Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.
Glitter Words

08 May 2010

:: Selamat Hari Ibu Kepada Puan Kasma Yusof ::

INI MAMA SAYA PUAN KASMA BINTI YUSOF

Ibu saya neyh lahir pada 20 Okt0ber 1955..Dia anak kedua dari 7 org adik beradik..3 lelaki dan 4 perempuan termasuklaa ibu saya..Ibu saya neyh bekerja sebagai Juru Teknologi Makmal Perubatan U32 di Hospital Tunku Ampuan Najihah, Kuala Pilah..Sekarang Ibu saya pun masih bekerja dia belum pencen lagi..

Sikap yang saya suka tentang Ibu saya neyh dia seorang yang penyabar dan murah hati..Setiap kali dia memberi sesuatu dia selalu pesan dengan saya niatkan untuk bersedekah..(Aku tak mampu jadi mcm dia...sebab manusia sekarang kan kurang MORAL..s0 dun aspect pe0ple will threat nice 2 U) Dan saya paling suka dengan Ibu saya apabila dia menahan sedih di hati dia..Dia berjaya tidak mengalirkan air mata dia..Sepanjang saya berumur 25tahun ini,hanya DUA KALI saya melihat Ibu saya menangis...Pertama kerana ADIK BERADIK dia dan Kedua kerana ANAK ANAK dia.

Erm..rasanya Ibu saya pasti memendam rasa sedih yang kerap terhadap saya..Sapa tahu setiap malam dia menangis..tidur tak lena..makan tak kenyang..sebab risaukan saya ker..Saya berharap saya tak pernah buat Ibu saya menangis...BERDOSA BESAR rasanya kalu ada kesilapan itu..Sungguh tak layak saya berbuat demikian...Tanpa Ibu siapala saya..

Saya suka peluk Ibu saya bila saya menghadapi kemurungan...hihii ^_^ Biarlaa adik-adik saya kata saya nak BODEK Ibu saya...tapi sebab yang sebenar hanya saya yang tahu..Peluk Ibu saya mcm satu terapi kelegaan sgt2...Tenang..Nak menangis rasa malu laa plak hihihihi ^_^


SAYA SAYANG MAMA SAYA ^_^

0 Merepek: