Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

23 December 2011

ll Akhlak Mesti Bagus Beb ll

Hurm...aku cukup kepantangan orang merendah rendahkan mama aku...Aku betul betul angin weiii...Umur mama aku dgn kau..berapa jauh beza..Siapa yang lebih banyak pengalaman?! Kau ke mama aku...Aku kan malas nak bertekak dengan orang yang kurang akal & ilmu..sebab apa ia akan buat aku nampak BODOH tahu!!! Kalau kau membodoh bodoh kan aku dengan adik adik aku tak pe...Kami faham perangai kau macam buntut lembu...Tapi ini kau nak bodoh bodohkan mama aku depan adik beradik dia...Kau ingat mama aku itu anak bongsu ker???Mama aku juga yang bela mak kau makcik makcik.kau itu..Yang kau nak berlagak kata mama aku tak pandai itu ini apahal??!!Kau nak kata..kau kata lah dekat aku weiiii...akal cetek..kalau kau kata dekat aku..Aku tak marah sepertimana kau buat mama aku...Sakitnya hati aku kau malukan mama aku depan adik adik dia..Kau bukan anak dia pun..anak sedara je pun...Dahlah tak ucapkan terima kasih bila mama aku tolong kau..Ini tak..kau nak malukan dia pula!!! Memang kurang diajar & diasuh...Aku bukan tak pernah bagitahu mama aku...Tak payah susah susah nak tolong dia..biar dia laki bini hidup berdua..Bila terasa diri sendiri serik tahu lah merendah diri..Kalau terasa diri itu senang..mudah lupa daratan...Aishh bodoh akal betul!!Aku diam bukan bermakna aku tak kisah..aku memerhati perangai bodoh kau itu..Selagi aku boleh sabar..aku sabar...kalau aku dah marah...aku ungkit satu persatu okey!!! Kalau kau pandai sangat buatlah!!Aish ini ada mama je aku kenal sepupu aku dengan makcik makcik aku..Andaikata mama tiada...aku rasa aku tak kenal korang semua kot..Tak Perlu...sebab mama dah tiada...kan.Kau buat aku nampak BODOH tak pe..aku tak kisah sebab aku tahu siapa yang BODOH dan berlagak sebenarnya!! Sekian


Mode: Aku marah betul bila ada orang buat Mama aku macam tak tahu apa pun..At least Mama aku study Biologi Kimia...Kau ada??haha kasihan ilmu kosong berlagak seperti kau lulusan MASTER..master kaki penipu boleh lah hahaha...Sorry kau..aku BOo LAYAN...


*Maaf bahasa amat kasar...dan hari ini Miss Meen melanggar peraturan Miss Meen*


Published with Blogger-droid v2.0.2

0 Merepek: