meen menangis jugak teng0k drama neyh
Semangat Isteri yang susah nak ada pada semua wanita
GOOD JOB!!!!
^_^

*Semoga kita juga dapat semangat dari drama ini....Lepaskan yang sudah menjadi sejarah...Binalah yang ada ini lebih baik dari yang kita jangkakan*

17 October 2011

ll Ada Lagi Manusia Itu ll

Assalamualaikum ...

Hurm ya tadi sedang Miss Meen berborak dengan Mama Miss Meen
Kami dikejutkan satu berita utama di TV3
Fuhh !!!! Budak 2 tahun digilis???
Aduiiii di negara China ...Seramlaaa pulak

Yang paling Miss Meen ngeri tue pemandu van tue
Dah terasa terlanggar sesuatu bukan nak berhenti
Dia boleh gilis budak tuh untuk kali yang keduanya???
Aduiii lagi pun siang lagi k0t matahari terpacak apa!!
Kalu malam Miss Meen pun boleh faham lahh...

Sungguh tak sangka wehhh...
Ada lagi penunggang motosikal & pejalan kaki
Boleh buat tak endah????
Nanti Miss Meen keluarkan penyataan itu semua orang akan marah
Tapi Itulah kenyataannya kan?

K0t ya miskin & tak nak terlibat dengan polis
Ketepikanlah budak yang 2 tahun tue
Apa nak jadi neyh weiii
Seram betul kejadian macam neyh

Huhuhu kan dah terkasar bahasa jiwa bangsa MIss Meen neyh
Baru plan tahun neyh nak cakap sesopan 
Huhuhuu...

Tapi Miss Meen memang tak dapat lupakan gaya pemandu van tue
Itulah suka sangat memandu sambil makan minum berbual
Langgar orang pun dianggap seperti langgar b0nggol atau bendul
Insaf betul teng0k VT tadi huhuhu seram !!!!



*Kepada Ibu Bapa di luar sana..sayangilah anak kita walau di mana pun...Pendek kata Jangan leka lah!!!...Manusia kat luar sini sememangnya pandang tak endah sebab kurang kesedaran sivik & akal..*

15 October 2011

ll Aku & Kamu ll

Kecantikan Lelaki & Kekuatan Wanita


~ Hargailah pasangan kamu semua sementara diberi kesempatan...Dan hormatilah pasangan kamu di kala susah & senang..Amin...~

ll Adakah Si Dia Seperti Ini ll

Lelaki Yang Soleh

~ Sem0ga Mr.S dilindungi & dirahmati hendak-Nya ~

ll Manusia ll

11 Jenis Manusia Didoa Malaikat

* Selamat Membaca & Berkongsi Ilmu*
^_^

ll Sayang Kamu ll

Assalamualaikum

Miss Meen sayang sangat kat Mama Miss Meen
Walaupun mulut Mama seperti burung belatuk
Hihihi ---Amb0i mengata Mama sendiri yer
Tapi Mama tetap Mama Miss Meen

Terima kasih kerana setia dengan Ayah Miss Meen
Terima kasih tidak jemu menjaga kerenah kami
Terima kasih kerana menjaga keluarga kita
Terima kasih kerana mengambil berat tentang kami & Ayah
Terima kasih kerana tidak meninggalkan kami dari kecil

Walaupun kami & Ayah
Kadang-kadang selalu buat Mama pening kepala
Selalu buat Mama membebel
Selalu buat Mama menangis dalam diam

Sayang Mama !!!!

* Miss Meen dah banyak kali buat entry khas buat Mama Miss Meen..huhu nampak basi kan?Tapi Miss Meen suka !!!*

12 October 2011

ll Ku Layangkan Kisah Mu ll

M0de Lagu : Tiada Duka Yang Abadi ~ 0pick
Assalamualaikum 

Kadang kala Miss Meen berasa kasihan terhadap seseorang ini
Sedih sangat bila mengenangkan nasib dia
Miss Meen bukanlah nak kata nasib Miss Meen 'tip t0p ten'
Tetapi Miss Meen merasa kasihan 
Kerana dia tidak pernah rasa disayangi dan menyayangi

Indahnya kehidupan ini pabila
Kita saling sayang menyayangi antara mahram kita
Contohnya seperti ibu bapa adik abang kakak makcik pakcik nenek atuk
Insyallah bila kita ada perasaan kukuh terhadap mereka
Kita pasti serba salah untuk menyayangi orang luar lebih dari mereka

Sekali lagi Miss Meen berasa sedih sangat 
Terkenang nasib makhluk Tuhan ini
Nak dikatakan Miss Meen tinggi ilmu agama
Tidaklah sangat tetapi kita wajib & haruslah berusaha mencari
Keindahan agama kita sendiri

Janganlah nama saja Islam
Tetapi tidak pernah cuba berubah & mencuba menjadi orang yang sepatutnya
Bimbingan dari saudara terdekat adalah wajib
Kasihan makhluk Tuhan ini
Semuanya ambil tak endah dengan nasibnya
Semua orang selalu mengambil kesempatan atas kesempitan dengannya
Mukanya nampak seperti mudah ditipu,dipermainkan,diperasankan,ditertawakan ....

Bila melihat mukanya bukan tak kasihan
Kasihan....Sedih....
Tapi jika dia sendiri yang tak mahu berubah
Tapi jika dia sendiri yang leka dengan kehidupan duniawi
Tapi jika dia sendiri yang menolak atas nasihat baik Kami
Apa yang boleh Kami bantu dia Ya Allah ....
Sedih melihat makhluk-Mu ini Ya Allah
Sedih teramat sangat .....

Sekali lagi Miss Meen ingatkan
Miss Meen bukanlah bagus & baik sangat
Tetapi Miss Meen betul2 kasihan dengan makhluk Tuhan ini
Semua orang benci & marah dia
Semua orang tak suka melihat dia
Tetapi bila dilihat pada satu sudut dia seorang yang baik
Cuma dalam diri setiap manusia ini ada sifat negatifnya
Yang boleh hindarinya hanyalah DIRI SENDIRI



*Ya Allah semoga Engkau dapat membantu makhluk-Mu yang istimewa ini...Sedarkanlah dia sementara orang tua Kami masih ada..Andaikata orang tua Kami sudah pergi...Kami khuatir sikap,sifat dan perangainya tidak dapat dibentuk & dididik...Kepada-Mu Ya Allah Kami bermohon pertolongan & ihsan bantuan...Amin*

10 October 2011

ll Ku Titipkan Untuk Diri Ini ll

Assalamualaikum ...

Hampir berkurun lamanya Miss Meen tak meng'update' neyh
Sehinggakan idea kadang-kadang ada pun boleh lupa & hilang
Ya... banyak yang ingin Miss Meen kongsikan
Tapi... itulah dia masa & idea susunan ayat belum ala 'feel' lagi
^_^ hihihihi

Cuma apa yang ingin Miss Meen coretkan di sini
Adalah .... chewah macam beri wasiat pula
Padahal blog ney saja saja jee
Syok sendiri katakan lah
Hihihii
Blog orang lain ada misi...visi...
Blog Miss Meen santai mill0w jee ^_^

Alamak !!! Apa tadi yer nasihat nak coretkan
Lupa sudah hehhe
Apa-apa pun doakan Miss Meen semoga perjalanan hidup
Miss Meen dipermudahkan
Lorongkan kebaikan apa yang patut pada bulan yang patut
Huhuu....

Aminnn...
Permudahkan Ya Allah
Perkenankan Ya Allah

* Thanks Kam0 kam0...jalan jalan singgah sini*

01 October 2011

ll Hidup Kita Ada Putaran Tersendiri ll

Perjalanan masih jauh nak digapai
Tatkala orang ramai duduk sesenangnya
Bukan niat mengadu nasib atau lara
Cuma mahu hati ini ceria seadanya

^_^
Apa saja laa Miss Meen mengarut tuh kan
Hai hai hai lappy lappy lappy
Bila laaa mahu turun dari langit
Lama sungguh tak turun turun 
Hahahaa ...

Doakan Miss Meen yaa 6 Oktober 2011 ini
M0ga dipermudahkan perjalanan & perancangan
Sem0ga tak cemas & gigil 
Hihihii....

Sem0ga juga tak ada apa yang berlaku kan kan
Amin.....