Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

16 April 2011

ll Adakah Kam0 Orangnya ll




Orang yang bijak adalah orang yang belajar dari orang-orang yang ada di sekelilingnya. Tidak ada orang yang memonopoli kebenaran dalam semua sikapnya. Dan orang bijak adalah orang yang mendengar perbezaan pendapat dari orang lain untuk mencapai kejayaan dalam mendapatkan jalan yang terbaik ...



Jika jujur membawa kehancuran, bolehlah berbohong untuk menyelamatkan sahabat beriman dari musuhnya, menyelamatkan suami isteri dari penceraian, menyelamatkan anak dari yang membinasakan ....


Manusia selalu meyesali apa yang tidak pernah mereka mereka miliki ..
Hurm ...andaikata nak tegur seseorang melakukan kebaikan ...
Kita sendiri lah kena bergerak dulu ke arah itu kan? ^_^
Macam budak kecik jugak ..
"Mama, kenapa adik kena buat itu ini ..Mama tak buat pun ..."
Hah ..kan dah kena .. ^_~
Jadinya kita kenalah bertindak dulu kan kan =P

Andaikata kita dah bertindak tapi mereka mereka tue masih tak mahu bergerak
Janganlah kata mereka mereka tue s0mb0ng degil bega p0y0 hampeh... tapi ...
Miss Meen rasa el0k kita d0a dalam hati m0ga ditiupkan r0h kesedaran
Kepada mereka mereka itu .. ^_^
Tak perlulah marah marah bising bising merungut ..
Sampai menunjukkan macam kita lah PALING BAGUS !!!
Yer tak ^_^

Mesti ada orang kata ...
"Elehhh !! Cakap senanglaah ..buat CUBE !!! "
Jadinya ubah lah mentaliti kita lebih kepada yang positif
Hahah ...susahkan?
Miss Meen pun dulu macam tue asyik pikir negative je
Lama-lama bila terasa diri 'tersangat' laa tua ... ^_~
Hahaha ...untuk tambahan awet muda
Marilah kita ke arah berfkiran positif ..
Hihii ^_^ try is better than not trying

*Miss Meen sedih ada org kata ASHRAF MUSLIM mahu BERTUNANG 23 APRIL 2011 ney..siapalah gerangan GADIS yang memikat hatinya tuh ...JELEZ !!!! Hahaha ... *

0 Merepek: