Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

31 January 2011

:: 0h Tidak !!! ::

Pertama kali banjir pada zaman neyh kat N9
Berita keluar tadi abnjir di Gemas, N9
Aduiii kami N9 neyh mana lahh pernah rasa banjir
Selalu Kelantan Terengganu jee
Nampaknya hujan akan meleret sampai Perayaan Cap Goh Meh
15 hari selepas Gong Xi Fai Chai
Pertengahan bulan Februari tuh
Agak kerisauan bila banjir menjelma neyh
Jalan licin macam2 leyh berlaku
Kemalangan akan kerap terjadi
***********************************
Jadinya hati2 semasa memandu
Huh !! paling tak suka bila hujan lebat
Aku mmg tak nampak jalan
Tapi aku benci bila 0rg dah tak nampak jalan tapi nak bawak laju
Ishhh geram betul mmg nak tempah maut
Hahhaa
***************************
Hati2 yaaaa
^_^

30 January 2011

:: Agak Menjenggalkan ::

Tgk berita tadi ...
Erm ramai budak remaja kena tahan dengan kelab malam
Hmm ... tak ser0n0k pulaa
Dalam banyak2 hiburan
Tempat neyh jadi tumpuan
Memang laa ada yang kata
Kalu masuk tak semestinya minum
Kalu masuk tak semestinya buat maksiat
Erm mmg nak tukar mentaliti
Tapi kena tgk jugak laaa gaya pengurusan pihak kelab tue
Kadang2 di0rg neyh ada jee yang buat perkara disebalik tabir
*******************************
Jadinya
Carilah hiburan yang berpada-pada
BUkan hiburan yang mengikut semasa
Kadang2 makan diri
^_^
Yang penting jaga diri laa
Mesti ada 0rg kata
Kalu tak masuk kelab neyh '0rg kampung' ahh
Hihihi
Jgn pernah tercabar dengan org yang dangkal akal pemikirannya
**************************
Let it be ...
Masing2 ada hati dan akal
Jadinya jagalah diri yaa
^_^

29 January 2011

:: Seharian Ke Separaharian ::

Hari neyh sampai rumah dalam anggaran jam 830 malam
Kata pergi Invitati0n Weeding
Takkan laa baliknyaa sampai mcm neyh
Hehehe ^_^
Bermula lah al-kisahnya !!
****************************
~Dalam kereta nak bert0lak~
Kami sekeluarga neyh jenis yang
Kalu dah alang-alang tuh terus jalankan
^_^
Selepas selesai ke rumah kenduri kawen tuh
Kami pun merempuh masuk ke Umbai, Melaka
Tapi malam jee dia baru start keje
Alih2 kami beralih arah ke Pulau Besar, Melaka
Tue saja yang memulakan 0perasi terdekat
^_^
**************************************
Mulanya nak makan di sini
Tapi disebabkan terlalu ramai yang 0rder
Batalkan aja niat kami
Ramai ker???
Hahhaa entah laa!!!
Sebab view katsini lawa
Walaupun duduk di tepi pantai yang ada sampah
Hahhaa
Tgk views yg jauh2 sude
=P
*********************************
Alih2 makan di sini
Sbb ada s0rang budak neyh dah takel Ayah aku
S0 Ayah pun merempuh masuk makan kedai dia
Jadinya kami pun memesan menu makanan
^_^
0keylaaa
*******************************
Mama taukeh memilih menu dan makanan
^_^
Kami membedal dengan tahap dewa nya
Hahhaa
^_^
Endingnyaa Mama jugak yang finished up sume makanan neyh
Sebab Mama tak suka membazir
Sayang Mama !!!
Thanks f0r that less0ns ...
***************************************
Terima Kaseh
Mama & Ayah
Kerana bawak kami
Huhu...
Walau siapa pun mereka
Mereka tetap
Ayah & Mama aku
^_^
*********************************
Ngantuk !!!!
J0m td0 !!!
nanti jam 3 pagi adek aku nak balik
Mama Ayah nak g jemput kat TERMINAL ONE
^_^
Sian mereka rehat tak cukup lagi neyh
*********************

Kredit :: Cik Aminatulhuda bila mahu 'bulit building' neyh ::

28 January 2011

:: Refreshing ::

Es0k mahu mengikut Mama & Ayah
Ada 2 Weeding Invitati0n
Jemaap0h ~~> Melaka
Saja jalan2
^_~

s0ng m0de : I'll Back -2PM :

27 January 2011

:: Alangkah indahnya ::

Baca newspaper hari neyh
Kanak-kanak yang menjual barang di R&R Seremban-Nilai
Erm ...kesian
Ada di antara mereka neyh tak rela membuat sesi jualan tue
Ada di antara mereka cakap neyh sebahagian dari keushawanan
Kebanyakkan dari mereka budak keluarga mskin & al-tahfiz
Dah tue ada yang kata nak jalani sek0lah macam biasa
Tak nak jual jual neyh
******************************************
Ad0iyyaa.. tue lagi laa kesian bila dengar
Sedey tgk di0rg neyh berjalan jauh
Dah tuh sampai jam 1000 malam lak tuh
Nak bagi derma salah tak nak bagi derma pun serba salah
Sebab yang pasti bukan t0k mereka guna pakai
******************************************
Walaupun badan pertubuhan tue kata untuk makan minum mereka
Tapi macam tak l0gik pula...
Kanak2 macam tuh sepatutnya mana b0ley berniaga ataupun buat jualan
Sedangkan kalu nak cari kerja pun mereka tetapkan syarat
Mesti berumur 18 tahun ke atas
Neyh pulak disuruhnya budak2 bawah umur berniaga
Erm...macam b0ley di kenakan tindakan mahkamah pulak kan
=P
***********************************
Walaupun mereka tak sebut berniaga tapi beramal
Tak nak ahh kita manusia neyh salah ternilai dan menilai
Kesian budak budak tue
Kalu dah wujudkan pertubuhan neyh
Mestilah bersedia dari pelbagai aspek kan ^_^
Tanggungjawab besar tue
Sbb kebanyakkan mereka anak yatim kan
Tak kan laa main bina je
Management pun mesti ada
***********************************
Mesti ramai yang kata bukan semua 0rg yang mampu buat macam neyh
Memanglah ... tapi kesian laa kat budak2 tue
Kalu setiap malam balik 1000 malam ke atas
Kalu nak beramal jugak dgn cara neyh
ADULT yang bawak mereka tue mesti TUNJUKKAN MUKA
Bersama sama dgn mereka
Baru adil dan selesa kan
Tak da ahh rakyat MALAYSIA neyh pandang pelik
****************************
Mama aku selalu kesian dgn budak2 neyh
Dan selalu cakap dgn kami adik beradik aku macam neyh
"K0rang neyh kira beruntung ada Mak Bapak walaupun makan pakai k0rang tak mewah"
Maksud Mama aku tuh
Aku adik beradik neyh cukup makan minum
Tak da laa terbiar jee
Sedey pulak bila Mama kata macam tuh
Aku pun pikir jugak
Betul tuee ...Mama
TERIMA KASIH MAMA AYAH
^_^
*****************************

26 January 2011

:: The 0ne ::

:: Taecye0n 2PM as Jin Guk ::

Epis0de 7
Dream High
Uishhh ..... xdapat upl0ad full
Ermm ada file yg missing
Adushhh ...
Kena 0nline lagi malam Jumaat neyh
Nak full l0ading
Hahhaa ....
**********************
Kemuncak menyanyi neyh
Besh !!!!
^_~
Keep inside dush !!!
**********************
Setiap hari adalah hari hari yang akan berlalu dengan pantas
Uishhh Nak GONG XI FATT CHOI neyh
Tentu bz masing2
^_^

21 January 2011

:: m0de mALAm Sep0i ::


(Gyeourai/Winter Child)
-(Suzy MissA) -
[OST] Dream High Part. 4

gyeoure taeeonan areumdaun dangsineun
nun cheoreom kkaekkeutan namanui dangsin
gyeoure taeeonan sarangseureon dangsineun
nun cheoreom malgeun namanui dangsin

hajiman bom yeoreumgwa gaeul gyeoul
eonjena markgo kkaekkeutae
gyeoure taeeonan areumdaun dangsineun
nun cheoreom kkaekkeutan namanui dangsin

hajiman bom yeoreumgwa gaeul gyeoul
eonjena markgo kkaekkeutae
gyeoure taeeonan areumdaun dangsineun
nun cheoreom kkaekkeutan namanui dangsin
saengil chukhahamnida saengil chukhahamnida
saengil chukhahamnida dangsinui saengireul

Happy birthday to you. (Happy birthday to you.)
Happy birthday to you. (Happy birthday to you.)
Happy birthday to you. (Happy birthday to you)
Happy birthday to you. (Happy birthday to you)
Happy birthday to you. (Happy birthday to you.)
Happy birthday to you. (Happy birthday to you.)
Happy birthday to you. (Happy birthday to you. )
Happy birthday to you. (Happy birthday to you. )

(Happy birthday to you) Happy birthday to you.
(Happy birthday to you) Happy birthday to you.
(Happy birthday to you) Happy birthday to you.
(Happy birthday to you) Happy birthday to you.
(Happy birthday to you) Happy birthday to you.
(Happy birthday to you) Happy birthday to you.
(Happy birthday to you)
(Happy birthday to you)

Happy birthday to you.
Happy birthday to you.
--------------------------------------------------------------
ENGLISH:

Born in the winter, beautiful you. Clean like snow.
You who belongs to me.
Born in the winter, my lover. Clear like snow. You who belongs to me.
Regardless whether its spring, summer, autumn, or winter.
Always clear and clean

Born in the winter, beautiful you. Clean like snow,
You who belongs to me.
Regardless whether it's spring, summer, autumn, or winter. Always clear and clean.

Born in the winter, beautiful you. Clean like snow.
You who belongs to me ~

Happy birthday to you!
Happy birthday to you! oooh~
Happy birthday to you!
Your birthday...

:: m0de Lagu Aku ::

6xith Sense :: Maafkanku ::

Hadirnya dirimu,
didalam hidupku,
Telah merubah segalanya
Dan telah aku lewati,
saat gelap hidupku,
Namun aku masih tak menyakini,
Diriku yang cuba menghapuskan,
Mimpi-mimpi buruk yang lalu

Inginku berlari,
dan menggapai hasratku
Apakah kau kan berlalu pergi,
Terkapai-kapai aku,
inginku membuktikan,
kejujuranku kepadamu,
Dan kini kusedari diriku,
Masih liar untuk dimiliki

Maafkanku,
Kerna mengingkari janji
yang terpatri dahulu padamu,
Maafkanku,
Atas kekurangan yang ada
pada diriku ini.

20 January 2011

:: Dream high Epis0de 5 ::

HUh !!!!
Epis0de yang sungguh mencabar dan menguji em0si
^_^
GO HYE MI a.k.a Suzy MissA
Lak0nannya sungguh mantap !!!
Taecy0n 2PM
Pun 0key gak..lagak c0ol yang menjadi ^_^
Mungkin sbb muka matang dr umur k0t ^_^

Jalan cerita dan iringan lagu dan muzik memberikan kesegaran pada Epis0de neyh
WELL DONE !!!
^_^
Can't wait Epis0de 6
SONG SAM DONG
Cedera Parah...
Hihiii 0rg tuh luka k0 bley gelak Min???
Hhahaa...sbb dia cute masa matanya tutup !!!
^_~

17 January 2011

:: Ada Je Halnyer !! ::

Hurm kata tak nak masuk MALAYSIA lagi
Tapi tahun 2011 neyh
Alih2 kata nak masukkan balik !!
Kurangkanlah amaun tuh
5000 org je ker !!!
Tak pun 100 org jee !!!
Kang bagi gaji kecik bising ...
Tapi tak sedar tuh amaun k0rang yang masuk berlambak
Tuh belum lagi campur t0lak yang masuk secara haram tuh lagi
********************************
Kata jee MALAYSIA neyh RUMAH KEDUA
Padahal bila k0rang kat MALAYSIA ahh k0rang senang nak kencing kan kan
Kalu g ARAB tuh mati hidup semula k0rang tak dapat kencing
G ahh ARAB tuh ... Kan dapat byk duit
MALAYSIA neyh MISKIN
Tak dapat bagi gaji banyak
**********************************
Sebab kat MALAYSIA ahh k0rang leyh paham apa yang kami cakap kan
Kalu negara luar tak paham kan?
Erm tak payah lah masuk MALAYSIA
Cari tempat lain ehh ...
Nanti banyak lak isu timbul tak menentu kang
Tau je lah MEDIA k0rang tuh
Kalu bab menambah buruk NOMBOR 1
Ishhhh... manusia manusia
*************************************

14 January 2011

:: Suke Awak ::

Dream High

(By Taecyeon, Jangwooyoung (2PM), Suzy (Miss A), Kimsoohyoen & JOO)

I dream high, I have a dream
When it gets hard I close my eyes.
And while replaying the moment my dreams come true,
I get up and keep on going

I shake in the face of fear today as well.
Like a young bird who's afraid to fly in fear of falling down
I keep on asking whether I can do this,
whether my dreams can come true.
Whenever I make a step,
step by step, the fear comes back.

I dream high, I have a dream
When it gets hard I close my eyes.
And while replaying the moment my dreams come true,
I get up and keep on going
I can fly high,

I believe
That one day that I will spread my wings
And fly up into that sky higher than anyone before
I need courage to help me get up
The courage which would make me jump up again,
after brushing the dust off
Believing in myself and in my destiny once again.
Risking everything
I will jump over the wall higher than myself

Dream High,
a chance to fly high, from now to all the pain bye bye.
Try and fly as high as those stars in the sky.
Watch your dreams unfold,
time for u to shine
It's the start,
gotta make 'em mine.
Don't be afraid of building your own future

Walk on confidently with all your might.
Destiny is your fate.
Unstoppable destiny is now spreading in front of us

This is a whole new fantasy for you.
So just take my hand
Our goal now is the same. Don't give up on your dreams and future. Everyone here with youthful passion Dream High

:: Dream High Epis0de 4 ::

Fuh !!!
Epis0de neyh amat menyedihkan hati aku
Ada kelakar dan ada yang sedey
Dan ada yang macam sakit hati
Dan ada yang macam r0mantik
Yang dalam aliran cerita neyh
Kebanyakkannya berkisarkan perjuangan
Sapa nak jadi ARTIS yang paling
Pandai menyanyi menari dan pelbagai ah
***********************
K0nflik dalam cerita neyh ser0n0k
^_^
Aku yang tgk pun ternangis
Sebenarnya xda benda pun
Tapi aku mmg sensitif bab2 hati dan perasaan neyh
Paling tak suka dgn org yg sebenarnya dia sedey
Tetapi selalu tutup kesedihan hati dia dgn kedegilan & keegoan
Pendek kata 0rg yg menyembunyikan perasaan sebenar
Dan tidak mahu 0rg lain kasihan atas apa yg berlaku kat diri dia
*********************************
K0nflik mcm neyh mmg t0p ten ah !!!
^_^
Aku suka em0si dalam k0nflik tuh
Dan2 jee ada 2 0rg kawan lelaki yg kacak & suka membantu
^_^
Selamat men0nt0n ah
Tak sabarnya nak tunggu epis0de seterusnya !!!!!
Cepat upl0ad ehh
*********************************
~ Paling suka tgk k0nflik 2 rakan neyh ~
Nak taw lebey tgk sendiri ahh yer
^_^

13 January 2011

:: Dream High ::

DReam High Episode 3
Amat teruja ^_^
YEah !!!!
Suka SUka ^_^

Jalan cerita yang gabungkan
P0pular
Persahabatan
Kedegilan
Eg0istik
^_^

** J0m tgk **
^_^

12 January 2011

:: Itu Pun Nak Pertikaikan ::

Buku INTERLOK TING 5

Hasil nukilan Sasterwan Negara Malaysia
ABDULLAH HUSSAIN
*********************************
Hurm kisah neyh cukup menyentuh hati aku
Hish !!! Ingat buku2 neyh tercipta bukan atas dasar SEJARAH ker?
Pempr0sesan nak keluar kan satu buku pun banyak peringkat eh !!
Lagi2 neyh yg akan keluar KOMSAS TING 5
Ingat mudah ker nak tulis buku yang k0nteks nyaa byk memerlukan
Rujukan BUkti Sejarah Peng0lahan etc
Kalu xda sejarah yang terdahulu tiadalah sejarah yang kini
Kenapa tak dibangkitkan 30 tahun dahulu??
Sebab banyak 0rg yang b0d0h dan tak tau membaca kee??
Atau
Sekarang dah ramai yang tau membaca
Tuh yang mengungkit dan meradang tuh??
*****************************************
Kalau nak berfikir biarlah dari akar dan umbi nyaa
Kalu kita ingat dan kenal siapa diri kita
Kita takkan cepat melatah dan berkata sesuka hati
Kita akan lebey mengingati diri sendiri dari menegakkan sesuatu yang kita sendiri pun tak pasti
Manusia Manusia Manusia
*******************************************
Sedey pulak bila tgk air mata Sasterawan Negara neyh
Manusia semakin bijak kan ^_^
Kadang2 sampai men0nj0lkan keb0d0han sendiri
Sapa kata 0rg bijak tuh bukan 0rg b0d0h
Sebab dia bijak ahh dia pernah jadi 0rg b0d0h dulu
Kal0 tak maun nyeer
*****************************************
Bersyukurlah hidup kat Malaysia neyh
Negara dah laa KECIK SEMPIT
Tak payah nak gaduh gaduh
Naik kan isu itu isu ini
Buang masa !!
Penat jeee PM tuh hah
Melaungkan apa nama nyaa tuh
1 MALAYSIA ????
Hhahaa...sampai sekarang Manusia2 neyh tak pernah paham apa maksud tuh
Jiwa dan mentaliti Rakyat MALAYSIA neyh sebenarnya belum MERDEKA
Bagi sesiapa yang tak pernah rasa perasaan DIJAJAH SECARA FIZIKAL
Memang mcm tuhlah gaya pemikiran nyaaa
BODOH dlm BIJAK
*****************************************
Sekarang kita pun tak sedar yang kita RAKYAT MALAYSIA neyh
Sedang dijajah 0leh dunia maya dunia cyber
Tak payah amek c0nt0h jejauh
Diri aku pun dah cukup !!
Macam aku neyh haaa
^_^ Maun tak nyer asyik tgk cerita k0rea
tulis bl0g merapu rapu
HAhaaa... ishhhh bilaa lah nak matang dalam penulisan bl0g neyh
Dah NIKAH baru matang k0t hahaha
^_~
*******************************
Pendek kata akhir kata
Pepandailah jaga diri
Jgn selalu menjerat 0rg lain sehingga menjerat diri sendiri
FISABILILLAH
^_^

:: SIndiket Wak Lu ::


Hah !!! Hari neyh tgk Eksklusif 1 kat TV1
^_^
Mulut aku membebel sampaikan bising satu rumah
Hahaha naseb ada dua TV kat rumah neyh
Kalu tak ber'sum0' ah aku hahaha

Perihal intipati yang aku tgk kat TV1 tadi
Pasal sindiket penipuan cyber
Ynag melibatkan Jabatan Kastam Malaysia ney haa
Sungguh berani manusia kat dunia neyh eh !!
* Pengarah Kastam kata kami tidak menggunakan perkhidmatan telef0n dan akaun bank-in kepada pelanggan. Perkhidmatan itu tidak ada dalam peraturan kami*
Hah !!! Hamek k0 !!! Terkedu ahh sapa yg kena tipu

Perkenalan atau pun invest0r dlm visual pun amat berbahaya
Perkenalan internet neyh bukan leyh percaya 100% pun
Tapi tgk tadi VT dlm TV1 tuh pun aku geram je !!!
Sapa ahh nama penyanggak tuh
Zalina
Hasliza
Suraya
Shar0n
James B0ned
Terry Mitchle
Miss Y0ung ---> Muda lah sgt !!!

B0ley lak mereka2 makhluk Tuhan neyh mempermainkan makhluk Tuhan yang lain jugak
Hantar barang then suh kita bayar bagi pihak??
Giler apa??? Sendiri nak gatal p0s sindiri bayar ahh !!!
Lantak k0 lah barang k0 kena tahan
Lagi satu mana ada 0rg yg bijak g hantar duit 1 billi0n melalui p0s ke apa ahh
Hantar cek ahh kalu nak melab0r dalam Malaysia
Tak pun 'tandas Malaysia' tue berlamabak
Nak dtg ah !!!

Tensi0n lak aku dgr VT tadi ...
Tapi mangsa2 tuh semuanya agaknya memang dah ke pukau k0t
Sebab ikut jee apa yg mereka kata
Kesian memang kesian tapi apa mau buatkan dah naseb 0rg yg terpilih
www.tagged.com
www.myspace.com
www.facebook.com
Dan banyak lagi ahh
Website neyh amatlah merbahaya
Terutama sekali www.tagged.com
Ishhh jgnlaah layan 0rg2 sewel dlm tuh
Banyak 0rg sewel dalam tuh

Sindiket yg terlibat
Adalah 0rg Nigeria dan seangkatan dgn nya
Kang aku kutuk kang marah
Ishhhh !!!! Geram betul !!!

Pendek kata jagalah diri masing yer
Jangan mudah percaya dengan dunia maya dan alam nyata neyh
Hidup neyh adalah pinjaman
Kena ingat tuh kang kena bayar balik pinjaman
Hang dah tak layak d0k dalam dunia kang
^_^