Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.
Glitter Words

10 January 2011

:: Benci Kam0 ::

Gejala meragut neyh makin menjadi-jadi
Kadang-kadang amat seram membiarkan
Ibu atau bapa atau ahli keluarga yang lain
Bila terdengar Ibu mengandung kena ragut
Aduiii menyirapnyaa darah aku !!!
Amat tidak mengh0rmati hukum alam betul !!!
Kalu setakat hidup untuk ke arah tuh
Aku cakap betul !!
Kalau ada 0rg buang bayi kaa bunuh bayi kaa
Aku dah tak nak kesian
Sebab apa bila dah besar kadang2 mereka dalam g0l0ngan neyh
Dan lagi satu aku paling tak suka
Dah membina sebuah keluarga tapi tak pandai nak menjaga keharm0nian keluarga
Tuh kesalahan akhir zaman yang tak b0ley aku nak maafkan
KELUARGA itu AMANAH
Tanggungjawab mendidik dan menjaga kebajikan keluarga kan WAJIB
Kenapa manusia masing-masing amek mudah jee !!
Dan aku tak salah kan kenapa ramai perempuan menjadi andartu
Dan aku tak salahkan kenapa ramai lelaki menjadi gay
Dan aku tak salahkan mereka kenapa wujudnya hubungan s0ngsang
Sebab apa?? Punca tue semuanya datang dari diri sendiri
Cuma aku kesian dan sedey jee
Pada mereka semua tuh
Sebab kita neyh adalah SEINDAH-INDAH ciptaan TUHAN
Jiwa dan em0si kita tuh kalu dibentuk INSYALAAH secantik FIZIKAL kita
Erm bila lah kejadian seperti ini nak berkurangan
t_t

****************************
Kepada Peragut2 dan Penjahat2 di luar sana
Insaplah
Buat aktiviti yang meningkatkan keperibadian kita
Bukan merendahlan martabat diri kita
"K0 cakap senang lah k0 bukan rasa apa yang kami rasa"
Tentu masing2 cakap mcm tue
Yup !!! Aku akui bukan senang nak jadi senang bukan senang nak jadi susah
*****************************************
Kredit :: Mr.S ^_^ cepat balik cepat setel hal yer ::

0 Merepek: