Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

17 June 2010

:: Detik Detik Aku ::

Erm...banyak benda nak cerita tapi tak tercerita...Hari Selasa tue..Mama cuti..dan dan jee cuti Mama demam panas...Aku pikir maybe sbb penat k0t baru balik dr P0ntian..penat tak abeh lagi ke apa ke kan...Es0k Rabu pun demam lagi..Ayah amek darah...Ayah kata ada infecti0n neyh...G hospital check up...Doktor mulanyaa tak nampak sakit apa..Check punya check sakit Appendix..naseb tak pecah g...Mama mmg ada cerita dia sakit perut..ingat dia tak membuang ke apa...Rupenyer dia tak terkentut dah sepanjang dua hari tue...Gerak hati mmg nak g suh g hospital check..Naseb Ayah paksa Mama...

Alhamdulillah,petang Selasa selamat dibedah dalam jam 430 ptg...Malam tue aku tid0 h0spital teman Mama...sbb sebelum neyh pun Mama masuk h0spital sebelum Majlis Kawen Abe...Mama kata Mama kena ganggu...'antu' ttarik kaki dia masa nak tid0..Tue pasal Ayah teman tid0 tue... Tapi kali neyh Mama mintak aku temankan..sbb aku kan cuti sekolah sekarang..erm..Mama masuk hospital selepas Majlis Kawen Asmah...huhuu...dah dua kali...tahun lepas dgn tahun neyh...harap2 majlis aku nnt xda apaa laa kan T_T sedey lak ati neyh...Tapi alhamdulillah juga dapat detect awal..sbb 26 June neyh nak hantar Afir g UITM Perak...

Terima Kaseh TUHAN kerana di dalam kepahitan ada terselit kemanisan...


Hari ini Khamis..Mama selamat keluar dr hospital...cume tak leyh makan benda berat lagi takut perut tak leyh terima kan...Dan Alhamdulillah tekn0l0gi perubatan sekarang makin canggih...Dulu kalau bedah Appendix kena jahit banyak kan...sekarang pakai kamera dalam perut..xdalaa kena jahit besar...Alhamdulillah..sekali lagi...Berharap Mama dapat recovey dgn cepat...


Lagi satu nak pesan lah kepada SEMUA DOKTOR PELATIH DI MALAYSIA....Pelajarilah dan selidiklaa latar belakang pesakit terlebih dahulu...tgklaa dr segi ketahanan badan, umur dan em0si mereka...Sedey laaa Mama cerita...masa kat bilik bedah 2 ada doktor pelatih tue tak beretika ketika berkerja..kalu marah pada org atas awak pun jangan laa lepaskan pada patient dalam bilik bedah...dan SEMUA DOKTOR SENIOR DI MALAYSIA...ketegasan dan disiplin mmg perlu dalam dunia kamu..tetapi sesekali tue tunjukkanlah ketinggian dalam berbudi...Jgn laaa nak ragging tak bertempat..meyuruh tak bertempat..pada JUNIOR kamu..






Kredit : Terima Kaseh kpd Mr.S dan Erica Lorrence kerana keperihatinan kamuorg yaa ^_^

0 Merepek: