Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

12 January 2011

:: Itu Pun Nak Pertikaikan ::

Buku INTERLOK TING 5

Hasil nukilan Sasterwan Negara Malaysia
ABDULLAH HUSSAIN
*********************************
Hurm kisah neyh cukup menyentuh hati aku
Hish !!! Ingat buku2 neyh tercipta bukan atas dasar SEJARAH ker?
Pempr0sesan nak keluar kan satu buku pun banyak peringkat eh !!
Lagi2 neyh yg akan keluar KOMSAS TING 5
Ingat mudah ker nak tulis buku yang k0nteks nyaa byk memerlukan
Rujukan BUkti Sejarah Peng0lahan etc
Kalu xda sejarah yang terdahulu tiadalah sejarah yang kini
Kenapa tak dibangkitkan 30 tahun dahulu??
Sebab banyak 0rg yang b0d0h dan tak tau membaca kee??
Atau
Sekarang dah ramai yang tau membaca
Tuh yang mengungkit dan meradang tuh??
*****************************************
Kalau nak berfikir biarlah dari akar dan umbi nyaa
Kalu kita ingat dan kenal siapa diri kita
Kita takkan cepat melatah dan berkata sesuka hati
Kita akan lebey mengingati diri sendiri dari menegakkan sesuatu yang kita sendiri pun tak pasti
Manusia Manusia Manusia
*******************************************
Sedey pulak bila tgk air mata Sasterawan Negara neyh
Manusia semakin bijak kan ^_^
Kadang2 sampai men0nj0lkan keb0d0han sendiri
Sapa kata 0rg bijak tuh bukan 0rg b0d0h
Sebab dia bijak ahh dia pernah jadi 0rg b0d0h dulu
Kal0 tak maun nyeer
*****************************************
Bersyukurlah hidup kat Malaysia neyh
Negara dah laa KECIK SEMPIT
Tak payah nak gaduh gaduh
Naik kan isu itu isu ini
Buang masa !!
Penat jeee PM tuh hah
Melaungkan apa nama nyaa tuh
1 MALAYSIA ????
Hhahaa...sampai sekarang Manusia2 neyh tak pernah paham apa maksud tuh
Jiwa dan mentaliti Rakyat MALAYSIA neyh sebenarnya belum MERDEKA
Bagi sesiapa yang tak pernah rasa perasaan DIJAJAH SECARA FIZIKAL
Memang mcm tuhlah gaya pemikiran nyaaa
BODOH dlm BIJAK
*****************************************
Sekarang kita pun tak sedar yang kita RAKYAT MALAYSIA neyh
Sedang dijajah 0leh dunia maya dunia cyber
Tak payah amek c0nt0h jejauh
Diri aku pun dah cukup !!
Macam aku neyh haaa
^_^ Maun tak nyer asyik tgk cerita k0rea
tulis bl0g merapu rapu
HAhaaa... ishhhh bilaa lah nak matang dalam penulisan bl0g neyh
Dah NIKAH baru matang k0t hahaha
^_~
*******************************
Pendek kata akhir kata
Pepandailah jaga diri
Jgn selalu menjerat 0rg lain sehingga menjerat diri sendiri
FISABILILLAH
^_^

0 Merepek: