Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

08 June 2010

:: Kerisauan Dalam Hati ::

Erm..macam macam berlaku sekarang kan?!! Ada macam macam kerenah dan cerita yang kita nak kena dengar setiap hari...Apa yang bakal berlaku dan apa yang akan terjadi kalu tak dibendung tak dijaga tak dihargai...Dengan apa yang berlaku sekarang pun cukup untuk kita sedari bahawa DUNIA semakin pupus dan lenyap...Jangan katakan dunia akhlak manusia pun sama...Sungguh SERAM mengenangkan sume neyh tapi apa yang berlaku kadang kala memaksa kita berhati hati dan berfikir baik dan buruk nya...

Di kala kita seronok ada yang tersepit dalam kepahitan...Adakalanya kita leka dan alpa nak men0l0ng mereka..Erm..ada kala kita terleka atas kepercayaan yang diberikan..Sedeynya tgk masyarakat sekarang...sanggup buang bayi..sanggup buat perkara yg begitu...sanggup menjual anak...sanggup hidup seperti itu...sanggup meninggalkan keluarga agama gara gara ingin kehidupan bebas...Andai kita bberfikir sejenak apa yang dilakukan tue adalah penyesalan seumur hidup tau!! Pasti akan terngiang ngiang satu masa nanti..Sapa yang tak ingin berubah?Semua nya ingin...Satu masa juga nanti kita inginkan kebaikan dalam hidup kita diri kita...

ISRAEL....satu ancaman yang tak dijangka...satu ancaman ketidakperikemanusiaan..satu ancaman pembunuhan...Andaikata ini berlaku..kita hendaklah membalas dengan tingkahlaku HEMAH YANG TINGGI bukan dengan bersenjatakan api...Ya Allah..jauhikanlah kami dari ancaman sebegini..muliakan lah perjalanan hidup kami dari mereka...Bimbinglah kami ke jalan yg diredhai..Aminnn...

Satu yang sentiasa wujud dalam pemikiran aku..semua manusia kata b0ik0t barangan YAHUDI tapi bagaimana??Berikan aku satu c0nt0h?Ramai yang beri jgn makan kat MCD,KFC,PIZZA HUT dll....Erm..beli barangan MALAYSIA..yang HALAL...Ramai yang tampal perkataan HALAL di kedai kedai makan tetapi siapa yang sepatutnya buat spot check yang menentu kan tanda itu di tempat yang sepatutnya????!!! Setakat dapat lesen HALAL dan perbaharuan lesen HALAL tetapi xda feedback dan check up persekitaran perniagaan tak da guna laaa...Sebenarnya isu HALAL neyh hanya kuat ditekan dalam soal makanan..Ada tak kita terpikir pakaian,hardware,plastik,tupperware,pinggan mangkuk,barangan k0smetik sama ada hasil pembuatan neyh HALAL dan SAH di sisi ISLAM?
Lagi satu...kita sering alpha...Kenapa org yang bukan MUSLIM pun mempelajari AGAMA ISLAM sedangkan kita tak begitu menghargai apa yg ada dalam agama kita..Mereka pelajari bukan bermakna ingin memeluk agama ISLAM tetapi ingin mengkaji sejauh mana keunikan AGAMA ISLAM tersebut...tetapi kita????Aduh sedey nyaa..aku bukan laaa ingin mengatakan diriku sebaik baik umat..tetapi kerisauan ini betul2 menganggu hati...Sedey lagi apabila melihat pelajar2 sekarang yang GAGAL dlm PEND.ISLAM TASAWUR ISLAM...Sedangkan subjek ini adalah subjek BONUS!!! Ya..Allah lindungilah mereka dalam apa jua perbuatan mereka...Aminn...
ISLAM itu indah...keburukan Islam itu hanya datang daripada UMATnya...bukan agama ISLAM itu sendiri...Aku selalu berazam ingin menjadi seseorang yang baik budi pekertinya,baik hati dan budinya,sopan dalam budi bicaranya,menghormati persekitaran di sekelilingnya...ADAKAH AKU MAMPU??!!INSYALLAH...aku akan cuba..Aminnn...
Kredit:: Hanya berkira kira dalam kotak pikiran neyh ^_^ maaf andaikata menyinggung hati !!!!

0 Merepek: