Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

16 January 2010

:: Aduiii..Pelajar tampar Guru? ::

Erm..makin berani kan pelajar sekarang!!Sanggup dan tega diorg buat mcm tue..Bagi aku kalu k0rang tak m0 belajar sekali pun jgnlaa kuang ajar dgn guru..dah mmg tugas diorg mengajar dan korang belajar..amek part masing masing laa..Kalu agak2 korang neyh dtg sekolah sbb nak amek pekse pass exam kerajaan..korang ahh yg kene sabar dgn suasana sekolah..jgnlaa buat mcm umah sendiri sedangkan di rumah sendiri pun korang tak dpt nak jadi otai kan??

so,jgnlaa berlagak kat sekolah!!Bersabar..mmgla kdg2 guru pun tak didugakan kalu mereka dah marah..korang sabar jelaa..selagi tak termasuk korang neyh kene aib..dera..aniaya..betul tak??erm..patuhilaa rules sekolah..dah system die macam tue nak wat mcmana??kalu nak bantah..g PUTRAJAYA sana komen habis2..tue pun kalu ada org nak dgr k0rang k0men hahahaha ^_^..owang PUTRAJAYA neyh pun ada gak perangai peliknya..xpandang pun die owang mcm kita neyh haha lagi2 k0rang ckp k0s0ng..lagi ahh!! ^_^

So pelajar2 yg kat luar sana insaf dan bersabar laa sikit!!! ya ^_^..

Kredit: Aku lebih suka GURU yang memukul pelajarnya menggunakan ROTAN bukannya tampar-menampar..krn ROTAN laa aku BERDISIPLIN sampai la nie... ^_^
AKU SAYANG GURU YANG PERNAH MEROTANKU DULU hikhikhik ~_^

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sabtu, 2010 Januari 16

PELAJAR TAMPAR GURU DITAHAN POLIS

NIBONG TEBAL: Seorang pelajar tingkatan empat sebuah sekolah di sini, menampar seorang guru wanita berusia 29 tahun di dalam kelas kerana tidak berpuas hati dengan tindakan guru terbabit menamparnya, Selasa lalu.Kejadian berlaku kira-kira jam 12.45 tengah hari apabila tiga pelajar dari kelas lain masuk ke kelas yang sedang diajar oleh guru berkenaan sebelum bertindak mengganggu dan membuat bising.Sumber memberitahu, guru wanita itu kemudiannya mengarahkan ketiga-tiga pelajar itu supaya keluar dan tidak mengganggu pelajar yang sedang belajar di dalam kelas berkenaan.Bagaimanapun, seorang daripada tiga pelajar terbabit bercakap kasar yang berbunyi “kalau wa tak mau keluar, lu mau buat apa,” sehingga menyebabkan guru berkenaan hilang sabar dan bertindak menamparnya.

"Pelajar itu yang berang dengan tindakan guru wanita berkenaan, bertindak balas dengan menampar gurunya itu di depan pelajar lain dalam kelas itu.

“Seorang rakan pelajar itu yang tidak berpuas hati mengambil kerusi plastik dan membaling ke arah guru itu tetapi berjaya dielak. Selepas itu pelajar berkenaan beredar selepas ditarik seorang lagi rakan mereka,” kata sumber berkenaan.

Berikutan kejadian itu, guru terbabit memaklumkan kepada pengetua sekolah sebelum dinasihatkan membuat laporan polis pada jam 3.15 petang pada hari sama.
Ketua Polis Daerah Seberang Prai Selatan, Superintendan Shafien Mamat, ketika dihubungi Berita Harian, mengesahkan menerima laporan polis yang dibuat oleh guru berkenaan.
Katanya, pelajar yang menampar gurunya dibawa oleh keluarganya ke balai polis semalam, manakala dua lagi masih menghilangkan diri.
"Polis menahan pelajar itu semalam (kelmarin) sebelum membebaskannya hari ini (semalam) selepas memberi keterangan dan jaminan RM2,000 oleh bapanya," katanya.
Kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 506 kerana menakutkan secara jenayah.

0 Merepek: