Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

02 August 2010

:: Makin Suka Makin Sayang ::

P0st ari neyh berkenan dgn pelajar yang aku mengajar
Yang pertama sekali adalah
Ting 1 D..
Hampir sume guru merungut 1D neyh banyak mulut
Alhamdulillah dgn aku tak..
Sbb mereka kata aku garang
Mmng pun aku garang..tapi kalu tak garang mereka tak paham tentang aku kan???
Disebabkan mereka sudah tahu aku neyh garang..
Aku dapat mengajar PEND SIVIK dengan ser0n0knya
Kadang2 aku ternanti-nanti waktu bersama mereka
Aku satu je petua aku..
Aku soal tak dapat jawab berdirilaa samapai tamat waktu
Aku selalu kata dgn mereka..
"Saya bukan mahukan jawapan yang betul dari kamu.yang saya nak dengar kamu bercakap bila saya bertanya.tak kira la jawapan itu betul atau salah.yang penting kamu menjawab"
Akhirnya petua aku neyh berjaya ^_^
Dan aku berharap untuk masa akan datang
Mereka ser0n0k belajar PEND SIVIK bersama aku..
Dan aku berharap jugak..M0ga idea idea best akan timbul untuk pengajaran bersama mereka nanti.. ^_^
-------------------------------------------------------
Ting 1 H
Aku akui bukan mudah ingin mengajar pelajar seperti mereka
Yang kerap inginkan hiburan dari ilmu
Dalam seramai 37 org dalam kelas tuh
Aku akui hanya 8 org yang memahami pelajaranku
Dan hanya 8 org yang membuat kerjaku tanpa disuruh
Kesimpulannnya peratus untuk lulus bagi mereka ini hanya 4 org shj
Ser0n0k bila mengajar dengan mereka
B0leh ketawa dan b0leh tensi0n ^_^
Kadang kadang aku selalu kata
"Saya penat hari neyh..Mulut saya tak bercakap tapi ROTAN saya yang akan bercakap"
Mereka paham maksud aku ^_^
Jadinya mereka tak laa terlalu agresif dan aktif
Terima kasih ya sayang..
Cuma kadang kadang tuh bila mereka aktif dan tak menghiraukan aku tuh yang kena bantai tuh di0rang tuh ^_^
Penat terjerit tapi wat tak tau jee.
Mcm pelajar aku neyh
WYS,CLF,MAA,MZF
Aduiii semuanya degil penat aku...hihihi
Aku mengajar subjek Sejarah,BM dan Pend Sivik
-----------------------------------------------
Ting 1 F
^_^ Ada seorang pelajar neyh amat pintar di dalam kelas
Tapi gara gara aku neyh garang dia takut nak memberitahu sesuatu pada aku
Aku ada tersalah tanda kertas ujian bulanan Mac dia
Dia takut nak bgtau aku..Sbb aku neyh garang???!!!
Aduiii aku garang kalu kelas terlalu BISING
Kalu kelas terlalu KOTOR
Kalu kelas terlalu PADAT
Bukan sepanjang masa aku garang nak oiii
Sepanjang mengajar
Aku rasakan inilah kelas yang paling mendamaikan aku
Pelajarnya mendengar kata
Situasi yang sama seperti 1D
Cume 1F neyh lagi baik sikit..
Sikit jee ^_^
Aku dapat belajar dgn ser0n0knya ^_^
Eh upss...mengajar...
Aku mengajar subjek Sejarah
----------------------------------------------
Ting 1 E
Alhamdulillah pelajarnya sama seperti 1D dan 1F
Cume pelajarnyaa gemar l0yar buruk
^_^ takperlaa sekali sekala kan
Dan ada kebanyyakkan pelajarnya amat kurang gemar membuat kerja sekolah
Banyak yang dah aku beri nasihat..
Amat degil tapi mereka mendengar kata
Tuh yang peliknya..tapi kerja tak pernah nak hantar
Kalu aku mengamuk dan mer0tan barulah nak hantar
Mcmanalaa nak mendidik supaya mereka paham akan tanggungjawab
Neyh bukan paham tanggungjawab
Tapi takutkan ROTAN
Aku berharap lepas neyh aku akan lebey berusaha untuk mengekalkan disiplin mereka lagi
Aku mengajar subjek PEND SENI
-------------------------------------------------------
Ting 1I dan Ting 1J
Hehhe..dengar sahaja nama kelas neyh
Akulaa org paling ngeri
Hahaha...bukan apa mereka neyh hyper aktif
Kena selalu bawak r0tan kalu masuk kelas mereka neyh
Kadang2 r0tan tuh perlu nak defend diri kita
Sbb apa mereka neyh leyh senang senang je 'kencing' kita bila kita tak pegang r0tan
Sekali dah merasa tuh seriklaa
JAdi mereka tahu laa 'panas baran' kita mcmana kan ^_^
V,D,TWH,LGP,SWW,MK,N,
Semuanya pelajar yang'hyper aktif'
Tapi mereka bila dah tau garang kita mcmana
Lawak kita mcmana
Sp0rting kita mcmaana
Mereka mengh0rmati sikit laa kita neyh
Kalu tak haramlaa
^_^
Takperlaa aku akan cube perbaiki bila bersama dgn mereka
Tanpa menggunakan ROTAN
Aku mengajar PEND SIVIK dan PEND SENI
Sbb apa kena menggunakan ROTAN?
Sbb aku mengajar SIVIK
KAng tak pasal pasal pelajar keluaran aku tak da KESEDARAN SIVIK
Contohnya mcm PARKING KAT TMPT OKU
^_^

0 Merepek: