Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

22 October 2009

Hari yang PENUH TERTANYA-TANYA ^_^

Ada meeting bagi GURU_GURU TINGKATAN td..Alhamdulillah ^_^ semuanya dalam kawalan !! Cume ada beberapa perkara yang harus diselesaikan sebaik mungkin..bagi memudahkan guru guru tahun depan(2010)...REGISTER BOOK...ISIS..UPLOAD PHOTO..SMM...NOMBO TEPUN..IC.. semuanya kene update...terutama bg TING 2 dan 4.. ^_~ di0rg kan akan amek exam tahun depan...

Mana pelajar yg harus dibuang tuh kena be aware laa dari sekarang ^_^ huhuu....kehadiran mereka sangat 'baik-baik'...sehingga dapat menyibukkan guru masing-masing hehhee ^_~ huhuu sayangnya nak buang student...sebab apa???? hahhaa..penat!! penat kita buang dia...mak bapak diorg merayu mintak masuk sekolah balik...JPN pun bagilah masuk kat sekolah tuh balik..PERMOHONAN DILULUSKAN ~_~ aduiii...adakah kerja kita itu bagaikan angin lalu...adakah kerja kita itu bagaikan tuang air di atas daun keladi????

Kalau mcm neyh diorg lagi bermegah diri...xda dapat pengajaran atas apa yang berlaku...Bagi diorang.."Alah kena buang..kalu parents merayu..k0mpem dapat masuk sek0lah tue lagi..hahahha" Dgn adanya sikap mcm neyh laaa...sek0lah tak maju...budak tak serius...pentadbiran tak kukuh...messy!!!! Ada yg lagi tepat..IBU BAPA akan menyalahkan 100% pihak sekolah dan guru... ~_~

0ooOoOoOohhhhh....Ibu dan Bapa.. ^_^ sayangilah anak-anak anda...perhatikan mereka baik dari segi luaran dan dalaman...Kadang2 kita selalu terlepas pandang rasa hati,perasaan budak budak neyh...Sebagai Ibu dan Bapa tanggungjawab adalah BERAT...bukan amik mudah dan cepat lepaskan tanggungjawab kepada org lain(pihak sekolah,org ramai,polis,dll) untuk menjaga anak kita...Selamilaa attitude mereka..kenalilaah mereka..tegurlaa mereka dgn bijaksana..bukan dengan herdikan...MAIN POINT kat sini...Bagi aku IBU BAPA penggerak utama em0si anak anak...bukan org di sekeliling... ^_^

Aduhhh ^_~ banyak cakap pulak...Aku bukan nak back up sapa sapa...tapi pendapat aku..peranan IBU BAPA,sikap ambil tahu IBU BAPA, sikap perihatin terhadap kerja2 sekolah anak anak AMAT PENTING!!!! Kerana...IBU BAPA adalah org yg paling dekat dengan anak anak mereka sendiri...bukan org lain...^_^ Hayatilah..dan dengarlah apa yang mereka ingin perkatakan jauh di sudut hati mereka... ^_^




KREDIT: Aku bersyukur kerana mempunyai AYAH & MAMA yang tegas dalam mendidik aku...Dengan sikap keperihatinan mereka, aku mendapat landasan yang aku cari.. Thanks MAMA & AYAH ^_^

0 Merepek: