Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.
Glitter Words

14 March 2010

:: Sepanjang Mingguku ::

Erm...check tuk MTest..KPLI 2010..Aku memilih jurusan Pengajian Bimbingan..Alhamdulillah aku berjaya untuk menghadiri test itu pada Sabtu,13 Mac 2010 dekat SMK tuanku Muhammad,Kuala PIlah...sekolah f6 aku dulu!! Happy jugak sbb aku amek test tue bersebelahan dgn kelas lama aku..sempatlaa meninjau sikit...ada perubahan...huhuu..dan sempat jgklaa kwn2 lama..antaranya Zaiton dan Abidah jee..tue yg sempat aku tenung k0t hehehe...yg lain agak tak perasan..huhuu..masing2 dah matang k0t...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erm..aku juga digemparkan satu berita sedey..salah seorg anak guru SMKM telah meninggal dunia..Baru Khamis yg lalu kami pergi melawat anaknya..Tak sangka..Rupanya aku dah dapat mesej tntang khabaran tue..tapi aku terlupa mau tgk hp..aku sedar pun bila hp berbunyi dan telah dibgtau oleh seorg cikgu neyh...
Agak terkejut dgn berita tue...aku pun tepun kwn2 yg lain betul kaa..erm..sedeynya..khabaran itu betul..Erm melihat wajah guru tue aku cukup kagum..tabah dlm kehidupan seharian dia..kdg2 masih mampu ketawa bersama rakan sejawat yg lain walaupun dlm hati tiada sapa yg tau...Susah nak dapat semangat mcm tue..Yang pasti aku mmg tak mampu..menjadi seperti tue..TABAH dan SABAR..
Sama2 lah kita mendoakan roh anaknya aman dan tenang..ALFATIHAH...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sejak akhir2 neyh aku makin kerap men0nt0n drama K0rean yg berada dlm simpanan External Hard Disk aku..Antaranya yg aku tgk Boys Over Flower...Sapa lagi kalu bukan her0 kegemaranku berlak0n..LEE MIN HO..Gu Jun Pyo..hihiii..Walaupun cerita neyh dah aku ketahui jalan ceritanya tapi aku sukakan em0si bila men0nt0n...huhu
Pelikkan!!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mood hari neyh kureng ser0n0k...tak tau kenapa..apa yg penting cuti sekolah neyh aku byk benda nak buat...erm ingatkan nak tgk m0vie r0mantik kat wayang..REMEMBER ME!! tapi xda org nak teman laaa huhuhu...nak nangis2 skit bulan neyh...hati tak byk mau tenang...huhuu..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rindu sama Mr.S....dia semakin bzz dgn tugasan dia!!! Ermm....sedeynyaa saya!!!

5 Merepek:

~cik shanashaida~ said...

sabar ye yunx..
moga dpt KPLI tu nnt..
sdh2 pon juz pk +ve je..

IEYNA said...

hope kali ni kite berjaya k :)

oh baru prasan, lagu korean di blog mu...

i xfaham..huhuhu

Miss Meen said...

Shana & Kak Ieyna ^_^ tQ uh..m0ga kita sama sam dapat...

hihii xpaham???xper bykkan masa survey di youtube...BOYS OVER FLOWER hihiii....best!!!

Kenangan Lalu said...

Keep ur spirit hi! Oh, Remember Me mmg njoyable~!

Miss Meen said...

waaa...Alex sudah tgk tgk Remember Me??? huhuhuu