Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

19 October 2010

:: Nak Sedap Didengar ::

Hmmm..
Bagaimana nak sedap suara atau nada ketika AZAN?
Bukan nak kata apa
Cuma bagi aku AZAN tue kena pada int0nasi dan nada mel0di yang TEGAS tapi MERDU
Bukan dalam nada LEWEH dan LEMBAB
Kadang kala ia macam b0ley mengelirukan sama ada AZAN itu sudah tamat atau belum
Lagi-lagi AZAN SUBUH
KEMERDUAN dan KETEGASAN dan KELANTANGAN itu macam perlu
Aku suka dengar AZAN dari MEKAH
Teringin sangat dengar AZAN yang betul2 menusuk kalbu
Zaman sekarang dah makin hilang
Dulu aku suka mendengar AZAN yang dimel0dikan dr KETUA UMUM sekolah aku
Terutama di kala SUBUH dan ASAR
Aduiii mel0dinya membuatkan aku nak s0lat jemaah bersama sama
Dan paling aku tidak gemar...Melaungkan AZAN tue kadang2 mereka tidak bersungguh
Sedey lah...huhuu..
Bagi aku jugak AZAN adalah satu terapi singkat yg berbentuk mel0di AMAN..
Kalu dengar yang merdu yang sempurna kan el0k hati dan jasmani nya
Betul tak...
Tapi tue bg aku lah...
Tak kisahla apa pandangan org lain
Nak tanya USTAZ laaa...
Mcamana bntuk AZAN yg sebenarnya huhuhuhu... T_T

0 Merepek: