Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.
Glitter Words

25 September 2010

:: Orang Gaji ::

Erm isu neyh dari dulu tak pernah surut
Kadang2 terpikir jugak kenapa perlu ada org gaji ya
Erm..aku tak pernah rasa mempunyai org gaji
Yang aku pernah rasa adalah mempunyai SEORANG IBU YANG RAJIN
Yang tak pernah kenal erti penat melayan kerenah anak anak

Kadang2 aku mmg tak setuju ada wujudnya k0nsep 0rg gaji
Kalu berkemungkinan SETUJU
Andaikata,org gaji bekerja bersama IBU TUNGGAL
Kadang2 aku fikir gaji org gaji sekarang SAMA TARAF DGN PEKERJA KILANG
Sbb apa aku kata mcm tue?
1-Tempat tinggal diberi
2-Pakaian diberi
3-Makan diberi
4-Waktu berjalan-jalan diberi
5-Handphone diberi guna dalam rumah

Ermm apa lagi yang mereka mahu
ALHAMDULILLAH
Jika Org gaji tue dapat majikan yang menjaga KEBAJIKAN dia
Boleh tak MALAYSIA neyh jadi RAJIN sikit
Kerja Keras sikit
Janganlaaa asyik mengharap perit jerih org saja
Dalam diam org mengata tau
APa-apa pun diri sendiri kan kan

Kredit :: Mr.S hati-hati d Batu Putih ya ::

0 Merepek: