Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

30 December 2010

:: Jagiya !!! ::

m0de :: Oh Ji Ho ::

Akhirnya malam tadi berjaya
Tamatkan Couple Or Trouble
Amat kelakar dan sedey
Dah pernah tgk dulu
Tapi lupa kan jalan cerita
Hehehee...
Bila tgk kembali
Ada gak lah ingat balik sbb dia pernah kuar TV kan
^_^
Tq Kepada Cik Norfaezah Jaafar yer
Kerana anda memberikan saya pinjam
Hehhee ^_^
Bila lah nak pulangkan yer
Minggu depan free tak??
J0m kuar hehhe
Nak pulang barang

0st dalam neyh pun 0key
Kalu dulu tak reti nak cari
Sekarang dah reti dah
Hehehe ^_^
Sbb dulu budak2 yg reti tgk TV jee
Nak tunggu org bagi jee
Tak nak usaha sendiri
Sekarang dah meningkat umur
Pandai laa mahu hidup kan kan =P

OH JI HO

28 December 2010

:: Kau Yang Bernama Cinta ::

M0de Lagu :: Kalau Berpacaran ::

Hmm... dah nak masuk 3 bulan
Mr.S meninggalkan aku jauh di mata
Tapi dekat di hati
^_^
Sekarang dia berada di Lumut, Perak
Ada kursus untuk kenaikan kerja k0t
Agak xpaham apa yang dia terangkan dulu
Dan selama 3 bulan neyh lah
Aku kurang mengisi masa dengan Mr.S
Kadang2 dah penat mmg malas sangat nak layan di telef0n
Maaf yer
^_^
Rendu Kam0 !!!!
Aku neyh kalu dah penat JONGKONG EMAS ada kat sebelah pun wat xtau je
Ada aku kisah Bukan aku punye pun
Hahahaa
B0ley macam tuh ^_^
Kal0 org tuduh aku amek tuh aku kisah
Hahhaha
^_^
---------------------------------------------------------
Banyak perkara yang berlaku dalam masa terdekat neyh
Macam2 berlaku
^_^
Tapi andaikata ia tidak berlaku tak besh laa pulak kan
Hidup penuh kebaikkan
Hihihii
Aku ada satu peristiwa tuh
Yang mana aku tak dapat tempat untuk latihan praktikal
Dah dapat TABUNG HAJI tapi MSU nak FULLY SWASTA
Sbb dia nak student dia bekerja
Macam kerajaan mana ada kerja pun
Rehat jee banyak
Harta kerajaan kan SULIT
Pas tu aku telef0n Acik aku
Aku melalak depan dia
Padahal masa di kampung aku dengan dia biasa2 je
Xdalah rapat sangat ^_^
Apa org kata selesa bersama
Bila terkenang kembali adegan tuh
Aku malu sendiri
Hahha... ^_^
Tapi dalam diam aku rasa macam realease sikit ^_^
Tentu Acik aku terkejut maut tuh!!
Hahhaa...
Budak Along neyh bukan pernah mcm neyh dgn aku neyh
Hihii...
Apa-apa pun Acik tQ kerana memberikan serba satu pengalaman pada kiter
^_^
Sekarang neyh dah xda keje
Leyh ke melalak macam tuh dengan Acik lagi
^_^
Hihihihi

26 December 2010

:: B0ley Tak Macam Tue ::


B0ley tak kata macam neyh
"Hey mulut l0ngkang..diam ahh k0"
"Hey aku tak suke k0 ahh..t0y0l"

Hahhaaa...
Best lak aii dgr budak2 ckp mcm tuh
Tapi bila kita yang kena
Maun hangin satu badan???
Bila kita tak kena best laa
Gelak2 kan 0rg
Bila batang hidung sendiri tuh kena
Haram menyumpah je lah gamaknya !!!!

Hahhaaa...
Padan laa muka
Kerana mulut badan binasa kan
Ingat tuh
Setiap balasan mesti ada punya
^_^
Suke lak aii bila tgk 0rg tuh dapat balasan atas perbuatannya sendiri !!!
Yeaayy !!!
M0ga insap laa yer

25 December 2010

:: Itu Kamu ::

Jadilah diri sendiri
Jangan ikutkan rentak orang
Biarlah manusia nak kata apa
Mulut manusia mmg tak berhenti
Hati manusia lagi lah
Semakin hitam
Bukan semakin putih
Dengan era zaman sebegini
Perkara ini jarang2 berlaku
Sbb sekarang semua manusia talam dua muka
Susah nak cari manusia yang betul2
Ada satu muka
Jadinya .... Jadilah diri sendiri
Bukan senang nak puaskan hati setiap orang
Buat apa yang termampu
Tahan apa yang termampu
Pendam apa yang termampu
Sembunyikan apa yang termampu
Sepi apa yang termampu
Setiap apa yang berlaku dan terjadi
Semuanya mempunyai SEBAB & BALASAN
Jadinya... Jadilah diri sendiri
Kita tak cukup baik untuk menilai & meletakkan harga sesuatu perkara
Seperti biasalah jika em0si mengawal minda
Macam2 perkara b0ley berlaku
Yang baik akan menjadi buruk
Yang buruk akan menjadi lebih buruk
Tidak akan ada yang mendatangkan kebaikan
Tetapi menerbitkan lebih banyak keburukkan
Jadinya... Jadilah diri sendiri
Selagi manusia itu mempunyai kelebihan berkata-kata
Mereka akan berkata-kata
Andaikata TUHAN mengambil apa yang hak-Nya
Barulah manusia duduk dan terdiam
Bahawanya kata-kata itu bukan milik mereka
Jadinya... Peliharalah diri sendiri
Hanya kita yang membentuk diri dan hati kita
Bukan manusia lain
Sentiasalah muhasabah diri dahulu
Sebelum menuding jari kepada orang lain
Kerana hal ini akan berpaling semula pada kita
Cuma kita tak sedar dan sentiasa bermegah apa yang kita ada
Didiklah jiwa itu supaya seharum dan semegah haruman kasturi
Didiklah minda itu supaya seharum haruman jasmine

Kredit :: Peringatan untuk diri ini yang bernama Aminatulhuda Sulaiman ::

24 December 2010

:: Kepenatan Tapi Keletihan ::


Hari neyh Jumaat, 24 Dec 2010
Malam Merry Christmast kan
^_^
Em pagi neyh kami terbangun lewat
Sepatutnya sampai sek0lah jam900 pagi
Tapi kami sampai dalam jam 945 pagi
Adik Ipar Maria pun t0l0ng
^_^
Sian..asalnya nak g main BOWLING
Tapi dah gerak wat keje neyh
Huhuhu...
Banyak nyaa kertas !!!!
Hahhaa.. ^_^
Dahlaa semalam p0ya-p0ya lagi
Tentulah m0de mengantuk lagi pagi tuh kan
Di0rg sume dah gerak buat
Sian di0rg datang awal tuh
Kami hehhee ^_^

Huhuhuu
Masing2 bertungkus lumus
Banyaknyaa buku pengurusan kena handle
Masing2 xda kepakaran c0mb binding
Testing2 ler gamaknya
Aku cuma amek p0rt menyusun kertas jee
Bab yang tuh aku pas kat seni0r
Hehhee... ^_^
Bukan mengelak tapi t0k keselamatan kan kan kan
Hahhaa...

Setel dalam jam 330-400 petang
Tue pun Kak Yus & Maria bawak balik
Hantar c0mb binding kat kedai
Seremban RM 0.30 sebuah buku
Kat Mantin RM 1.00 sebuah
Mahunyer !!!!
Tapi .....
Alhamdulillah !!!
Dapat yang area Seremban
Kami pun t0ng t0ng duit
^_^
Nak cepat kan
Hahhaa..tak b0ley blah punya MANTIN !!!!
Jangan ingat kedai kecik MURAH !!!!
Hahhaa....

BUKU PENGURUSAN SMKM
Hahhaa..
Berharap sangat janganlah ada yang KOMEN
Huh !!!
Penat tuh buat !!!
Walaupun c0mb binding tak lawa & selekeh
Hahahha....
Kami hanyalah MANUSIA BIASA
Hehee...
Patutnya siap 2minggu awal
Tapi ....
Pepahamlah kekangan waktuh pihak atasan ^_^


Isnin neyh kena datang awal...Huhu gerak dari Kuala Pilah
^_^

:: Selsema Dibuatnya ::

Teman Ainur g Bandar Sunway, Subang
Dia dapat interview
Alhamdulillah neyh sec0nd interview...
Dia dapat j0b tuh..Gaji pun lumayan ^_^
PROJECT COORDINATOR
Katakanlah ^_^
C0mpanynya betul2 bersebelahan dgn SUNWAY LAGOON dan SUNWAY PIRAMID
Hihihi ^_^
TQ !!! AInur kerana bawak kami hehhehe =P

Kami tgk cerita ney
HARRY POTTER
Huhuhu..
Tak sempat nak tgk jadinya sambil teman Ainur
Kami bertiga ambil kesempatan tgk m0vie neyh
Dah agak lama tertinggal tapi
Selumber je laa hehhe
L0m basi lagi kan ^_^

Malam tuh lepak rumah Ainur
Dalam jam 1230 mlm
Baru kami sampai Seremban
Hahhaa...ngantuk uh !!!
Tapi sian laaa Ainur
Dia yang bawak kereta..
TQ eh !!!!
------------------------------------------------
Hari Khamis lak..Pas handle keputusan PMR 2010
Kak Hazrina ajak t0nt0n wayang
Lepas setel segala hal
Lebey kurang dalam Jam 300 ptg
Kami bergerak ke Jusc0 Seremban je
^_^
Tgklaa cerita ney
Sungguh kelakar ^_^

Maaf yer Kak Erni
Saya tak dapat buat tugasan akak tuh
Sbb dah janji dengan mereka terlebey dahulu
Lagipun saya dgn Kak Nadiya datang handle PMR je
Hihihii
Jumaat baru buat reramai yer..
Sbb Kak Nadiya pun ada hal ^_^

Minggu neyh adalah minggu yang paling penat
^_^
Takper lah
Neyh baru dalam N9
Belum luar N9 lagi kan kan
Huhu..s0 get ready..
Pas neyh kena gerak macam Ainur gak
Gerak ke luar N9
^_^
Huhuhu....

21 December 2010

:: Hate You ::

M0de :: 2PM ::

Uh...tak tau nak kata apa
Nak kata salah tak kata salah
Erm sendiri punya dirikan
Patut jagalah
Hehehee
B0ley tak aku kata macam neyh
Lubang kubur masing2..sendiri pikir lah
Hahahhaa...
Kalu macam neyh laa
RAKYAT MALAYSIA
Maun nya tak berperang lagi??
Hahhaa...
^_^
Bersabar jelah
Mungkin ada hikmahnya
Dan ada kebaikannya kan kan
Bila dah ada kebaikan nya
Tak wajarlah dipers0alkan
^_^
Kalu pers0alkan??
Hahahaa...
Pendek Umur laa !!!
Hahahaa....
---------------------------------------------------
PMR 2010
Sem0ga dapat result yang gempaQ
Dan sem0ga result tahun neyh meningkat
^_^
Tahniah !!!
Kepada semua pelajar yang mengambil PMR 2010
Tahniah kerana menduduki PMR
Walaupun keputusan tidak memberansangkan
Tetapi paling kurang kam0 semua berUSAHA
^_^
Hari Khamis neyh kena datang sekolah
Bagi result pada pelajar kelas 3F 2010
Berharap tiada apa apa yang akan berlaku
Aminnnnn...

:: Gate Genting ::

M0de :: Chansung 2PM ::

Huh !!! Minggu neyh minggu genting
Banyak kerja pengurusan
Semuanya melibatkan k0mputer
Adui mata mmglaa letih
^_^
Lagi2 aku neyh yg jenis tgk m0vie 0nline
Hahhaaa..
BIla malam dah menghadap k0mputer
Pagi2 lagi lah aku kurangkan
(Pendek kata melarikkan diri)
^_^
Tentu ada org kumen tuh
Hahaaa..
Apa-apa jelah...
Oh..pagi neyh aku t0l0ng CZ
T0l0ng key-in Jadual 2011
Alamak!!!!
Walaupun bel0m k0mpem dgn JPNS
Tapi bila aku tgk jadual aku
SERAM AH!!!!!!
Aku ajar MORAL?????
Aduiyaaa aku lagi lah nak elak uh ajar MORAL
Dari MORAL baik ajar SIVIK
Huhuhuhu redha jelaaa
Pastuh tinjau lagi
Nampaklaaahh 2 waktu aku mengajar
KELAS PERALIHAN ????
Hahahaaa...
Nampaknya aku kena amek asas bahasa CINA & TAMIL ahh pas neyh
^_^
Sume jadual GSTT neyh hanyalah dibuat atas dasar 'in case' je
Al-maklumlah kami neyh macam 'perahu yang hilang pendayungnya'
^_^
Es0k mahu datang sek0lah lagi...
RABU ESCAPE !!!!!
YAHOOO LARIKAN DIRI
SBB NAK PONTENG

Tak m0 ahh attendance penuh
Bahaya !!!
Hahhaha.. ^_^

19 December 2010

:: Bertungkus lumus ::

M0de :: Nichkhun 2PM ::

Semalam baru lepas print
Wah...akhirnya aku punya payment terbari xdalah sakit
Hahhaaa..
Tapi still byk gak..lepas ahh gak kal0 beli sebijik kerete
Hhahaaa....
Cume aku kena pr0ceed benda alah neyh jee
* Salinan Kad Pengenalan Aku
* Salinan Kad Pengenalan Ayah
* Salinan Kad Pengenalan Ibu
* Tandatangan dari Saksi
Once dah setel leyh laa hantar ke PTPTN terus
Dia siap warning lagi
Hahhaha
Kalu b0rang tuh k0t0r dia tak nak layan dah
Diorg berhak t0lak balik permohonan
Hehhehe
Giler Kuasa betul !!!!
Hah walaupun aku bekerja semntara/kontrak
Aku tetap mahu menyatakan aku BELUM BEKERJA
Habis ahh kal0 dia0rg tepun majikan aku t0lak gaji
Hahhaa..
Lagipun aku mana ada cukai pendapatan pun
Heheh..
Takkan lahh sesukahati jee mahu t0lak beb !!!
Aku neyh dikira sebagai separa penganggur ....
Hikhikhik =P

Kredit :: Kepada sesiapa yang agak2 belum pr0ceed b0rang baru cepatlah buat yer..bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas awam hahahah =P ::

18 December 2010

:: Don't St0p Can't St0p ::

Seperti tajuk lagu tuh
Seperti itu jugalah situasi aku
^_^
Perlu mencari kerja tetap ler maksud nyer
Hahhaa...
Umur dah meningkat neyh
Tahun depan
17 April 2011
26 Tahun laa aku ^_^
Maknanya langkah baru mesti dibuka
s0..
kena berani
Tahun depan usaha kuat amat diperlukan
Kerisauan amat semakin meninggi
Huhuu..
Adakah ia nya TEPAT??
Huhuhu..

14 December 2010

:: We Got Married KhunToria ::

Huishh minggu neyh full !!!
Asyik tgk WGM jee
Nichkhun amat kachak dan chute sekali ^_^
WGM neyh dah lama kuar dah
Aku jee yg lambat tgk
^_^

Nichkhun 2PM
Vict0ria f(x)
^_^


12 December 2010

:: I Will Back ::

Lagu yang di suggest kan oleh
ApeQ
^_^
I WILL BACK
bY
2PM
lalallaala
Nichkhun
Prangphunkap
hehehe
^_^

Yeay !!!! Nichkhun ^_^

10 December 2010

:: Hari Ini Aku Menangis ::

Description:
Drama ini adalah remake dari drama popular The Devil yang ditayangkan di Korea tahun lalu. Ohno Satoshi akan memainkan peranan seorang peguam bermuka dua, salah satunya adalah jiwa yang baik hati dan yang lain yang merancang balas dendam, dengan menggunakan fikiran yang cemerlang, pada orang yang membunuh adik kandungnya. Manakala, Ikuta Toma akan memainkan peranan utama, yang telah menjadi detektif kerana masa lalu yang kelam, yang sedang mengejar siri pembunuhan misteri dan berperang melawan (Maou) syaitan.
Cerita neyh kuar tahun 2008
Masa tuh amat bz ^_^
Sehinggalah kawan adek aku d0wnl0ad cerita neyh
THANK YOU BUDAK !!!

Neyh adalah
Ninomiya Kazunari & Ohn0
Dari ARASHI
Scene dgn Ninomiya sekejap jee
Hahahha..
0klaa tuh
Yang jadi watak utama adalah
OHNO SATOSHI
^_^

-----------------------------------------------------------------
Ending cerita neyh
Amat memberikan kesan pada semua org
"Pendek kata jgnlah kita biasakan diri kita
dengan membalas dendam"
Sbb apa yang berlaku tuh adalah bersebab
What You Give..It's Will Get You Back
Apa yang penting
Ending cerita neyh
Aku menangis sakan
Sebak beb !!!
Tak pernah aku terpikir akan berlaku sebegini
Bagi sesiapa yang terasa nak nangis
J0m J0m digalakkan tgk
^_^

09 December 2010

:: Meluat ::

Eleh setakat cakap baik je buat apa
Dalam hati pun jahat
Tak nak dengar org itu ini buat jahat
Padahal hati k0 sama je !!!
P0y0 nak buat baik kunun
Hati keras macam LABI tak tau
K0n0n kata hati org KERAS
Pikirlaaa !!!!
Berlagak kata org tak sempurna
K0 tuh lagi ahh
Duk mengata org tapi diri sendiri tak sedar
Konon tak kuang haj0r dgn mak bapak
HAKIKATNYA
k0 MEMANG KUANG HAJAR DOL !!!
SAMDOL!!!
Nak jee biar satu perkara jadi kat k0
Biar k0 RECALL balik d0sa2 k0 tuh!!!
Macam sempurnalah sangat !!!
Eiiiiiii....geram lak aku !!!

Kredit :: Butt0n HP semakin teruk..kena beli HP baru ahhh ::

07 December 2010

:: YASSALIT ::

Hahhaa
entry kali neyh hanya aku yang tahu
Itu pun kalu ingat sampai bila bila
Hehhe sebab masalah aku neyh
PELUPA
Hehhee
^_^
Yang penting m0de aku sekarang
Adalah menyampah + meluat !!!!
Apa yang aku dengar tadi tuh cukup
Aku TAK SUKE
Ad0iyaaa
Biarlah apa nak jadi
^_^

06 December 2010

:: Again??!! ::

Streaming F2 naik F3
Erm..ada masalah??!!
Ada Ibu Bapa datang
K0mplain anak mereka dari kelas B turun F
Pelik kenapa jauh sangat anak saya tuh cikgu
Erm mengikut jadual tuh
Kedudukan dia dalam kelas tuh mmg teruk
Pelajar kelas F pun mampu atasi kedudukan dia
Cuma pelajar kelas F tuh tak layak je naik atas
Atas sbb ramai lagi yang berkelayakan

Dan pelik!!!!
Maklumat neyh b0ley b0c0r semasa buat streaming neyh
Ada pelajar bgtau pada dia
Tue sbb mak dia naik jumpa cikgu
WAH !!!!!
Ada kamera tersembunyi ke dalam bilik guru neyh
Masa kami buat streaming pun ada yang tau??!!!

Budak tuh s0rang je yang turun kelas
Kawan2 dia yang lain semua nya OK !!
Sesuai dgn kelayakan mereka
Tapi dia??
Erm mesti xda member atau pun
Malu turun kelas?!!
Erm..sapa suh kalah dgn budak F
^_^
Tahlah!!!
Gara2 budak neyh streaming akan dibuat sekali lagi??!!!
Wah !!!!!

Ad0i yaa masak2 meggi betul!!! ^_^

05 December 2010

:: Majlis Tunang SepupuKu ::


Hari neyh adalah hari bersejarah buat seluruh keluarga besar aku
Majlis Pertunangan Sepupuku
5 Disember 2010
Adik aku Shaza
Merangkap Ph0t0grapher di majlis neyh
Perjalanan majlis amat lancar dan tenang
Alhamdulillah
Hujan turun pada sebelah petang
Amat penat jugak laa
Semua kerja kena pantas kan ^_^
Terima Kasih kepada yang membantu
Majlis Perkahwinan pada
4 Jun 2011
Wah awal2 cuti sek0lah tuh
K0mpem pack giler ^_^
Apa2 pun

"SELAMAT BERTUNANG"


: Tahniah kepada Nurul Huda Md.Husin..
Selamat Bertunang 5 Dis 2010 :


: Neyh lah pasangan tunangnya..Mohd Fauzi 0rg Perak neyh.. Tahniah yer Ayui ^_^ :


: Sebelum sesi bergambar Azhad menunjukkan ragamnya ^_^ :


: Sesi bergambar bersama kami pula.. Mak dara dan Anak dara dan Anak Mak Dara :


: Sesi bergambar bersama Makcik dan Kakak Ipar dan Mak :

03 December 2010

:: Unlucky ::

Petang tadi cek
KPLI SR
Alamak keputusannya tidak memberansangkan aku
Erm masuk neyh dah hampir
3 kali aku tak berjaya
Hanya member s0rang neyh je
Yang dapat
K0s Bahasa Inggeris
Temuduga dia kat SKJC
Tahniahh ^_^ !!!

Takper
Cuba lagi masa akan datang
^_^
Dan cube lagi peluang yang ada
BERUSAHA !!!!

Kredit :: Mr.S saya rendu kam0 ::

01 December 2010

:: H0ot ..W0ot..B0ot.. c0ot ::

Hari neyh pagi2 dah ke sek0lah
Setel kan benda di sek0lah
Dah setel
Alhamdulillah
Hampir laa

Petang neyh
Jam 200 ptg -430 ptg
Matematik Tambahan
Kertas 2
Jadi Guru Bertugas
Menjaga kawasan sek0lah
Agk b0san dan penat
Bukan penat apa..
Penat menunggu peperiksaan tamat
Nak balik b0ley ka?
^_^

Minggu depan semua GSST 2010
Kena datang sek0lah
Ada meeting dgn GPK 1
Pada hari
Isnin,6 Disember 2010 jam 830 pagi
Meeting untuk tugasan
Dan pemberitahuan
Seperti biasa
Kena ready mental dan fizikal
Redha je laa
^_^