Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

08 November 2010

:: Terima Kasih ::

Pagi neyh aku diumumkan sebagai GURU BERTUGAS
Atas sebab data tak ber'update' nama guru yang telah tiada pun tidak digantikan
Hurm..kekesalan amat lah kecewa..
Nama diumumkan bersama 0rg yang dah tiada..
Atas keperhatinan salah se0rang dari kami..
Cikgu M telah mengetengahkan hal ini..
Secara aut0matik adalah guru yang mengantikan tempat guru itu...
Terima Kasih Cikgu !!!!!
----------------------------------------
Tahun lepas TUHAN dah bagi kemudahan pada aku
Sbb tahun lepas adalah minggu peperiksaan
Tapi kali ini adalah minggu BUKAN peperiksaan
Jadi budak2nya amat mengada-ngada
Terjadilah satu kejadian di mana aku terlepas pandang
Aku memberikan kebenaran pulang kepada se0rang pelajar perempuan neyh
Atas alasan dia ingin pergi MEDICAL CHECK UP
Tetapi ABANG DIA yang jemput
ABANG DIA tuh muda..macam budak F5 mcm tuh
Sepatutnya WAJIB ibu atau bapa pelajar
Kat sini lah aku kata aku terlepas pandang..
Teguran dari Guru Seni0r aku amek semat dalam hati & pemikiran
ESOK KEPADA SESIAPA
NAK BALIK
AKU TAK BENARKAN
KECUALI
AKU TGK
MUKA IBU BAPA MEREKA DULU !!!!!!!
m0de :: AMAT TEGAS ::

SAKIT???
AKU AKAN BAGI CERAMAH 30 MINIT BAGI DIA SAKIT TELINGA DENGAR
Kalu hal yang tak terjangka tak perlaa (KECEMASAN)
-----------------------------------------------
Pagi tadi ada se0rang guru neyh tep0n kata ada budak patah tangan
Aku lak tak percaya atas sebab dia neyh selalu main2 kan aku
Jadinya bila hal serius aku tak dapat berfikir dengan baik
T_T uwaaaawaa...
Padahal kejadian pagi itu adalah SERIUS..
Maaf yer Cikgu...dan
Terima Kasih Cikgu !!!!
Kerana membantu saya...tak kisahlah apa dia cakap dgn pihak pengurusan
Aku tak kisah dan maafkan..
Sbb kesalahan aku tak percayakan dia lagi SALAH BESAR !!!
Pelajar tue selamat dihantar ke klinik..
Dan bapanya yang akan menjemput anaknya...
P/S :: Jangan berlari-lari ketika menaiki TANGGA !!!!! ::
---------------------------------------------
Hari neyh makan kat Kedai Rahimah
Sambil makan sambil b0rak..
B0rak punya b0rak keluar lah satu t0pik neyh
Yang amat aku tak sangka
Ermm...nak tanya kepada semua PENYINGGAH DI BLOG AKU...
Perlukah kita menjadi BATU API??
Perlukah kita melaga-laga kan orang supaya pandang buruk pada org lain??
Apa kita nak buat dgn manusia yang suka bermuka-muka neyh?
Mengapakah mereka bersikap demikian??
Apakah faedah yang akan mereka per0lehi??
Kenapa perlu menjadi sesuatu perkara itu dilihat JAHAT & BURUK??
Kenapa perlu bercerita buruk tentang 0rg lain??
Kenapa perlu membeza beza kan 0rg???

-----------------------------------------------------
Sedeynya apabila wujud manusia yang sebegini
Adakah mereka ini kekurangan KASIH SAYANG dan PERHATIAN??!!!!
Aku rasa nak mencarut je kat umat tuh !!!!
Apa ke bangang ehh!!!!!
Tgk gara-gara dia aku dah bercakap buruk...
Hahhaaa...cewaahhh !!!!!
ERm...apa yang leyh aku kata
Manusia tuh kekurangan KASIH SAYANG dan PERHATIAN
Mungkin itulah jawapan dia....
Kalu lah dia pengsan..
Aku kena t0l0ng ker??? Ermmmm pk pk pk hahahhaha =P
-------------------------------------
Hm..
Aku dapat
KPLI MTEST
di SMK TUNKU KURSIAH, K.PILAH

TUNGGU AKU DATANG !!!!!!!!!!!
Hehhehe jejak lagi...sekejap jee dulu aku sek0lah sana.. ^_^
Jalan kaki lah aku nampaknya...hihihi..
Dah adek aku di SMK JUASEH... ^_^

0 Merepek: