Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

21 May 2011

ll Sekali Lagi Diselamatkan ll

Tesc0 Kajang -Laluan Saujana Impian
Assalamualaikum Semua !!


Hari ini..pagi Sabtu Miss Meen ada planning
Planning Miss Meen adalah untuk memberanikan diri
Miss Meen ditemani h0usemate Miss Meen
Untuk menggerakkan misi Miss Meen


Alhamdulillah h0usemate Miss Meen 
Mahu j0in venture bersama Miss Meen
Bagi Miss Meen cukuplah ada orang di sebelah Miss Meen
Apa planning Miss Meen erk agaknya??


Miss Meen mahu ke Tesc0 Kajang 
H0h0h0 sebab kat Seri Kembangan neyh tak da Tesco??
Miss Meen suka shopping barang rumah di Tesco
Tak tahu kenapa tapi tahu tahu sudah SUKA ^_^


Miss Meen bertanya kepada officemate Miss Meen
Yang sememangnya orang Kajang
Dia melukis pelan ke Tesc0 Kajang
Dalam lukisan peta itu nampaknya mudah sangat !!
Miss Meen teruja dan bersyukur kerana 
Mempunyai inf0masi yang terdekat


Miss Meen dan h0usemate mencuba jalan dalam peta itu
Miss Meen sebenarnya gigil memandu di jalan raya
Itulah misi Miss Meen 
Membuka hati dan minda Miss Meen 
Supaya BERANI MEMANDU dalam kesesakkan di jalan raya


Alhamdulillah Miss Meen berjaya
Walaupun ada sedikit kesukaran dalam perjalanan
Patutlah mata kiri Miss Meen 
Asyik berkedipan laju je semalaman
Puas hati kecil Miss Meen ney berd0a supaya diberi perlindungan-Nya


Miss Meen sesat 2 kali menuju ke Tesc0 Kajang
Alih2 kami lalu ke arah Cheras Jaya
Balak0ng.. Sungai Long ... 
Tetapi kami tak berputus dan terus mencuba
Buat U-Turn di highway 


Akhirnya Miss Meen bertanya kepada inf0rmer di Plaza Tol
Alhamdulillah kami faham arahan yang dia berikan
Dan akhirnya sampai lah kami ke Tesc0 Kajang
Kepala Miss Meen mula lah sakit sebab perut k0s0ng
^_^ Nak dijadikan cerita Medan Selera dalam pembaikipulih
Alih2 sarapan + Tengahari di KFC 
Sebab di sana memang tak banyak pilihan 


Tujuan utama Miss Meen adalah
Pergi ke bahagian perkakasan atau aksesori kereta
Sebab beli 'selimut' kereta 
Hahhaaa =P kereta Miss Meen dah kena getah mangga
Nak bagi c0ver supaya tak lebih teruk


Kami sampai rumah dalam 330 petang
Balik pun sesat lagi
Kami pusing jalan jauh ....penat betul bawak kereta huhu
Tapi jauh jauh pun Alhamdulillah sampai juga ke rumah
Cuma Miss Meen tak dapat laa nak survey jalan yang dekat
Mungkin lain kali kan ^_^






*Ya Allah terima kasih kerana mendengar rintihan hamba-Mu ini semasa susah dan senangnya....Dan terima kasih kerana melindungi kami sepanjang perjalanan jauh kami..Mungkin ada hikmah yang tak pernah kami tahu..Hanya Engkau yang Maha Mengetahui..... Alhamdulillah *

0 Merepek: