Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

25 February 2010

:: Hari Kemuncak Sukan Sekolah SMKM ::

Haaa...kalu nak tau hehhe ari neyh sek0lah aku ada sukan olahraga sek0lah huhuu...penat sangat wehh..25 Februari 2010..
Click Me~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Walaupun hari neyh agak kelam kabut..tapi xper jadikan ini sebagai pengalaman pertama aku..sbb sebelum neyh kami masuk selepas Hari Sukan Sekolah..so far s0 good laa..bila xtau aku bertanya sume org membantu..ALHAMDULILLAH...Aku mewakili rumah sukan PAHLAWAN...dan tugas aku adalah membantu budak2 perbarisan dan menjaga khemah rumah sukan kami...
Click Me~

Erm...pagi pagi lagi aku dan ada perselisihan faham dgn sorang cikgu neyh..dia dari rumah sukan yang lain...masalahnya cuma pemilihan KHEMAH jee..Apa yg diberitahu..khemah neyh sapa cepat dia dapat...bukan itu kami punya tmpat..ini kamu punya tmpt..Dah dan dan jee aku datang kat khemah tue...hanya satu satu khemah tue yg xda penghuni sbb xda sorang pun cikgu dr PAHLAWAN nak g c0p kan..hihi..kami tak kisah mana mana pun...tapi SEDIH laaa..dia buat hal dgn kami tapi pergi mintak maaf dgn Ketua RUmah Sukan kami?????Mana laa ketua kami nak paham apa yg dia ckp!!! Tak tau apa yg berlaku!! Sakit hati...uh!!Naseb bukan aku yg dgr tapi kawan seperjuangan aku yg dgr perbualan mereka tue...tapi abaikan aja..REDHA...
Click Me~

Dan ALHAMDULILLAH rumah sukan kami..PAHLAWAN dapat JOHAN RUMAH TERCANTIK...walhal...hiasan pada rumah kami neyh simple jee..last minute ideas!!! Byk barangan 2 tahun lepas..TQ...Dan kerana hiasan rumah sukan neyh laa aku terabaikan budak perbarisan...s0 aku tebus dgn kekemasan dalam khemah..
Click Me~

Dan sekali lagi aku rasa mcm mengabaikan budak perbarisan..bukan mcm tapi YA..sume nyaa tidak terurus..s0 sad!!Perbarisan rumah PAHLAWAN laa paling tak meriah tadi...bukan kemenangan yg aku nak tapi pengurusan budak yg aku gagal...sian diorg...mesti rasa mcm perbarisan diorg tak btl dan tak seronok...Aku nak buat diorg seronok tapi gagal pula bila tengok hanya riben kuning di tangan jee jadi peneman diorg..."Maafkan cikgu yaa sayang....."..Tentu diorg iri hati..kenapa rumah sukan diorg tak mcm perbarisan rumah sukan yang lain kan?..
Click Me~

Erm dan aku paling terkejut..walaupun kami bukanlaa JUARA SUKAN OLAHRAGA PERINGKAT SEKOLAH tapi OLAHRAGAWAN DAN OLAHRAGAWATI adalah terlahir dari kami rumah PAHLAWAN....Seronok sgt!!!!! hehhee...Pelik tapi Benar...
Click Me~

Hahaha..dan aku paling rasa nak tergelak adalah acara pegawai...hahhaa larian 6x30m...guru guru yang lari uhhh!!!!Akulaa salah s0rangnyaa...hahhaa...aku xm0 lari sbb aku dah GEMUK berat uhh nak bawak badan hahhaa....Tapi disebabkan dah xda org dan ketua rumah sukan dtg ckp baik2 dan pelajar semua merayu "Lari laaa Cikgu...Lari yaa..."...Aku pun larilaaa...asalnyaa nak main2 jee...tapi ada s0rang cikgu neyh lari betul2 lak...ad00oiii aku apa laa lagi terpaksa laaa pecut walau tak pecut mana pun hahahaa...lawak tul...tau aku lari btl2 wehh hahahaa...
Click Me~

Nak puji Ketua Rumah Sukan dan Mantan Rumah Sukan PAHLAWAN jap!!! Hahhaa...n0t bad laa cari pengurusan dia...kerja dgn dia mmg okey tak byk s0ngeh..hahha..yg paling kagum dgn die neyh..die rapat dgn pelajar die..dan dia tau mana pelajar yg boleh score p0int utk PAHLAWAN...dan best part tuk dia...bab kuar duit neyh dia s0-s0 laa...tak kisah...TQ ehh..kami GSTT neyh xda gaji tetap hehhe...
Click Me~



Kredit:Kepada Mr.S nanti saya return call kamu yaaa... ^_^

1 Merepek:

Meen said...

akhirnya cikgu tue dah minta maaf atas ketelanjuran dia...huhuu walaupun bukan pada aku sendiri tapi pada org yg sepatutnya aku pun cukup lega dah...hihi

biasala manusia kan masing2 ada kesilapan hihihii...aku akan tabah menjalani kehidupan yg mendatang...