Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

24 April 2010

:: Fuh Minggu Yang Tabah ::


Hari Sabtu neyh aku dah amek Ujian Medsi kat SMK Ampuan Durah jam 200-300 petang tadi..Alhamdulillah boleh laa tapi semua itu bergantung pada naseb..LUCK!! Erm..masa aku g tuh mcm biasalaa Big Bo0s hantar...bersama Big Madam dan Afir...Aku pun berjalan masuk ke sek0lah tuh...kebetulan hari neyh adalah sek0lah ganti bagi Hari Raya Puasa nanti bg seluruh MALAYSIA...heheh..aku tak datang sekolah hari neyh..Jalan punya jalan...terserempaklaa dgn budak budak sek0lah yg nak balik rumah...Tetibe terdengar satu suara cakap.."Assalamualaikum Cikgu.." hahhahaha ^_^ aku punya laa nak ketawa..aku datang tuk amek test Medsi bukan jadi Cikgu kat sekolah tuh...Pas tue aku pun jawablaaa salam dia tue...Pastue aku terdengar budak sekolah tuh kata dgn kawan dia..."Eh tue Cikgu ker kakak erk?" hahahhaa....barulaa dia perasan aku tak ngajar pun kat sekolah tue...hihii tapi ALHAMDULILLAH laaa...dia memberi salam...satu peningkatan untuk budak budak sekarang neyh ^_^


Dan akhirnya aku berjalan menuju ke Dewan SMK Ampuan Durah...waahh sekolah neyh boleh tahan lawanya jugak...kemas!!!Sambil tunggu dipanggil masuk aku pun berbual laa dengan seorang teman neyh..Nama dia KAVITHA pelajar lepasan Diploma dalam Pengurusan Perniagaan..Pertama kali perkenalan kami..lagilaaa kelakar...dia panggil aku PUAN...w0w tinggi betul budi bahasa dia..tak macam org Melayu kan...main redah jeee...Aku pun cakap dgn dia panggil AMIN cukup laaa yaa... ^_^ hihiii...segan aku pangkat tuh terlalu tinggi buat aku hehhe ^_^..Dia apply untuk BM dan Pendidikan Moral..Sepanjang ujian ini dijalankan aku tgk ramai budak budak yang lepasan Matrik dan Diploma...pendek kata semuanya mcm adik adik aku laaa..

Tapi syarat dlm DPLI bukankah mengatakan mememrlukan IJAZAH/SKROLL??Pelik aku diorg neyh dapat...


Esok pulak Mr.S ajak kuar..pada mulanya aku xm0..atas alasan penat hihii ^_^ yelaa nak kemas umah...lipat baju..vakum rumah..(rutin harian neyh)tadi pagi tak buat..takut letih lak jawab nanti...Jadinya terpaksa laa kuar dah Mr.S ajak kan...hihii terpaksa akur..kang merajuk kang jawab tepun kang mcm ker0p0k lemau kang hehehheh ^_~..Es0k nak beli apa yg patut ler...Yum yum yum hehhe ^_^



Kredit:Mau siapkan tugasan semuanya malam neyh Isnin ada org mau tgk T_T takutnya!!!

0 Merepek: