Kebarangkalian hal-hal remeh-temeh yang berlaku di sekeliling kita pada hari ini, hari akan datang dan pada hari yang telah berlalu.. Pasti membawa seribu satu makna yang tersendiri.. Di situlah termaktub sebuah coret-coretan perjalanan hidup kita..

Kita melihat penderitaan hanya dari sisi negatifnya tanpa mahu melihat sisi positifnya dan selalu merasa rugi terhadap kekurangan yang kita miliki, namun kita tidak pernah merasa beruntung atas kelebihan yang kita miliki.

30 April 2011

ll M0de: 0ff ll

mode 0ff !!
Miss Meen 
Hilang mood 
Untuk 
meng 'update' 
sebentar.....



m0de : 0ff !!!

29 April 2011

ll Bila Bersedih ll

Assalamualaikum Semua !!!!


Hari ney Miss Meen nak k0ngsikan bersama dgn kamo kamo semua
Bila terasa sedih ke susah hati ke risau ke
Marilah kita dendangkan sesuatu ke dalam hati dan minda kita
Sebab apa yang terjadi itu pasti ada hikmah disebaliknya
Mungkin ia satu petanda yang kita harus ambil pandang
Mungkin juga ia sesuatu perhatian yang kita harus ambil berat


J0m kita tinjau apa yang Miss Meen 
Nak kongsikan ney





Petikan dari ANIQAH Mei 2011


Surah Al-Kausar Jadi Penawar
Al-Kausar = Sungai yang mengalir di syurga

Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati
Nabi Muhammad s.a.w kerana diturunkan
ketika Baginda bersedih atas kawafatan dua orang
yang sangat dikasihinya iaitu isterinya Siti Khadijah
dan bapa saudaranya Abu Talib.

Kita boleh amalkan sebagai penawar. Antaranya :
1- Jika dibaca ketika hujan turun sambil berdoa
mudah-mudahan Allah memakbulkan doa kita
2- Jika kita kehausan dan ketiadaan air,gosoklah di bahagian leher.
Insyallah akan hilang dahaga.
3- Jika mengalami sakit mata, sapukan air mawar
yang sudah dibacakan surah ini 10 kali pada mata
4- Jika rumah kita terkena sihir bacakan surah ini
10 kali,mudah-mudahan Allah memberikan ilham
kepada kita di mana letaknya sihir itu

5- Jika membaca surah ini sebanyak 1000 kali
Insyallah rezeki bertambah
6- Jika kita rajin membaca surah ini
Insya Allah hati kita akan lembut dan khusyuk
dalam menunaikan solat
7- Sekiranya seseorang itu difitnah sehingga
masuk penjara..bacalah surah ini sebanyak 71 kali
Mudah-mudahan Allah akan membantunya
Kerana ia tergolong dalam org yg teraniya dan dizalimi

*MIss Meen doakan selalu sahabat Miss Meen *

28 April 2011

ll Ku Doakan ll

Sayang Kamu !!!
Assalamulaikum Semua !!!


Dalam jam 700 malam tadi dapat phonecall dari member
Miss Meen ingatkan dia hanya saja saja telef0n
Sebab sebelum tue Miss Meen off telep0n
Nak charge battery ..Sebab l0w sangat p0wer dia


Ingatkan khabar indah dari member ney
Rupa-rupanya khabar yang kurang indah
Miss Meen terkejut dengan berita
Member MIss Meen yang lagi seorang ney
Masuk ICU accident lorry dengan kereta


Aduiii ..berderau darah Miss Meen
Lorry tue bukan pendek !!! Tapi panjang dan bawa ber'tan tan' barangnya
Memang ngeri bila member Miss Meen cerita tadi
Lorry tue boleh tak nampak member Miss Meen yang sorang lagi
Di lane yang laju ..Lorry tue bajet xda kereta pagi2


Kasihan member Miss Meen yang seorang tue
Dia keluar awal sebab nak jaga peperiksaan pelajar
Masing2 ada tanggungjawab masing2 kan ...
Nak dikatakan KURANG AJAR !!
Pemandu lorry ney b0leh dikatakan mahu larikan diri


Nasib baik orang kampung member Miss Meen 
Sempat kejar dan tahan sampai p0lis datang
Sedihnya !!! Seriau pulak Miss Meen dengan lorry ney
Member Miss Meen yang seorang tue
Keretanya bahagian depan remuk T_T
Aduiii..melibatkan kaki ...


Sekarang masih di ICU lagi
Miss Meen berharap member Miss Meen yang seorang tue
Akan sedar dan sentiasa tabah selepas ini
Miss Meen berharap em0sinya akan sembuh dengan kuat lepas ney
Nasib ada keluarga,tunang dan rakan di sekeliling yang perihatin






ll Nak Tahu Tak ll

SATAY !!
Assalamualaikum Semua !!!


Seperti biasa perut berkeroncong
Kruk kruk kruk
S0 pagi2 perut Miss Meen pun dah berlagu manja
Ala-ala Lagu Spider-Sumpah Aku Tak Buat Lagi
Hahahaa


Malam tadi Miss Meen makan Satay dan Otak-Otak 
Hihihi Satay lagi? Haruslah FEVERET !!!
Sebab malam tadi ada Pasar Malam
Jadinya tak makan nasi laa sangat


Miss Meen nak bercerita satu benda kat kamo kamo semua la
Pasal makan FREE a.k.a makan SPONSOR a.k.a org BELANJA
Bila kita dapat makan FREE kita pasti ambil makanan dgn banyak
Agaknya la kan ^_^
Tue pemerhatian Miss Meen je


Tapi bagus juga laa
Sebab tak dalaa pembaziran berlaku kot
Sebab mereka tentu mengambil apa yang mereka nak makan k0t
Biarlah kan tak usahlah mengomen sana sini
Dia ambil banyak dari seperti biasa dia makan..


Uh !! Miss Meen paling tak suka bila orang berkira bab makan
Sebab bagi itu akan jadi darah daging k0t
Jadinya makanlah berpada-pada
Takut nantinya orang mengata
Masalahnya org yang SPONSOR tak mengomen sangat pun
Hish !! Manusia..manusia..


Miss Meen pesan mulai dari sekarang
Makan apa yang kita nak makan
Ambil apa yang kita mampu makan
BUkan ambil banyak lepas tue
Tak habis buang...
Ishhh !!! Membazir betul!!
Amalan apa tue??? Amalan Syaitan !!! Hihihi =P


Ikut macam Miss Meen
Makan sampai licin ^_^
Kami SEKELUARGA mmg macam ney
Siapa tengok mesti kagum
M0h ler jemput kami datang ke rumah
Hihihi.. tak malu?? hihi


Lagu Semasa - Ku Mohon -Sheila Majid






*Makan mengikut keperluan bukan mengikut hawa dan nafsu semata-mata..Berhenti makan sebelum kenyang..*

27 April 2011

ll Memerut Memecut ll


Assalamualaikum Semua !!!

Huarghh !!! Pagi2 dah menguap Miss Meen ney
Bahaya ney..apa kata orang maknanya
Kita terlebih makan berat di waktu pagi
=P Hahaa ...

Sebenarnya tidak ...
Ianya adalah punca Miss Meen makan lewat malam
Kuikuikui...
Makan Meh00n T0m Yam dan Satay Ayam
Yummy Yummy !!!

Pagi pagi em0si memerut Miss Meen dah datang
Kahkahkah...mengikut jam k0t..
Sebenarnya perut Miss Meen sudah biasa
Tidak makan makanan lewat malam
Mulai 1 tahun yang lepas k0t =P

Semua 0rg kata mahu diet ?!!
Hahaha..lebih kuranglaa k0t
PLUS sebenarnya ianya tak bagus juga.
Malam-malam perut pun mahu rehat ma..

Apa-apa pun lepas ney
Miss Meen akan elakkan keluar malam lagi
Kecuali hal-hal tertentu sahaja
Hahaha..
Maknanya 'kaki keluar malam' ker? =p
0h !!! Tidak !!! ^_^
y00 peace !!! ^_^

Lagu Semasa -Sumpah Aku Tak Buat Lagi - Spider

*Waktu pemakanan yang seimbang membawa gaya hidup hidup yang sihat* =P

26 April 2011

ll Pencarian Berani Mati ll


Assalamualaikum Semua !!!

Wah !! Hari ney Miss Meen mahu melihat rumah/bilik sewa
Erm..penemuan berakhir di Taman Sri Serdang
Berdekatan dengan pintu masuk UPM,Serdang
0wh !! Terpaksa redha ma dengan keadaan ney
Suasana di luar amat bagus bagi Miss Meen
Tang dalam kena usaha lagi supaya lebih masyuk
---Maknanya paham-paham sendiri laa yer---- =P

Miss Meen haruslah memandu dari rumah ke tempat kerja
Hurm Miss Meen haruslah memberanikan diri nampaknya
Sudah lama benar tidak memandu di jalan yang sibuk!!
Setakat ney Miss Meen memandu di jalan kampung je
Hihihi ...

0h !! Terima kasih kepada member Miss Meen neyh
Kerana membenarkan Miss Meen menumpang sebentar
Sementara menjelang Mei 2011
Oh !! Member Miss Meen ney banyak membantu sebenarnya

Huhuhu... Akhirnya !!!
Proses pencarian berani mati ney
Menyusahkan ramai pihak yang terdekat
S0 Miss Meen kena bukakan hati dan keberanianlaa
Selepas ney..

Dalam saat Miss Meen memerlukan motivasi
Mr.S banyak berikan kata semangat
Terima Kasih Awak !!!
Begitu juga dengan dua orang neyh
Terima kasih kam0 kam0

Moga pulangan yang ada ini
Akan memberikan seribu satu
Kemanisan dan ketabahan
Y0oo peace !!!


*Mr.S !!!! Jauhnya kam0 *

25 April 2011

ll Hidup Berkala-kala ll


Assalamualaikum Semua !!!

Wah ...bila Miss Meen b0san
Miss Meen lebih suka menc0nteng
Miss Meen lebih suka melakar
Miss Meen lebih suka melukis
Miss Meen lebih suka menulis tah apa-apa

Wah ...Di kala Miss Meen bosan
Miss Meen pun suka bergambar
Benda yang pelik-pelik lak tuh
Benda yang orang ramai
Tak pernah nak perasan k0t
Benda yang unik
Pada Miss Meen bukan pada orang lain










Sepatutnya bila b0san
Miss Meen suka membaca buku motivasi
Tetapi disebabkan atas alasan tertentu ----Harap Faham---- =P
Hajat itu terbuku buat sementara
Walaupun di minda dan hati mendambakannya
Chewaahh !!! Tapi benar kam0 semua !!

Sekarang Miss Meen meletakkan hajat itu
Nombor SATU dalam diari perbelanjaan Miss Meen
Chewah !!!! Hahaha..
Sebab satu satu yang dapat meredakan kerisauan Miss Meen
Miss Meen haruslah membaca
Tak kira lah buku apa sekali pun
Tapi bukan buku yang macam-macam ya
Dan bukan FACEBOOK !!! =P











*Miss Meen sebenarnya amat susah hati ..Sebab itu Miss Meen amat memerlukan BUKU sangat2*

24 April 2011

ll Berfikir Apa Kam0 Buat ll


Assalamualaikum Semua !!!

Yeah !!! Kam0 kam0 dan kam0
Siapa kita sebenarnya?



-
-
-
-
-
Lebih malang kepada siapa yang tidak mengenali diri sendiri
Lebih rugi kepada siapa yang tidak mengenali diri sendiri
Hidup tak ada nikmat !!!
Padahal Tuhan itu sudah memberikan kita macam macam nikmat ..
-
-
-
-
-
Miss Meen dapat pelajari sesuatu dari rakan Miss Meen
Sentiasalah SENYUM walau apa kesusahan yang kita ada
Miss Meen pun dapat pelajari sesuatu dari Mr.S
Bila sese0rang membuat sesuatu kepada kita
Jangan sesekali membalasnya semula
Biarlah dengan kuasa Ilahi perbuatan itu terbalas
-
-
-
-
-
Miss Meen ney kalu susah hati
Mesti *WAJIB text kat Mr.S
Mr.S akan bagi nasihat macam macam
Ser0n0k sangat !!!
Ada orang mendengar luahan hati itu pun dah cukup
Tak minta banyak pun..cuma pinjamkan telinga dan perhatian je
-
-
-
-
-
Bila kita sudah terhutang budi dengan 0rang
Kita haruslah membalas balik
Biarpun 0rang itu tak senang dengan cara kita
Tapi biarlah kita berbahasa...
Kita bukan ahli bidadari
Yang mampu menyempurnakan kehendak semua 0rang
-
-
-
-
-
Akhirkata
Berfikirlah Apa Yang Kam0 Pernah Buat!!!
Perbuatan kita kadang2
Menyebabkan atau menjadi punca
Atas sesuatu perkara
Jangan pernah salahkan takdir dan ketetapan
-
-
-
-
-



*Miss Meen dalam pr0ses mengenali hati budi diri sendiri..sem0ga tenang dalam apa jua situasi*

23 April 2011

ll Aku Kecewa Sangat ll


Assalamualaikum Semua !!!

Kembali lagi ...
Kata 2 minggu kan? Tapi Miss Meen
Tak dapat menahan rasa rindu
Pada kam0-kam0 semua hihii ^_^
Ke atau sebenarnya Miss Meen
Tak dapat hidup tanpa gajet2 ney?

Huhuhu ...
Hari ney Miss Meen mahu menangis b0leh?
Kekeke GEDIXxx ...
Bukan apa saja berkelakuan sedemikian ^_~

Uh tarikh ini adalah tarikh 23 April 2011
Maknanya???
Ashraf Muslim akan atau sudah bertunang
Huhu ALHAMDULILLAH ..
Miss Meen amat laa jeles dengan beliau !!!
Uh !! Sed0nd0n mereka mereka ^_^

Dan hari ney Miss Meen survey
Banyak entry berkata-kata tentang
Ashraf Muslim pujaan hati Miss Meen ney
Antaranya :

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

*Rasa ser0n0k teng0k mereka melangkah maju ke hadapan..Miss Meen tumpang gembira sangat*

18 April 2011

ll Selamat Tinggal ll

Assalamualaikum ...
Yup !!! Selamat Tinggal Kam0 Kam0 Semua !! ^_^
Sehingga sampai bertemu 2 minggu lagi ...
Ch0w Chin Chau ....
-
-
-
-
-
-
-
Bila B0san meh laa baca sini ....
-
-
-
-
-
-

*Mulakan apa yang telah kamu mulai ..Tamatkan apa yang telah kamu lukai ..*

17 April 2011

ll Say HAPPY BIRTHDAY TO ME !!! ll


Assalamualaikum ….
Entry terdesak kah? Hahaha ..
Wah !!! Sudah 17 April 2011 kan?
Hari ney adalah
Ulangtahun Kelahiran Miss Meen yang ke- ****
Gedixxx .. tak mahu bagitau !! Hahaha …
Upsss … nampaknya sudah
Meningkat umur Miss Meen
Hehehe … Lumrah hidupkan ..

Miss Meen nak ucapkan sesuatu kepada diri Miss Meen
Hahaa ..mesti kam0 kam0 semua kata dalam hati
“Eik ..birthday sendiri pun nak sy0k sendiri ka?”
Mestilaa k0t .. sedar diri katakan .. Kikikiki
Upss …wait naa Miss Meen cuma nak nyatakan peringatan untuk diri ini
Chewaahhh !!! ^_~

Sepanjang hidup **** tahun ney
Apa yang berlaku, telah berlaku, sedang berlaku dan akan berlaku
Terimalah dengan hati yang terbuka ya Miss Meen
Jangan cepat melatah dan runsing setiap kali dugaan tiba
Tangani dengan wajah SENYUM dulu ^_^
Kitalah pengubat dan racun kepada diri sendiri

Sesungguhnya Tuhan selalu menduga masa-masa kita
Kerana Dia mahu mendengar rintihan dan rayuan kita kepada-Nya (zikir)
Kerana Dia mahu kita sentiasa mengingati kewujudan dan kekuasaan-Nya
Kerana Dia sayang kepada kita
Terima Kasih Tuhan kerana memberikan Miss Meen peluang melihat dunia dalam keadaan sedar dan tidak .. ^_~

Dulukan Miss Meen tak suka
0rang ramai tahu nama penuh Miss Meen
Sebab apa?
1) Mereka b0leh complain kata nama Miss Meen panjang
2) Mereka tak tahu nak bagi nama timangan Miss Meen apa?
- Erk nama Miss Meen kan .. s0 apa hal laa nak pening kepala
3) Mereka akan panggil Miss Meen ----- Minah Senget k0ttt
- Hahaha ..jahat itu budak !!

Suatu petang dalam d0rm …

First Senior : “ Panggil nama k0 AMIN ea.”
Second Senior : “ Wehh..tue nama lelaki k0t k0 ney”
First Senior : “ Ramai na nama HUDA dalam hostel ney haa.. k0 tak kisah kan?”
Miss Meen : “ Owh ..tak kisah ..0key ”

Miss Meen senyum panjang laa lebar ..Hihii …lega k0t 0rang tak panggil HUDA
PLUS Miss Meen rasa geli k0t 0rang panggil HUDA
Hihihi.. tak sesuai dengan watak Miss Meen neyh ^_~
Nama HUDA tue nama yang s0pan … segan ~.^
Tapi Miss Meen lagi lah SUKA ..
Kalu mereka mereka panggil nama penuh Miss Meen

Sampailah sekarang semua 0rang masih mengekalkan panggilan itu .
Terima kasih semua !!!! ^_^
Even Mr.S dan Mama Mr.S pun panggil Miss Meen … AMIN hahha ~.^
Kenapa? Tak r0mantik kah? Suka hati laa kan
Asalkan MAKNA NAMA itu baik ^_^

Sepanjang hidup Miss Meen
Hanya 5 0rg sahaja yang b0leh panggil Miss Meen … AMINAH
5 0rang tue biarlah rahsia ..even Mr.S pun tak da dalam senarai
Mereka 0rang khas ..yang sentiasa memanggil nama ini
Dalam bentuk pengh0rmatan .. ^_~ I LIKE U !!!

~Kalu 0rang lain yang panggil ..HARAM Miss Meen nak t0leh ..~

HAPPY BIRTHDAY TO ME !!!!!!

* Terima kasih Ayah & Mama .. jagai Miss Meen selama ini .. Halalkan makan & minum..Maafkan andai terkasar bahasa..ME LOVE YOU !! *

16 April 2011

ll Adakah Kam0 Orangnya ll




Orang yang bijak adalah orang yang belajar dari orang-orang yang ada di sekelilingnya. Tidak ada orang yang memonopoli kebenaran dalam semua sikapnya. Dan orang bijak adalah orang yang mendengar perbezaan pendapat dari orang lain untuk mencapai kejayaan dalam mendapatkan jalan yang terbaik ...



Jika jujur membawa kehancuran, bolehlah berbohong untuk menyelamatkan sahabat beriman dari musuhnya, menyelamatkan suami isteri dari penceraian, menyelamatkan anak dari yang membinasakan ....


Manusia selalu meyesali apa yang tidak pernah mereka mereka miliki ..
Hurm ...andaikata nak tegur seseorang melakukan kebaikan ...
Kita sendiri lah kena bergerak dulu ke arah itu kan? ^_^
Macam budak kecik jugak ..
"Mama, kenapa adik kena buat itu ini ..Mama tak buat pun ..."
Hah ..kan dah kena .. ^_~
Jadinya kita kenalah bertindak dulu kan kan =P

Andaikata kita dah bertindak tapi mereka mereka tue masih tak mahu bergerak
Janganlah kata mereka mereka tue s0mb0ng degil bega p0y0 hampeh... tapi ...
Miss Meen rasa el0k kita d0a dalam hati m0ga ditiupkan r0h kesedaran
Kepada mereka mereka itu .. ^_^
Tak perlulah marah marah bising bising merungut ..
Sampai menunjukkan macam kita lah PALING BAGUS !!!
Yer tak ^_^

Mesti ada orang kata ...
"Elehhh !! Cakap senanglaah ..buat CUBE !!! "
Jadinya ubah lah mentaliti kita lebih kepada yang positif
Hahah ...susahkan?
Miss Meen pun dulu macam tue asyik pikir negative je
Lama-lama bila terasa diri 'tersangat' laa tua ... ^_~
Hahaha ...untuk tambahan awet muda
Marilah kita ke arah berfkiran positif ..
Hihii ^_^ try is better than not trying

*Miss Meen sedih ada org kata ASHRAF MUSLIM mahu BERTUNANG 23 APRIL 2011 ney..siapalah gerangan GADIS yang memikat hatinya tuh ...JELEZ !!!! Hahaha ... *

15 April 2011

ll Hati Kami ll

"Wanita lebih baik dan unggul dari lelaki dalam soal cinta. Wanita lebih mendalam cintanya dari lelaki, lebih ikhlas dan lebih besar peng0rbanannya demi cinta. Wanita juga banyak menanggung penderitaan dalam cinta berbanding lelaki"

ll Buat Kam0 ll


Assalamualaikum ...
Tik T0k ... Jam berbunyi
SALAM HARI LAHIR KEPADA KAM0 !!!
15 APRIL 2011

Alhamdulillah ..sampai jua tarikh keramat ini bagi KAMO
Sem0ga di hari ini kita diberkati-Nya
Dalam waktu sukar & senang
Insyallah ...

SAYA nak ucapkan kepada KAMO ..
Selamat Hari Lahir Yang Ke - ********* ^_~
Mudah-mudahan apa yang ingin KAMO gapai dalam hidup
Akan mendapat keredhaan dari-Nya
Akan mendapat petunjuk dari-Nya

SAYA nak ucapkan terima kasih kepada MAMA KAMO
Kerana melahirkan KAMO ke bumi ciptaan Tuhan ini
Dengan izin-Nya ...
Dengan kekuatan MAMA KAMO juga melahirkan KAMO ^_^
Dan atas alasan itulah KITA bertemu ^_~
Alhamdulillah ...

"Hidup ini bukan diukur dengan waktu hidup ... Tetapi diukur dengan amal ketika hidup"

Dari : SAYA untuk KAMO

--------------------------------------------------------------------------
Yeay !!! Dari Miss Meen buat KAMO
Ayooo Miss Meen ayat kam0 amatlah berserabut
Kalu KAMO terbaca ruangan ney
Maafkan Miss Meen yer sayang ...
Hahaha ..Upssss ... DO NOT EXPOSE !! =P
M0ga mimpi indah ...

14 April 2011

ll Baru Tersedar ll


Asslamualaikum Semua !!!
Salam Sejahtera Semua !!!

Hari ney Miss Meen nak k0ngsi sesuatu dengan semua ..
J0m J0m teng0k ^_~
Miss Meen dapatkan ini dari se0rang member dia punya Husband punya n0tes
Hahaaa..ayat Miss Meen cincau ahh !! =P

Dan Miss Meen tersekudeng dari FB dia
Dan Miss Meen mahu simpan dalam bl0g Miss Meen ney ^_~
Hal ini sebab dia pun seorang guru
M0h ler kita terjah apa kata nya kan ^_~
Nak tahu apa kata hati dari sisi seorang GURU

SEORANG GURU BIASA

1. Menulis rancangan mengajar

2. Menanda kedatangan murid/pelajar

3. Menanda buku kerja murid. 1 murid = 3 buah buku 1 kelas = 45 orang murid Jumlah Buku bagi 1 kelas = 135 Buah buku Seorang guru akan mengajar sekurang-kurangnya 5 kelas > 5 X 135 = 675 Buah buku.

4. Menghadiri/ mengendalikan pelbagai jenis mesyuarat - Mesyuarat JKK sekolah - Mesyuarat Guru - Mesyuarat Sukan - Mesyuarat Panitia seorang guru mungkin ada 2 panitia - Mesyuarat PIBG - Mesyuarat Kelab Guru - Mesyuarat Kokurikulum - Mesyuarat Program lebih dari 6 program anjuran sekolah Hari Guru Maulidur Rasul Maal Hijrah Kemerdekaan Bulan Bahasa Hari Anugerah Sekolah Selamat

5. Aktiviti kokurikulum, kadang-kadang seorang guru bertanggungjawab terhadap 2 unit - Perjumpaan unit uniform kekadang hadir Sabtu - Perjumpaan permainan tambah untuk pertandingan pulak - Perjumpaan persatuan / kelab - Latihan rumah sukan setiap minggu


6. Menghadiri pelbagai jenis kursus dalaman / luaran

7. Mengisi pelbagai jenis borang. Borang keluar masuk & buku keluar masuk Borang emis / hrmis/ label Buku Hadir Kursus / balik dari kursus Borang Fleksi PMR / SPM Borang kehadiran murid ke kelas fleksi Buku Pemantauan / salah laku murid Buku catatan relief guru Buku tugasan mingguan Laporan mingguan Laporan keceriaan Borang menghantar dan mengambil kertas peperiksaan selepas mengawas peperiksaan Buku Kokurikulum murid Borang permarkahan kokurikulum

8. Menghantar murid ke Klinik

9. Mengisi maklumat murid di dalam file peribadi

10. Menceriakan bilik darjah selalunya duit poket sendiri


11. Mengisi markah ujian/ peperiksaan

12. Mengisi data murid SMM

13. Menangani masalah disiplin murid / pelajar

14. Memasukkan data disiplin di dalam e-disiplin

15. Melayani karenah Ibu Bapa / penjaga


16. Mengecat sekolah

17. Membersihkan bilik / stor / bilik khas

18. Menganjurkan program-program wajib (Hari terbuka dsb)

19. Menyiapkan program Head Counting

20. Melaksanakan pelan tindakan PPD, JPN (seperti KIA2M, etc)


21 Menyiapkan file gerko, persatuan, kelab dan sebagainya

22. Menghantar murid ke pertandingan atau kejohanan

23. Mengendali masalah / kebajikan murid

24. Menunggu semua murid pulang sebelum guru pulang.

25. Mengadakan kelas tambahan, kelas intensif dan sebagainya


26. Menyediakan Bahan Bantu Mengajar (BBM)

27. Berniaga (jualan hari kantin, etc)

28. Menjaga kebajikan murid / ke rumah murid bermasalah

29. Bekerja lebih masa (menyiapkan pentas, backdrop, banner dsb)

30. Menyediakan kertas peperiksaan / ujian


31. Menanda kertas peperiksaan / ujian. 1 subjek 2 paper – 2 2 x 45 = 90 90 x 5 = 450 kertas

32. Perkembangan staf

33. Mengendalikan perhimpunan murid

34. Gotong-royong kadang2 guru perlu bawa semua alatan


* Terdapat lagi tugasan sebagai seorang guru terutama yang ada tugas khas….. tetapi cukuplah sekadar ini untuk nilaian kita bahawasanya tugas seorang guru amatlah berat. Walaupun kita sering menganggap cikgu cuti banyak dan sebagainya. Tetapi hakikatnya tugas seorang guru amatlah berat. Jarang sekali bagi pekerjaan lain membawa balik kerja-kerja pejabat ke rumah, berbanding guru yang terpaksa menanda buku dan menulis rancangan mengajar sehingga lewat malam. Sungguh besar pengorbanan mereka dalam mendidik anak bangsa kita.


SELAMAT BERJUANG SEMUA GURU-GURU HANYA ALLAH SAHAJA YANG DAPAT MEMBALASNYA…..


By : Seorang Guru ...


*Miss Meen sayang Cikgu2 Miss Meen ^_^*

ll The Things To Be Listed ll


Assalamualaikum Semua !!!
Salam Sejahtera Semua !!!

Hurm... kali ney mmg memerlukan Miss Meen
Berfikir habisan selalunya
Ada kena mengena ker? Ada Miss Meen heran?!!
Andaikata nak pergi melanc0ng ke mana mana
Pasti kita akan packed barang2 apa2 yang patut kan ...
Miss Meen pun tengah d0k pikir apalaa SENARAI BENDA KERAMAT ney

Ahaakzz bukan nak melanc0ng ke 0ver-the-sea yer ..
Yang mampu cuma 0ver-the-land
Upsss cuma perpindahan kecil saja ...
Amb0ii Miss Meen r0sak bahasa naa ...
Hihi maafkan Miss Meen .. saj0 gh0yak gitu ..


**** MUST BRING ****

1) Pakaian ----HARUS WAJIB lah kan ..takkan nak ***** k0t ..
2) Sandle/Selipar/Kasut -----spare takut kalu2 hilang ke
3) Adik-Adik ----WAJIB tuh !!! Pepaham jelaa
4) Tudung ----Sebab KAMI perempuan
5) Telekung/Sejadah ----Sebab KAMI s0lat
6) Tuala Mandi -----Selesa dgn barang sendiri hihi ~.^
7) Pengecas HP SE K750i -----HP uzur ..lama tuh 7tahun dah umur dia ^_^
8) Ker0nsang ----baru teringat !!! ^_^

Hurm lagi .....

1) Berus Gigi/Ubat Gigi -----ada barang yg c0mel kena laa selalu bawak hihi
2) Shower foam/Shampo0 -----packed kecik punye s0 tak berat =P
3) Pencuci muka/Kapas -----WAJIB w0 !!
4) Tisu muka ----biasalaa muka selalu didatangi embun ayu hahha =P
5) Alat s0lek ---Upss...reti ker Miss Meen 0iii .. =P
6) Wangi-wangian ---xda mmg tak sah HIDUP !!
7) Sikat/hair bun --- Guna jari pun b0leh hahha..

Ada lagi ....

1) Pencel case ---tak lengkap hidup Miss Meen
2) Fail Penting ----harus k0t ...mcm leceh jee =P
3) Al-quran/Yassin -----IPAD neyh ... hahha
4) MP3 Sony ----0rg dah maju dah Miss Meen 0iii hhaa =P
5) Laptop/Ber0kband -----s0k-s0k jee k0t ..leh hidup ke ney... Isshh b0leh2
6) Payung -----hahaa..kena ADA dlm beg cumel Miss Meen WAJIB !!!

Itu saja k0t ...
Nanti akan minta Mama Miss Meen buat checking semula
Hahaha... amb0iii manja naa ...
Umuq hang dah brapa Miss Meen uikkss??
Hihii ...d0uble check saja bukan kemaskan k0t .. hihi

0key ler ... tue...
Hihii ^_^ tagline kamu !!
I MISS MY BOBOT ...

*Semoga diberikan segala kemudahan dan perlindungan semasa mengemudi arus era dunia ciptaan-Mu..Dan diberikan ketetapan dalam ketenangan memperingati-Mu..Aminnn..*

12 April 2011

What's your biggest phobia?

Accident kereta 3 kali berturut-turut !!!

Ask me anything

ll L0ng J0urney K0tt ll


Assalamualaikum Semua !!!
Salam Sejahtera Semua !!!

Hurm !!! Percaya atau tidak ..
Alhamdulillah perjalanan pagi ini berjalan lancar ...
Terima Kasih Tuhan ... ^_^
Sebab niat kat hati nak tuju satu tempat ..
M0ga2 jangan ada apa apa yang tak enak dipandang atau dihadapi ...

Tapi Alhamdulillah xda ... ^_^
Cuma!!! Ada scene laa pulak kereta ney nak U-TURN
Di tempat yang tak sepatutnya ..
Nak amek jalan pintas katanya??!!
Lewat hantar st0k ler tuh ...

Nyaris2 nak kena BENG-BING-BOOM
Tapi bernaseb baik sebab kereta tuh tak g0p0h ..
Ishhh Miss Meen lupa pulak nak skudeng mamat tue ..
Sungguh c00l dia ... tak da bunyi Hon-Hin-Hun punn ...

Alhamdulillah penyabar 0rang nya ..
S0 nak jalan pun kena teliti kan ...
Jangan main redah je ...
Alamat malang tak berbau ler amatnya ...

Tujuan Miss Meen ke sana tue ...
Rasa-rasanya nak buat apa yer?
Nak kata Cuci mata b0leh??
Hahaha ... ^_^

To.Mr.S terima kasih kerana memberikan semangat
Walau jauh di mata tapi dekat di hati
Auwww !!! Tak b0leh blahh Miss Meen neyh
Ceehhh .... =P

*Sesungguhnya kita semua miliki Tuhan ..sem0ga kita ditetapkan di bawah lindungan-Nya selalu ...Aminn.. *

10 April 2011

ll A Big Thank You ll


Assalamualaikum Semua !!!
Salam Sejahtera Semua !!!

Miss Meen amat berterima kasih kepada SitiNurFaeezah
Ini Kerana Miss Meen amat terpikat
Dengan ic0n Twitter dia yang berterbangan
Hihii ^_~ c0mey sungguh !!!
Jadinya Miss Meen pun hantar laa
K0men pada bl0g dia

Dan hari ney Miss Meen dah dapat apply ic0n tue
Walaupun agak tidak smart mcm dia
Cik Siti kata dia pun dapat ic0n neyh dari bl0g Aizuddin
S0 Miss Meen pun try laa...

Kat sini Miss Meen nak ucap terima kasih banyak2 sangat kat mereka
^_~ Dan Miss Meen dapat juga belajar HTML ney
Hihihi... edit sana sini ..agak ser0n0k laa pula ..
Terima Kasih ... Miss Meen dapat ilmu baru hari ney

Dan terima kasih kepada Cik Siti
Sebab entry terbaru dia berkenan Miss Meen ...
Yang Nak belajar tuto burung BIRU tue ...
Ahaaakzz ...spelling err0r tuh Miss Meen tulis ..
Mungkin teruja tgk burung BIRU tuh k0t ..
I LIKE BLUE COLOUR !!!!

ll The end 0f My Epis0de ll

Assalamualaikum Semua !!!
Salam Sejahtera Semua !!!

Hurm ..disebabkan semalam Miss Meen bizi ..
Miss Meen xdapat nak update detail sgt ..
Pulse Miss Meen terk0dek-0ng dek pening kerana makan lambat !!
Gara-gara family Miss Meen menjadi pengiring terjun bagi pihak lelaki???

Hari ney adalah episod terakhir bagi drama Trilogi Cinta ..
Episod ney mungkin akan membuka mata2 peminat drama ney ..
Auwww ... Miss Meen suka teng0k reaksi mereka ..
Lucu..
Seronok ..
Kelakar ..
Geram ...
Semuaya ada ... ^_~

Tidak sabar rasanya hendak menanti drama ney
Sem0ga ia memberikan pulangan yang mewah yer ...
Miss Meen nak bl0gwalking sebentar ..
Seronok laa pula tgk mcm2 gaya mereka ...

Upsss..update apa nak buat laa pulak yer Miss Meen
Euwww !!! Tak malu ... hahhaa ^_~
Ada ker mereka kisah?? =P

09 April 2011

ll I Love T0 Share S0mething ll

Assalamualaikum Semua !!!
Salam Sejahtera Semua !!!

Hari ney Miss Meen jalan-jalan dan terjumpa laman ney
Tajuk entry dia "Jom Bace"
Crew yang yang buat entry neyh
Tak salah Miss Meen la kan dirikudrcinta k0t ..

Jadinya Miss Meen bacalaa entry tue
Then dia suh buka page ney


Bila baca ...
Hurm terasa diri Miss Meen ney nak ubah sikit demi sikit
Huhuu ..mesti k0rang kata ikut mengikut Miss Meen ney
Tapi tak salahkan berubah ke arah kebaikan

Sebab apa Miss Meen kata macam tue
Sebab kebanyakkan pers0alan dan s0alan yang ada di situ
Hampir kesemuanya pers0alan yang pernah Miss Meen tujukan
Dan Miss Meen fikir kan dan nyatakan ...

Huhuhu ..adakah Miss Meen ..... ????
Hahhaa fikir laa apa nak fikir =P
Manusia bebas dalam membuat andaian masing2
Miss Meen haruslah TERSENYUM dgn andaian2 itu saja ^_~ weeee

Tadi pun ada gak singgah
Entry tu menyatakan perlukah ada header gambar sendiri
^_~ weeee terpacak terkena batang hidung bang-beng Miss Meen ney
Tetapi jgn cepat melatah ...Cik Puan punya entry tu
Hanya inginkan feedback & idea saja ..
Tetapi Miss Meen lupa laa link bl0g dia
Jalan jee tak mark pun bl0g dia tadi huhu T_T

Hari ney sume diambil masuk p0ket
Sem0ga apa yang ditelaah ney akan dingat

*Ad0ii semenjak-menjak neyh bl0g Miss Meen agak s0pan ler.... Selalu kas0 jee..Perubahan..Perubahan jiwa neyh ~_~*

08 April 2011

ll Aku Perlu Kam0 ll

Assalamualaikum Semua !!!
Salam Sejahtera Semua !!!

Miss Meen perlu memulakan pergerakkan
Yeay ..bagi tulang kemulang berbunyi keriuk kemeriuk
Bagi segar bugar satu dunia ^_~
Inna Lillahi Wa Innaa Ilaihi Raaji'uun
-“Sesungguhnya kami milik Allah dan kepada-Nya kami akan kembali"-
Give me strength to go through this journey, Ya Tuhan !!! ^_^

Yeahh ..Mama Miss Meen give me a big big huge !!!


*Bersangka baik pada semua orang.. Mudah-mudahan yang tiba dan datang akan lebih baik pula*

07 April 2011

Berdoa Di Mana-Mana Sentiasa | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Berdoa Di Mana-Mana Sentiasa | iluvislam.com + discover the beauty of islam




Amin ....
Insyaallah Miss Meen akan ingat .....

ll Atnic Gnasgn0s ll


Assalamualaikum Semua !!!
Salam Sejahtera Semua !!!

Hurm ..Miss Meen tidak pernah terlibat dengan masalah ney
Cuma Miss Meen terasa sedih bila ada di kalangan kita yang terlibat
Bila lihat pada sekeliling kan Miss Meen teng0k dunia ney indah saja
Tetapi bila Miss Meen teliti pada sekeliling..
Miss Meen gerun pula sebab ada benda yang Miss Meen terlepas pandang rupanya

0wh Miss Meen tidak pernah pula nak ambil tahu pasal ney
Sama ada serius atau tak... Sama ada perlu atau tak..
Pendek kata Miss Meen ney lebih kurang lepas tangan k0t
Sebab Miss Meen kata dalam hati Miss Meen
"Sem0ga mereka tue berubah pada hukum alam yang sepatutnya"

Uhh !!! Yang jelas Miss Meen takut dengan mereka
Tetapi yang ser0n0k nya mereka pun tak hingin nak dekat dgn Miss Meen
Hahahaa ...Upssss =P Miss Meen ayat mu !!!
S0 paham2 jelah kalu Miss Meen kata macam tue ... Miss Meen bukan sempurna pun ^_^

Cuma baik lelaki atau perempuan ... Miss Meen harap sangat
Supaya kita berbalikla semula pada hukum alam
Yang mana telah ditetapkan dan tertetap ...
Mungkin benda yang berlaku disekeliling mereka yang mend0r0ng mereka sebegitu ..
Tanpa s0k0ngan tanpa peringatan tanpa perhatian tanpa kasih sayang
Kita pun mampu terjatuh ke tempat yang tak sepatutnya ...

Yup !!! S0rry kali ney Miss Meen agak takut nak nyatakan secara all-out
Hahaa sebab Miss Meen tidak membuat kajian
Miss Meen cuma memerhati bila s0meb0dy dah tegur & bercerita tentang mereka
Huisshhh ...seram ...

Miss Meen d0akan mereka berubah & kembali pada tempat yang sepatutnya
Kerana bumi dah tenat uh !!! Malapetaka pun dah banyak....
Semua tuh petanda bagi kita jangan terlampau selesa dalam kesenangan ^_^

*Bila ditegur marah... Bila diingatkan kata sibuk... Bila buat tak kisah... kata tak ambil berat... s0 buat BODOH je k0t ^_^ *

ll Rungsing ll

Assalamualaikum Semua !!!
Salam Sejahtera Semua !!!

Miss Meen agak m0od yang kurang enak ...
Hurm ..sepanjang Miss Meen hidup ...
Percaya atau tidak tapi terpulang lah ..
Miss Meen tak pernah meletakkan 'b0yfriend'...'pakwe'..'kekasih hati'
Tempat yang tip t0p dalam hati Miss Meen ...

Upsss ...maaf yaa Mr.S ..
^_^ tapi itulah kenyataannya ...
Kalu Mr.S nak tahu kedudukan Mr.S dalam hati Miss Meen
Jatuh pada tempat ke-5 ...
Adakah Miss Meen kejam? Terpulang ^_^
Tapi itulah hakikat & Kenyataan yer ..

C0nfrim 0rg tak percaya dengan Miss Meen
Tapi apa mahu katakan lagi ...
Tempat pertama dalam hati Miss Meen
Adalah Mama Miss Meen .. sampai sekarang tak pernah berubah ^_^
Miss Meen memang macam tue ..

Itu pasal kalu putus cinta Miss Meen tak pernah nak meraung k0t ..
Terima dengan seadanya .. Let's It Be ... Senangkan ...
Sebab Miss Meen ada Mama Miss Meen
Bila sedih ke gusar ke b0san ke
She's the ONE yang Miss Meen cari dulu

Tapi bila bergaduh kecil dengan Mama Miss Meen
Miss Meen tak dapat nak luahkan kemarahan Miss Meen kesemuanya
Pendek kata.. tak sampai hati sesangat beb !!
Sebaliknya hati neyh diam je
Merajuk dalam sendu ..cewahhh !!!
Mama Miss Meen kata apa diamkan aja.. iyakan aja .. ^_~

Tapi kalu dgn Mr.S ........
Panjang jee tak puas hati Miss Meen
Hihiii ..sorry Mr.S libatkan entry u pulak
Hahaaha ^_~

*Sayangi makhluk disekeliling kita*

06 April 2011

ll Miss Erica Lorraine Geseh ll


Assalamualaikum Semua !!!
Salam Sejahtera Semua !!!




Y.E.S entry kali ney khas buat Erica Lorraine Geseh ...
Neyh laa kawan Miss Meen masa di MSU dulu ...
Hendak dijadikan cerita dia seorang member yang penyabar org nye ..
S0 ..dia tahu Miss Meen ney peminat drama Asmara 2 kat TV3 ..

Hendak dijadikan cerita lagi ...
Miss Meen minat dengan 0st Asmara 2 neyh ...
Tapi Miss Meen tak pasti tajuk lagu apa dan band mana ...
Upss tak pasti ke tak tahu Miss Meen? ^_^ hihihi ...

Tup tip t0p ..Masa lagu tue keluar ...
Member Miss Meen mesej ..--mel0di LOVELESS by YAMAPI (Act0r Japan)
ELG ---> "Sulu ... tue lagu Muzzy..Hingga Akhir Nafasku.."
MM ---> "0wh.. yeker Sulu? wahh tau tau jee kita tengah pikir ...hihih..Thanks Sulu"
Lebih kurang macam ney laa mesej kami ^_^

Then Miss Meen nak ucapkan TERIMA KASIH BYK2 kat Sulu ... ^_^
Miss Meen baru tahu rupanya Band Muzzy neyh
Abg N0h -Hujan punya Band ... ^_~
Adakah Miss Meen ketinggalan? Haruslaahhh .... ^_*

s0 liriknya pun memikat jiwa Miss Meen jugak .. Thanks again Dear !!!

Lirik Lagu Hingga Akhir Nafasku – Muzzy

Berikanlah aku
Sesuatu yang meyakinkan
Sesuatu yang takkan hilang
Yang terbaik untuk diriku
Tuk hidupku

Hulurkan tangan mu
Berikan ku keyakinan
Hingga akhir nafasku
Bila sampainya waktu
Terindah

Chorus:

Hingga akhir nanti
Ku hargai semua ini
Yang terindah
Yang tercipta
Dalam hidupku
Kisah hidup ini
Hingga ke akhir nafasku
Kan menjadi sejarah
Dalam hidupku

Takkan kau fahami
Apa yang tersirat di hati
Masa pantas berlalu pergi
Kenangan kan tetap di hati
Di hargai

Suatu hari nanti
Detik waktu kan terhenti
Hingga akhir nafasku
Bila sampai nya waktu terindah

Ulang chorus

Lagu & Lirik : muZzy & Ranizah

0wh Miss Meen amat suka mendengar lagu neyh ^_^ wink !!!


*Hormatilah si dia.. Hormat itu mendengar jika diperlukan telinga, menolong jika si dia memerlukan bantuan, menerima si dia seadanya dan jangan sesekali menghina kelemahannya*