Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

02 July 2011

ll Tiada Istimewa ll


Assalamualaikum Semua

Yeahh !! Alhamdulillah Miss Meen selamat tiba 
Di halaman rumah Ayahanda Bonda
Perjalanan yang panjang bersama Mr.S
Sepanjang Highway Plus KL-Seremban
Kami lihat banyak kemalangan berlaku

Agaknya adalah lebih kurang 6 kemalangan
Huhu..beginilah keadaan Highway Plus ney
Ini belum dikira dengan bermulanya 
Episod Ramadhan dan Syawal lagi
Popular lagi lah Highway Plus ney di radio dan TV
Hihii ^_^

Semalam Miss Meen ada mendengar siaran radio mana tah
Isu dibincangkan bersama pendengar
"Pemandu lelaki atau pemandu wanita yang berhemah"
Wah!!! Ada panggilan dibuat oleh seorang lelaki
Dia kata wanita ney terlalu berhemah dan berhemat di jalan raya
Dia kata tak perlu lah begitu..Ikut pada keadaan lah
Sebab itulah Highway kat KL jammed teruk....

Miss Meen tak marah pun dia kata
Cuma lucu..bila dia ingin mengatakan sesuatu
Dan ayat itu perlu dijaga supaya hati wanita
Seperti kami tidak terasa hati
Terima kasih yer Encik ^_^
Saya faham ayat yang ingin diperkatakan tue

Apa yang penting Miss Meen
Selalu ingat pesan Ayah Miss Meen
Ayah kata "Memandu ney kena banyak bersabar.."
Ayah kata "Jangan berebut jalan..bagi je diorang jalan..kita tak rugi mana pun"
Ayah kata "Beranikan diri..sampai bila tak berani"
Ayah kata "Bawa je macam biasa...mereka nak potong jalan..biarkan"

Bagi Miss Meen bila kita memandu dengan sabar dan tenang
Insyallah semua perjalanan kita dipermudahkan..
Oh !! Ramadhan semakin tiba
Hati Miss Meen semakin sayu......
Terlalu cepat masa berlalu...



*Satu perubahan baru dalam diri kita tidak semestinya dipengaruhi oleh mereka yang mempunyai pengaruh besar..ada kala hal sebegitu kecil boleh menjadi puncanya*

2 Merepek:

izzysabki said...

ramadhan dirindui~

Miss Meen said...

@Izzy :
Yup...Ramadhan dirindui..^_^