Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

27 September 2009

Akhirnya hari yang dinanti tibe T_T

Huhuhuu...hari neyh hari Ahad dahhh....tahap kemalasan yang agak membangkitkan diri...m0ood belum recharge lagi hehhee apa dahh...mana boleh mcm neyh hehhe ^_^
hurm..bermula rutin harian ku di rumah org di kawasan orang di tempat orang hehhehe...chay0ook AMEN brani skit...hati kecil betul hehhe ^_^
Naik dari cuti neyh hal penting yang nak disetelkan adalah HUTANG CELCOM ADEK AKU !!! Maun dah naik RM 135.00 huhuuu tak guna pun line tuh tetap ada charge dieee...Agak ketakutan jugak neyh nak memiliki CELCOM..bukan hapa kalu line dah cengini payah laaaa Tok Wan hehhee ^_^ Hasrat nak guna LINE PHONE bila dah dapat keje(keje yang diiktiraf)...Alamat terkubur camgitu laaa hehhee tapi tgk dulu laaa ^_~ Hah...lagi satu CELCOM BROADBAND !!! Aku nak beli laa tapi ayah dah beli dulu tok umah sbb ayah nak POTONG STREAMYX hehhee
Almaklumlaaa KAMI guna dengan begitu rakus menggunakannya sehingga mencecah RM 250.00 setiap bulan hehhee..yelaaa ayah amek pakej yg biasa 12jam,patutnya amekla 24 jam..masa tuh ayah tak tau anak anak dia HANTU TENET ^_~ hahaha sekarang dah melambung baru laa tau ^_^ Pasal CELCOM BROADBAND pulak...nampaknya line amat KEBENGONGAN YANG NYATA ahh !!! Punya laaa slow mil0oo nak guna...huhuu..aku sempat laaa..g basuh pinggan mangkuk yang melambak tue ^_^ hehhe...Len yang nak dijadikan citer...MAXIS plak yang MASYUK LAJU GILER hhuhuuu...Which 0ne should I take ???? *_*
PLZZ VOTE AND SMS ME 0129403*** huhuaaaahuhaa ^_^
Erm...bertolak balik ke SEREMBAN agak agak selepas MAGHRIB lebih afdal sikit... ^_^ aku neyh agak takut kalu nak memandu malam kompem aku tak nampak lagi lagi ada banyak lori Tok Wan hehhee...erm lori neyh tak paham bahasa ker....jam 4 nanti baru laaa kamuorg leh gerak hehhee ^_^lekang skit jalan tue...kamuorg kan kenderaan berat hehhe ^_^ Setakat neyh Angah yang memandu laaa hati senang dia ada hehehe ^_^
Tadi Pagi,makcik aku dari PENANG dah berangkat pulang dah...hhehee sempat tumpang tid0 jerk tak dapat laa beraya dengan dia borak panjang hehee ^_^ lagipun dah jumpe dgn IMAN QISTINA sepupu aku yang baru berusia 5 thn tapi keletahnya mcm budak umur 7 thn hehehe^_^ sekarang dia berambut pendek agak cute lagi dari dulu...Ibu dia kata terpaksa potong sebab dia kena demam CAMPAK hari tue ~_~ huhuu gatal tuh!!! Tadi mama dn ayah pun ikut diorg g Rumah kenduri kawen adek ipar makcik aku tue...kat Melaka..area kat MAsjid Tanah kot heheh Tempat kelahiran REMY ISHAK h0h0h0h0 ^_^ Hero NUR KASIH
Es0k kena wat muka manis...sbb pelajar PMR nak amek exam tue xleh nak garang2 nanti tertekan diorg hehehe ^_^
CUTI DAH TAMAT!!!! KENA MASUK KEJE!!! BERKHIDMAT UNTUK NEGARA DAN BANGSA !!!! AMINNN..... ^_^

Ketika Cinta Bertasbih

Current mood: loved
Category: Music



Bertuturlah cinta mengucap satu nama

Seindah ku rasa sabda mu dalam kitab ku

Cinta yang bertasbih memutus hati ini

Ku sandarkan hidup dan mati ku pada mu


Bisikan doa ku dalam butiran tasbih

Ku panjat kan pinta ku pada mu maha cinta

Sudah di ubun ubun cinta mengusik rasa

Tak bisa ku paksa walau hati ku menjerit

Ketika cinta bertasbih

Nadi ku berdenyut merdu

Kembang kempis dadaku

Merangkai bukti cinta

Garis tangan tergambar

Tak bisa aku menentang

Sujud syukur padamu atas segala cinta


Bisikan doa ku dalam butiran tasbih

Ku panjat kan pinta ku pada mu maha cinta

Sudah di ubun ubun cinta mengusik rasa

Tak bisa ku paksa walau hati ku menjerit


Ketika cinta bertasbih

Nadi ku berdenyut merdu

Kembang kempis dadaku

Merangkai bukti cinta

Garis tangan tergambar

Tak bisa aku menentang

Sujud syukur padamu atas segala cinta

Cintaa.......


Ketika cinta bertasbih

Nadi ku berdenyut merdu

Kembang kempis dadaku

Merangkai bukti cinta

Garis tangan tergambar

Tak bisa aku menentang

Sujud syukur padamu atas segala cinta


Ketika Cinta Bertasbih...


26 September 2009

Ala es0k dah AHAD T_T .....cepatnya!!!!

Huhu....ari neyh ari Sabtu..insyaallah Makcik aku dari Penang datang singgah tid0 mai sini ^_^...
Dia punya laa c0nv0i 0ne family g r0und JOHOR tue..melawat saudara mara ^_^ ...suke suke bagus....
Nak tengok muka dia kenalaa setahun sekali syawal datang lagi...hehhehe ^_^ yang len hari memanglaa paayah sesangat...hihii
Tapi...malangnyaaa aku laaa T_T terpaksa BATALKAN dating dgn MR.S laaa T_T atas sebab mama aku xda kat umah nanti xda org yang sambut makcik aku tue..

Mama g hantar Neknot balik UITM,SRI ISKANDAR,PERAK....h0h0h0 bek kan ayah dgn mama aku...hihii sanggup tue anta anak dia tue...dulu aku pun mcm tue hehhee tiap kali balik ayah mama antar...penat t0l diorg... T_T

Pas hantar Neknot...ayah dgn mama berkemungkinan nak g beraya kat RUMAH CIK ZIE dn CIK AMAD...tue pun kalau laa jumper jalan hala tuju nya ke rumah tue hehehe ^_^ kalu tak terpaksalaa balik...makcik dari PENANG neyh dah menanti dah hehehe ^_^

Lagilaaa sedey bila aku dah JANJI dgn kawan aku nak attend majlis TUNANG dia kat PORT DICKSON,Kg.Air Meleleh... T_T tentu dia pikir aku xm0 datang huhuuu agak kekeliruan sikit neyh...aku nak sms dia ler..huhuu takutnya sian dia...

Arrr tadi anak makcu aku tepun,AQILAH hehhe ^_^ dia kata mak dia ajak makan kat Seremban(agaknya wat RUMAH TERBUKA kot makcik aku neyh) ari neyh dalam jam 1000 pagi lagi td dia tepun...Agak terkejutlaa aku dgn statement tuh hahahaa ^_^ maun taknyaa hehehe ^_^.... Hah nak dijadikan citer...aku pun cakaplaaa dgn adek sepupu aku tuh aku tak dapat g...sbb kena tunggu makcik aku dari PENANG tue nak datang umah beraya... ^_^ Agak kehampaan jawapan aku tue ^_~ xper..nanti ada masa dan waktu INSYA_ALLAH aku akan belanja diorg...DOAKAN AKU yaaa ^_^ (belanja tgk WAYANG+mkn McD)

huhwaaaahuawaaaa T_T s0k dah hari AHAD dah....agak kemalasan lagi nak masuk mengajar huhuu m00od HARI RAYA maseh meniti di hati ku hahahaa ^_^

Sijil tuk Hari Patriotik pun aku lom siapkan hahahha memang busuk pemalas aku neyh hehhe ~_~ keje tuk pelajar pas naik sekolah neyh pun aku lum setel kan hehhee habislaaaa aku ^_^ huhuu m0ood mengajar datanglaaa cepat hihiii ^_^

Tok pelajar ku 3G di SMKM yang akan mengambil Peperiksaan Mennegah Rendah a.k.a PMR diucapkan SELAMAT MAJU JAYA DAN BERUSAHA LAAH SELAGI MAMPU ^_^
Kita adalah manusia biasa yang mampu dan boleh mencipta KEJAYAAN YANG LUAR BIASA ^_^ ingat tue!!!!!




23 September 2009

Pagi Kelmarin Di Pagi Hari Raya ~_~

Hah !!! ^_^ Pada tanggal 20 September 20o9 berakhir laa Ramadhan dan datang laa Syawal ^_^ erm...kadang ladang pikir best kadang kadang pikir sedey ahh T_T sebab xdapat berkumpul mkn bersama lagi dah..Agak sedey laaa bila pikir sume tue huhuhu....
Ar gambar kat bawah neyh kat umah Mak ... tue Mak Cu...Acik..dan Mama Bertungkus lumus menyiapkan juadah makan di pagi raya...(lepas solat raya neyh tau ^_^)..sapa kata aku tak tolong??? hehhe aku tolong tau..tengah lap pinggan masa neyh.....huhuu muka aku agak berkerut masa tue hehhe


Haaaaaa...neyh laa sepupu sepupu aku...kecik lagi kan diorg hehhee ^_^ yang pakai jalur tue nama dia Najimuddin dan yang kecik baju biru tue aku pun lupa dah nama diaa...tapi kitaorg panggil dia Baby heheh ^_^ lupaa laa nama dia panjang bebenar laaa... ^_~ yang tudung hitam tue Angah aku laaa..dan aku yang duk mengedik cium ciuum budak tuh hehhe ^_^ time neyh tunggu ready nak pulang ke rumah N9.. on da way k0nv0i nak g beraya umah cik mijah...cik jupri...cik mendek...dan wak nah hehhe ^_^


time neyh tengah sebuk pakai minyak wangi ONE DROP tuk diorg hehehe ^_^

hehhe apa apa pun SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI 20O9 tau ^_^


Semp0i di Pagi raYa T_~

budak neyh nama nya akmal hakim al-bakri muhammad...huhuu adek sepupu aku yang paling nakal dan suke mencabar kesabaran aku..h0hh000...

Degil neyh..nak amek gambar pun xnak atas sebab aku neyh garang dan tak suke nak ikut kehendak dia... ^_^ masa gambar neyh di amek pun aku ugut budak neyh hahhaha ^_^ kejam ker?? hahhahaa...

ehem sepanjang aku menjadi Guru Sandaran...aku menumpang di rumah dia laaa huhuuu.... aka rumah makcik aku...huhuhuu agak susah jugak menumpang di rumah org neyh hehhee serba tak kena...hehhe ^_^ biaasa laaa hak hak privasi tuh agak kekurang laaa jugak...hehhe apa apa pun okeylaaaa...

"SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN YA 2009"

Balik laa gHayE ^_~


neyh jalan nak g umah wak nah..wak jupri...cik mijah..cik medek ^_~



neyh k0nv0i jalan nak umah Wak nah...hehhe ^_^



neyh perjalanan balik kampung... ^_^ hehhee

12 September 2009

Lu pikir laa Sendiri !!!!!


hurm...hari yang kebengangan dan tak besh t00l..hurm apa ahhhh kalu nak memberi kenalaa datang ada ke patut kita yang kena pergi amek???? kalu bulan ramadhan tue kan elok dan manis laa bertukar juadah....jadi pada sapa nak memberi tue datang lah memberi sendiri...erm...setakat mcm tuh xbagi pun tak perlaaa...ermmm..... T_T