Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

18 April 2010

:: Babak Apa Ini ::

Hari neyh aku cukup tak suka dgn adegan ini...Erm..bagi aku kalu org tue lebey tua dari kita..Hormatlaa tak kira laa kalu org tue ada buat salah dgn kita!!Sikap dalam diri tue mesti ada..Aku cukup bengke' dgn org yg lupa diri..penting diri..s0mb0ng..berlagak mcm org kaya tapi dalam hati miskin..k0rang paham tak miskin dalam hati tuh apa makna??makna ehh kurang muhasabah dalam diri dan kurang menilai org lain dari sudut diorg..penting diri jee neyh!!!

Nak merajuk pun mesti laa ada had!!Nak buat org yg lebey tua tuh mcm gaya kita buat apa?!!Otak Lu!!Em0si org lebey tua lebey sensitif..lebey t0uching..dari kita yang muda mudi yg macam sampah neyh..perasaan buat lagak sendiri gaya sendiri...Kadang2 aku pun ada gak salah..tapi tebus laa kesalahan tue dgn menolong dia...bukan buat b0d0h dan t0ng0ii!!!Asyik pikir nak jaga hati sendiri...bley mati laa hang duk dalam hutan tue s0rang diri weiii!!! Tuhan kelilingkan kita dgn pelbagai ragam manusia suruh kita berfikir dan belajar menjaga diri dan hati org lain...bukan mencerna dan memaki dan menunjukkan perasaan!!

Kalu k0rang tgk cerita drama Ind0nesia kat tv9 jam 530-630ptg Munajat Cinta...watak Humaira dlm tue cukup bersabar dan tabah...Aku pun xbley jadi mcm dia!!Terlalu sabar dan berserah...suami kawen lagi pun boley restu lagi tuh!!Aku btl2 xmampu jadi mcm dia...mmg betul laaa..tiada manusia seperti watak Humairah dalam dunia nie..Semua manusia sekarang neyh 'panas' dan selalu penting diri..tak pernah nak pikir situasi org tue mcmana..pikir diri sendiri lepas dah cukup!!! WTF Lu!!!!!!

Cube laa memahami dan bertolak ansur sikit...jgnlaa keraskan hati...kendur sikit hati tue...kalu terlampau marah sangat buat mcm aku neyh g mandi...sejuk badan sejuk hati sikit...mmg laaa hidup neyh macam macam tapii tue kan dan jadi warna warni kehidupan kita..Yang penting jgn laa kurang ajar dgn orang yang lebey tua weiii!!!! Kepantangan aku neyh...memang aku sumpah laknat org yg buat mcm neyh..xkira laa dia sedara aku ker...adek2 aku ker...kalu dah biadap sumpahkan aje!!!!Dggn member2 k0rang nak kurang ajar buat laaa....dgn org tua kalu nak kurang ajar pikir KUBUR LU ORG dulu...sempit ke busuk ke bangkai ke berair ke..HAMEK KO!!!




Kredit: Minta maaf kata kata terlampau kasar dan mmg kasar...harap maaf

0 Merepek: