Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

28 March 2010

:: Atas Permintaanya Aku Cuba ::

Semalam...tgh berfacebook-ing dan beremal-ing..Cik ShanaShaida kita chat di facebook...Antara conversation kami adalah ::
CikShanaShaida:: Hello...tak updated new entry ka??Bz yaa?
Aku:: Heheh..adalaa sikit bz..tapi kebanyakkan entry neyh silly milly laaa.. ^_^
CikShanaShaida:: Al0r..letak jee laa..ser0n0k apa baca-baca entry tuh hihi... ^_^ Aku:: Xm0laa....hihiii <<<<-------malu!!
-------------------------------------------------------------------------------
Dan hari neyh Atas permintaan CikShanaShaida,aku cuba untuk update yaa CikShanaShaida..^_^..hihii...Erm pada tanggal 23 Mac 2010 aku dapat surat dr SPA8 yg mengatakan aku kena menghadiri satu Ujian Bertulis bg jawatan Pegawai Tadbir dan Diplomatik M41 dan Pegawai Penerangan S41.Ujian bertulis nie akan diadakan di Dewan SRK Panchor,Seremban..pada 10 April 2010 dari jam 900-430ptg...Dan ujian tue ada 2 bahagian..mcm selalulaa pertamanya mestila tentang
MALAYSIA
KITA..MATEMATIK..SAHSIAH DIRI..ESEI BM & BI..Kalu lulus dalam ujian neyh keputusan akan keluar pada 17 Mei 2010..sama ada layak atau tak untuk temuduganya pula...

Secara jujurnya..ini adalah kali pertama aku mendapat tawaran dari SPA8 selepas aku tolak tawaran mereka pada tahun 2006 dulu...tolak tawaran tue sbb aku sambung belajar degree masa tue..Mak aku kata xm0 pergilaa belajar dulu...dia kata...Aku dgrlaa kata mak aku ^_^

Dan alhamdulillah tawaran tue datang kembali setelah sekian lama aku tggu tuh...Aku xdalaa meletakkan harapan yg tinggi pada jawatan tue tapi apa yg penting aku nak merasa amik peperiksaan awam neyh..nak rasa temuduga awam neyh mcmana..selalu dah pergi swasta..jadi nak cube di awam pula..mestilaa ketara perbezaannya kan ^_^ tp xpe KONSEP AKU ADALAH ASALKAN KITA BERUSAHA & MENCUBA DR TAK MENCUBA APA APA PUN!!! ^_^
----------------------------------------------------------------------------------
Semalam keluar dgn Mr.S...huuu lama tuh dah tak jumpa yelaa dia asyik kene g kursus jee..posting sana sini...maun nak masuk 5 atau 4 bulan k0t...huhu aku sab0 jelaa..jadinya kalu nak tgk m0vie kene ajak Ainur laaa hihiii dia yg paling semp0i semua cerita layan hehhe...^_^ tQ erk!!Keluuar semalam huhuu aku mintak beli itu ini kat dia..hihi sian dia balik2 kena layan aku yg s0rang neyh byk s0ngeh kan...hahah..sempatlaa b0dek dia mau beli brgan bilik air dan perfume bilik..hihii ^_^ tQ pakcik!!!Tak tgk m0vie pun dgn die sbb byk perkara yg nak dibualkan hihi..Yelaa aku jenis yg tak suka nak bergayut dlm tepun letih uhh hahha..hp panas..tkt!!Msj lak ada masa ok ada masa malas hehhe ^_~ s0wi Mr. S...
-----------------------------------------------------------------------------------
Hari neyh g PESTA KARNIVAL BUKU kat PWTC..Waaa ramai tuh..saja je mau pergi sbb Angah nak jalan jalan..Afir lak cari buka tentang MALAYSIA...sedang el0klaa tue..sbb semalam Angah dgn Ainur ada KPLI MTEST kat Maktab Raja Melewar,Seremban..Dan hari neyh pulak Angah kata terserempak dgn Kak Anne kat PWTC...huhu aku tak nampak..aku duk cari buku kusyuk naa k0t hehee..yelaa nak test PTD tapi aku tak buat research matilaa aku nak jawab nnt kan??Btl tak??hihihii..dan aku pun ada gak beli buku tuk baca baca..saja tuk motivasi heheh ^_^ hidupkan byk dugaan weii..kene baca byk nnt xdalaa DOWN GILER!!

Haaah!!Seperjalanan pulang ke dr KL-Seremban...kami sekeluarga dikejutkan dgn 2 kemalangan.Yang pertama kemalangan langgar 4 buah kenderaan berderet-deret.Wah!!! Jem giler jalan dan kemek betul kereta tuh seram uhh kalu tgk ngeri tuh..Ambulans dr KL dtg..Dan yg lagi satu kemalangan langgar jugak tapi aku nampak kereta kancil remuk giler...aku nampak sebuah jee laa yg lagi satu aku tak nampak...teruk jgk kereta kancil tuh...kemek yg mcm tak boleh nak selamat...SERAM AKU!!!FOBIA PUN ADA!!

--------------------------------------------------------------------------------------

Kredit: Kepada Mr.S sem0ga cuti kam0 hepi hendaknya..pas neyh kene transfer g kursus lagi tue huhuu ^_^ Ainur...next time kiter tgk m0vie sama yaa hehehe ^_^

2 Merepek:

~cik shanashaida~ said...

uhhh..tq ye lalink rjin kn dri publish new entry..
hehehe..
caiyok2! tok intrview ngan spa8 tu..

Meen said...

huhu rerajinlaa neyh hehhe dalam cubaan hehhe

yup!! tQ uhhh ^_^