Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

31 January 2012

ll Berserdahana ll

Assalamualaikum...
Dalam berlangsungnya majlis pasti ada yang terlepas pandang
Andai kata,ia menyakiti hati..Ampun maaf dipinta
Kita adalah Manusia Biasa yang tidak lari dalam melakukan kesilapan
Maaf ya :)
Seisi sekuku :)
Hantaran Kedua Belah Pihak :)
Berkilatkan Buahan Ini (:
Haaaa.... nak dijadikan cerita
Semasa pertukaran hantaran & pulang...
Buah-buahan Miss Meen telah ditegur oleh
pakcik Mr.S...
Dia kata "Eh..itu buah-buahan plastik ker?"
Wakil Miss Meen "Taklah.Itu buah-buahan betul"

Keke..kami buat buahan itu berkilat..
Sehinggakan ramai yang terkejut...
Yelah selalunya kan...
Anggur kan mesti ada benda kulit putih tuh..
Kami kilatkan dgn OLIVE OIL..
See..Lihatlah hasilnya!!!! (:
Selamat Mencuba ya kalian.....

30 January 2012

ll Being A Part of Family Soon ll

Assalamualaikum....
Being a part of family soon..
Insyallah...doakan Miss Meen ya :)
A Lord of The Rings
~ Cincin Risik ~
~ Cincin Tunang ~
~ The Capture of Rings ~
~ Terima Kasih Puan Maznah :) ~
~ Let's Give a Big Hug :) ~
Bersama bakal Sister In Law ~ Kak Mazu
Keluarga tunggal Mr.S :)
Bersama Nora :)
Mr.S level of responsibility semakin tinggi ya :) Usaha ya!!
Funny of You!! :)
Eeehh!!! Hidung sama lah!! Hahaha :D 
~ Semoga kami tabah & sentiasa merubah diri untuk
menjadi yang terbaik & lebih terbaik
keranaMu..Ya Allah ~

29 January 2012

ll Sekala Semalam ll

Assalamualaikum..
My Blog Is My Family Entire :)
Engagement Day Ady & Meen ~ 28 Jan 2012 ~
Dari Miss Meen buat Mr.S
Mr.S yang muncit haha XD sayang kamo!!
Pihak sebelah Melaka :)
Hantaran berbalas 5-7
Orange vs Silver :)
AdikBeradik :)
Big Family :)
Saudara dari Johor ~ Terima Kasih ~
Saudara dari Kuala Pilah ~ Terima Kasih
Bersama Alya :)
Bersama Akmal..Aiman..Aqila
Bersama Auntie ~ Terima Kasih ~
Bersama Kak Ayu ~ Terima Kasih preggy pun tolong tau! :)
Bersama Kak Ayu & Abe ~ Terima kasih for coming :)
Bersama Ayui ~ Terima kasih :)
Bersama Fatini..Saadah..Maizatul :)
Saudara dari Johor ~ Terima kasih semua :) tapi Cik Siti tiada dalam gambar :(
Bersama Kak Ngah Fizah :)
Bersama Mak ~ Terimakasih :)
~ First chapter of me :)

28 January 2012

ll Akhirnya ll

~Before The E-Day~
Assalamualaikum Semua

Akhirnya Miss Meen...
Alhamdulillah....
Cukuplah apa yang ada ini...
Semoga perjalanan kami dipermudahankan hendakNya

"Ya Allah.....lindungilah kami"
"Jauhilah kami dari segala perkara yang Engkau mungkar"
"Ya Allah berikanlah kami kekuatan jauh di sudut hati kecil kami"
"Berikanlah kami ketenangan dalam merancang sesuatu"
"Engkaulah yang layak memperkenan segalanya tiada yang lain"
"Lindungilah kami Ya Allah"
"Tetapkanlah hati kami bersamaMU Ya Allah"
"Sesungguhnya kami takut akan leka & lalai dengan tipu daya hasutan syaitan"


* I'm Yours - Jason Mars *

26 January 2012

ll Berkahwin Bila Mampu ll

Assalamualaikum Semua...

Ya..pagi yang hening Miss Meen seperti biasa
Makan sarapan sambil membaca akhbar..
Akhbar Utusan menjadi pilihan...
:) Sealihnya muka surat itu
Mata Miss Meen terlekat pada tajuk
"Berkahwin Bila Mampu"

Forum ini ditulis oleh Pensyarah UKM
Prof.Madya Datin Noor Aziah Mohd Awal
Seronok sangat bila baca
Insaf seketika.. :)
Persoalan yang diajukan oleh Prof..
"Ramai sangat yang bercinta bertahun-tahun
tetapi tidak pernah terfikirkah ingin berkahwin?"
"Ramai yang berkahwin atas dasar cinta..tetapi
berapa ramai yang memahami konsep berkahwin itu?"

Miss Meen baca..Miss Meen pun terkedu juga
Sebabnya pernah suatu ketika dulu
Miss Meen ingin berkahwin atas dasar cinta :)
Tetapi kini Insyallah Miss Meen akan memahami lebih dalam lagi
Mengapa berkahwin?
Adakah untuk suka-suka?
Adakah untuk mengelak zina?
Fikirkan bersama y0k :)

Hadis Nabi S.A.W
" Apabila anatara kamu ada yang mampu berkahwin,
hendaklah is berkahwin kerana nanti matanya akan
lebih terjaga dan kemaluannya akan lebih terpelihara.
Dan apabila ia belum mampu berkahwin,hendaklah
ia berpuasa kerana puasa itu mengawal nafsunya"
(Sunan Abu Daud)

* Begitu juga yang terdapat dalam Surah Ar Rum Ayat 21
"Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaaNya
dan rahmatNya,bahawa Ia menciptakan kamu (wahai kaum lelaki),
isteri-isteri dari jenis kamu sendiri,supaya kamu bersenang hati
dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu
(suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan.
Sesungguhnya yang demikian itu,mengandungi keterangan-keterangan
(yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir."

* Begitu juga yang terdapat dalam Surah An Nisa Ayat 1

24 January 2012

ll Perjalanan Jauh ll

Assalamualaikum Semua..
Alhamdulillah seandainya Miss Meen masih di sini :)
Sebab Miss Meen sudah set kan tarikh advance
Jadi bila entry ini publish
Miss Meen sebenarnya sudah berjalan jauh
Ke mana? Di mana?Untuk apa?
:) Hantar adik Miss Meen ke Uitm Seri Iskandar,Perak

Upss..bukan Miss Meen sahaja..
Kami sekeluarga :)
Jalan-jalan ke?
Oh! Tidak.....tiket dia untuk pulang sudah habis
Keke...last minute perancangan kan
Memang seperti itu...haha XD

Adik Miss Meen ini kan
Selalu melalak manja kat Mama Miss Meen
Konon malas nak balik sambung belajar
Aiii...dia kata course dia susah...
Benda yang pertama kali
Kita belajar sememangnya susah :)
Sebab kita BARU belajar kan
Hihii...bising je mulut dia kata
Bila nak tamat belajar....

*Seronok menjadi pelajar sesaat umur semasih muda ;) *

23 January 2012

ll Telah Ditegur ll

Assalamualaikum Semua..
Miss Meen nak kongsi sesuatu
Miss Meen ada menulis coretan melalui blogger-droid
Ya...coretan itu amat kurang bagus & teruk sangat
Sehinggakan member Miss Meen baca pun terkejut dia

Hihii siap tegur lagi..
Sila rujuk di bawah :)








Nampaknya
Miss Meen harus kurangkan coretan
Yang sebegitu rupa :)
Hihii terima kasih kerana bertanya...
Begitu juga dengan seorang sahabat lama Miss Meen ini
Dia kata Miss Meen marah sangat ini
Harus bersabar :)













Terima kasih sangat pada dia..
Siap nak tiupkan lagi semangat sabar itu
So sweet sayang :)

*Count On Me - Bruno Mars *

20 January 2012

ll Harus Bagaimana ll

Assalamualaikum Semua...

Hurm...tangan kasar...Harus Bagaimana.... :'(


Published with Blogger-droid v2.0.3

19 January 2012

ll Stupid Manusia Itu ll

Assalamualaikum...

Haaa..enttry kali ini nak mengata perangai manusia sorang nie..tapi orang bagi salam...plak kan..hihi
Org kata kita cepat terasa..tapi dia sedar tak dia mengejek org mcm cipan..kerbau pendek...
Bila kita melenting kata kita tak sabar dgn gurauan dia..padahal gurauan kau mcm sial ank babi jonggos jee...ok!sekian..

Ko bajet semua org hati boleh tahan panas la..hello..hati ko mcm setan..tak sedar kot..Alhamdulillah Tuhan balas ko cepat..dgn ko hidup persekitaran yang tak aman..itu pun ko tak sedar lg...nikmat itu Tuhan tarik perlahan lahan..Hah..syukur!!!Tuhan itu adil..terima kaih Tuhan

Mengejek orang nak kawinlah..kalu kita cakap banyak.."Diamlah kau...nak kawin pun bising"..hello kita tak campur pun hal kawin dlm perbualan itu..persetankan hati masing2..biadap..hey betul apa aku ckp..kalu adik aku kurang ajar aku bagi penampor sepak semua..dia kata aku berlagak cakap besar..Nak try cakap beb!! Aku sabar sebab mak bapak hidup lagi...kalu tak hancur kot muka tu...dasar tak sedar diri...

Orang nak tunang pun tak da lah menjerit jerit..."Aku nak tunang ke minggu depan" Punyalah buruk perangai dan otak lembu dia itu...Haishh..aku tahu lah...kalu Tuhan itu marah..Dia tarik nikmat baru ko sedar..

Aku paling benci...betul aku benci..dgn org yang macam nie...Tuhan dah bagi dugaan pun tak insaf...Tak pe...aku anggap je..apa yang Tuhan uji.hari ini nak bg aku sedar yang keturunan aku ada yang mcm itu!!!! Terima kasih Tuhan...semoga Engkau jauhkanlah aku dari mereka otak singkat yang selalu berpura baik depan org...belakang famili dia anggap mcm sampah..Andaikata Tuhan nak bg dugaan lagi hebat aku terima...sbb keturunan aku mmg ada mulut jalang mcm itu..manis dpn org hina keluarga sendiri kat belakang..

Ko kena ingat..belajar tinggi mana..kalu Tuhan nak balik hak dia ko mcm sampah je!!!! Umur.dah byk tapi masih KURANG AJAR!!!! IBLIS betul...

*Sorry entry kali ini memang biadap dan tak bertauliah*

Published with Blogger-droid v2.0.3

18 January 2012

ll Ingatkan Diri Selalu ll

Assalamualaikum Semua..

Tabiat..gelagat..perangai..jiwa..habit..
Semuanya datang & hadir dalam diri sendiri
Selagi nyawa dikandung badan..
Selagi itulah perkara ini wujud..

Ya... bagi sesetengah manusia
Amat sukar merubah diri mereka
Usahkan mereka...
Kadang-kadang Miss Meen pun

Tapi kita selalulah ingatkan diri
Apa yang telah kita buat
Apa yang akan kita buat
Semua itu menggambarkan siapa kita sebenarnya

Tidak perlulah
Puaskan hati semua manusia dalam dunia
Sedangkan ia melanggar etika hidup kita sendiri
Berdirinya kita di sini
Hanyalah kerana Allah SWT..
Bukan untuk sesiapa pun
Tetapi kita sering melupakanNya
Dalam setiap tugasan yang Dia berikan & peringatkan

Sentiasalah bersihkan hati
Sentiasalah bersangka baik sesama manusia
Sentiasalah buang yang keruh teguk yang jernih
Sentiasalah memerhati gelagat manusia
Endahkanlah..Tegurkanlah..Peringatkanlah..
Kepada mereka akan kesilapan & kelalaian mereka
Dalam mengemudi bahtera dunia..

Sentiasalah berfikiran positif
Apabila ditegur & diperingatkan
Bukan mudah untuk orang memandang kita
Dan bukan mudah orang ingin memerhatikan kita
Andai kata ia terjadi..
Semua itu adalah anugerah..
Kerana kita diberikan kesempatan 
Untuk merubah diri ini

Says Peace To All Your Heart.. :)

17 January 2012

ll Nak Itu ll

Assalamualaikum Semua

Hari ini Miss Meen hendak merepek sebentar
Andaikanlah Miss Meen ada duit yang banyakkan
Miss Meen teringin sangat nak belanja korang semua
Dengan Lolipop ini...
Heh heh heh...seminggu makan pun
Belum tentu boleh habis...
Silap hari bulan makan kongsi kongsi
Heh heh heh

Pendekkata..Miss Meen ini kedekut ke pemurah eh?
Hahah..saja kan...menulis macam nie..
Kalau semua hendak tahu entry sebelum nie
Miss Meen buat advance sebelum tarikhnya
Cuma deal dgn blogger.com ni
Untuk publish pada tarikh yang Miss Meen mahu :)

So...every day boleh katakan berupdate laa blog ini
Kan kan kan heh heh heh :)
Jom makan Lolipop ini sampai patah gigi JOm..
Hehe...Ada beranikah?

16 January 2012

ll Di Atas Satu Cinta ll

Jejak-jejak langkahku bagaikan lembaran waktu
Apakah ku masih bisa terus melangkah
Sepirhan hidupku kan ku bangun di atas satu cinta

Subhanallah aku mencintainya
Subhanallah aku menyayanginya
Dari ufuk Timur hingga ke Barat
Selalu di hatiku

15 January 2012

ll Cinta Itu Buta ll

Salahkah bila aku mencintaimu
Dan berharap engkau kan jadi milikku
Walau banyak yang bilang kau tak pantas untukku

Sayang ku mohon jangan tolak cintaku
Jiwa ragaku ini hanya untukmu
Aku rela berkorban demi cintamu itu
Biarlah orang berkata apa
Manusia tiada yang sempurna
Kuterima kau apa adanya
Yang penting aku bahagia

14 January 2012

ll Tuhan Beri Aku Cinta ll

Ost Ketika Cinta Bertasbih
Walau aku senyum bukan bererti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa

Ku bertemu Sang Adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

Ku bertemu Sang Adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temani aku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

12 January 2012

ll So PHILOSOPHY ll

Assalamualaikum Semua

Yup!! Lagi minggu seterusnya Insyallah ya
Miss Meen ada bertemu & mendengar
Manusia manusia yang akan mengungkit & mengomen itu & ini
Manusia yang mengungkit itu sudah pasti bahan itu
Sesedap rasa & selera dia kan :)
Jadi tugas Miss Meen di sini adalah...

Sentiasa tenang bila berhadapan dengan manusia ini
Sentiasa mengambil langkah senyum daripada bercakap banyak
Sentiasa mengiakan jawapan dari berbalah
Sentiasa buat buat tidak wujud kewujudan mereka
Sentiasa mencari kelibat Mama Miss Meen sahaja

Bila manusia itu mengungkit dan ungkit
Demi ALLAH dia tiada HAK
Berbuat demikian..
Sebab yang BAIK itu hanya datang dari ALLAH
Yang BURUK & TOMAHAK itu datang dari manusia itu

Rezeki itu hanya datang dari ALLAH
Bukan manusia sebagai PEMBERI REZEKI
Cuma kaedah & philosophy eh dari kamu lah manusia
Sebab itu kamu angkuh dalam setiap pemberian ALLAH
Selalu fikir kamu yang mencipta rezeki itu bukan ALLAH

Andaikata Miss Meen terjumpa manusia ini
Gelapkanlah pandangan Miss Meen terhadap manusia ini
Sesungguhnya Allah is always by our sides !!!

Balasan & ketentuan itu
Biarlah Allah yang membalasnya
Kita sebagai mangsa (: chewahh..
Hanya perlu berdoa supaya ditenangkan hati & disejukkan rohani


*Manusia itu mula mencipta langkah..hutang manusia perlu dilangsai dengan manusia..Ingat itu..sungguhpun dalam pertalian darah juga hukum karma tetap  hukum karma*

09 January 2012

ll Buat Mayu Desu ll

Assalamualaikum Mayu Desu ...
Terima kasih kerana add friend Miss Meen..
Kalau semua nak tahu Mayu Desu
Sahabat sekolah menengah Miss Meen
Ya...dulu dia ada blog juga..
Sekarang dia ada dua blog..Saja ubah angin kot..

Miss Meen sudah add kamu ya Mayu Desu :)
Sambil add Miss Meen buat explorace kat bl0g kamu sebentar
Ya...entry Mayu Desu kali ini memikat hati
Miss Meen untuk memberikan komentar hihii (:
Sungguh menarik betul emotion yang kamu berikan semasa menulis entry itu
Siap emotion ada gambar..dan gambar itu sungguh comey :)

Nasihat/pandangan dari Miss Meen buat Mayu Desu ya :
1) Miss Meen doakan Mayu Desu akan mencapai semua impian kamu yer
2) Miss Meen pernah merasai perasaan itu.. (Dialog Mayu Desu bersama parents)
3) Bertemu & Berpisah itu adat hidup sesama manusia :)
4) Semoga fobia Mayu Desu berkurangan ya..dan lebih berhati-hati bukan fobia ya :)
    Kerana hidup ini tidak indah seandainya tiada cabaran yang mewarna-warni kehidupan kita kan :)
5) Berterus-teranglah dengan perasaan yang kita sendiri tidak pasti..supaya di sebelah pihak sana
    tidak berfikir yang bukan bukan :)
6) Ya..berkawanlah dulu ya Mayu Desu..cuma bila berkawan berdoalah di dalam hati
    "Ya Allah..seandainya Engkau titipkan sang putera ini untuk diriku..kekalkan hubungan kami ke jalan yang
      Enkau redhai..Seandainya sang putera ini bukan untuk diriku...perbataskanlah hubungan di antara kami."
7) Senyum adalah pengubat segala kemungkinan yang datang..Ingatlah rezeki ada di mana mana ya :)
    (Miss Meen pernah merasai situasi itu) One more thing YOU ARE MASTER HOLDER :) ...
8) Sekarang buatlah perkara yang kita suka..semoga ada sinar bahagia buat Mayu Desu satu masa nanti :)

Okey...Miss Meen dah bebel banyak kat atas sana... :)
Bukan apa Miss Meen pernah rasa apa yang sahabat Miss Meen ini rasa..
Yang penting Allah is always by our sides eh sayang (:
Tak salah perasaan terkejut itu ada bila someone confess to you hihi
Have a nice moment in relationship with him yach :)

*Bila hati mula gelisah di saat mereka menggapai apa yang mereka impikan sedangkan kita tidak..bacalah buku..kerana buku adalah teman yang terbaik di kalangan terbaik*

08 January 2012

ll Indahnya Perjalanan Itu ll

Assalamualaikum Semua

Subahanallah...
Alhamdulillah...
Setelah kita berusaha berusaha berusaha
Selesai kita tawakal tawakal tawakal
Allah lah penentu denai denai kita seterusnya
Baik itu selalunya datang dariNya
Buruk itu semestinya dari kita...

Terima kasih Allah...
Pasti apabila Engkau memberikan sesuatu ini
Ada dugaan yang Miss Meen mampu untuk tanggung
Mungkin perjalanan Miss Meen tidak seindah mereka yang lain
Jalan Miss Meen mempunyai selekoh yang tajam & jauh
Cuma cepat & lewat sahaja ia datang

Kita sebagai hambaNya
Haruslah bersabar & redha
Seandainya perjalanan yang kita butuh itu
Bukan miliki kita..Sedaya usaha pun masih bukan miliki kita..
Janganlah Bersedih..
La Tahzan .... :)
Sesungguhnya Allah itu mengetahui apa yang terbaik bagi hambaNya..

Pabila Allah itu menghulurkan & memberikan kita sesuatu
Pasti ada pengorbanan & dugaan yang setimpal buat kita
Pasti ada sahaja ujian yang Allah inginkan
Semua ini adalah untuk memberikan hati & perasaan kita hanya untuk Allah..
Susah & Senang kita hanya untuk Allah..

*Terima Kasih Ya Allah......*

07 January 2012

ll Debaran Masih Ada ll

Assalamualaikum Semua

Seawal pagi ini Mr.S singgah sebentar ke rumah Miss Meen
Atas permintaan Ayah Miss Meen
Ingin berbual & bertanya itu dan ini
Sebelum harinya :)

Kasihan Mr.S ...
Wajah sembab masih kelihatan..
Heh...begitu juga kami tau...Jgn Mr.S aja
Orang tua memang bangun awal kan..
Cuma Miss Meen je bangun 730 pagi..
Hikhik..pelik??
Biarkan anda semua pelik dulu (:

Bincang punya bincang..
Dua pihak mencapai sepakat...
Cehhh macam nak ada football match laa pulak XD
Al kisahnya berbunyi begini..
Mr.S akan terbang ke Lumut Perak
Mulai esok sehingga 31 Januari 2012
Atas arahan bekerja...
Sedihkan...huhu tapi tidak mengapa
Asalkan BEKERJA OKEY :)

Kepada yang membantu kami...
Kami ucapkan terima kasih & maaf
Andaikata keputusan kami ini
Sering membuatkan manusia yang lain salah anggap
Dan tidak seiring apa yang manusia lain mahu :)

*Semoga Mr.S baik baik saja perjalanan pada esok petang ya :) *

06 January 2012

ll Warna Berbeza ll

Sekadar Hiasan
~Susahnya nak warna ini~
Assalamualaikum Semua

Hurm salahkah andai warna tak serupa
Yelah apa orang kata tema warna ya
Utara kata ini
Selatan kata ini
Timur kata ini
Barat kata itu
Alih alih ramai orang kata apa kejadah!!

Pertama sekali..ada Miss Meen kisah
Kedua sekali..I'm Not Using Your Money Dude!!
Ketiga sekali..Contra itu bagus kan :) Beauty of the heart XD
Kesimpulannya apakan daya kita..kita tak mampu
Memenuhi kehendak & permintaan untuk semua pihak
Cantik atau tidak
Itu terpulang pada hati & perasaan masing-masing
0key!! :)

Sebab itulah cara Tuhan membezakan kita antara yang lain
Kadang-kadang idea yang baik itu
Menghasilkan idea yang terbaik
Kadang-kadang idea yang buruk itu
Memberikan inspirasi yang terbaik di kalangan yang ada

Sungguhnya kita janganlah risau akan apa orang nak kata
Vogue..Simple..Separuh siap..Serabut...and so on..
Fikirkan satu sahaja..
Hidup ini hanya pinjaman & tumpangan
Dan bukan semua benda hidup kekal selamanya
0key :) keep smiling what ever others t0ld to us!!
Senyuman adalah ubat yang terbaik & terbaik...

ll Sabar Itu Indah ll

~Sabarlah Akan Kerenah Manusia Itu~
Assalamualaikum Semua...

Ya..Alhamdulillah sangat sangat :)
Hihi seperti baru lepas makan lah pula kan..
Padahal bukan...pun..
Miss Meen terasa nak mengatakan
Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah
Banyak banyak kali... :)

Atas alasan apa Miss Meen tidak tahu..
Mungkin cara ini sahaja lah yang dapat menenangkan hati sendiri kan
Ia lebih dekat dan ia lebih mudah fahamannya
Dan menyenangkan minda

Tak bermaksud bila kita mengucapkan Alhamdulillah ini
Kita mendapat satu berita yang baik & terbaik
Kadang-kadang Alhamdulillah ini juga
Bagus untuk kita mengucapkan ketika kita susah & ditimpa musibah
Betulkan..kebanyakkan manusia selalu tak bersyukur
Seandainya ditimpa sesuatu dalam diri & keluarga

Cepat sangat mengeluh & mengungkit itu dan ini
Apalah salahnya ucapkan Alhamdulillah
Walaupun musibah itu sendiri membuatkan hati kita sedih & lara
Tak salahkan...setiap kejadian di muka bumi ini
Adalah kehendak Allah kan...

Sakitnya kita..
Dukanya kita..
Sedihnya kita..
Murungnya kita..
Gembiranya kita..
Betul tak...jadinya janganlah cepat melatah ya :)

Allah itu maha adil dalam setiap pembalasan & pemberian
Kepada kita..Tak kurang & Tak lebih baginya..
Cuma kita saja manusia yang selalu tidak sedar diri
Cuma kita saja manusia yang selalu bongkah diri
Cuma kita saja manusia yang alpha diri
Cuma kita saja manusia yang berakal cetek

Terima kasih Allah..
Setiap ketenangan yang Engkau berikan kepada kami
Setiap itulah Engkau memberikan kepahitan dalam kemanisan
Moga kita bersyukur kerana Allah sentiasa mengingatkan kita sebagai hambaNya



*Biarlah manusia ingin berkata-kata..Semoga manusia itu sedar akan diri mereka..Sedar akan diri mereka yang mana juga tidak pernah haus melakukan dosa..Dengan berperangai begitu..Dapatlah Miss Meen mengenali SIAPAKAH ANDA SEBENARNYA..TERIMA KASIH TUHAN :) Jadilah manusia yang membantu bukan membantut..SEKIAN*