Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

02 August 2010

:: Kadang Kadang Manusia Neyh ::

Apa salahnyaa berterus terang andaikata ada terbuku di hati
Kalu tak reti berkias
Cakap dgn baik pun okey apa
Kalu tak biasa kita belajar laa
Takkan laaa asyik org jee nak belajar cara kita
Sesekali kita pun harus belajar cara orang
Kalu asyik nak buat lagak sendiri
Payah la mcm neyh
Macam bi0l je org tgk
Sesekali jangan laa 'anti-lelaki' ke hapa
Kalu tak nak cakap perkara yang banyak buang masa
Tak perlaaa
Kita bercakap tentang kerja
Jangan laa s0mb0ng
Kadang2 orang ada kemahiran yang belum tentu kita ada taw!!!
Adakalanya kita haruslah hidup berrendah diri dan ada sikap hormati org lain
Bagi aku hidup neyh adalah satu pr0ses pembelajaran sepanjang hayat
Macam yang kita ajar dalam tajuk kecil PEND SIVIK TING 5
Bab yang pertama sekali..
"Kalu macam aku..aku lebey suka berdiamkan diri"
Dalam diam bukan bermakna aku nak asing kan diri
Tetapi memerhati keadaan dan ragam manusia sekeliling aku
Kadang2 mereka pun mcm kita buat silap tanpa mereka sedar
Kalu kita sedar rajin2kan laah diri tegur dgn baik
BUkan mengendi dan memerli
HIDUP INI SATU PR0SES PEMBELAJARAN SEPANJANG HAYAT!!!!
INGAT YAA!!!

0 Merepek: