Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

28 September 2010

:: Hari Yang Ditunggu Tiba ::

Erm hari ini ada pengumuman yang dinanti-nantikan..
Aku mmg dah agak akan ada pengumuman ini..
Cuma belum dapat agak lagi..
Berita yang keluar masa hari Sabtu itu..
Berjaya menggerakkan hati aku..
^_+
Itulah kelebihan Cik Amin..

Bila pengumuman dibuat aku mcm biasalah steady je..
Memilih GSTT sebagai karier dan bukannya PPT(k0ntrak)
Aku dah sedia dari segi mental..
Cuma..belum dr segi kewangan...hahahha =P
Mr.S bantulah awek kam0 neyh nnt yer.. =P

Selepas ini aku menerima dgn redha..
Mungkin kali ini adalah detik2 terakhir aku..
S0...pulun laa habes habesan..
Buat keje..
Jangan tertangguh-tangguh nnt 0rg benci..
Hikihik...

Dan minggu neyh jugaklaa nak dengar lagu ARASHI...
Takder laa tertekan dan hip0krit sangat...
Walaupun lagu lama tapi jiwa membara =P
Hikhik...

Kat sini nak ucapkan TAHNIAH juga kepada
GSST yang berjaya menamatkan latihan kam0
Dan selamat datang ke SMKM
Sem0ga bekerja dgn ser0n0k mcm kami ^_^

Dan kepada GSTT
Mungkin peluang ada di tempat yang lain
Mungkin belum masa yang selayaknya terpilih
Sem0ga tabah ya ^_^

Kredit :: Sem0ga apa yang berlaku ini akan menambahkan lagi keyakinan dan ketabahan dalam menempuhi hidup aku..Sem0ga aku cepat matang dalam membuat keputusan.. ^_^ Nampaknya lambat lagi lee nak menikah...Mr.S maaf yaa...tangguh lagi perancangan majlis ::

25 September 2010

:: Orang Gaji ::

Erm isu neyh dari dulu tak pernah surut
Kadang2 terpikir jugak kenapa perlu ada org gaji ya
Erm..aku tak pernah rasa mempunyai org gaji
Yang aku pernah rasa adalah mempunyai SEORANG IBU YANG RAJIN
Yang tak pernah kenal erti penat melayan kerenah anak anak

Kadang2 aku mmg tak setuju ada wujudnya k0nsep 0rg gaji
Kalu berkemungkinan SETUJU
Andaikata,org gaji bekerja bersama IBU TUNGGAL
Kadang2 aku fikir gaji org gaji sekarang SAMA TARAF DGN PEKERJA KILANG
Sbb apa aku kata mcm tue?
1-Tempat tinggal diberi
2-Pakaian diberi
3-Makan diberi
4-Waktu berjalan-jalan diberi
5-Handphone diberi guna dalam rumah

Ermm apa lagi yang mereka mahu
ALHAMDULILLAH
Jika Org gaji tue dapat majikan yang menjaga KEBAJIKAN dia
Boleh tak MALAYSIA neyh jadi RAJIN sikit
Kerja Keras sikit
Janganlaaa asyik mengharap perit jerih org saja
Dalam diam org mengata tau
APa-apa pun diri sendiri kan kan

Kredit :: Mr.S hati-hati d Batu Putih ya ::

23 September 2010

:: Ainur Yasmin Salim a.k.a GSMKMNS ::

Es0k adalah hari terakhir bersama C En0r
Dia adalah rakan seperjuangan kami
Seorang yang haapy g0 lucky
Trade mark dia adalah SUKA MAKAN
Hihihi =P
Tak b0ley nak lari dah trade mark itu
Pilihan dia bersama Ibunya ke JEPUN untuk menemani Adiknya belajar
Adalah keputusan yang dia buat
Mungkin ada lagi peluang dia kan
Sem0ga Ainur tabah dalam menjalani kehidupan
Bukan selama ini tabah ke?? hihi =)
--------------------------------
Selamat Jalan Ke Jepun yer...
Sem0ga Selamat sampai dan Pulang Kembali yaa..
^_^

m0od lagu :: Friendship -ARASHI ::

20 September 2010

:: Sayangi Sementara Masih Ada ::

Kadang kadang kita tak mampu nak mengawal apa yang org fikirkan
Memangla manusia itu JAHAT pada ZAHIR & BATIN nya tapi....
Kita sebagai manusia haruslah fikirkan perkara yang lebih ke arah POSITIF
Adakalanya semua perkara ini terjadi atas banyak sebab
Tak b0leh la kita mahu salahkan sesiapa secara langsung
Kadang kadang kewarasan akal itu penting
Biarlah orang fikir apa
Apa yang penting jangan biarkan hati kita dipenuhi titik hitam
Yakinlah perkara yang terjadi
Kebanyakkanya atas d0sa d0sa yang lalu
------------------------------------------------------
Jangan bila manusia itu sudah pergi
Kita menangis bagai nak rak
Dulu masa hayatnya kita selalu tak endah apa perasaan manusia itu
BAIK BURUK manusia itu biarlah hanya dengan TUHAN yang dapat menilai
Kita pun manusia yang taidak sempurna dr segi AKHLAK juga
Pendek kata,DOA lah manusia itu semoga diberikan petunjuk dalam hidup
Tak perlu lah cakap dgn kasar dan merasa jijik dan hina
Ada sbb mengapa manusia itu hadir dalam hidup kita
Dan sentiasalah beringat
Bahawa setiap kejadian itu berlaku atas kehendak TUHAN
Bukan ia berlaku atas dasar suka suka
---------------------------------------------------
Berharap sangat TAHUN DEPAN ada satu perubahan dalam hayat aku
Sem0ga aku tabah dalam ketentuan-Nya
Dalam mengharungi liku liku hayatku


Kredit :: Mr.S es0k g hati hati ya ::

19 September 2010

:: ARASHI da feeling c0ming back !!!! ::


Sbb apa tetiba aku suke dgr lagu ARASHI :
Kumpulan neyh mmg p0pular
Orang dlm kumpulan neyh 'kawaaiii' hahha =P
Yang penting nada muzik dia kena dgn jiwa aku
walaupun aku tak paham JEPUN hahah =)
---------------------------------------------------------------
Al kisahnya...aku men0nt0n kembali cerita Japanese Drama
YAMADA TORI MONOGATARI
Lak0nan mantap dr NINOMIYA KAZUNARI
Cerita neyh mmg menghayat hati aku
Walaupun hanya rekaan semata mata tetapi
Ia mempunyai mesej tersendiri

-Sebuah keluarga yang hidup dalam kemiskinan-
-Disara oleh Abg sulung (An Chan )mereka-
-Mempunyai 7 org adik beradik-
-Ibu yang ada penyakit lemah-
-An Chan sanggup buat apa saja untuk melihat adik2 nya tersenyum-
-----------------------------------------------------------------
M0ral dari st0ry neyh yang aku dapat ::
* Walaupun susah mana kehidupan ini kita hendaklah SENYUM SELALU
* Saling bantu membantu dalam keluarga
* Walaupun miskin tetapi bijak membahagikan masa
* Kesusahan mematangkan pemikiran
* Tak kisah apa org kata dan fikirkan tntng diri kita
--------------------------------------------------------------------
Dan lagu OST YAMADA TARO MONOTAGARI
Arashi- Happiness


向かい風の中で
Mukai kaze no naka de
嘆いているよりも
Nageiteiru yori mo
上手く行くことを
Umaku koto wo
想像すれば
Souzou sureba
いつの日か変わる時がくる
Itsu no hi ka kawaru toki ga kuru
Instead of sighing in the adverse wind
If you imagine things going right, someday the time will come where things will change

夢中で生きてたら
Muchuu de ikitetara
何気ないことで
Nanige nai koto de
愛が傷付いて
Ai ga kizuzuite
ためらいながら
Tamerai nagara
何度も立ち上がるよ
Nando mo tachiagaru yo
If you live focused, [even] while you hesitate with love hurting you with a simple thing
You’ll keep rising up over and over again

思い出の後先を考えたら
Omoide no atosaki wo kangaetara
寂し過ぎるね
Sabishisugiru ne
騒がしい未来が向こうで
Sawagashii mirai ga mukou de
きっと待ってるから
Kitto matteru kara
When you think about the consequences of what’s in your memories, it’s so sad
Because I’m sure there’s a busy future waiting over there

走り出せ 走り出せ
Hashiridase hashiridase
明日を迎えに行こう
Asu wo mukae ni ikou
君だけの音を聞かせてよ
Kimi dake no oto wo kikasete yo
全部感じてるよ
Zenbu kanjiteru yo
止めないで 止めないで
Tomenaide tomenaide
今を動かす気持ち
Ima wo ugokasu kimochi
どんなに小さなつぼみでも
Donna ni chiisana tsubomi demo
一つだけのHappiness
Hitotsu dake no Happiness
Start running, start running
Let’s go facing tomorrow
Let me hear the sound belonging only to you
I [can] sense everything
Don’t stop, don’t stop
I feel like making this moment move
No matter how small a bud
It’s only one [kind of] happiness

涙の気持ちさえ
Namida no kimochi sae
言葉に出来ない
Kotoba ni dekinai
幸せの虹は何色なんて
Shiawase no niji wa nani iro nante
気にしなくていいから
Ki ni shinakute ii kara
We can’t put the feelings of our tears into words
You don’t have to worry about what color the rainbow for happiness will be

答えを見つけようと思い出まだ
Kotae wo mitsukeyou to omoide mada
積み重ねてる
tsumikasaneteru
ここから新しい場所へ
Kokokara atarashii basho e
何も恐れないで
Nani mo osorenaide
The memories still build up while trying to find answers
[Let’s go] to a new place from here, not being afraid of anything

遠くまで 遠くまで
Tooku made tooku made
何処までも続く道
Dokomademo tsuzuku michi
君だけの声を聞かせてよ
Kimi dake no koe wo kikasete yo
ずっと側にいるよ
Zutto soba ni iru yo
止めないで 止めないで
Tomenaide tomenaide
ずっと信じる気持ち
Zutto shinjiru kimochi
今は名もないつぼみだけど
Ima wa na mo nai tsubomi kedo
一つだけのHappiness
Hitotsu dake no Happiness
The path continues endlessly to far away, to far away
Let me hear the voice belonging only to you
I’ll always be by your side
Don’t stop, don’t stop
I feel like I’ll always believe [in you]
Even though it’s just a nameless bud now
It’s just one [kind of] happiness

走り出せ 走り出せ
Hashiridase hashiridase
明日を迎えに行こう
Asu wo mukae ni ikou
君だけの音を聞かせてよ
Kimi dake no oto wo kikasete yo
全部感じてるよ
Zenbu kanjiteru yo
止めないで 止めないで
Tomenaide tomenaide
今を動かす気持ち
Ima wo ugokasu kimochi
どんなに小さなつぼみでも
Donna ni chiisana tsubomi demo
一つだけのHappiness
Hitotsu dake no Happiness
Start running, start running
Let’s go facing tomorrow
Let me hear the sound belonging only to you
I [can] sense everything
Don’t stop, don’t stop
I feel like making this moment move
No matter how small a bud
It’s only one [kind of] happiness


Kredit :: Mr.S selamat pulang ke J0h0r kembali ya ::

15 September 2010

:: Bersama Kam0 Di Hari Raya Ke-4 :: OTW

Dalam Perjalanan Ke Sg.Udang, Melaka

:: Kam0 nampak GARANG bila pakai glasses hihi ::

:: Testing tapi terlelap ::

:: Mr.S kata dia suka gambar neyh ^_^ ..AKu pun ::


P/S :: Aku amat malas nak berggamb0 di luar..Segan Beb!!! Kalu ade kameraman xper gak hehhe ::

:: Suasana Hari Raya di Bangkahulu ::

Di Kampung Bangkahulu, Gemas N.Sembilan

:: Aku gedixxx bersama Ainur ::

:: K.A.M.I. dari SEREMBAN > KUALA PILAH > PALONG 2 > GEMAS > SEGAMAT ::

:: Selamat Hari Raya k0rang ::

:: Kak Faezah macam Ustazah ::

:: Aku bersama Kakak (:

P/S :: Mr.S rendu kam0 ::

12 September 2010

:: Ramadhan pergi..Syawal Kembali ::


Sudah lepas 1 Syawal
Semuanya berlalu dengan pantas
Sedeynya Ramadhan meninggalkan kita
Terasa kelainannya sebelum sebelum ini
Bagi aku 1 Syawal adalah hari yang paling bermakna
Bila datang 2,3,4,5,6,7 dan seterusnya
Aura Syawal tue macam dah kurang
Perasaan aku dari dulu memang macam neyh (:

---------------------------------------------------------------------
Seperti selalu tiada apa yang menyer0n0kkan di hari raya
Selain dari saudara mara ziarah menziarahi
Tahun ini kami beraya di KUALA PILAH
Tahun lepas kami beraya di JOHOR,PONTIAN
Cuma tahun ini perayaannya nampak biasa
Kerana BAJU RAYA aku tak siap lagi hahaha =P
Alamatnya pakai masa HARI RAYA AIDILADHA laa nanti

----------------------------------------------------------------------
Di sini Aku mengambil kesempatan ingin mengucapkan
SELAMAT HARI RAYA
MAAF ZAHIR DAN BATIN
KEPADA SEMUA
Sem0ga di bulan ini kita dapat GANTI PUASA dengan penuh semangat hihihi

------------------------------------------------------------------------
Kepada Mr.S (:
Terima Kasih kerana sabar dengan kerenah saya
Wuekk..kadang2 saya neyh merimaskan kan kan kan
Maaf Zahir dan Batin tau
M0ga Tuhan panjangkan JODOH kita bersama
Dan sem0ga dua family kita
SUKE dengan KITA hihihi =P

--------------------------------------------------------------


06 September 2010

:: Fenomena Katy Lim LI Lian = Namewee ::


Sedeynya bila ada bau bau yang macam neyh
Kadang kadang ia mcm perlu sahaja
Adegan dan agenda macam neyh mmg perlu ada
Sbb apa??
Sbb kita dapat mengenali asal usul kita
Asal usul agama kita
Asal Usul nenek m0yang kita
Peng0rbanan yang terh0rmat
Bila semua ini berbangkit
Kita perlu REDHA
Kaji semua salah kita
Silap kita
Bukan masalah kita jika asyik menyalahkan KATY LIM LI LIAN
Terima Kasih kepada dia
Sbb apa??
Kerana berjaya membuka mata kita
Bahawa cintakaan negara sama juga dengan cintakan agama kita
Biarlah mereka sememangnya JAHILIYAH
Kita yang mempunyai naseb dan ilmu yang BENAR sepatutnya mempunyai tanggungjawab yang besar
Mengapa kita tak pernah mempraktikkan apa yang kita amalkan secara gl0bal?
Kerana kita seringkali menghad kan atau memberi satu sempadan kepada mereka
Tidak bijak melawan kata kata mereka dengan SABAR LEMAH LEMBUT dan BERHEMAH
Apabila kejadian ini berlaku kita mmg marah kan kan
Tapi kita kena pikir disebaliknyaa
Aku cuma memberitahu
Apa yang terbuku dihati

04 September 2010

:: Secrets ::

Hah...yang ini aku suka dengar lagu neyh
Sebab lagu ini macam satu aura
Semangat nak dengar
Dari Kumpulan One Republic
(:

:: SECRETS ::
I need another story
Something to get off my chest
My life gets kinda boring
Need something that I can confess
Til' all my sleeves are stained red
From all the truth that I've said
Come by it honestly I swear
Thought you saw wink, no
I've been on the brink, so

Tell me what you want to hear
Something that were like those years
Sick of all the insincere
So I'm gonna give all my secrets away
This time, don't need another perfect line
Don't care if critics never jump in line
I'm gonna give all my secrets away

My god, amazing how we got this far
It's like we're chasing all those stars
Who's driving shiny big black cars
And everyday I see the news
All the problems that we could solve
And when a situation rises
Just write it into an album
Singing straight, too cold
I don't really like my flow, no, so

Tell me what you want to hear
Something that were like those years
Sick of all the insincere
So I'm gonna give all my secrets away
This time, don't need another perfect line
Don't care if critics never jump in line
I'm gonna give all my secrets away

Oh, got no reason, got not shame
Got no family I can blame
Just don't let me disappear
I'mma tell you everything

So tell me what you want to hear
Something that were like those years
Sick of all the insincere
So I'm gonna give all my secrets away
This time, don't need another perfect line
Don't care if critics never jump in line
I'm gonna give all my secrets away

So tell me what you want to hear
Something that were like those years
Sick of all the insincere
So I'm gonna give all my secrets away
This time, don't need another perfect line
Don't care if critics never jump in line
I'm gonna give all my secrets away
All my secrets away, All my secrets away


Kredit :: Mr.S bertugas malam neyh ::

:: Menjadi Diriku ::

Sebuah lagu lama yang liriknya sungguh bermakna (:
Liriknya mencerminkan diri kita (:
Dinyanyikan oleh Edc0ustic
Kalau tak salah kumpulan Nasyid neyh (:

:: MENJADI DIRIKU ::
Tak seperti bintang di langit
Tak seperti indah pelangi
Karena diriku bukanlah mereka
Ku apa adanya

Wajahku ya memang begini
Sikapku jelas tak sempurna
Kuakui ku bukanlah mereka
Ku apa adanya

Menjadi diriku
Dengan segala kekukurangan
Menjadi diriku
atas kelebihanku

terimalah aku, seperti apa adanya
aku hanya insan biasa, tak mungkin sempurna
tetap kubangga, atas apa yang kupunya
setiap waktu kunikmati, anugrah hidup yang kumiliki


Kredit :: Aku dedikasikan lagu ini buat Mr.S ^_^ ::

:: Belum Bersedia ::

Maafkan saya
Bagi masa sikit lagi ya
Mentaliti dan em0si belum setebal lagi
Perasaan takut itu masih menyelubungi
D0akan saya
Maafkan saya yaa..
Kita tunggu bila saya betul2 dah bersedia


Kredit :: Mr.S (: harap fahami situasi kamek yaa ::

01 September 2010

:: Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin ::


AKu mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri
Maaf Zahir & Batin
Sem0ga di hari lebaran yang bahagia ini
Kita saling bermaafan antara satu sama lain
Di hari kemenangan ini marilah kita mengeratkan silaturrahim sesama kita
Mudah-mudahan keberkatan dan ketenangan sentiasa mengiringi kita

Di sini aku nak ucapkan kepada ::
Mama & Ayah -Terima kasih kerana sudi menjaga anakmu ini sampai laaa besar panjang neyh
Doakan anak mu berbahagia selalu yaa (:
Adik-adik - Maafkan aku weiii kalu ada buat k0rang rasa nak pelempang jee aku neyh hahahha (:
Guru & Rakan yang mengenali aku - Maaf yaa kalu ada buat salah (:
Shana Shaida - Makcik..wendu kamu~!!! Maaf zahir batin tau...selamat hari raya tau..
Mr.S - Raya datang laaa rumah yaaa..Maaf yaa saya selalu buat kam0 tak senang duduk... (:

:: Akhir Ramadhan 2010/1431 ::

Di akhir bulan mubarak ini aku m0h0n kekuatan dan ketahanan diri
Berkemungkinan apa yang berlaku adalah satu dugaan dan balasan
Bukan senang kita nak puaskan hati SEMUA ORANG
Sehinggakan diri sendiri p0kai dan sengkek (:
Bukan senang idup ini kalu berhutang budi dengan orang
Sampai hujung nyawa pun kita harus balas budi mereka
Harus yaa bukan wajib (:
Sampai hujung nyawa pun mereka akan berkata kata
Biasalah manusia kan kan (:
Erm..apalah naseb badan neyh
Kalu bagi dia neyh kena bagi orang neyh jugak
Kang tersebut sebut jadi kecik hati
Jadi batu api..
Hihihi manusia kan kan (:
Bagi jelah kan kalu ada rezeki adalah
Kalu kurang rezeki tuh mungkin di lain waktu pulak kan (:


Kredit :: Mr.S saya belum bersedia lagi laaa..kita p0stp0ne erkk (: ::