Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

15 August 2010

:: 5 Ramadhan 1431 ::

Hari neyh nak pulang ke Mantin lepas berbuka
Mama masak ayam masak lemak kuning hari neyh
Erm k0mpem jalan jem kan
Sebab hari Ahad adalah jalan yang dipenuhi
Dah tentu laa jem lagi lagi sekarang puasa
Mereka tentu bertolak lepas buka puasa
Erm agak agak pukul berapalaa nak sampai Mantin

Isnin pagi pulak ada Majlis Perasmiaan BUlan Kemerdekaan
Tema 2010 :: 1 Malaysia Menjana Transformasi ::
Harap harap CTB hadirlaaa
Janganlah tak hadir mati aku s0k sens0rang yang tak reti benda

Cadangan buat kek cupcake tuh mmg bagus
Tapi ramai guru yang berpuasa kan
Macamana erk nanti?
Berharap sangat packaging nya amat bagus nnt
Dan berharap jugak Majlis berjalan lancar tanpa kelam kabut
Bel0n pun aku tak tiup lagi sempat ker?
5-6 biji bel0n cukup laa kan ^_^
Maaf yaa...persiapan tak begitu sempurna sangat
Bunting dari CSBMS juga berharap sangat jangan tercicir lupa bawak
KAlu tak matilah aku....

----------------------------------------------
Di bulan Ramadhan Mubarak ini
Aku berharap sangat
Dikurniakan sikap yang penuh kematangan dan sikap yang penuh bertimbang rasa
timbul dalam diri ini
Ingin bersikap berani dan tabah dalam apa jua tempuhan yang dihadapi
M0ga kekurangan kesihatanku yang lalu
Dapat menahan aku dari nafsu makan dan membeli belah ^_^
Itu yang penting sebenarnya
Kurangkan pergi membeli di BAzaar Ramadhan ^_^
Takut cirit birit lagi mcm tahun tahun sebelum neyh hihi
-----------------------------------------------------
:: Juadah yang teringin dibeli di BAzaar RAmadhan ::
* Air Mil0 ( sbb dia guan GULA bkn SUSU FN)
* Murtabak AYam
* Bubur Pengat Pisang
* Taufu Fa
* Y0ng Tau Fu
* R0ti J0hn
* Kueh Badak Berendam
----------------------------------------------------------

0 Merepek: